Opret Log ind
OPAA skiller sig af med thamlike
Efter Sørby Flames-sagen, som har udløst en undersøgelse af fem spillere, har OPAA valgt at sige farvel til thamlike.
Skrevet af: Sander    19. november 2020 10:15      

thamlike er færdig i OPAA.

thamlike er færdig i OPAA efter situationen i Elgiganten Ligaen, hvor den 22-årige spiller i flere sekvenser bevidst hoppede i døden på Vertigo.

Det skriver holdkaptajn BERRY på Twitter.

Flere af OPAA-spillerne var tidligere en del af Sørby Flames, men de to parter gik hver til sit i oktober efter en række uenigheder i løbet af sæsonen.

De spillede dog sæsonen færdig under Sørby-fanen, men i sidste kamp mod Campus Vejle * Instinct udspillede der sig flere scener, som har fået turneringsudvalget til at starte en undersøgelse af spillerne.

Jeg føler meget af ansvaret ligger på mine skuldre i den her kamp, men det skal dog siges, at jeg IKKE har bedt nogen om at gå ind til kampen og tabe med vilje. Vi kan som hold ikke acceptere, at man taber med vilje, og derfor har vi valgt ikke fortsætte med thamlike på holdet, skriver BERRY blandt andet, mens han også undskylder over for både Sørby, Dust2.dk og seerne.

LÆS OGSÅ
Dust2.dk igangsætter undersøgelse af Sørby Flames-spillere

Afskeden med thamlike sender OPAA ned på fire spillere, og derfor skal holdet nu på jagt efter en femte mand, som kan udfylde startfemmeren hos Danmarks 14. bedste hold.

OPAA består nu af:

  • dk BERRY
  • dk Gnøffe
  • dk Zyphon
  • dk J3nsyy
#1 Butler
2020-11-19 10:25
skvat... Berry burde ryge samme vej.
#6 Patti
2020-11-19 10:46
Hvorfor? lmao
#7 Butler
2020-11-19 10:58
Hvis han ville have de spillede seriøst så var det også sket. 30 år IGL!! Han burde fandme kunne sætte sig i respekt.
#10 Tyze
2020-11-19 11:13
Held og lykke i disse online-tider. Du glemmer jo fuldstændig at de ikke spiller i samme rum. Det du kræver af ham, er jo umuligt.
#12 Butler
2020-11-19 11:24
Så en IGL kan ikke sætte sig i respekt fordi det er online? Så skulle de nok finde en anden!
#17 b1ng0_o
2020-11-19 12:22
du har et helt forskruet syn på realiteten her xD
#19 Butler
2020-11-19 12:27
Så hvis Berry havde sagt stop - så tror du ikke de havde lyttet?
Vil også påstå at hvis han virkelig havde kæmpet for at de skulle spille ordenligt, så havde han også fortalt det i sit "statement"
#20 b1ng0_o
2020-11-19 12:28
Hvis hunden ikke skulle skide, så havde den også fanget haren!!! xD
#21 Butler
2020-11-19 12:32
EB nationen!
#22 b1ng0_o
2020-11-19 12:35
Tag skyklapperne af makker :D
#23 Butler
2020-11-19 12:45
Sluk jointen makker :D
#24 fremilyset
2020-11-19 13:14
Han kan vel stoppe kampen og snakke med en admin om hvad der foregår istedet for bare og være passive og undskylde bagefter, da de først bliver undersøgt
#29 Tyze
2020-11-19 14:20
Det skulle han da også have gjort, men det er jo så nemt for os at stå og sige.
#25 Wasin
2020-11-19 13:31
Hvis det er umuligt at kræve lidt respekt/ro og orden selvom det er online. Så har man fandme sammensat det forkerte hold :D
#28 Tyze
2020-11-19 14:19
Det er slet ikke umuligt at kræve, men held og lykke med at få det til at ske. Kan ikke se hvordan det er IGL’s skyld når det udelukkende er Thamlike der agerer som et lille barn der ikke har fået fredagsslik endnu.
#31 Butler
2020-11-19 14:33
suk!!!
#32 Tyze
2020-11-19 14:36
Jamen suk tilbage så.
#11 Skraldejohn
2020-11-19 11:23
Godnat til dig.
#13 Patti
2020-11-19 11:39
cmon dude :D
#15 dst
2020-11-19 12:08
+1
#34 Ixius
2020-11-19 15:35
+1
#2 unclejakes
2020-11-19 10:33
OPAA = Soc.Dem?
#3 KongenBob
2020-11-19 10:36
Farvel, kom ikke igen, fjols.
#4 Martin
2020-11-19 10:45
Throwlike)))
#5 mariahstage
2020-11-19 10:46
Throw-like-tham
#8 vkvaaben
2020-11-19 10:59
Nice1 tham
#9 zaecole
2020-11-19 11:05
børnehaveN^
#14 byx
2020-11-19 12:06
Med både denne artikel og den om Alpha-spillerne fra et par dage siden kunne det godt tænkes at nutidens unge mennesker lige fik et afbræk fra deres rolle som curlingbarn og lærte lidt om ansvar, pli og almen dannelse.

God bedring.
#16 Luffe-
2020-11-19 12:17
https://www.youtube.com/watch?v=ts4g_shkuko
#18 wake
2020-11-19 12:23
Tid til at samle mupzg og xanzir, bry :D De skal bare lige knalde et par hundrede timer af i DM, skidt med de skide vac bans, udsigten til valve events er alligevel lang.
#26 sirr
2020-11-19 13:38
"men det skal dog siges, at jeg IKKE har bedt nogen om at gå ind til kampen og tabe med vilje"

.. Come on. Berry skriver ligeledes han ikke, i situationen, forstod alvoren - og den er helt cool hvis vi taler om en 16 årig knægt der er "ny" på scenen, men en 30 årig IGL/ Berry der har været i spillet længe, må og skal vide bedre. Føler lidt det er samme problematik som i virkeligheden med Mogens Jensen der får al skylden, mens Mor Mette "gemmer" sig i håb om det nu går væk af sig selv. Jeg har svært ved at se hvordan en organisation skal se dem som værende interessante nu med både dette forløb kombineret med hele situationen omkring Sørby Esport.
#30 Tyze
2020-11-19 14:26
Det synes jeg er en rimelig voldsom sammenligning, som jeg egentlig ikke rigtig kan se hvordan hører sammen. Det ene handler om grundloven, det her handler trods alt kun om et spil.
Hvis en IGL skal stå fuldt til ansvar for hvad resten af holdet pludselig finder på, uden at have været inde over beslutningen, så kan jeg da godt forstå, det er svært at finde folk der vil være IGL’s.

“Her er kontrakten, og du skal bare lige vide, at hvis nogle af dine holdkammerater ikke opfører sig ordentligt, så er du sgu en dårlig leder og ryger direkte på porten! Så du har bare at holde dem in line.”

Sikke en ledelsesstil det vil medføre.
#33 sirr
2020-11-19 15:29
Haha, det skal selvsagt også tages med et gran salt. Jeg drager parallellen idet jeg synes det er en lidt vag udmelding af en garvet og erfaren IGL, som Berry er. Det virker lidt til at han (og selvsagt resten af holdet) mener det er OK at skyde skylden alene på thamlike, om end de fleste der så kampen kunne underskrive at thamlike blot gjorde det mere tydeligt end de resterende.

Nej, hold op med at smide ord i min mund - det er ikke det jeg siger. Men en 30årig IGL der har været på scenen længe burde have bedre redskaber i værktøjskassen end "Vi var tiltet, what can you do?". Som flere nævne kunne Berry have pauset kampen og med store bogstaver forklare hvordan man opføre sig i en liga som mange interessenter bruger mange ressourcer på at få til at fungere. Jeg er med på man kan blive påvirket af situationen selv, men det er skræmmende at en så erfaren spiller og IGL ikke selv kan se, i situationen, hvor horribel en attitude det udstråler - endda ovenpå en anden situation hvor de ikke just blev fejret (Sørby Esport-situationen).
#35 Ixius
2020-11-19 15:53
+1
Som IGL har du bare mere ansvar end de andre og jeg kan slet ikke forstår at han ikke kalder en timeout efter Thamlike hopper i døden anden gang og forklar ham, sådan spiller man ikke på mit hold. I min verden har Berry gravet sin egen grav, med så ringe en dømmekraft. Jeg kan ikke se hvem der skulle samle Berry op igen. I min verden burde han have fået 3 mdr. karantæne.
#36 Nordby
2020-11-19 16:02
Kan vi lige blive enige om at du også synes at de 3 andre spillere også skulle have fået 3 måneders karantæne så i følge din logik?
#37 Ixius
2020-11-19 16:04
Nej, han står som anføre og han har ansvaret for holdet. Ser han noget der går imod reglerne, må han gør noget. Han gør intet..!
#38 Nordby
2020-11-19 16:28
Okay det synes jeg er en sindssyg tankegang, ville sådan noget her ske i traditionelt sport ville anføreren jo heller ikke få en straf for ikke at piske ham til at lade være. Siger ikke at han ikke skulle have gjort mere, men det skulle alle, og den eneste grund til at Berry skulle have gjort mere end de andre er hans alder og erfaring. Synes på ingen måde man kan sige'' du er IGL af holdet så skal du også sørge for at en 22-årig opfører sig derefter''. Fint han skal gøre mere, men at sige at han er leder af holdet og det er hans job/ansvar synes jeg ikke holder.
#39 Tyze
2020-11-19 16:34
+1
#40 Tyze
2020-11-19 16:37
Det er jeg sådan set enig i, jeg tror det også det er nemt for os i bagkogskabens lys.
Jeg tror grunden til jeg nævner mit eksempel, er at jeg tror på at folk står til ansvar for deres egne handlinger. Jeg synes Dust2 har håndteret det godt, med advarslerne, for jeg synes det skal pointeres, at man skal sige nej over for ting der ikke er i orden, men straffen bør alene være den skyldiges.
#27 N1nQa
2020-11-19 13:49
Farvel til ham XD
#41 whitebear22