Opret Log ind
Dust2.dk annoncerer kvalifikation i samarbejde med BLAST
De 72 hold i Elgiganten Ligaen får chancen for at spille sig frem til den nordiske kvalifikation til BLAST Premier Fall Showdown.
Skrevet af: Sander    17. september 2020 07:22      

Dust2.dk kan nu med stor glæde løfte sløret for Liga Cup 2020, der er vores bud på en pokalturnering til holdene i Elgiganten Ligaen.

Turneringen giver de deltagende hold chancen for at spille sig hele vejen til den prestigefyldte BLAST Premier Fall Showdown-turnering, der er skemalagt til november.

Det sker via en nordisk kvalifikation, som vinderen af Liga Cup 2020 får en plads i. Nærmere detaljer om den nordiske kvalifikation offentliggøres på et senere tidspunkt, da BLAST endnu ikke har annonceret turneringen.

Formatet bliver, som du formentlig kender det fra andre sportsgrene, hvor holdene løbende indtræder i turneringen, der afvikles i formatet single elimination. Det er altså knald eller fald i alle runder frem til vinderen er fundet.

Turneringen er et samarbejde mellem Dust2.dk og BLAST, hvor vi sammen forsøger at give subtop-holdene en klar vej helt op til eliten. De talentfulde hold og spillere får via Liga Cup 2020 muligheden for at jagte drømmen om en dag at blive professionel.

Dust2tv kommer til at streame hele turneringen, der også byder på lodtrækning live på streamen fredag aften.

FAKTABOKS

Liga Cup 2020

De 72 hold fra Elgiganten Ligaen er alle med i Liga Cup 2020, der spilles i formatet single elimination fra den 25. til 27. september. Herunder finder du formatet til turneringen.

Fredag den 25. september

  • 19:00 - Runde 1 - De 40 hold fra 2. division mødes i en bo1 kamp
  • 20:30 - Runde 2 - De 20 vindere fra Runde 1 møder de 20 hold fra 1. division i en bo1 kamp
  • 22:15 - Runde 3 - De 20 vindere fra Runde 2 seedes sammen med de 12 hold fra Elgiganten Ligaen og mødes i en bo1 kamp. Der trækkes lod ud fra seed grupper

Lørdag den 26. september

  • 12:00 - Runde 4 - De 16 vindere fra Runde 3 mødes i en bo3 kamp
  • 16:00 - Kvartfinaler - De 8 vindere fra Runde 4 mødes i en bo3 kamp

Søndag den 27. september

  • 12:00 - Semifinaler - De 4 vindere fra Kvartfinalerne mødes i en bo3 kamp
  • 16:00 - Finale - De to vindere fra Semifinalerne mødes i en bo3 kamp. Vinderen går videre til den nordiske kvalifikation, der spilles i oktober

#1 Cacci
2020-09-16 09:33
Mega fed ide, jeg er fan
#2 JaySomz
2020-09-16 09:44
Har alle 72 hold meldt at de deltager? Stærkt!
#4 Equip
2020-09-16 09:52
Tror jeg ikke haha. Der er heller intet sted at tilmelde sig, eller er jeg blind?
#7 Sander
2020-09-16 09:57
Som vi har skrevet ud via både discord og Facebook, så er alle hold automatisk med :P
#10 Equip
2020-09-16 10:24
Fik jeg spottet lige efter jeg skrev haha, men tak. Fedt initiativ
#3 G4LaX
2020-09-16 09:47
Pisse fed ide, mega fan af os mindre hold fra 2 div har mulighed for at teste os af mod det lidt støre hold
#5 tmL
2020-09-16 09:53
Stærkt initiativ, bare brænd ærgerligt med datoerne. Det ramler lige ind i efterskolernesdag om søndagen for mit vedkommende, samt forældresamtaler om lørdagen :D
#6 G4LaX
2020-09-16 09:56
Uheldigt Teis
#8 tmL
2020-09-16 10:02
Også uheldigt for alle de andre som er i efterskoleregi :D Dem er der trods alt en del af, både subtopspillere, 1 og 2 div spillere osv.
#9 G4LaX
2020-09-16 10:04
Jamen giver dig ret. Faktisk en del hold som ik kan deltage så
#13 Tyze
2020-09-16 10:26
Måske nogle af efterskolerne kan bruge det som en del af programmet for efterskolernes dag? Det er jo trods alt "kun" en Bo1 kamp, så det kan da være man kan gøre noget ud af det ,med publikum eller sådan noget!
#14 tmL
2020-09-16 10:30
Det er bo3s fra lørdag af og frem. Og fredag er der ikke noget på programmet for nogen af skolerne. Men jeg ved at der er mange skoler som kører forældresamtaler om lørdagen for at få afviklet som meget som muligt på samme weekend som efterskolernesdag. Hvilket gør at lørdag/søndag ikke er mulige for rigtig mange. Jeg er ret sikker på at rigtig mange kan spille fredag, men det er heller ikke fedt at skulle forfeit kampe om lørdagen hvis man går videre.
#15 Tyze
2020-09-16 10:42
Så er det jo først runde 4, hvis det er bo3?

Ikke for at være nederen, men det ville være rimelig vildt hvis efterskoleholdene kvallede til runde 4 :)
#16 b0ychild
2020-09-16 11:09
Det ville også være nederen, at potentielt kunne overraske, også vide at man ikke kan spille videre. Personligt ville jeg aldrig gide at spille en turnering, hvis jeg ikke var sikker på, at jeg havde mulighed for at færdiggøre.
#18 Tyze
2020-09-16 11:34
Kan godt forstå det, men føler at det burde kunne lade sig gøre at lave kampene en del af de ting der skal foregå på skolen den weekend :)
#19 tromlereN
2020-09-16 11:39
Derfor man så, så lidt til dig i 1.6 og starten af csgo?

Hilsen tromlereN
#27 b0ychild
2020-09-16 12:12
Du prøver altid at være spydig overfor mig når muligheden opstår herinde. Overvej hvor kujon agtigt det er, at du sidder og gemmer dig bagved et nick, som man ikke kan genkende dig på.
#28 tromlereN
2020-09-16 12:18
Nu synes jeg du har store tanker om dig selv. Jeg har kommenteret på hvorfor du kommer med fed insight for at slette det få minutter efter. Troede du var en stor kanon der bestemte selv. Du skuffer mig skam bare.

Hilsen tromlereN
#29 b0ychild
2020-09-16 12:24
Jeg bestemte netop selv, og valgte at slette det igen? Alt er jo stort set ude nu alligevel. Så fordi en kujon taber som dig, synes det var forkert at slette, så skal du til at være spydig? Du opføre dig jo kun sådan, fordi du sidder og gemmer dig bagved et fake nick, og Dust2 åbenbart er for vattede til at banne typer som dig.
#20 tmL
2020-09-16 11:49
Jeg er enig i at chancen ikke er stor, men hvem ved ?
En anden ting er, at der er nogle stykker rundt omkring på subtopholdene, blandet andet mig selv, Twinx fra Lyngby, Haste fra enable og sikkert flere som underviser fast på efterskoler, som også forventer at man kommer og promovere esporten på deres respektive steder.
#24 Tyze
2020-09-16 12:06
God pointe! Så lad dem dog promovere esport linjen med en klasse kamp! Kan ikle se hvorfor det ikke skal kunne lade sig gøre at smide den op på en storskærm ☺️
#31 tmL
2020-09-16 12:38
Det har ikke så meget afgøre med om det kan blive smidt på en stor skærm eller ej, men jeg har virkelig svært ved at se hvordan man skal kunne fortælle om esportslinjen hvis man bare sidder og spiller. Det giver intet indblik i hvordan linjen fungere på det respektive sted, umiddelbart tror jeg kun det vil have en negativ effekt. "Se, det er vores CS træner som sidder og spiller en turnering, han kan ikke snakke med jer eller fortælle omkring træningen, andre ting desværre"
Du skal tænke på at alle dem som kommer forbi en efterskole i løbet af den søndag kommer for at få information omkring skolen, omkring den linje de er på udkig efter, møde lærerne/trænerne, se facilitetterne, hører om studieture, skemaer, hvordan træningen fungere, hvordan holdsætning fungere osv osv. Derfor er det vigtigt med kontakt og at alle ansatte er åbne og på, så skolen kan blive solgt bedst muligt.
#33 Tyze
2020-09-16 13:08
15-årige mig, ville synes det var for fedt, hvis den esportstræner skolen havde var dygtig nok til at spille store kval-kampe :)

Men igen, 15-årige mig ville dø af glæde, hvis der bare havde fandtes en esportslinje, da jeg var 15... :(
#41 anakin
2020-09-16 20:52
Som esport lærer på efterskolen, forventes det at du kan stå og svarer på spørgsmål fra forældre. Det er fint nok man kunne vise en kamp, men du skal være til rådighed. Det vil aldrig fungere det du foreslår, selvom tanken er rigtig fin :)
#11 Equip
2020-09-16 10:24
gg i chateN
#12 b0ychild
2020-09-16 10:26
Bare pjæk
#21 Equip
2020-09-16 11:49
Haha, heldigt jeg ikk går på efterskole længere! ;)
#17 sirr
2020-09-16 11:14
Shit, hvor fedt. Virkelig godt gået!
#22 casle
2020-09-16 11:52
En skam det kun er for Elgiganten ligaen, så bliver det ikke anderledes end de andre blast turneringer, misforstå mig ikke, men ville være fedt hvis vi kunne komme med et top5 hold, som uden tvivl ville have en større chance for at spille sig længere i turneringen.
#23 Tyze
2020-09-16 12:01
Tror du ikke top5 holdene har andre muligheder for at kvalle sig til enten den nordiske kval eller Showdown? :)
#25 casle
2020-09-16 12:08
Jeg har ingen idé for at være ærlig, men fedt hvis de har, jeg troede at Blast var ren invite. Og så havde jeg nok bare et håb om, at vi i DK ville komme med et SUPER hold. I øvrigt viser flere af holdende fra dust2 ligaen jo også rigtig god form, men havde nok håbet på et hold for øverste skuffe.
#32 Tyze
2020-09-16 13:05
Sidste år var der en åben kval, og en lukket kval til showdown :) Hvor den lukkede var en blanding af hold fra den åbne og inviterede hold :)
Der blev vist fundet 2 hold derfra som kvallede til showdown, og så var der yderligere 2 hold der blev inviteret til Showdown :) (Hvis min hukommelse ikke svigter mig)
#46 casle
2020-09-16 23:21
Det husker jeg faktisk slet ikke, jeg tænker primært på giants eller hvem det var, og ønsker ikke det samme i DK. Men jeg kan se jeg var alt for hurtig på tasterne, de får jo slet ikke en plads direkte til turneringer 😂 hvilket også ville være helt sindsygt. Nogle gange skal man passe på med at være for hurtig på tasterne.
#47 Tyze
2020-09-16 23:37
Uhh ha, har været der mange gange hahaha :D
#40 10_Gr0n
2020-09-16 17:37
Som skulle være dit hold, hvis du stadig er coach for Singularity ?
#44 casle
2020-09-16 23:12
Vi er ikke et top5 hold pt.
#30 Martin
2020-09-16 12:37
Jeg forstår ikke du synes det er en skam. Ligaholdene har fået denne chance af Blast, netop fordi de i fællesskab har været med til at bygge det op til noget Blast ser værdi i.
#45 casle
2020-09-16 23:15
Jeg syntes det er fedt Blast har set værdi i ligaen, og jeg er selv super fan af ligaen. Når det er sagt så ved du lige så godt som mig, at der er et par hold I top5 som ville klare sig bedre end pokal vinderen :) Uanset hvad er det bare fedt vi får et hold med 👍
#42 anakin
2020-09-16 20:53
I må jo bare melde jer til Danmarks bedste liga, og deltage i fælleskabet :D
#43 casle
2020-09-16 23:11
Jeg har sagt det flere gange ven, vi vil gerne spille dust2 liga, men vi har MDL tirsdag, onsdag og torsdag. Så det giver ikke mening at have en liga mere om mandagen desværre.
#26 OJ1738
2020-09-16 12:11
Øhmmm...
Anti cheat? Eller er det gode gamle VAC der bruges?
#34 whitebear22
2020-09-16 13:32
Jeg er vild med, at I bruger udtrykket “liga cup” - det emmer af charme, som vi også kender det fra konventionel sport, hvor de små fisk får mulighed for at prøve kræfter med de store drenge.

Det ville være højest usædvanligt, hvis der ikke er er upset eller to.

Jeg skal helt sikkert se med!
#35 Martin
2020-09-16 13:45
<3 Årets kommentar for mig <3
#38 whitebear22
2020-09-16 14:29
*host* badge *host*
#36 sekke
2020-09-16 13:58
Superfed ide udarbejdet af BLASTxDust2.
For mig er det ingen hemmelighed, at når jeg følger diverse pokalturneringer, så hepper jeg altid på underdogsne. Der er et eller andet fantastisk over når et hold laver uventede resultater.

Det her skal nok blive sjovt at følge. :)
#37 rizc
2020-09-16 14:22
Mega fedt initiativ 👏
#39 KeyziN