Opret Log ind
MR12 testes i velgørenhedsturnering med 13,5 millioner kroner i præmiepuljen
Velgørenhedsturneringen, Gamers Without Borders, starter nu, hvor seks af verdens absolut bedste mandskaber kæmper om 13,5 millioner kroner, der skal doneres til velgørenhed.
Skrevet af: JSand    29. maj 2020 17:30      

Anders og moses er blandt det crew, som skal guide seerne gennem velgørenhedsturneringen.

Senere i dag igangsættes den hidtil største velgørenhedsturnering i Counter-Strikes historie, hvor der er 13,5 millioner kroner på spil, som de deltagende hold kan give til et velgørende formål efter eget valg.

Turneringen, som er en del af seks turneringer i andre spil, heriblandt Dota 2, PUBG og Fortnite, løber af stablen over de næste tre dage, hvor seks af verdens absolut bedste Counter-Strike hold skal kæmpe mod hinanden.

Turneringen bliver afholdt af ESL og har til formål at skabe opmærksomhed omkring corona-situationen. Fire af de seks hold er placeret på HLTVs top 5, hvorfor vi kommer til at se CS:GO i absolut topklasse.

ESL har valgt at prøve noget helt nyt, da formatet til turneringen bliver det hidtil uprøvede MR12-format, som flere professionelle spillere har forslået i den seneste tid.

LÆS OGSÅ
Stjerner er åbne for færre runder per map

Herunder ses de deltagende hold i Europa:

  • fr G2
  • ru NaVi
  • eu mousesports
  • se fnatic
  • eu FaZe
  • eu OG

Udover disse seks hold i Europa deltager Liquid og 100 Thieves også, når de spiller en enkelt kamp mod hinanden i den nordamerikanske del af velgørenhedsturneringen.

Sådan ser programmet ud:

Fredag den 29. maj:

  • 18:00 - fr G2 vs. eu FaZe
  • 21:00 - se fnatic vs. eu OG

Lørdag den 30. maj:

  • 16:00 - ru NaVi vs. fr G2 / eu FaZe
  • 19:00 - eu mousesports vs. se fnatic / eu OG
     
  • 22:00 - us Liquid vs. au 100 Thieves

Søndag den 31. maj:

  • 19:00 - Finale 

ESL har også skaffet nogle yderst prominente navne, som skal guide os gennem turneringen. Her finder vi blandt andre danske Anders Blume såvel som moses og SPUNJ.

  • dk Anders 
  • us moses
  • au SPUNJ
  • gb HenryG
  • gb Frankie

Sådan bliver præmiepengene, som skal doneres til velgørenhed, fordelt:

Europa:

  1. 5.000.000 kroner
  2. 3.365.000 kroner
  3. 1.000.000 kroner
  4. 1.000.000 kroner
  5. 673.000 kroner
  6. 673.000 kroner

Nordamerika:

  1. 1.000.000 kroner
  2. 673.000 kroner

Kampene kan følges på Gamers Without Borders' Twitch, som desuden kan ses herunder:

 

#1 mamas
2020-05-29 17:41
Spændende med MR12, er det BO3?
#2 Enrique
2020-05-29 17:54
Ja: https://www.hltv.org/events/5349/gamers-without-bo..
#3 thiezen
2020-05-29 18:23
Spændende! Det bliver interessant at se hvor stor en effekt pistolrunderne kommer til at have
#4 haste
2020-05-29 18:29
Nej, bare nej. Ikke MR12.
#17 Divi
2020-05-29 21:52
I det mindste en velgørenheds turnering om ikke andet.
#5 SEVEN
2020-05-29 18:37
Meh
#6 fLix8
2020-05-29 18:44
Fair nok at prøve det af til en velgørenhedsturnering.
#7 Cacci
2020-05-29 18:50
Er ikke fan
#8 sekke
2020-05-29 18:55
Måske er det kontovers af mig at sige, men er de største fortalere for mr 12 ikke de spiller som lider af 'burn out'?
#11 whitebear22
2020-05-29 19:45
Der er flere eksperter, som også er fortalere for det, fordi de mener, at det bl.a. kan forbedre produktet for den almindelige seer.

Så det er i hvert fald ikke kun burn-outs, som kan se ideen :)
#14 sekke
2020-05-29 20:10
Interessant. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvorfor de føler det kan forbedre produktet og hvad de baserer det på. Ved de at gennemsnittet af seerne vil have kortere kampe, eller at de ønsker det skal være mere 'action-packed'? og i så fald, skal der så pilles ved økonomien?

Er det bedre for seerne, fordi det bliver mere spiseligt for nye seere og man derfor kan øge interessen?

Haha, det var ikke så meget spørgsmål til dig, jeg tænker bare højt. :)
#15 whitebear22
2020-05-29 21:15
Jeg kan se, at Rejin under #13 har gentaget én af de pointer, der kom frem i HLTV Confirmed om emnet.

Derudover har SpunJ udtalt (i samme afsnit mener jeg), at de mega lange bo3 og bo5, giver kortere tid til at forberede sig mellem kampe og giver mindre tid til at lave features/content.

Derudover har du selv fanget et argument: en kamp på +3 timer uoverskuelig for nye fans.

Ift. økonomien er der meget delte meninger, ift. om den er skal ændres med overgang til mr12. Jeg er personligt for, at den skal blive som den er :)
#13 Rejin
2020-05-29 20:10
Tror ikke vi har nogle som er "fortalere" for mr12.

Men vi er mange mennesker som ønsker kampene bliver under en time lang, således FLOW TV kan producere det bedre og vi IKKE kommer ud i en bo3 som vare 4-5 timer
#16 mamas
2020-05-29 21:24
Hvad siger du til ideen om at der kun spilles overtid på 3. map?
#18 Rejin
2020-05-29 21:59
Jeg tror faktisk det var her inde jeg blev inspireret. Men efter nærmere eftertanke, så tror jeg bare man skal fixe økonomien. Også måske lave overtime til en slags MR1 kunne jeg godt se det fede i ! : )
#19 whitebear22
2020-05-29 22:21
Ideen, der var fremme om at lade sig inspirere af tennis var langt federe.

Det er vel sådan set bare mr2 i overtiden med startmoney på 10k eller 16k, og så skifter man side efter hver runde. Det første hold til at vinde en T og en CT runde i streg vinder mappet. Det vil give nogle fede OTs!!!
#20 mamas
2020-05-29 22:29
Lyder faktisk også ret fedt med en slags tennis overtid :D
#22 ankjaers
2020-05-30 15:51
Jeg er fan af den ideen med tennis/badminton. MR12 giver ikke mening hvis der alligevel er samme OT regler som nu. Alternativt kunne OT reglerne ændres så hvis man taber 2 runder i streg er man nede på pistoler + begrænset utility
#9 Bertelsen
2020-05-29 19:01
Hvorfor starter Mouse og Navi allerede i Semifinalen? Og hvorfor er der kun 2 hold med i NA versionen
#10 SEVEN
2020-05-29 19:06
Det er en velgørenhedsturnering, så det er vel ikke sikkert der lige var andre prominente navne der havde tid og plads i kalenderen til at hive en dag ud til non-profit work :)
#12 Rubel
2020-05-29 19:50
Er det stadig samme økosystem med mr12?
#21 DMGZ
2020-05-30 00:33
Det er det :-)