Det blev heller ikke denne gang, at NiKo fik lov til at løfte et majortrofæ.

FALCONS SPILLER FALLIT MOD SPIRIT

Spirit sender Falcons ud af majoren med storkamp af zweih.

Falcons er ude af StarLadder Budapest Major 2025.

Spirit fælder falkene over to maps med en storspillende slutspilsdebutant, zweih, der leverede hele to ACEs i kvartfinalen.

Flad Nuke

Falcons har historisk haft taget på Spirit. Faktisk har m0NESY aldrig tabt til holdet, hverken for Falcons eller i sin tid i G2.

Vetoen burde også ligge utrolig godt til Falcons, der fik lov til at spille tre af deres på papiret fire bedste baner, og så fik de endda lov til at starte på Nuke, som har været Spirits værste map.

Det kunne man bare slet ikke se på serveren. Her var der intet, der lykkedes for Falcons på nogen af banehalvdelene.

Slutspilsdebutanten zweih lukkede gang på gang ned for Falcons på A-site med multi-kills. Den 18-årige spiller sluttede CT-siden af med 18 kills, en ADR på 136 og en rating på 2,39.

Fra Falcons side manglede der også skarphed i duellerne. TeSeS, kyxsan og NiKo havde alle svært ved at finde kills på Nuke.

zweih med ACE i sit første slutspilsmap i en major

Dust2 comeback

På Dust2 var vi tilbage til den forventede distribution af kills hos spillerne hos Spirit med zweih og chopper haltende efter donk og sh1ro og tN1R midt mellem de to yderpunkter.

NiKo og m0NESY førte an for Falcons, der kunne komme op på 11-5, da de tog de første fire runder på T-siden og var godt på vej mod tredje og afgørende map.

Men så nemt skulle det ikke være. Halvlegen startede med succes mod B-site, hvor de isolerede zweih, men Spirit fandt løsningen og lukkede ned for de resterende forsøg på at mobbe den unge slutspilsdebutant.

zweih kronede halvlegen af med sit ACE nummer to i kvartfinalen i allersidste runde i den regulære spilletid for at presse mappet ud i overtid.

Her stod den på mere dominans hos Spirit, der nu havde momentum og kampen i sin hule hånd. Fire runder i træk tog de for at skyde sig i semifinalen over Falcons.

zweih ACE #2

Spirit
2 - 0
Falcons
Alle maps
Spirit K - D +/- ADR KAST Rating 3.0
Ivan 'zweih' Gogin 43 - 29 +14 93.3 68.9% 1.59
Danil 'donk' Kryshkovets 46 - 22 +24 93.4 80.0% 1.53
Dmitry 'sh1ro' Sokolov 34 - 20 +14 71.2 75.6% 1.23
Andrey 'tN1R' Tatarinovich 31 - 27 +4 92.7 82.2% 1.23
Leonid 'chopper' Vishnyakov 17 - 28 -11 47.0 73.3% 0.68
Falcons K - D +/- ADR KAST Rating 3.0
Maxim 'kyousuke' Lukin 33 - 36 -3 80.5 66.7% 1.04
Ilya 'm0NESY' Osipov 29 - 28 +1 61.6 55.6% 0.97
Nikola 'NiKo' Kovač 29 - 36 -7 70.2 62.2% 0.96
Damjan 'kyxsan' Stoilkovski 19 - 36 -17 49.5 55.6% 0.73
Danmark René 'TeSeS' Madsen 16 - 36 -20 53.4 60.0% 0.64
#1(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:04
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det betyder nok -teses/kyxsan og -Zonic
#2(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:05
RasmusRoev
Øv! Skidt kamp af teses, virkelig skidt. Men donk er bare vild, fuck hvor er han altså vild.
#3(Med 27 svar)
11. december 2025 kl. 19:05
Kakkelborg
WHAT! Hvordan kan Falcons have så dårlige t-sider? De har jo GOAT zonic, den bedste træner der nogensinde har rørt spillet, og hentet spillere ind for 10 millioner kroner?! Giv zonic 10 millioner mere, så skal I se løjer!
#6(Med 12 svar)
11. december 2025 kl. 19:06
Hunt
Bare en stjerne mere!
#8(Med 11 svar)
11. december 2025 kl. 19:06
RasmusRoev
I to. Find en anden tråd og ødelæg.
#9(Med 10 svar)
11. december 2025 kl. 19:07
Hunt
Stop med at være så sart
#12(Med 9 svar)
11. december 2025 kl. 19:08
RasmusRoev
Stop med at ødelæg dette site.
#14(Med 8 svar)
11. december 2025 kl. 19:09
Hunt
Sig det til div astralis fanboys der står for deres del, men dem siger du jo ikke noget til.

Du kører en solid dobbeltmoral..
#19(Med 3 svar)
11. december 2025 kl. 19:11
RasmusRoev
Og du snakker om et være sart? Du føler hele verdenen er i mod dig.
Siger bare, I skal stoppe med at ødelæg siden. Og kommentere på kampen.
#21(Med 2 svar)
11. december 2025 kl. 19:12
Hunt
Jeg er ikke sart, jeg klager ikke over folk er uenige med mig. Kun hvis det bliver noget personligt bs.
#25(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 19:14
RasmusRoev
Du har det i hvert fald svært med folk der ikke deler din holdning. Hvad synes du om kampen?
#30(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:17
Hunt
Jeg er ikke sart, jeg klager ikke over folk er uenige med mig.

Igen..
#42(Med 3 svar)
11. december 2025 kl. 19:37
robert420xD
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Dust2 Major fantasy vinder
Du er danmarksmester i at ødelægge et godt site.
#48(Med 2 svar)
11. december 2025 kl. 19:50
Hunt
Den giver jeg videre til alle de delul astralis fanboys herinde, der stadig efter i dag og hele 4 sæsoner, kan sidde for forsvare zonic har noget som helst at gøre på det hold.

Det er den dumhed der ødelægger et godt site.
#50(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 19:56
RasmusRoev
Nej det er dig som ødelægger dette site med din bedrevidende hele tiden.
Læser du hvad folk skriver? Eller køre du bare i det samme? Folk er jo enige i, at zonic os skal ryge, men først efter de to andre. Men nej nej, det jo Astralis. Af alle delulu Astralis fans, er du den der har flest kommentarer pr artikel NETOP omkring Astralis. Flot ;)
#57(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 21:16
Hunt
Dobbeltmoralen er stærk her, kunne sige præcis det samme om div astralis fanboys herinde og have lige så meget ret som du har nu.

Så må du selv vælge om vi begge har ret eller der er bs. Men der er præcis det samme.
#7(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:06
RasmusRoev
Vel en blanding af kyxsan og zonic. Dog enig de løb alt for meget b på dust2. Men på Nuke kunne de ikke holde a, det så fandme skidt ud.
#22(Med 12 svar)
11. december 2025 kl. 19:12
eyM
du har 900 elo..
#26(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 19:14
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Har han rent faktisk delt sin faceit?
#45(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:46
eyM
Nej nej. Jeg slynger bare noget ud, som han selv gør… uden at stå op mål for det.
#47(Med 9 svar)
11. december 2025 kl. 19:50
Kakkelborg
Har 3k
#49(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:51
eyM
Du forstår ikke, hvor ligeglad jeg er 🤣
#51(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:56
RasmusRoev
Selvfølgelig har du 3k! Derfor du fungere så skidt med andre mennesker :P (sjov personlig joke. - Husk det)
Bevis det ?
#53(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 20:06
Bingofar
Må være i premiere
#60(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 21:21
Madsen
Det kan umuligt være på Faceit 😂😂
#102(Med 4 svar)
12. december 2025 kl. 15:45
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Vi har ventet på du linker din profil i flere dage nu, mr 3k ;) eller er det fordi er godt ved din persona herinde er helt til grin, så du vil ikke kendes ved det på dit normale navn? Selvom vi alle godt ved du lyver, du er spiller Max wingman med nogle gamer buddys fra gamle dage.
#105(Med 3 svar)
14. december 2025 kl. 22:18
Kakkelborg
Hvorfor skal jeg linke den?
#106(Med 0 svar)
14. december 2025 kl. 22:19
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvorfor har du et problem med at linke den?
#107(Med 0 svar)
14. december 2025 kl. 22:24
eyM
Måske fordi DU taler om andres elo og bruger det som en undvigelse til deres mening ikke tæller.. måske fordi DU har argumenteret for, at man ikke kan kritisere andre, hvis man ikke selv er lige så god.

… måske derfor.
#108(Med 0 svar)
15. december 2025 kl. 07:38
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Okay perfekt. Så fik vi afklaret du var en noob.
#4(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:05
SlotsØl
For satan hvor er der ingen mental styrke på Falcons..
#5(Med 39 svar)
11. december 2025 kl. 19:05
Hunt
Ellers godt trænet af zonic at nå playoff til majoren, han har jo intet skyld i det her. Umuligt!
#13(Med 31 svar)
11. december 2025 kl. 19:10
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det zonics skyld at spillerne ikke rammer deres skud, der rammer du sku hovedet på sømmet! Virkelig godt analyseret. Dust2 taber de udelukkende pga dumme beslutninger midround og tabte dueller.
Tak for denne gang teses og tak for denne gang kyxsan
#15(Med 30 svar)
11. december 2025 kl. 19:09
Hunt
De kan godt tage zonic med ud af døren så.

Hvorfor har zonic ikke noget ansvar?
#17(Med 29 svar)
11. december 2025 kl. 19:12
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Zonic kommer også til at ryge, men han er LANGT fra det største problem. Ingen coach ville kunne få det her hold til at vinde.
Blade,Saw, (ash😂) ingen anden coach ville gøre det her hold bedre, det er andre ting de mangler
#20(Med 28 svar)
11. december 2025 kl. 19:11
Hunt
Godt, så er vi enige.

Der er flere problemer på holdet, både zonic men også det at de har en entry som anker og en igl der ikke passer til de spillere der er på resten af holdet.
#23(Med 24 svar)
11. december 2025 kl. 19:18
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg forestiller mig heller ikke kyxsan er den nemmeste at arbejde med, han virker i hvert fald meget som om han bare laver planer runde til runde og on the fly, derudover skaber han intet plads selvom han med længder er deres dårligste aimer.

Ser dog langt større chance for teses og kyxsan ryger og de lader zonic blive og i realitet er det også det rigtige at gøre.
Falcons har brug for en IGL der virkelig kan sætte sig igennem, det ligner monesy og Niko gør absolut hvad der passer dem, de mangler en der kan sætte sig i respekt som leder, det tror jeg ikke er lykkedes for kyxsan
#33(Med 23 svar)
11. december 2025 kl. 19:19
Hunt
Du kan ikke mene zonic skal blive efter at have fejlet 4 majors og 4 sæsoner i træk nu. Det må være en joke.
#36(Med 22 svar)
11. december 2025 kl. 19:23
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nej, det er en joke hvis man lader teses og kyxsan blive.
Hvis du helt seriøst tror at en ny coach ville ændre noget som helst på det her hold, så er du virkelig dummere end jeg troede.
Zonic har ikke engang haft en sæson med det her hold.
#38(Med 21 svar)
11. december 2025 kl. 19:23
Hunt
Siger heller ikke de skal blive. Men alle 3 skal ud.

Hvis det ikke hjælper at skife træner, så hjælper det heller ikke at skifte spillere? Det er jo en lorte logik.. Selvfølgelig hjælper det at få en bedre/ny/anden træner ind, ligesom det ville hjælpe med en ankerspiller, der normalt er anker og ikke entry.
#40(Med 20 svar)
11. december 2025 kl. 19:33
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nogle gange så tvivler jeg på om du overhovedet selv spiller cs eller om du kun ser det, fordi der er virkelig mange detaljer du slet ikke forstår omkring hvordan cs spilles.
En god coach har virkelig minimalt impact på det stadie cs er på nu, det ses jo tydeligt i og med alle dem som du kalder “verdens bedste coaches” de vinder heller ikke en skid. Se bare blade, han havde lige små 3-4 hooneymoon måneder med navi og derefter ligner de en flok bots igen, men ham snakker du aldrig om skal bænkes (nok fordi han ikke er tidligere Astralis coach)
Altså jeg bliver ikke overrasket hvis de bænker zonic, men hvis de ikke bænker de to andre samtidig så er de helt væk i den org og jeg føler at man burde lade zonic blive også give ham en ny IGL at arbejde med, fordi Zonic har om nogen vist at han er verdens bedste træner og han ved hvad der skal til for at vinde en major.
#46(Med 19 svar)
11. december 2025 kl. 19:49
Hunt
Sjovt du langer ud efter jeg ikke har nok nuancer med, men så selv lige kommer med "med alle dem som du kalder “verdens bedste coaches” de vinder heller ikke en skid."

De er lige så helt væk hvis de ikke bænker zonic sammen med de andre.
#82(Med 18 svar)
11. december 2025 kl. 23:52
soga
Ville det ikke være dumt at smide halvdelen af et ret succesfuld hold på porten, på en gang, fordi at de ikke går i finalen til major? De spiller trodsalt lige op med verdenseliten, og her mener jeg top 5.

Måske en ide at skifte lidt ud af gangen, for at se hvad der virker, end at ryste posen fuldstændig når holdet trodsalt stadig er relativt velfungerende.
#83(Med 17 svar)
12. december 2025 kl. 01:09
Hunt
Der beholdes stadig en core på 3 spillere, måske 4 hvis ikke man kan finde en igl i stedet for kyxsan. Men min må være at finde en ankerspiller til at være anker og skifte træneren ud.

De må jo forsøge at gøre et eller andet, de har fejlet i 4 fulde sæsoner nu, satset stort fra dag 1 og står nu efter 4 sæsoner, uden at have vundet et eneste stort trofæ til en major, katowice eller cologne. De skal forsøge at rette på et eller andet.
#84(Med 16 svar)
12. december 2025 kl. 01:39
soga
Coren er meget relevant ifht. VRS, men at udskifte flere på holdet er IKKE nødvendigt, da de ikke har skuffet fatalt.

Du er simpelthen nødt til at differentiere lidt mellem sæson 1-3 og så sæson 4. Det kan ikke sammenlignes, især første sæson var rent lort, og et helt andet hold. Lad os tage udgangspunkt i hvor de er NU. Anset som top3, ihvertfald top 5 i verden. Hvorfor skal man smide 50% af "holdet" på porten? Det svarer til at vitality har 3-4 skuffende måneder, og de skifter deres coach, mezi og apex på samme tid.

Hvis "vi" skal ændre noget, så lad os ændre lidt af gangen - så har vi bedre udgangspunkt for at finde ud af hvad der virker og hvorfor.
#85(Med 15 svar)
12. december 2025 kl. 01:42
Hunt
Hent en ny træner/igl combo der passer sammen og som passer i spillestil med de 3 rifler, og til sidst find en ankerspiller der passer ind.

At sidde på sine hænder og rykke lidt rundt virker tydligvis ikke.

Zonic har haft en bank i lommen i 4 sæsoner og kunne hente en core fra ence der var omkring top 3 og vandt tier et 1 event. Han havde mulighed for at hente upgrades til. Men han fik fucket det hold så hårdt op, at de skulle bruge banken igen for at hente endnu en core, nu fra heroic i top 8 på det tidspunkt, og igen mulighed for at få spillere som niko og monesy, men stadig sker der intet.

Det er bare på tide zonic skal på porten, det må være step 1.
#86(Med 14 svar)
12. december 2025 kl. 01:48
soga
Hvis du insistere på at dvæle så meget i datiden, med deres første version(er) af Falcons som gik af helvedes til, istedet for at åbne øjnene og se at de pt ligger top 3 i verden, er du nødt til også at tage zonic's 20 årige lange karriere med i billedet. Ellers cherry picker du blot data som understøtter din argumentation.
#87(Med 13 svar)
12. december 2025 kl. 01:54
Hunt
Om hvad der skal ske i falcons, må jo vurderes ud fra hans tid i falcons. Det kan selv du vel forstå..
#88(Med 12 svar)
12. december 2025 kl. 01:56
soga
Nej, det kan selv jeg ikke forstå, desværre.
#90(Med 11 svar)
12. december 2025 kl. 02:15
Hunt
Vildt tbh
#91(Med 10 svar)
12. december 2025 kl. 04:12
soga
Hvis Haaland skifter klub og har én dårlig sæson, får han stadig længere snor end en middel angriber – fordi historik betyder noget. Det samme gælder zonic. Du kan ikke ignorere 20 års resultater bare fordi du vil malke de første dårlige måneder i Falcons. Og hvis du insisterer på kun at vurdere ham på tiden i Falcons, så skal du jo også tage den seneste periode med, hvor de ligger top 3 i verden. Man kan ikke vælge kun de dårlige perioder og kalde det objektivt.
#93(Med 9 svar)
12. december 2025 kl. 13:08
Hunt
Ja, han har også fået længere snor end normalt, vi snakker 4 sæsoner i træk han har fejlet totalt, så nu er det sgu nok.
#94(Med 8 svar)
12. december 2025 kl. 14:04
soga
De ligger nummer 3 i verden, det er ikke at fejle totalt. Det må selv du, kunne forstå.
#96(Med 7 svar)
12. december 2025 kl. 14:17
Hunt
Hvor mange majors vundet? Hvor mange Cologne vundet? Hvor mange Katowice vundet?

Har man været længere end den her kvartfinale til en major?

Så betyder den "top 3" på vrs ikke rigtig noget
#97(Med 6 svar)
12. december 2025 kl. 15:14
soga
Du insistere på at dvæle i fortiden men kun tage den periode med der gavner dine argumenter, jeg foreslår at vi kigger over en længere periode, eller kigger på hvor de står nu. Du er uenig, vi lukker den her - jeg taler til en dør.
#98(Med 5 svar)
12. december 2025 kl. 15:21
Hunt
Du plukker jo enten at vi kigger på en smal lille ting her og nu som er godt nok eller vi ser på 6-8 år gamle majors.

Du er jo lost, du skal jo se på hvad der er en logisk periode over hans tid i falcons. Hvordan kan du ikke se nuancen i det?
#99(Med 4 svar)
12. december 2025 kl. 15:28
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du har nu formået at svare ham 3 gange i træk uden at læse hvad han faktisk skriver 😅
#100(Med 3 svar)
12. december 2025 kl. 15:31
Hunt
Han påstår at vi skal finde lige præcis de cherry moments der passer på zonic faktisk har gjort det godt i falcons. Det er jo ren bs.

Der er en logisk periode at kigge på, hvilket hverken han eller du fatter åbenbart.
#101(Med 1 svar)
12. december 2025 kl. 15:38
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det overhovedet ikke det han skriver. Prøv at læs igennem også forstå beskederne før du kaster op udover dit keyboard
#103(Med 0 svar)
12. december 2025 kl. 15:45
Hunt
"Du insistere på at dvæle i fortiden men kun tage den periode med der gavner dine argumenter, jeg foreslår at vi kigger over en længere periode, eller kigger på hvor de står nu. Du er uenig, vi lukker den her - jeg taler til en dør."

Det er præcis hvad han skriver her
#104(Med 0 svar)
12. december 2025 kl. 18:22
soga
Nevermind
#24(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 19:14
eyM
Der er ikke rigtigt nogen, som har sagt at zonic ikke er et problem på falcons.

Vi har bare diskuteret med Kakkelborg om, hvorvidt det er ligegyldigt eller ej, når stjerner ikke skyder nogen i vigtige kampe.
#29(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:16
RasmusRoev
Du rammer den der. Når teses og kyxsan holder a på nuke som de gjorde, og teses spiller som han gjorde i dag. Så kunne hunden med bug ikke få dem til at vinde.
#32(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:18
Bantle
Jeg tror desværre at Niko lidt er en såkaldt "poison chalice". Han er en fantastisk spiller, én af de bedste nogensinde, men han har som alle andre sine fejl og mangler. Det er bare enormt svært for en IGL eller en coach at skulle "lære" en af verdens bedste spillere noget som helst.
Niko har altid haft problemer med pres til majoren, det ved alle. Det var sjovt at høre hans peptalk da det stod 9-5 til Falcons vs den han gav da det stod 15-12. Man kunne bare høre på hans stemme at han selv allerede mentalt havde tabt.

Jeg tror ærlig talt også at sådan en som Zonic trænger til en ændring. Han har vundet så meget, kommanderet enorm løn og altid været anerkendt, men nu har han været under sindssygt meget kritik og pres i årevis. På et tidspunkt må man også miste sig selv og sin sans for hvad der virker i den suppe der er Falcons.

En pause og et nyt hold vil sikkert være godt for ham.

Jeg tror det næste step er Niko, der vil være IGL. Kyxsan ryger, måske Teses også. Flere stjerner og så en eller anden hot træner. De kommer måske til at punge ud og købe Saw, men altså, vil han virkelige kunne hjælpe? Han har vist sig som genial til at udvikle talenter og finde diamanter i mudderet, men vil han være den rigtige til at tæmme 5 superstjerner?

Næste trin efter det fejler må være Niko som coach ;) SÅ vil det endelige virke, ikk?
#66(Med 6 svar)
11. december 2025 kl. 21:46
Madsen
Jeg har et spørgsmål til dig Hunt.. mener du helt oprigtigt at Ash er en bedre træner en Zonic? :)
#67(Med 5 svar)
11. december 2025 kl. 21:56
Hunt
Kommer an på hvad du lægger vægt på og om vi snakker i cs2 eller all time set?
#68(Med 4 svar)
11. december 2025 kl. 22:08
Madsen
Taget alt i betragtning :)
#69(Med 3 svar)
11. december 2025 kl. 22:10
Hunt
Det er ikke et svar.

Der er forskel om vi snakker all time eller i cs2?
Sidste 5 år eller sidste 10 år?
#70(Med 2 svar)
11. december 2025 kl. 22:22
Madsen
Det er det da? Jeg skriver at du skal tage alt i betragtning.. f.eks talent udvikling, trofæer, major resultater osv alt hvad de begge har præsteret i løbet af deres karriere

Jeg kan da godt starte de 5 majors taler for sig selv og samtidig med det har zonic været med til at skabe det absolut bedste hold nogensinde derfor er han bedre end Ash i følge mig :)
#72(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 22:29
Hunt
Hvis du putter vægt på hvad du synes er vigtigt og kommer frem til det svar, det er fair nok.

Det har bare intet at gøre med om zonic skal fyres i falcons i 2025. Når jeg kigger på om jeg synes ash pt er en bedre træner end zonic, så ser jeg på både deres tid i cs2, deres resultater ud fra forventninger til hvilket budget og hvilke spillere de har haft til rådighed, hvor mange spillere de har mistet og core der skulle genopbygges og hvad de generelt set har fået ud af de muligheder de har haft.

Ud fra det, så er ash i min verden 10x bedre. Sure zonic vandt 4 majors med i astralis, men det 6 år siden og i et andet spil. Samt en med vitality, også i et andet spil. Hvilket gjorde ham kvalifiseret til at få falcons jobbet i første omgang, men det holder ikke hånden under ham for altid, især ikke når han skuffer 4 sæsoner i træk stort set uden at vinde noget og aldrig at have været bare tæt på at vinde majors, Cologne eller katowice. Så må det være på røven ud af falcons.

Så jo, det kommer helt an på hvilke kriterier du sætter op og hvad du ser som vigtigere end det andet.
#77(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 22:57
Madsen
Mit svar er ud fra hvad jeg ligger vægt på og det er resultater og majors

Ash er dygtig specielt til talenter men han er aldrig lykkes med at få en awper til at trives i hans system den kan du jo tykke lidt på..
#10(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:07
Bantle
Endnu en turnering, hvor det ikke lykkedes at købe sejre. Jeg håber det bliver ved, men vi må se. Kæmpe performance fra Spirit på trods af Chopper ;)
#11(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:08
Daffestah
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Vildt at smide dust2
#16(Med 3 svar)
11. december 2025 kl. 19:10
diMitri-_-
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
trist nuke fra falcons. men godt spillet på d2. problemet som ødelagde dem var ved 5-2 stillingen da de taber til den eco fra spirit og donk flækker 4. den ødelagde lige en kanon CT side fra dem :<
#39(Med 2 svar)
11. december 2025 kl. 19:25
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Problemet var da chopper vandt en 1v1 med 4hp mod niko.
Det er bare ikke godt nok, chopper havde 2 kills der... Hvordan niko taber den der fordi han begynder at hoppe rundt på kasser i en 1v1 mod en med 4hp det forstår jeg simpelthen ikke.
#41(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 19:36
diMitri-_-
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
også bare den runde jeg nævner. donk har 48HP da han får en nade i smaken i lower. og alligevel ender han A site og skyder 4 det ikke godtnok. jeg er enig i at der skal ske nogle ændringer. måske kyxan ud og en anden ind. men ellers er jeg fuldkommen imod folks åndsvage beskeder om " zonic" skal ud. det jo ikke hans skyld.
#55(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 21:02
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Synes ikke nogen af dem skulle ud, at ryge ud i kvart i majoren er da overhovedet ikke et dårligt resultat i min bog. Udskiftninger får dem ikke nødvendigvis til at spille bedre, og jeg synes egentlig de endelig er begyndt at bide fra sig :D
#18(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:10
larzN
Også tilt zweih har kæmpe livs
#27(Med 4 svar)
11. december 2025 kl. 19:15
Famous
Astralis +TeSeS
#34(Med 3 svar)
11. december 2025 kl. 19:20
Bantle
Hvis han ryger er det ikke helt i hampen. Så skal Stavn nok være AWP. Det kommer nok meget an på prisen. Man kan håbe de får en heftig pose penge for Device.
#62(Med 2 svar)
11. december 2025 kl. 21:23
Madsen
Hvis astralis laver stavn til Awp så trækker jeg mig som tilhænger af det hold han kan ikke præstere under Press derfor skal han ikke have vigtige roller som Awp og igl så kommer man aldrig videre fra den nuværende slump
#71(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 22:24
Bantle
Tja, de står i en svær situation. Vi aner ikke hvordan budgettet ser ud med det nye ejerskab endnu, så hvem ved hvad de har råd til?

De står i en situation, hvor de skal finde en erstatning til device. Mulighederne er Lucky, Nicodoz, acor eller andre unge talenter. Det er jo ikke sådan de mest prangende valg. Cadian sagde engang at stavn kunne være en fantastisk awp, men det er selvfølgelig lang tid siden - og ja, stavn har kæmpet med pres gennem tiden.

Samtidig skal de tænke over ikke at miste deres Vrs point. De står til at miste device og magisk, sandsynligvis. Måske der står nogle hold og banker på for at købe staehr også? Så mister man lige pludselig sin core og invitering til alle turneringerne. Stavn har måske stadig nogle gamle point bundet op på sig der kan hjælpe lidt? Det ved jeg ikke helt nok om til at kunne sige.

Og til sidst så er der også snakken om hvorvidt de skal gå internationalt. Det ville jeg selv være meget ærgerlig over, men selv hvis de gjorde, så er det ikke garanteret at de vil få gavn af det. Hvilken international awp skulle de købe så? Mange taler om at finde et talent som molodoy, men det er jo ikke realistisk. Furia var sindssygt heldige med ham, det kunne jo lige så godt være en Gr1ks, r1nkle, jambo eller whatever de fik fat i. Det er jo det mest normale. Fine spillere men ikke superstjerner.

Jeg mener, at stavn har givet nogle ting til holdet, der ikke kan ses. Han er altid blevet rost for sine sekundær calls, sin info og kommunikation. Astralis' nuke faldt totalt fra hinanden, da han sygemeldte sig fx. Som awp er man også meget vigtig i kommunikationen, så jeg tror ikke selv jeg er helt slukket på idéen.

Jeg har skrevet det er par gange herinde i løbet af de sidste par dage, men Astralis står i en rigtig svær situation lige nu. Ultimativt tror jeg dog, at det er godt for projektet længere fremtid at komme af med device. Det er på tide at finde på noget nyt.
#76(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 22:55
Madsen
Helt enig jeg er spændt på at se hvad de gør hvis skiftet går igennem
#28(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:16
bimse
zweih finder endelig hans gamle niveau frem, when it matters the most! derudover så havde jeg dgu kaldt den, niko og monesy var 9-0 mod donk og spirit inden den her kamp. men som altid - når det betyder allermest, så taber man sådan en streak.
#31(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:18
mamas
Zweih #1 anker
#35(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 19:20
Bjelanden
Lidt spændende om Falcons plan var at gå efter Zweih, for det gik satme dårligt i så fald..

Har Spirit til at vinde hele lortet. De virker til at have brugt den sidste tid fornuftigt og konstruktivt.
#37(Med 5 svar)
11. december 2025 kl. 19:21
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
sweih med sit livs kamp. Den hvalp har ellers ikke ramt noget siden han kom på Spirit. Og så den lille dame aka Donk, slap af fru Larsen er varm
#43(Med 4 svar)
11. december 2025 kl. 19:40
zwank
Besynderligt at være et voksent individ, og så kommentere på spilleres udseende på en nedladende måde. Yikes
#52(Med 3 svar)
11. december 2025 kl. 19:59
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Ok EmZeGoD. Du kan bare kigge videre
#56(Med 2 svar)
11. december 2025 kl. 21:11
zwank
Du synes måske ikke selv det er lidt mærkeligt, eller?
#73(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 22:30
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Nej. Det gør jeg faktisk ikke. Hvad bliver du så stødt over? At jeg kalder Donk den lille dame?
#79(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 23:18
zwank
Generelt tilnærmelser mod folk er bare sådan lidt en død ting havde jeg troet. Det jo ikke just noget der beriger fællesskabet, men nok nærmere degradere det.
#44(Med 2 svar)
11. december 2025 kl. 19:45
DOMINA7HOR
Vinder af Top 20-prediction på Dust2.dk
Pimp og Anders Blume... move aside! mad0 og jeg er de nye eksperter!

Voldsomt! Og zweih måtte jo "poppe" før eller siden. Det kom så i dag.
#74(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 22:51
Ember
Dust2.dk Caster
Jeg har højst elo på Dust2dk redaktionen OG fik ret i begge kvartfinaler. #RoadToGoldCoinOgTop100PåFACEIT
#89(Med 0 svar)
12. december 2025 kl. 02:14
DOMINA7HOR
Vinder af Top 20-prediction på Dust2.dk
Vi tager den efter Spirit har banket FURIA i finalen! Og jeg har en gang skudt både ave og Sunde på de_aztec! Det er 60.000 ELO lige dér!
#54(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 20:50
Garambis
Niko vinder aldrig
#58(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 21:18
Madsen
Man lavede en fejl da man smed magisk ud til fordel for kyousuke
#75(Med 4 svar)
11. december 2025 kl. 22:52
Nuntjako
Man må efterhånden konkluderer at en overordnet økonomisk tilgang til at skabe et cs-hold, der vinder trofæer ikke nødvendigvis virker. Ligegyldigt om der er penge nok, fremragende faciliteter, verdensklasse spillere, en verdensklasse træner og stab etc., så er det åbenbart ikke nok. Om det er sociale aspekter, såsom holdkemi eller andre præstationsfremmende parametre som psykologisk tryghed der mangler, ved jeg ikke. Men det må være et tegn på at ikke alt kan skabes bare ved at smide penge nok efter det.
#78(Med 2 svar)
11. december 2025 kl. 23:09
Bantle
Jeg tror på en måde med sport, at der kan gå et eller andet galt, når der kommer nogen udefra og smider enorme pengeposer i hovedet på dig og dine holdkammerater - og så siger: kom i gang med at vinde.

Man må være under ret meget pres fra dag 1. Rundt omkring dig bliver folk skiftet ud for et godt ord og på trods af alle forsikringer om at DU selvfølgelig ikke er i risiko for at blive fyret så...

Jeg tror i sidste ende at sport, på trods af de mange penge involveret, kræver lidt sjæl og lidt tro på holdet som enhed. Hvis det hele er bygget på et fundament af, at alting kan skiftes ud fra den ene dag til den anden, så må det være svært.

Det virker som om der mangler et usynligt og ukvantificérbart krydderi, som ikke kan købes for penge - heldigvis ;)
#81(Med 1 svar)
11. december 2025 kl. 23:25
eyM
Så slet ikke dit svar.. så nu virker jeg som om, jeg har kopieret din tekst. Beklager 🤣
#92(Med 0 svar)
12. december 2025 kl. 07:55
Bantle
Hehe, kloge hoveder tænker ens 🤓
#80(Med 0 svar)
11. december 2025 kl. 23:24
eyM
Det er jo den klassiske hybris.

Man kan ikke købe energi, sammenhold, synergi, kammerateri og fællesskab.
Udover det - så ved ALLE spillere + trænere på det falcons hold, at de udelukkende er sat i verden for at vinde, og de bliver med stor sandsynlighed betalt markant bedre end andre professionelle.. og det giver sgu også en vis form for pres - kunne jeg ihvertfald forestille mig.
#95(Med 0 svar)
12. december 2025 kl. 14:04
olsen225
der må være et eller andet mentalt galt på det hold siden det fucker lige i slutspurten hvergang nærmest
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.