Opret Log ind
Medie: Jamppi sagsøger Valve grundet påstået VAC-ban
Stortalentet Jamppi er eftersigende ved at sagsøge Valve.
Skrevet af: mad0    26. marts 2020 22:30      

Den tidligere SJ-spiller, Jamppi, er ifølge dbltap i gang med at sagsøge Valve, da det menes at være et ukorrekt VAC-ban, som han har modtaget. Det har blandt andet medført, at han ike blev hentet af OG.

dbltap har indsamlet alt deres information via nogle dokumenter, som de har fået.

Retssagen, som blev lavet i Finland, påstår, at Jamppi, der dengang var 14 år gammel, købte CS:GO for en kammerat, så de kunne spille sammen til et LAN. Efterfølgende blev brugeren solgt, og senere hen modtog brugeren et VAC-ban.

VAC-bannet har blandt andet medført, at den unge finner missede en stor mulighed i at skrive under med OG. valde og kompagni endte senere hen at hente mantuu ind i stedet.

I dag hjælper Jamppi til som træner for SJs akademihold, og spiller i ny og næ et par FPL-kampe for at holde niveauet ved lige.

Du kan læse dbltaps artikel her.

#1 RaXXa
2020-03-26 22:55
"Efterfølgende blev brugeren solgt, og senere hen modtog brugeren et VAC-ban."
- Steam-konti må hverken købes eller sælges.

hvordan kan den retssag nogensinde blive taget seriøst??
#2 er1K
2020-03-26 23:03
Jeg tænker den bedste mulighed for at blive unbanned er, at han bryder Steam's terms of service? Hvis han gør, så kan han jo maks få Steam-restriktioner - og ikke Valve restriktioner.

Med mindre Valve selvfølgelig har en del af deres terms der lyder, at de fungerer i forlængelse af Steam's regelsæt.

Umiddelbart er det første mit eneste bud på hvorfor han vælger den approach, ellers giver det som du siger ikke ret meget mening.
#3 RaXXa
2020-03-26 23:09
det er sandt, man må håbe at den sidstnævnte mulighed ikke er gældende i hans tilfælde!
#4 foli
2020-03-26 23:33
Jeg tænker mere at det kan tages op fordi han giver sin ven en gave, som er steam accounten :)
#5 Divi
2020-03-26 23:42
Hvis den blev givet til den kammerat han købte til CSGO for, hvorfor bliver det så påstået at den blev solgt og ikke givet?
#6 foli
2020-03-27 00:00
Jeg formoder at det var hans kammerat som solgte den videre. Det er ihvertfald sådan jeg læser hvad der er skrevet.
#38 Divi
2020-03-27 23:13
Personligt læser jeg det som om at Jamppi solgte den videre, men jeg kan godt være forkert på den.
#10 3k2
2020-03-27 01:29
Men det er jo en helt anden regel som er brudt der, end den han har problemer med og bliver straffet for - så han vil da mægtig gerne have dem til at lukke et account i stedet, som der er blevet gjort noget forkert med. Kan ikke se, hvorfor du mener det er en særlig vigtig pointe?

Hvis du nu køber øl for en mindreårig og han smutter til fest med de øl og ender med at ødelægge en flaske og bruge den som våben i en slåskamp, så har du måske nok gjort noget forkert, men du har ikke noget med en evt. voldssag mod ham at gøre.
#20 whitebear22
2020-03-27 11:55
Det var eddermame noget af en omvej, for at fremhæve en pointe - som så i øvrigt ikke helt rammer skiven 😂
#25 granzales
2020-03-27 12:27
Den rammer skiven ret godt. Faktum, der skal kigges på, er om det er Jamppi eller ej, der har snydt.

At han har solgt accounten, og at det er ulovligt, er en sag for sig selv. Det gør ham ikke skyldig i alle mulige følgesager, den givne account må have være indviklet i.

Hvis det er rigtigt, han udelukkende har solgt accounten, så er det det, han skal straffes for. Ikke at accounten bliver vac-banned.

Pusheren ude på staden (der sælger hash ulovligt) får heller ikke bøden/mister kørekortet for, at en hash-misbruger, der har købt hash af pusheren, bliver taget af politiet mens han er påvirket af cannabis bag rettet.

Med det sagt, så kører Steam og Valve lidt de regler, de har lyst til. Vil de ikke have ham unbanned, så bliver han ikke unbanned. De har også rigeligt med penge til at hyre rigtig dygtige advokater, tænker jeg.
#31 whitebear22
2020-03-27 16:32
Forskellen er jo, at du snakker om ansvar efter straffelovens regler, som alle er underlagt.

Det andet er i den grad selvvalgt, om man vil anvende steam og Valve, og dermed også om man vil underlægge sig deres regelsæt.

Sagt på en anden måde: det ene regelsæt skal du følge, det andet kan du følge. Du har krav og rettigheder efter det ene, det har du ikke nødvendigvis efter det andet, som er ret så arbitrært. Det var bare min pointe :)
#36 granzales
2020-03-27 19:14
Men har nogen af os egentlig læst Valves regler? Nej.

Sidder vi egentlig bare og plaprer løs uden viden? Ja.

Skal man det på HLTV og Dust2? Ja.

Alt er som det skal være.
#37 whitebear22
2020-03-27 19:23
Enig. Det er sku nok ikke mange Nobelpriser, hvor ideen er født på d2 🤷🏼‍♂️
#7 Madsen
2020-03-27 00:14
han har jo stadig brudt steams regler???
Jeg synes han burde fortjene en chance til
#14 cleansation
2020-03-27 09:00
Ja har han. Men der er nu også sager hvor retten har afgjort sådanne ting i andre sports. Altså overruled UEFA/fifa osv.
#8 exigo
2020-03-27 00:28
synD:
#9 MrBlond
2020-03-27 01:20
Hmm Jamppi held og lykke med det. :) Men han er ellers dygtig nok men synd det her nok er endestationen for ham.
#11 JawBreaker
2020-03-27 07:13
Den bliver spændene at følge..
#12 Patman
2020-03-27 07:20
Synes altid de har solgt accounten eller lånt den ud når der kommer vac ban :p karma is a bitch
#13 exigo
2020-03-27 08:29
præcis haha detpudsigt nok
#16 lokeboy
2020-03-27 09:49
ellers har de en lillebror der har lånt den :)
#28 Kristja
2020-03-27 16:24
Kan garentere dig for, at en lillebror han få din account banned hvis i deler pc.

Og der er et utal af mennesker som sælger/køber og bytter steam accounts. Selvfølgelig kan det virke som en tynd forklaring. Hvis hvis det nu rent faktisk, er det som der er sket. Hvorfor er det så, at man ikke undersøger sagen ordentligt, i et tilfælde hvor man er lige under at kunne leve af spillet?

Imo synes jeg også at livstids udelukkelser er tilgrin. Hvis vi snakker personer under 18 år, da de ikke er myndige. Og i samtlige andre sportsgrene får man ikke livstids udelukkelse.

Der er trods alt mennesker med, så meget selv indsigt, at de hurtigt fortryder deres handlinger og ændre kurs.

Men at man skal straffes for en andens handlinger er sgu til grin når alt kommer til alt :)
#26 xdpiratmanden
2020-03-27 12:39
Jamen det da klart man bruger den undskyldning hvis det rent faktisk er det der er sket... og det sker trods alt en del gange at folk sælger accounts og de så bliver banned.. det er tit set at folk køber accounts for at cheate
#57 Patman
2020-04-14 16:05
Man må ik sælge accounts. Men det da surt for ham. Karma
#15 arseface
2020-03-27 09:29
Bliver spændende. Håber det lykkedes for ham. Det er vildt at man i andre sportsgrene får to års karantæne for at snyde som voksen (både med doping og betting), mens man i cs får livstid selv hvis man bare var et barn da man gjorde det. Eller nogle gør i hvert fald, mens man ser gennem fingre med andre (hej konfig).
#17 wake
2020-03-27 10:31
xD
#29 Kristja
2020-03-27 16:30
Forstår heller intet af de her permanente udelukkelser, så længe man ikke har sat og snydt i turneringer/ligaer med penge involveret :)

Kom der en nyhed i morgen om X pro spiller er blevet VAC bannet fordi han har snydt online i en MM, ville jeg da bare grine og tænke dumt. Ses om 2 år igen, hvis det nu var udelukkelsen. Tænker at de penge man som pro mister i de 2 år, nok skal få en på bedre tanker :)
#18 Nikon10
2020-03-27 10:35
Bliver man VAC banned har man snydt, så simpelt er det. Æd lort dreng.
#22 whitebear22
2020-03-27 11:59
Du virker både moden og empatisk.

Man må ikke håbe, at hverken du, din bedre halvdel eller din familie i øvrigt træder ved siden af på noget tidspunkt.
#24 Nikon10
2020-03-27 12:05
Er du okay lille ven?
#30 Kristja
2020-03-27 16:30
Fis nu af med den attitude...
#34 Nikon10
2020-03-27 18:48
Er du okay bette skat?
#48 Kristja
2020-03-28 13:34
Bette skat, nu må jeg le 😅
Kan du have en god dag Champ, få styr på din attitude, så kommer man altså lidt mere smertefrit igennem livet.
#50 Nikon10
2020-03-28 14:51
Er du okay bette skat?
#32 whitebear22
2020-03-27 16:33
Ja, jeg kan heldigvis finde ud af at opføre mig pænt og have omtanke for andre. Det føles okay.
#33 Nikon10
2020-03-27 18:48
Ja det kan man jo se "Du virker både moden og empatisk.

Man må ikke håbe, at hverken du, din bedre halvdel eller din familie i øvrigt træder ved siden af på noget tidspunkt."

#Abe
#35 whitebear22
2020-03-27 19:05
Der er i min verden forskel på en ironisk kommentar opfulgt af en mindre forklaring ,og så “æd lort”, “er du okay lille ven?” og “#Abe”.

Men det er nok bare mig.
#39 Nikon10
2020-03-28 08:50
Det gav ingen mening, men flot forsøg.

#Trash
#40 Mrnobody
2020-03-28 09:37
Debil

- lettere psykisk udviklingshæmmet, med en intelligenskvotient på 50-
#41 Nikon10
2020-03-28 09:39
Gem det til din selvbiografi.
#44 Hateville
2020-03-28 11:42
Hold kæft, du er en idiot.
#45 Nikon10
2020-03-28 11:57
Nej, det er jeg sådan set ikke :)
#ManFårHvadManGiver
#42 whitebear22
2020-03-28 11:24
Må jeg spørge, hvad du får ud af den attitude? For jeg kan virkelig ikke gennemskue, hvad gevinsten er ved det.

Alene i den her tråd har du været ubehøvlet over for 3 + et oprindeligt indlæg, som ikke fordrer hverken debat eller gør nogen noget synderligt godt.
#43 Nikon10
2020-03-28 11:37
Folk får hvad de giver, igen spørger jeg.. er du okay lille ven?
giver decideret ikke en fuck hvor dig og dit bras.. så hvorfor bliver du ved med at skrive? xD
#46 whitebear22
2020-03-28 12:14
Nej. Du starter med “æd lort dreng”. Alt, hvad der kommer derefter er en afledet effekt af din egen indledning.

Og den der nedladende attitude du lægger for dagen med lille ven, lille skat og hvad du ellers finder på - held og lykke med det...
#47 Nikon10
2020-03-28 13:21
Folk får hvad de giver, igen spørger jeg.. er du okay lille ven?
giver decideret ikke en fuck hvor dig og dit bras.. så hvorfor bliver du ved med at skrive? xD
#49 Kristja
2020-03-28 13:40
Folk får hvad de giver? Jeg bad dig fikse din attitude, da det her er et forum hvor der sidder mindreårige på.

Der er ingen grund til at opfordre dem, til at være lige så ynkelig som du er.

Anyways, du skal nok lære det en dag, hvis du tør åbne munden på samme måde, irl din keyboard warrior😘
#51 Nikon10
2020-03-28 14:51
Er du okay bette skat?
#52 whitebear22
2020-03-28 15:43
Man kan godt savne en “report”-knap 🙈
#53 Kristja
2020-03-28 16:15
Ja faktisk, sikke en tosse 😅
#54 whitebear22
2020-03-28 16:42
Og helt overraskende kan man også savne xplayn-moderatorerne - det havde jeg aldrig troet ville ske 😂
#55 Kristja
2020-03-28 16:45
Mhhm ja! De gode gamle dage, da folk var rare på scenen, med et godt sammenhold. Gud hvor er folk blevet nogle triste typer altså :D
#56 whitebear22
2020-03-28 17:05
Pånær sværmen af forummoderatorer - de nukede sku folk i øst og vest 😂

Når det så er sagt, så synes jeg da faktisk, at scenen i dag i store træk er lige så god i dag. Jeg møder nærmest kun venlige folk 🤷🏼‍♂️
#27 Rubel
2020-03-27 12:45
Der er flere eksempler på folk der modtager et vac ban, uden at have snydt.. Vac er på rigtig mange punkter, en stor joke..
#19 yez
2020-03-27 11:03
Har svært ved at se hvad en domstol i Finland skulle kunne bestemme over Valve der har hovedsæde i USA?
#21 whitebear22
2020-03-27 11:57
Valve og Steam tilbyder deres produkt i Finland, hvorfor Valve i et eller andet omfang falder under de finske domstoles jurisdiktion. Nøjagtigt hvor meget og hvordan, må du nok hellere høre en finsk advokat om ;)
#23 Hateville
2020-03-27 12:00
?