Opret Log ind
Internet - Hvad udbyder har I ?
2021-01-11 17:48  |  
ZorenZen
Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg har været godt tilfreds hos fastspeed, end til den seneste halvanden måned, hvor min MS konstant har svunget op og ned, som det kan ses på min gyazo..
Er der nogen der har en idé om hvad der evt. kan skylde dette? Har skrevet til fastspeed, men de siger de ikke kan se at der er noget galt?.. :S

Derfor overvejer jeg igen at skifte udbyder, bor i Odense, så hvis nogle har en udbyder som de er godt tilfredse med, så skriv det lige i kommentaren, tak! :)

https://gyazo.com/6f8e900de24b9bbbd6b533b9aab6514e
#1 Syncrone
2021-01-11 18:16
Få dem til at sætte overvågning på dit net i et par dage så kan de spore fejlen.
#2 stowstow
2021-01-11 18:19
hvad han sagde, det er svært for dem at finde en fejl de ikke er opmærksomme på.
#3 ZorenZen
2021-01-11 18:42
De skrev de havde sat en 48 timers overvågning på, men har ikke hørt fra dem i over en uge efter xD
#4 BTD
2021-01-11 18:55
Du skal kontakte dem igen, de hiver ikke fat i dig. Det bedste advice er at de smider overvågning op de kan se det som sker, så de kan finde ud af hvad som gør du får de op og nedture, hvis du køre med kable i så skal den køre med det du får fx 200/50 så skal den ligge på det hele tiden ud over 0,5% af tiden hvor de dog så skal informere. - det bare at presse og presse dem, og til sidst giver de op og løser det permenent, samme gjorde jeg med stofa. - det dog en stor fordel at vide noget om hvad de kan så man lige springe trin over. Men overvågning også få dem til at overvåge en uge istedet. Så burde de kunne lave en compare og finde en løsning til dig - Ustabilt net sutter ~ TheMyth
#5 Rubel
2021-01-11 19:00
Uanset hvilken udbyder du vælger, så er det samme produkt du får når vi snakker bredbånd. Det er TDC's kabler de benytter, så om der står Fastspeed, Boxer, YouSee, Hiper eller whatever på din regning, så er det, det samme du får ind af døren.

- Dine svingninger i ping, sker sikkert i "prime time" for internet brug. Og derfor er der høj belastning på kablerne i dit område.
#7 ZorenZen
2021-01-11 20:18
Ja okay, det er jeg sku ked af at høre så... Fanme træls :(
#8 Rubel
2021-01-11 20:20
Har en kammerart som har nøjagtig samme problem. Det slår aldrig fejl, fredag og lørdag aften der sidder han med 150-200 ping, hvor han for det meste ellers har ganske normal på 20-30 stykker. Han er kunde ved YouSee og de har prøvet utallige fixes, uden held :/
#11 ZorenZen
2021-01-11 20:48
Jeg opgav YouSee, efter at jeg gav dem mange chancer.. Derfor jeg søgte nye veje.. Men det er så også uden held desværre.
#47 Opal
5d 5t 21m
Jah altså... kablerne er de samme, termineringspunkt kan variere alt efter teknologi.
#6 robert420xD
2021-01-11 19:02
Har præcis samme udbyder og samme problem..........
#9 Sander
2021-01-11 20:21
Jeg bor også i Odense og vi har prøvet et par forskellige, for der var problemer med dem alle, men vi har dog ikke prøvet fastspeed. Vi er landet hos Boxer, hvor vi har været i 1 år og det klart det bedste so far.
#10 ZorenZen
2021-01-11 20:48
Aight, kan godt være at jeg skal prøve at give dem et forsøg så, synes bare det er mærkeligt, at man kan have så mange problemer.. Har nemlig også haft 3 forskellige.. Og problemer med alle 3..
#12 Sander
2021-01-11 20:53
Jeg bor inde i centrum og der er åbenbart ikke lige lagt fiber rundt - det fatter jeg intet af. Hold kæft hvor er det bare irriterende. Da vi flyttede herover kunne vi max få 20/2. Nu er vi vist oppe på 37/5 :D
#13 ZorenZen
2021-01-11 21:28
Jamen enig, det er helt håbløst, jeg bor ude ved Rosengårdscentret ish, og der kan jeg heller ikke lige frem få det bedste internet.. Men jeg er lidt ligeglad med hvor højt det er, vil bare gerne have at det var nogenlunde stabilt, for det er fanme op ad bakke og svinge en awp, når man går fra 30 til 92 MS på få sekunder XD - Ser tilbage til en tid hvor jeg boede hjemme og havde fibernet, det var tider!
#14 Rubel
2021-01-11 21:29
Hvis du har Boxer (som jeg også har pt) så ved jeg at Boxer tager samme pris for internet, om du så kan få 1 mbit eller 200 mbit. Så ring til deres kundeservice og sig at en TDC teknikker har sagt at kablerne godt kan trække mere end det du får. så skruer de op.. Jeg er lige flyttet hvor jeg flyttede min forbindelse med. Jeg havde 200/25 før gennem kabel tv. Her i den nye lejlighed er der desværre kun telefonstik, og jeg fik en 20/10. efter et teknikker besøg og en samtale med boxer er den nu på 60/30.
#33 popechild
2021-01-12 01:33
Eventuelt kig på f.eks. Glenten (https://www.glenten.dk/Internet-only), de kan nok levere det bedste internet i midtbyen
#35 xone
2021-01-12 09:57
Det er, eller i hvert fald var et fåtal adresser helt inde i midtbyen, hvor glenten var muligt.
#36 xone
2021-01-12 09:59
Det er fuldstændig godnat.

Jeg boede inde ved politistationen, og kunne ikke få andet end fullrate.
Nu bor jeg ude på lars tyndskidsmark og har 500/500 til 300-, DKK om måneden. Odense er en joke på det punkt.
#15 Rubel
2021-01-11 21:37
Problemet vil med alt sandsynlighed ikke ændret sig ved at skifte udbyder.. Som vi snakkede om tidligere, så er det de samme kabler det kommer til at køre på. Dog har Boxer en fantastisk kundeservice. Så HVIS det kan forbedres, så skal de nok finde ud af det.
#16 ZorenZen
2021-01-11 21:39
Yeah, det er bare hammertræls, det gør spiloplevelsen forfærdelig :S Men jeg har skrevet rundt til mange i dag, og det ser ud til at de fleste har stofa, så overvejer at give dem en chance og høre om de måske har en idé til at hjælpe, før jeg skifter :D
#17 ZorenZen
2021-01-11 21:40
Never the less, kan jeg godt se jeres pointer, og må nok indse at Corona tiderne ikke formindsker presset på det..
#18 Rubel
2021-01-11 21:41
Vær opmærksom på at dem du snakker med som har stofa, at de muligvis har FIBER hos stofa. Det er en anden teknologi, som ikke har indflydelse på dit problem :/
#19 ZorenZen
2021-01-11 21:46
Yeah, kan vi alle ikke bare demonstrere og få lagt fiber landet rundt..... Lyder som den eneste løsning ;D
#21 Rubel
2021-01-11 21:59
Det er også fuldstændig uhørt at en by som Odense, Danmarks 3. største by ikke har fiber i bymidten (Og ved rosen hvor du bor). Jeg bor selv i Otterup, lidt nord for Odense, og der er fiber stort set over alt. Jeg venter på konsulent besøg fra Energi Fyn og så har jeg fiber om 6-8 uger.
#23 ZorenZen
2021-01-11 22:03
Ja enig, men der hvor jeg boede før, Holluf Pile, lidt længere ude end kongrescenter, de fik først lagt fiber, for godt 2 år siden, men stadig, det er ikke mere end 3-4KM væk fra hvor jeg bor... kom nu ind i kampen! ;D
#39 LolGirafPr0n
2021-01-12 11:44
Stofa (Norlys) ejer bokser. Så vil nok være næsten det samme :)
#44 ZorenZen
2021-01-12 19:26
Sander, nu ved jeg at du har meget styr på dust2 osv, har du hørt om programmet ExitLag? Jeg prøvede det med yousee for 1 års tid siden, hvor jeg havde MS problemer i LoL og der fiksede ExitLag det fuldstændigt, ved at finde den bedste vpn der er og kører mit net igennem det, men gad vide om det måske er et "ulovligt" tredje program i CSGO..
#20 Kp1003
2021-01-11 21:58
Er det på faceit du har de problemer...??

Kan de se din var også springer op over 1.0ms.....

Har samme problem, men kun på faceit, har dog fin ping, men med en var på mellem 0.500-1.2ms når det er helt skidt. Det er bare ikke spilbart på nogen måder...
#22 ZorenZen
2021-01-11 22:02
Nah, ikke kun faceit, streams er langsomme, ting tager ekstra lang tid at loade. MM har jeg også problemerne. Må indrømme er ikke så god til computer og internet ting, så hvad er det var gør?.
#24 FROYYY
2021-01-11 22:11
Jeg har præcis samme udbyder og samme udfordringer. Har dog ikke taget mig sammen til at ringe til dem endnu.

Mit er dog blevet en hel del bedre efter jeg har resat routeren. Oplever ikke helt så slemme udsving - min ms er "stabil" omkring 20-45 nu.
#25 ZorenZen
2021-01-11 22:14
Jeg har sjovt nok, lige når man skriver om det, fået en besked 1 uge efter de lavede overvågningen, at de har fået svar på den, og at der er fejl, så nu skal jeg ringe efter en teknikker, og så må vi jo se hvad der sker. :D
#26 FROYYY
2021-01-11 22:16
Så må jeg hellere få fingeren ud og ringe til dem!
#28 ZorenZen
2021-01-11 22:17
Ville være en idé! Deres mail kundeservice er normalt også ret hurtig, men det må være Corona/Nytår der holder dem lidt tilbage, men nu må vi se, jeg er positiv over at de idét mindste nu, indrømmer at der er fejl!
#43 ZorenZen
2021-01-12 19:23
Du skal have god tid den dag, for jeg kom ikke igennem i dag, og jeg ventede 2timer og 30 min :)) Deres kundeservice er ihvertfald ikke fastspeed XDD
#27 Rubel
2021-01-11 22:16
Få lige afklaret med dem at DE betaler for en teknikker. (Han kommer fra TDC), hvis der ikke er en klar aftale på plads, så får du en regning på 999kr for teknikker.
#29 ZorenZen
2021-01-11 22:19
Ja okay, tak fordi du nævner det, det var jeg så ikke klar over, det vil jeg have i mente.
#30 Rubel
2021-01-11 22:22
Jeg har selv lige været igennem det samme. Hvor jeg derefter ringede ind, og spurgte ind til hvordan det kan være på min regning at betale for en teknikker, når problemet var deres fejl, og at han ialt var hos mig i 8 minutter. Det kunne de selvfølgelig godt forstå, og efter 3 minutter i telefonen med dem, blev regningen sløjfet. Det er bare meget rart at have på plads. :) Jeg ønsker dig alt held og lykke med din internet krig :D
#31 ZorenZen
2021-01-11 22:30
Haha mange tak!, ja, det er jo lidt synd, at det desværre ofte ender i en krig.. =D
#32 vedde
2021-01-12 01:18
Jeg har haft problemer med fastspeed, lige siden jeg fik dem for 3-4 måneder siden. Jeg har deres 1000/100 forvindelse. Har snakket med dem 5 gange, og det er ikke blevet stabilt, dog er det blevet lidt bedre. Min ms svinger også typisk fra mindst 25ms til 90ms, og det sker ikke bare én gang men i intervaller. Ved ikke om dit kun er primetime, men det er mit uheldigvis ikke... Det kan ske når som helst :(
#34 bruja
2021-01-12 09:41
Jeg har præcis samme problem med dem....


Ms kan ramme 80-100 og falde langsomt, men selvom den ryger ned til de 25 kan det stadig føles laggy.

I gamle dage kunne man ringe til Fullrate (goe gamle) og få lukket op for nogle porte.. kan man forsøge noget lignende i dag?
#37 vedde
2021-01-12 10:19
Jeg aner det virkelig ikke, føler bare det er stillestående tbh. Jeg har prøvet at få udskiftet min router, problemløse via flere forskellige steps osv. Intet har hjulpet.
Og nøjagtig som dig, så daler den langsomt nedad og så når man sku' tro at "aaaah, nu er den på 25" ja så flyver den op igen og begynder på samme proces :D
#38 ZorenZen
2021-01-12 10:38
Ja præcis, også det jeg normalt erfarer, at den lige daler ned til 25-30 og så BUM 80-90
#40 bruja
2021-01-12 11:45
Jup... skrev en mail til dem, så må vi se hvad de siger.
#49 bruja
5d 3t 45m
Så er der svar retur. Han havde ændret noget som fra manuelt til automatisk, og sagde det ellers så godt ud. Han var for nærig til at sende en montør 😅
#50 ZorenZen
5d 3t 12m
Jamen det er mærkeligt, så du hvad ham teknik manden sagde til mig xD? Skrev svaret nederst
#54 vedde
3d 9t 39m
oh my, så dumt altså :D
#55 ZorenZen
3d 8t 32m
Yeah, det værste ved det, er at min fætter bor i samme område, og tja, 100meter fra mig, han bruger vel samme boks udenfor som jeg gør, skrev til ham igår, da mit net var helt nede og ramme 60-70 i upload / download, at han lige skulle lave en hastighedstest og sende til mig, han lå sku på sine solide 300-60 :D:D så det må jo være fra boksen og op til min lejlighed at fejlen er.. :)
#41 arkin
2021-01-12 16:14
Har Hiper og bor i København V - har samme problem. Svingende ms i tide og utide.

Hold os endelig opdateret efter din teknikker har været ude at se på problemet :)
#42 ZorenZen
2021-01-12 19:23
Yeah, well, ringede til kundeservice der idag, for at bestille en teknikker, men efter 2 og en halv times vente tid, kom jeg ikke igennem, og der lukkede de sku, unlusko, vi prøver igen imorgen XD
#45 arkin
2021-01-14 11:22
Nogen update? :)
#46 ZorenZen
6d 4t 59m
Får en teknikker forbi imorgen :D Ved ikke hvad der kommer til at ske
#48 ZorenZen
5d 4t 59m
Teknikkeren mener at pga. Corona, er der for meget pres på "skabet" udenfor, og det kan derfor ikke give mig den download/upload som jeg har forventet, og pga. Boligforegningen ejer "skabet" så kan de ikke opgradere det, for det vil boligforegningen ikke betaler for GG XD
#51 yez
4d 22t 33m
så flyt dog!? :-)
#52 ZorenZen
4d 9t 58m
Puha, det er jo nemmere sagt en gjort.. Haha ;D
#53 yez
4d 9t 4m
Hypotetisk spørgsmål. Hvad nu om nogen sprang det "skab" i luften med et kanonslag så det alligevel skulle udskiftes?
#57 grand
22t 30m
:DDDDD
#58 ZorenZen
4t 36m
Hypotetisk set, havde jeg også tænkt på det :i
#56 ZorenZen
23t 33m
Jeg har fået ny router, og har selv købt et opgraderet netværkskabel, ingen ændring er sket XD så ringer til dem igen morgen. Nu må de sku få fingeren ud.
#59 Gilborg
2t 6m
YOUSEEE OG DET STINKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Log ind eller opret en bruger for at kunne kommentere