Falcons besejrer Vitality i Malta til BLAST Bounty.

NiKo-mesterværk sender Falcons i finalen over Vitality

Falcons er i finalen ved BLAST Bounty 2026 Season 1 med 2-1 sejr over Vitality.

Vitality havde et næsten perfekt første halvår i 2025. Det var kun i den allerførste BLAST-turnering, at de ikke vandt det hele.

Det faktum kan de trøste sig med efter semifinalenederlaget til Falcons i 2026s første turnering: BLAST Bounty 2026 Season 1.

De to hold vandt begge deres modstanderes mapvalg, og så skulle kampen afgøres på Mirage.

Her var NiKo i en liga for sig på CT-siden med 20 kills, 177 ADR og kun 3 deaths. Det var nok til en maprating for CT-siden på 3,26. Det skubbede Falcons til en føring på 11-1 ved sideskiftet, og nu skulle de kun bruge to runder på T-siden for at vinde kampen og sikre en plads i finalen.

Det tog lidt tid, men til sidst lykkedes det at bryde igennem til den endelige stilling 13-6.

Kampen var ikke den bedste for danske TeSeS, der ellers har været skarp i turneringen med en rating på 1,52 i online-portionen.

Vitality
1 - 2
Falcons
Alle maps
Vitality K - D +/- ADR KAST Rating 3.0
Shahar 'flameZ' Shushan 49 - 41 +8 83.6 74.6% 1.37
Storbritannien William 'mezii' Merriman 39 - 42 -3 77.5 74.6% 1.17
Robin 'ropz' Kool 37 - 39 -2 59.2 69.5% 0.89
Mathieu 'ZywOo' Herbaut 37 - 40 -3 69.2 59.3% 0.85
Dan 'apEX' Madesclaire 28 - 43 -15 58.3 62.7% 0.72
Falcons K - D +/- ADR KAST Rating 3.0
Nikola 'NiKo' Kovač 46 - 37 +9 90.1 71.2% 1.31
Ilya 'm0NESY' Osipov 54 - 38 +16 85.6 71.2% 1.17
Damjan 'kyxsan' Stoilkovski 41 - 41 +0 80.3 71.2% 1.16
Matej 'NucleonZ' Trajkoski 44 - 38 +6 69.8 69.5% 1.10
Danmark René 'TeSeS' Madsen 20 - 36 -16 37.8 72.9% 0.75
#1(Med 21 svar)
24. januar 2026 kl. 18:48
Kakkelborg
apEX der havde så travlt med at sidde og sammenligne hans hold med prime Astralis, også bliver man klasket af et middelmådigt hold med en elendig standin, der basically bare er hevet ind fra en faceit premium pug.
Han skal virkelig hjem og se indad. Når ZywOo er menneskelig, så ser Vitality virkelig middelmådige ud.
Hvorfor bliver de ved med at force mid-kontrol, når de bliver klasket derude? Det giver ingen mening.
#2(Med 15 svar)
24. januar 2026 kl. 18:56
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Lad os konkludere det ud af blast Bounty 😂
Husk lige vitality stadigvæk sad på 20% af hele top20 listen ikke.
#4(Med 3 svar)
24. januar 2026 kl. 19:01
Hemandk
Det gjorde astralis da også i 2018:
Astralis Player Rankings (HLTV Top 20 of 2018):
#2: Nicolai "device" Reedtz
#5: Peter "dupreeh" Rasmussen
#7: Emil "Magisk" Reif
#8: Lukas "gla1ve" Rossander
#13: Andreas "Xyp9x" Højsleth
#5(Med 2 svar)
24. januar 2026 kl. 19:03
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det er 25%
#12(Med 1 svar)
24. januar 2026 kl. 19:16
Hemandk
Ja det er vi helt enige i, men de 20% må stå for weKz regning :)
#14(Med 0 svar)
24. januar 2026 kl. 19:29
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvad er det du mener? Forstår slet ikke hvad det er du prøver at komme frem til? Jeg skriver vitality havde 20% af hele top20 listen fordi de havde 4 spillere med også skriver du Astralis havde 5 spillere?
#8(Med 10 svar)
24. januar 2026 kl. 19:12
Hunt
Oh, shit. Vi er enige om noget :o
#9(Med 9 svar)
24. januar 2026 kl. 19:13
RasmusRoev
Nu siger han os noget imod falcons. Og alt imod dem og Astralis er du jo enig i 😁
#11(Med 8 svar)
24. januar 2026 kl. 19:14
Hunt
Han siger at vi ikke kan sige super meget ud fra en turnering, der er primært online og har et skod format?
#16(Med 3 svar)
24. januar 2026 kl. 19:32
RasmusRoev
Er ikke uenig i det han siger. Dog forstå min pointe / joke. Dog er jeg meget enig i dit skriv omkring presset!! Aaaaalt for undervurderet i de store orgs 😊
#20(Med 2 svar)
24. januar 2026 kl. 21:40
Hunt
Han siger faktisk intet om falcons?

Jeg er med på hvad du forsøger at sige, men det giver ingen mening her
#23(Med 1 svar)
25. januar 2026 kl. 00:02
RasmusRoev
Han siger da noget i mod dem = Du vil altid give ham ret og følge op :)

Så jo, det giver mening.
#26(Med 0 svar)
25. januar 2026 kl. 11:51
Hunt
Nej? Han siger stadig intet om falcons.

Han siger vi ikke kan sige super meget ud fra 1 event
#24(Med 3 svar)
25. januar 2026 kl. 03:44
Kristja
"super meget ud fra en turnering, der er primært online" uagtet så har de vel stadig lige slået vitality på lan med standin og uden sin coach? :D
Din kommentar er virkelig inbegrevet af, at spinne et narrativ der passer til din pointe! Det sgu en ommer mate :D

Men jeg er da enig i at det er en semi ligegyldig turnering!
#27(Med 2 svar)
25. januar 2026 kl. 11:51
Hunt
Men du giver mig jo stadig 100% ret til sidst..
#28(Med 1 svar)
25. januar 2026 kl. 12:08
Kristja
Selvfølgelig! Det er årets første turnering efter pause. Det er også svært for vitality at preppe et hold med standin og manglende coach. Det er en flot sejr for falcons uagtet, men jeg giver stadig ikke det vilde for sejren set med seerbrillerne på :D
#29(Med 0 svar)
25. januar 2026 kl. 12:53
Hunt
Enig i det hele du skriver, så kan ikke se hvor problemet er?
#3(Med 0 svar)
24. januar 2026 kl. 18:58
cleMeNz0
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sikke et surt opstød
#13(Med 3 svar)
24. januar 2026 kl. 19:22
Hunt
Hvis du tager den bedste spiller fra hvilket som helst hold, og tager de kampe han spiller dårligt. Så bliver holdet meget dårligere.

Gælder for alle hold, har du mere nyt og åbenlyst du vil fortælle?
#17(Med 2 svar)
24. januar 2026 kl. 20:01
Kakkelborg
Eventuelt at andre af de store hold gennem tiden ikke er blevet klasket 11-1 på t siden af et middelmådigt hold med en standin der passer til 1 division?
Fuldkommen forfærdelig gameplan
#18(Med 0 svar)
24. januar 2026 kl. 20:57
eyM
Falcons er sgu da heller ikke et middelmådigt hold.
De er kendt for at choke i finaler/semifinaler.. men det er sgu da ikke middelmådigt at nå dertil så ofte.
#21(Med 0 svar)
24. januar 2026 kl. 21:41
Hunt
Det er hvad en god måned siden de vandt en major, og nu har de en enkelt dårlig turnering. Det betyder ikke så meget i et større billede hvis de fx vinder Krakow og Cologne major den her sæson, så beetyder blast intet.
#6(Med 0 svar)
24. januar 2026 kl. 19:04
SlotsØl
Kølig Niko på mirage. Falcons har i den grad brug for et turnerings win ✌🏾
#7(Med 24 svar)
24. januar 2026 kl. 19:09
Djoerup
Gad vide om Falcons skifter taktik i forhold til deres stjerne spiller tilgang hvis de vinder en turnering nu uden Kyusuke
#10(Med 23 svar)
24. januar 2026 kl. 19:13
Hunt
Der er nok en del mindre pres når man har stand in med, tænker det har en del med det at gøre.

Falcons mental træner har ikke gjort et særlig godt stykke arbjede de sidste par år, ham lars robl er godt nok faldet af på den.
#15(Med 22 svar)
24. januar 2026 kl. 19:30
MemphisONE
Altid finder håret i suppen - de vinder en kamp og på en eller anden måde igen,igen,igen kommer du med noget negativt, ligesom da BlameF gik 25-5 kom du med noget negativt og jeg påpeget det - Hvorfor skal du altid få alle regnbuer til at se grå ud. En 2-1 sejr over Vitality gå hen og bliver en sviner til lars robl ...
#19(Med 21 svar)
24. januar 2026 kl. 21:38
Hunt
Jeg har en ret god forklaring på hvorfor de gør det bedst når de har stand in med? Det er vel fair at sige det er nemmere at spille uden super meget pres.

Når man har haft en lars robl bag dem i flere år nu og der stadig ikke er noget der tyder på det bliver bedre, så er det vel fair nok jeg stiller spørgsmåltegn ved hvor godt han rent faktisk gør sit job?

Igen sidder du og tuder, uden at forhold dig til hvad jeg skriver som faktisk er helt fair, men du sidder bare og brokker dig. Kom nu ind i kampen
#22(Med 20 svar)
24. januar 2026 kl. 21:57
MemphisONE
Nævner ikke din forklaring om pres en gang i min kommentar, men Lars Robl.
kunne være fint du havde fokus på det jeg skrev og forholdte dig til det.

Og med hensyn til Lars Robl er det meget underligt at sætte spørgsmålstegn til ham efter de lige har vundet. Hvorfor er det du lige pludselig bringer det op efter en sejr, over det bedste hold i verden - Er det fair at der skal sætte spørgsmålstegn ved ham efter en sejr, nej tvært imod. Forhold dig til det jeg skriver ikke alt muligt andet, morale er godt dobbeltmorale er endnu bedre. Mit spørgsmål er dig som før også var, hvorfor er det du nævner ham efter de har vundet, og hvordan vil du sige det er fair at nævne ham efter en sejr.
#25(Med 19 svar)
25. januar 2026 kl. 11:50
Hunt
Efter 1 random sejr med stand in, vi er jo tilbage til normal i Krakow om 2 uger.

Du forholder dig til en kamp, jeg forholder mig til de hvad 2 år han har arbejdet i falcons og ikke er lykkedes
#30(Med 18 svar)
25. januar 2026 kl. 14:16
MemphisONE
Point proven - hvis der sker noget godt, så søger du det negative i det. Din pointer kan endelig være fine nok både med BlameF og Lars. Det bare ekstremt underligt i min optik at skrive efter en sejr, eller man vinder et lan og går 25-5.

Logikken høre vil heller ikke helt sammen, han får turen når de går dårligt. Når de så vinder er det pga alt andet end faktisk ham. Hvorfor er det ikke hans roser at det går godt med en stand-in.
#31(Med 17 svar)
25. januar 2026 kl. 14:48
Hunt
Point proven, du skriver du kun lort omkring mig, uden at forhold dig til om jeg rent faktisk har ret, uden at forholde dig til hvad selve artiklen handler om, uden at forhold dig til hvilken kommentar jeg svarede på.

Du sidder bare og lukker lort ud, uden nogen kontekst, udelukkende fordi du ikke kan lide mig.

Godt du kom her og bidrog til debatten.
#32(Med 16 svar)
25. januar 2026 kl. 15:24
MemphisONE
offerkortet som altid - det må snart være et kvote på det kort. Hver gang der en der påpeger dine kommentar herinde, så det fuld pick me " du kan ikke lide mig " - Pas nu på du ikke bliver banned igen herinde, og da du blev det var du også fuld pick me :D
#33(Med 15 svar)
25. januar 2026 kl. 15:28
Hunt
Igen, du fortsætter bare med at hakke ned på mig, uden at du forholder til dig noget cs det mindste.

Hvorfor er du herinde hvis du bare sidder og skriver lort om mig, mens du tydeligvis ikke gider snakke cs? På en cs nyhedsside..
#34(Med 14 svar)
25. januar 2026 kl. 15:38
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Du spiller jo bare offerkortet? Der er vel ingen herinde, der ikke synes du spiller offerkortet konstant.

Du er negativ omkring alt. Hvorfor er det, at du går fuldstændig i forsvarsmode når folk skriver du er negativ? Enten stop med at være negativ, eller acceptér at folk synes du er negativ. Hvordan er det at hakke ned på dig, at fortælle dig du er negativ? (igen)
#35(Med 13 svar)
25. januar 2026 kl. 15:50
Hunt
Igen kommer der endnu en kommentar der intet har med cs at gøre, hvorfor bliver i ved med at gøre alt personligt mod mig? Snak cs i stedet..

Hvis i bliver ved med at opføre jer sådan og gøre som i gør, så bliver jeg jo ved med at smide "offerkortet" fordi det nu engang passer. Flere af jer herinde gider ikke snakke cs, men kun hakke på mig.

Mine kommentarer handler rent faktisk om cs... Måske i burde lære af mig her?

Fortæl mig gerne hvad du mener om cs, hvorfor jeg tager fejl. Men stop dog med det her personlige hunt i har gang i her. Det er legit et lavt niveau i smider for dagen her.
#36(Med 12 svar)
25. januar 2026 kl. 15:57
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvorfor skal du altid være så negativ? Hver gang der sker noget godt for nogen, drejer du det til at være noget negativt. Er det ikke trættende at være så negativ?

Og nej, skal bestemt ikke lære noget af dig. Hvis alle gjorde det, ville det her være den mest negative side der findes
#37(Med 11 svar)
25. januar 2026 kl. 16:01
Hunt
Hvorfor skal du altid gøre ting personlige mod mig?

Kom og snak cs med mig, eller bliv væk.
#38(Med 10 svar)
25. januar 2026 kl. 16:06
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Stop med at være negativ omkring positive ting og så vil jeg rigtig gerne snakke cs med dig

Hvis du gerne vil være negativ. Så forvent folk caller dig ud.
#39(Med 2 svar)
25. januar 2026 kl. 16:44
MemphisONE
Ikke en gang har han svaret på hvorfor han inddrager noget negativt efter en vundet kamp. Selvom jeg har nævnt det i flere kommentar og du har i denne tråd. Der bliver gang på gang sagt du ikke forholder dig til hvad jeg skriver, men alligevel undgår hunt at undgår at forholde sig til det spørgsmål. Det er så ynkeligt at hive offerkort frem, når man selv sætter snuden i første række.
#41(Med 0 svar)
25. januar 2026 kl. 16:52
Hunt
Hvorfor snakker du ikke snart om noget der har med cs at gøre? Du er godt med på hvilken hjemmeside vi er på ikke?

Kom og snak cs med mig, eller bliv væk.
#44(Med 0 svar)
25. januar 2026 kl. 17:03
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Du beskriver ham perfekt med ordet ynkelig. Forstår slet ikke at man gider bruge tid på et site, hvor alle hader en. Overvej at gå på arbejde, og alle hader dig. Det ville ingen være i frivilligt. Men han fortsætter bare med at gøre sig selv til en større klovn for hver dag der går.
#40(Med 6 svar)
25. januar 2026 kl. 16:52
Hunt
Kom og snak cs med mig, eller bliv væk.

Hvis du bliver ved med at komme med dit personlige lort mod dig, så forvent jeg kalder dig ud.
#42(Med 5 svar)
25. januar 2026 kl. 17:00
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Kald mig ud alt det du vil. Du er på et site hvor alle hader dig for din negativitet. Det er ikke personligt, at sige du smider offerkortet, det er fakta. Det er ikke personligt at sige du konstant er negativ, det er fakta. Du er sku et sørgeligt menneske.

Jeg stiller et simpelt spørgsmål, som du ikke svarer på, fordi du ved jeg har ret :D
#43(Med 4 svar)
25. januar 2026 kl. 17:03
Hunt
Du sidder på et cs site uden at gide at snakke cs,
Du er problemet.

Du sidder og er personlig hater mod mig,
Du er problemet.

Du sidder og siger jeg er negativ, mens du selv sidder og lukker sådan noget lort ud her,
Du er problemet.

Kom og snak cs med mig, eller bliv væk.
#45(Med 3 svar)
25. januar 2026 kl. 17:41
MemphisONE
Du er problemet, derfor folk kalde dig ud hele tiden. Eller når nej det alle andre der problemet og du er ikke. Du sjovt nok en af de få der har formodet af få en timeout herinde fra og ikke os andre. Men nej det ikke dig der problemet :-)
#46(Med 2 svar)
25. januar 2026 kl. 17:42
Hunt
Forskellen på os to er at jeg kan se begge veje og ikke er for hellig til at indrømme mine fejl.

Men ingen af jer andre herinde, kan sjovt nok indrømme fejl eller umuligt gøre noget forkert.

Det er forskellen på os :)

Samt det at du og mange andre, ikke gider snakke cs, på en cs side. Hvorfor i så er her, det ved jeg faktisk ikke.

Altså udover for at hate på mig, men det også lidt sørgerligt faktisk.
#47(Med 1 svar)
25. januar 2026 kl. 18:35
MemphisONE
Det bare ren stædighed/selvretfærdighed i langt de fleste diskussioner du har herinde med folk. Igen fuld pick-me det er alle andre det ikke kan indrømme fejl, men du kan godt.

Underligt nok er en fællesnævner og det er åbenbart altid dig, som er indblandet i de her diskussioner, men alligevel er det alle de andre. Du er indbegrebet af at være kontrær.
#48(Med 0 svar)
25. januar 2026 kl. 18:45
Hunt
Så kom og snak cs, i stedet for at komme ind her og lukke personligt lort ud som du gør.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.