
dupreeh bød sig til hos Valve, da han stoppede som spiller
Den 22. juni indtog dupreeh scenen i Austin, Texas, kort før majorfinalen for at fortælle hele Counter-Strike-verdenen, at han stoppede som professionel spiller.
Det er en af de begivenheder i esport, der står klarest i denne skribents minder fra i år.
Og allerede der, havde dupreeh et par idéer om, hvad han godt kunne tænke sig at bruge tiden på i stedet.
I et nyt interview med det britiske medie Esports News UK, fortæller han i hvert fald, at omkring samme tid tog han kontakt til Valve for at byde sig til i en rolle som bindeled mellem spiludvikleren og Counter-Strike-scenen, men at Valve ikke bed på.
Da jeg besluttede mig for at stoppe som spiller, tog jeg faktisk kontakt til Valve og sagde til dem, at jeg ikke har nogen spiludvikler-færdigheder eller noget i den stil, men at jeg følte, at jeg kunne være et ret godt bindeled mellem dem og Counter-Strike-verdenen, både for casual spillere og professionelle.
Jeg rakte ud til dem og sagde, at jeg gerne ville have en form for rolle, hvor jeg kunne være dette bindeled og lytte til, hvad spillerne havde at sige, så vi faktisk kunne løfte Counter-Strike lidt mere, end det er nu. Men de var ikke rigtig interesserede i det.
Nu er dupreeh så blevet en del af Skyward Masters hos Trinor Entertainment i stedet, og som en lille dansk indie spiludvikler, betyder det meget, at være i kontakt med sit publikum - noget som Valve måske ikke behøver eller er interesserede i.
Selvfølgelig, jo større en virksomhed man har, desto sværere kan det måske blive, men jeg synes stadig, at der er mange virksomheder derude, som faktisk beviser, hvor vigtigt det er at lytte til sit community. Hvis man hele tiden arbejder i én retning, men communityet vil have, at man går i en anden, så vil man aldrig rigtig mødes. Jeg tror, det altid ender med at blive et ret dårligt produkt.
Tidligere i interviewet bliver dupreeh også spurgt ind til sin økonomi som en af de mest vindende Counter-Strike-spillere nogensinde, og her svarer dupreeh mere åbent, end hvad man er vant til at høre fra de direkte involverede.
Jeg tror, det var tilbage i Astralis i 2019, at jeg tjente mest. Jeg mener, det var omkring 30.000 euro om måneden (224.000 kroner, red.) eller noget i den stil. Det var nok dér, vi tjente mest, og så varierede hele det der med klistermærkerne selvfølgelig meget fra major til major.
Mange turneringer havde en masse gode ting, men det var selvfølgelig majoren i Paris, der udbetalte mest. Både fordi det var den sidste CSGO-major, men også fordi vi vandt den. Det gav mig en del penge i banken.
Interviewet med dupreeh er delt lige op med spørgsmål om Counter-Strike og spørgsmål om Skyward Masters. Du kan læse hele interviewet her.





























