stavn og Astralis er gået videre til det andet stadie ved IEM Cologne.

stavn: "Det har været en hård dag på mange måder"

Den danske rifler er glad for avancement efter en hård dag.

Dust2.dk til IEM Cologne

Astralis skal ikke hjem, de skal videre.

Det blev til dansk lettelse slået fast, efter HooXi og kompagni vandt en tæt duel mod paiN i den afgørende kamp ved IEM Colognes første stadie.

Efter kampen tog stavn sig tid til at stille op til interview med Dust2.dk. Ikke særlig overraskende var det en lettet dansker, der satte ord på at have vundet.

Det føles selvfølgelig vanvittigt. Vi er tilfredse med, at vi vinder. Det har været en hård dag på mange måder, siger stavn og uddyber:

Spille to kampe på én dag, det er ikke nice. Det er umuligt at være forberedt. Du spiller én kamp, og følelserne er helt oppe i den. Efter en kamp falder du helt ned, og så skal du gøre dig klar til en anden kamp. Det har været en hård dag, men vi er selvfølgelig tilfredse med sejren sidste ende.

I løbet af dagens kampe - først mod FURIA og dernæst paiN - havde stavn og kompagni nogle problemer med at komme i gang på et par maps.

For stavn handler det ikke om pres, men i stedet om manglende forberedelse.

Jeg føler i hvert fald ikke, vi er presset. Jeg føler bare, at i dag på Ancient (mod paiN, red.), der bliver vi bare ownet. Jeg tror, at det har noget at gøre med forberedelse.

Man skal kunne vinde, selvom man ikke har forberedelsen, men det var klart, at man kunne mærke på T-siden på Ancient, at vi ikke var helt på samme side. Så det har helt sikkert spillet en rolle.

Det gør det heller ikke meget nemmere for det danske mandskab, at de kommer direkte fra FISSURE Playground 1, hvorfor de ikke har haft tid til at træne de nye ændringer optimalt.

Selvom det ikke gør den store forskel med ændringen i mappoolen, kan en anden ændring til gengæld mærkes inde på serveren, fortæller danskeren.

Både ja og nej (om opdateringen har gjort turneringen sværere, red.), fordi den blev erstattet af vores permaban, som er godt for os. Vi har lige spillet turnering på den gamle update, hvor vi nu har opdaget på gangen nu her nede i Köln, hvor på vores T-side, at vi løber ind i en AWP på modstandersiden, hvor vi siger sådan, hvordan har de AWP?

Der skal vi lige have nogle flere reps ind og have mere styr på økonomien, fordi det er sgu hårdt at løbe ind ind i en AWP, man ikke forventer.

jabbi leverer derudaf

Især jabbi har indtil videre været storspillende ved IEM Cologne. Den danske rifler ligger nummer 8 blandt de bedste med en rating på 1.25.

Lige siden han har fået HooXi som kaptajn igen, har niveauet set stigende ud for jabbi. Derfor spurgte Dust2.dk også, om det netop er HooXi, der er grunden til det.

Jeg tror helt klart, at det er tilføjelsen af HooXi, der har gjort ham mere komfortabel. De har jo kendt hinanden fra Flames-tiderne, hvor de kom frem sammen. Så de kender hinanden super godt, og så tror jeg egentlig bare, at meget at det for ham handler også om selvtillid.

Jeg føler, at han er et godt sted lige nu. Det kan jeg også mærke på ham, både inde på serveren og ude for serveren. Så han skal bare blive ved med at gøre sine ting.

#1(Med 0 svar)
26. juli 2025 kl. 05:06
Bantle
Det er sjovt at få lidt indblik i pro mentaliteten omkring opdateringer. De har selvfølgelig ikke haft tid eller ordentligt overskud til at sætte sig ind i opdateringen, der kom ud midt under fissure. Så når økonomien er lidt større på modstanderens side, kan jeg godt forstå at man bliver overrasket. Det er ikke kommet ind på rygraden endnu.

Tænker det må være lidt det samme med nerfs til mp5, hvor man ikke rigtig har tid til at sætte sig helt ind i det og så bare vælger at gå udenom den indtil videre. Hvis man taber en duel, hvor modstanderen har en mac10 og du har mp5, vil du helt sikkert sidde og tænke på om det var nerfens skyld eller at du ikke ramte. Så hellere bare køre med en anden gun og være sikker.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.