
Analyse: Derfor halter bevægelsen i CS2
X-brugeren eugenio8a8 har været på den igen. Den selv samme bruger, der hjalp Valve med at rette sprays, har haft gang i nørderiet og lavet en større subtick-analyse af bevægelsen i CS2.
Og skal tro den nørdede CS-ekspert, så mener han at have fundet svaret på, hvorfor CS2s bevægelse skuffer, og hvad subtick har at gøre med bevægelsesproblemerne i spillet. Med andre ord, mener han at have svaret på hvorfor bevægelse ikke er så flydende i CS2 som i CS:GO.
Selve rapporten, der på godt engelsk har fået titlen "CS2´s Subtick Movement Analyzed - Why Movement Sucks", er på intet mindre end 36 sider, så det er om at have kaffen klar og tålmodigheden på plads, inden man går i krig med læsningen.
Hele den 36 sider lange analyse fra eugenio8a8 kan findes i sin fulde længde lige her.
Er man nysgerrig på, hvor og hvorfor det halter med bevægelsen i CS2, og hvorfor det til tider føles forkert, når man bevæger sig rundt i spillet, så er det alle 36-siders læsning værd.
Har man til gengæld hverken tid eller overskud til at gå det hele igennem, så har eugenio8a8 også kortet det lidt ned i et svar til sit eget opslag på X:
Som nævnt indledningsvis, så er analysen udarbejdet af den samme Reddit- og X-bruger, der tidligere analyserede og hjalp Valve med problemerne med spillets rekyl og spray.
Kort efter at han havde offentliggjort sine resultater, udgav Valve en opdatering, der løste problemet.