apEX havde svært ved at læse BIG på Dust2.

Vitality taber til stand-in

Vinderne af ESL Pro League Season 16, Vitality, indkasserer første nederlag til tyske BIG med en stand-in.

BIG har alle dage været et farligt hold på Dust2.

Det måtte Vitality også indse i dagens kamp, hvor tyskerne til tider løb om hjørner med vinderne af EPL.

Magisk, dupreeh, ZywOo, apEX og Spinx startede ellers fint på CT-siden af Dust2, hvor de var i kontrol i de normalt vigtige køb-runder.

Men BIG blev ved med at drille Vitality med aggressive pistoler og en velspillende syrsoN og tabseN.

Specielt syrsoN, der startede kampen ud med et 1v4-clutch i pistolrunden, havde stor succes med at finde vigtige kills i de afgørende runder.

Derfor var der ikke behov for en overpræstation fra BIG's stand-in s1n, der endte kampen med otte kills.

BIG
16 - 10
Vitality
Alle maps
BIG K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Florian 'syrsoN' Rische 21 - 12 +9 82.3 80.8% 1.52
Johannes 'tabseN' Wodarz 22 - 15 +7 90.8 73.1% 1.26
Nils 'k1to' Gruhne 21 - 20 +1 79.7 76.9% 1.21
Karim 'Krimbo' Moussa 13 - 14 -1 49.6 76.9% 0.88
Elias 's1n' Stein 8 - 17 -9 48.8 57.7% 0.65
Vitality K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Mathieu 'ZywOo' Herbaut 23 - 19 +4 97.5 73.1% 1.29
Danmark Emil 'Magisk' Reif 17 - 15 +2 72.8 73.1% 1.15
Lotan 'Spinx' Giladi 19 - 16 +3 72.7 73.1% 1.14
Dan 'apEX' Madesclaire 10 - 20 -10 47.3 61.5% 0.70
Danmark Peter 'dupreeh' Rasmussen 9 - 15 -6 42.0 69.2% 0.69
#1(Med 19 svar)
5. oktober 2022 kl. 20:54
JakobHelms
Hvis man synes at Astralis' tab til NIP var mere pinligt og foruroligende end Vitality der taber her til BIG, som spiller med en stand-in der har minimal impact og en K/D på under 0.50, så bør man seriøst lige genoverveje dét.

Fantasiløs T-side og Dupreeh der igen og igen ikke leverer varen i de maps, som Vitality taber. Han er nok næste hoved der ryger fra den roster, og i og med at Zonics deadline er at vinde en major inden udgangen af 2023, så må man nok før eller siden (om ikke andet, så der) overveje, om man skal holde fast i alle 3 dele af dansker-trioen. Det bliver noget af en dag, når de splittes.
#2(Med 1 svar)
5. oktober 2022 kl. 20:59
RasmusRoev
Ja jeg har godt nok også svært ved at se, hvad impact han har. Det har set skidt ud længe :/
#6(Med 0 svar)
5. oktober 2022 kl. 21:18
JakobHelms
Lavere rating end Xyp9x de sidste 3 måneder. Det er en skam, jeg kan virkelig godt lide ham, men mon ikke han har haft sit sidste entry på HLTVs top 20-liste?
#7(Med 16 svar)
5. oktober 2022 kl. 21:37
jabroni
Det er en bo1 mod BIG, hvis stærkeste map er dust2. Spis brød til.
#8(Med 15 svar)
5. oktober 2022 kl. 21:54
JakobHelms
BIG var 2-5 på mappet de sidste 3 måneder før kampen, med et 16-13 win over Astralis og en gratis sejr over MIBR, og har ellers tabt til f.eks. FTW. Statmæssigt er det på ingen måde BIGs bedste map, og statmæssigt er BIG et langt værre hold end Vitality. Hvad er det, jeg skal spise brød til?

Som du kan se længere nede synes jeg også at det er åndssvagt at spille Dust2 mod BIG, men det skal jo ikke være et forsvar for Vitality, at de laver fejl i vetoen. Det her er ikke en kamp, de burde tabe, og det kan ikke forsvares med undskyldninger som at det var en BO1, eller at man kom til at lade modstanderens "stærkeste map" igennem i vetoen.
#9(Med 14 svar)
5. oktober 2022 kl. 21:59
jabroni
Du kan jo ikke bare kigge tre måneder tilbage. BIGs bedste map er Dust2. Det ved enhver, der følger med i deres kampe. Tjek statistikken selv, før du forsøger at rette mig.
#10(Med 13 svar)
5. oktober 2022 kl. 23:19
JakobHelms
Nå, jamen hvor langt skal vi så kigge tilbage, Jabroni? 6 måneder? Så er Mirage også et bedre map for BIG. Skal vi kigge 12 måneder tilbage til dengang Gade var på holdet, eller er det nok hvis vi kigger på det samlede 2022, som kun er 3 lineup-ændriner siden? Der har du ret i, at de var bedre på Dust2, end de er på andre maps. Jeg ved sgu ikke lige hvilken statistik, du mener, jeg skal tjekke, når de har tabt størstedelen af deres Dust2-kampe de sidste 3 måneder. Det virker mest bare til, at du har en subjektiv holdning.

Som jeg forøvrigt er til dels enig med dig i, som du kan læse længere nede, hvor jeg har skrevet at jeg mener, at BIG er ustabile, men generelt set farlige på mappet.

Men vi kan også overveje, hvilket map der er Vitality's bedste. Du kan næsten gætte det. Suprise - det er Dust fucking 2. Så hvorfor skal Vitality trække frikort på grund af at det er Dust2? Det er et tab i en kamp de burde vinde, på deres bedste map, mod et line-up der har en stand-in, og et hold de generelt set er meget bedre end. Er du uenig med mig i, at det er mere pinligt end at Astralis med en stand-in taber til et NIP der lige er skiftet til at tale engelsk, har fået en ny IGL, og har udskiftet deres AWPer? For det er det eneste, jeg har sagt.

Jeg tror, at det er dig, der har brug for at følge lidt med. Og hvis du seriøst mener, at de kun tabte, fordi det er Dust2, så er det sgu da også pinligt lavet af Vitality, som burde have valgt et andet map.
#11(Med 12 svar)
5. oktober 2022 kl. 23:59
jabroni
Så længe tabsen, gobb og syrson er en del af BIG, vil d2 være BIGs foretrukne map. Det er sikkert som amen i kirken. Jeg siger ikke, de er verdensmestre, men jeg siger, det er deres bedste map. Hvis du så kampen, så du også at BIGs utility brug var tæt på perfektion.

Vitality taber begge pistolrunder, og allerede der er mappet svært at vinde, selvom de konverterer den efterfølgende runde på CT-siden. De taber også nogle dumme runder, som BIG hiver ud af den blå luft. Men jeg er enig i, at d2 også er et godt map for Vitality, og det var vel derfor, de ikke fjernede den - for at vise, at de ikke frygter nogen på det map. Andet havde også undret mig.

Du får det til at lyde som at Vitality skal vinde den kamp 9 ud af 10 gange, og det er jeg ikke enig i. Det er nok et 55-45 matchup i Vitalitys favør.
#12(Med 11 svar)
6. oktober 2022 kl. 00:47
JakobHelms
Hvordan kan det være deres bedste map, når performer bedre på Mirage?

Jeg er sgu uenig i at det er et 55-45 matchup sådan som de to hold respektivt har spillet på det seneste. Jeg for det ikke til at lyde som andet end, at det er et bedre matchup for Vitality, end NIP var for Astralis.
#13(Med 10 svar)
6. oktober 2022 kl. 09:05
jabroni
Det gør de ikke. Gob b har flere gange udtalt, at dust2 er hans yndlings map. Tabsen har også placeret det over Mirage.

Og statistisk er det heller ikke sandt.

Ud af 193 kampe på Mirage har BIG vundet 110 og tabt 83. Win rate: 56,99 %

Ud af 222 dust2 kampe, har BIG vundet 142 og tabt 80. Win rate: 63,96 %

Men i en BO1 kan alt ske. Derfor kan jeg ikke hidse mig op over et nederlag til en favorit mod et tæt på ligeværdigt hold.

FaZe var også snublende tæt på at tabe til GamerLegion. Sådan går det.
#14(Med 9 svar)
6. oktober 2022 kl. 10:40
JakobHelms
Du kan ikke i ramme alvor mene at vi skal vurdere hvor godt et nuværende hold performer på et map, baseret på turneringsresultater fra 2017. At tabseN, nex, gob b, LEGIJA og keev dengang slog et Heroic der bestod af niko, Snappi, Friis, MODDII og Valde har jo intet at gøre med hvordan deres nuværende line-up performer på Dust2. Det må du selvfølgelig gerne mene, men jeg tror ikke, at vi to har mere at snakke om.

Du mener vel heller ikke at Astralis med gla1ve, MistR, BlameF, Farlig og Xyp9x er verdens bedst performende hold på Inferno? Det er de nemlig, hvis det er sådan, vi skal kigge på tallene, fordi gla1ve, dev1ce, Dupreeh, Magisk og xyp9x var så gode på mappet.
#15(Med 8 svar)
6. oktober 2022 kl. 10:48
jabroni
De har spillet Mirage tre gange over de seneste tre måneder og Dust2 syv gange. Dust2 er BIG's pick. De betragter det som deres bedste map. Går snakken ikke på, at du synes, det er vildt, at Vitality taber på Dust2 til BIG - og så siger jeg, at det ikke er så mærkeligt. Jeg forstår ikke, hvad du vil diskutere? Du fremstår bare faktaresistent. Ser du deres kampe, eller kommenterer du bare artikler baseret på scoreboardet?
#16(Med 7 svar)
6. oktober 2022 kl. 10:51
JakobHelms
Ja, jeg ser deres kampe. Har du tænkt dig at blive ved med at ignorere det, jeg skriver?

Nej, snakken går bare på, at jeg synes det er vildere, end at Astralis tabte til NIP. Det bliver du af uransagelige årsager ved med at ignorere, på trods af at jeg har skrevet det til dig tre gange. Dig om det. Hav en god dag, Jabroni.

Ps. at kalde andre "faktaresistente" fordi de er uenige med din subjektive vurdering er åndssvagt.
#17(Med 4 svar)
6. oktober 2022 kl. 11:01
jabroni
Du bruger stråmandsargumenter. Hvorfor skal vi tale om Astralis og NiP? Kan ikke se relevansen. Det fjerner fokus fra kernen - nemlig at der ikke findes et hold i verden, som BIG ikke på en god dag kan slå på Dust2. Deraf min kommentar om at spise brød til.
#19(Med 3 svar)
6. oktober 2022 kl. 11:05
JakobHelms
1) Jeg har hele tiden skrevet, at det er jeg enig med dig i.

2) Nu er det dig, der har kommenteret på min kommentar, hvor jeg har snakket om Astralis og NIP. Hvis du ikke er interesseret i det, så kunne du lade være med at kommentere. Det er ikke et stråmandsargument. Det er det, jeg ville tale om, og det, du ville kommentere på. Du kunne bare lade være. Hele humlen går på, at jeg synes at nogle folk herinde var noget hårde over at Astralis tabte den kamp, og at jeg synes, at det her nederlag er mere pinligt. Det betyder ikke jeg synes at BIG er et dårligt hold, eller andre af de ord, det virker til, at du forsøger at putte i munden på mig.

3) Hvad er det lige præcis du synes er et stråmandsargument?
#21(Med 2 svar)
6. oktober 2022 kl. 11:21
jabroni
Er ligeglad med Astralis og NiP. Du har ganske enkelt ikke forståelse for spillet, hvis du tror, Mirage er BIGs bedste map.
#22(Med 1 svar)
6. oktober 2022 kl. 11:24
JakobHelms
Så lad være med at kommentere på min kommentar om Asralis og NIP. Det var vel heller ikke sværere end det?

Tak for personangrebet. Så blev debatten da virkelig fornuftig.
#23(Med 0 svar)
6. oktober 2022 kl. 11:27
jabroni
Det er ikke personligt. Du er sikkert en fin fyr.
#18(Med 1 svar)
6. oktober 2022 kl. 11:02
DanskHammer
Jeres debat går jo egentlig på at den ene syntes der skal kigges på nyere tal, og den anden syntes man skal kigge på hvad BIG selv syntes de er bedst på.

Og det er Dust2. Big vil altid foretrække at spille Dust 2 - så kan de godt være at de har bedre tal på mirage i nyere tid, men deres go-to-pick er Dust til hver en tid.

Så jo, det virker lidt faktaresistent at benægte det.
#20(Med 0 svar)
6. oktober 2022 kl. 11:05
JakobHelms
Jeg har ikke betvivlet at BIGs spillere eller trænere gerne vil spille Dust2, og jeg er helt med på, at det er deres favoritmap. Hvad har det at gøre med det niveau de har lagt for dagen på mappet?
#3(Med 2 svar)
5. oktober 2022 kl. 21:04
TubbyGold
Det så ikke super kønt ud, det må man nok indrømme. Men er BIG ikke også det suverænt bedste Dust2 hold? Det nævnte kommentatorerne (de engelske) slet ikke, hvilket undrede mig. Det synes jeg nemlig ellers tit bliver nævnt. Jeg er sikker på Vitality er taget dem ud i en BO3 i hvert fald.
#4(Med 1 svar)
5. oktober 2022 kl. 21:07
JakobHelms
BIG er komplet ustabile, og har spillet ad helvede til på Dust2, som er Vitalitys bedste map. Det er grunden til at jeg personligt aldrig ville vælge Dust2 mod BIG. Jeg mener også det var RMR'en til Stockholm, hvor de havde set lunkne ud, men så ud af det blå skambankede et NaVi i topform på Dust2.

Så jeg hader ikke at Vitality lader dem vælge Dust2 her, et map som Vitality statmæssigt har været langt bedre på de sidste 3 måneder. Personligt havde jeg - da BIG netop peaker på Dust2 - valgt et andet map.
#5(Med 0 svar)
5. oktober 2022 kl. 21:15
DanskHammer
Enig. Jeg havde også banned D2 mod BIG..
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.