Astralis er ude af majoren.

Fiasko for Astralis

For første gang nogensinde går Astralis glip af majorens Legends Stage.

Astralis er ude af PGL Majoren i Antwerpen, efter de netop har tabt 2-0 til Liquid i dagens første knald eller fald-kamp.

Efter at have tabt første map, skulle Astralis forsøge at svare tilbage på Ancient, og her tog Liquid endnu engang pauseføringen.

Da de kom over på CT-siden, kom Astralis dog godt ud fra pausen og fik taget de første fire runder til at bringe sig i front. Så begyndte Liquid dog også at komme i omdrejninger, og særligt nitr0 - med undtagelse af en uheldig situation - var i hopla.

Med flere clutches i de afgørende runder fik han sendt Liquid i front, og til sidst endte Liquid med at tage mappet 16-13 og dermed vinde kampen 2-0.

Sejren sender Liquid videre til Legends Stage, mens Astralis er ude af majoren.

Astralis
0 - 2
Liquid
Alle maps
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 62 - 38 +24 107.2 76.3% 1.48
Danmark Kristian 'k0nfig' Wienecke 40 - 43 -3 77.8 71.2% 1.02
Danmark Lukas 'gla1ve' Rossander 39 - 39 +0 66.2 71.2% 1.01
Danmark Asger 'Farlig' Jensen 29 - 45 -16 54.6 66.1% 0.78
Danmark Andreas 'Xyp9x' Højsleth 24 - 43 -19 56.5 67.8% 0.71
Liquid K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
USA Jonathan 'EliGE' Jablonowski 43 - 41 +2 88.2 71.2% 1.22
Canada Keith 'NAF' Markovic 50 - 40 +10 92.2 74.6% 1.21
USA Nick 'nitr0' Cannella 42 - 35 +7 70.6 72.9% 1.14
USA Josh 'oSee' Ohm 35 - 36 -1 59.1 74.6% 0.99
Richard 'shox' Papillon 36 - 42 -6 78.7 69.5% 0.98
#1(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:22
FlaskeN
Der skal ske et eller andet med det Astralis hold.
#2(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:22
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det er sgu bare ikke godt nok.
#3(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:23
An0nym
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
SKANDALE!
#4(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:23
Kezse
Hold kæft hvor smider de mange runder selv.
#5(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:23
olsen225
godt de for en kæmpe hyrer for at fucking faile pinligt til grin håber valde kommer til xyp er fortid tak..!
#6(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:23
bat
Bye bye bye (Hvidt)
#7(Med 4 svar)
12. maj 2022 kl. 14:23
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
-Xyp9x +Valde/jabbi
#15(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 14:26
str1x
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det ville altså bare være et skridt ned for jabbi at this point.
#27(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 14:31
Hunt
Det lyder vildt at sige det sådan, men du har vel ret..
#36(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 14:38
str1x
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Enig, men jeg ser bare Flames som langt bedre end Astralis.
#37(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:39
Hunt
Helt enig, det er trods alt Flame som er i legends stage og astralis (som mange andre) lever på partner spots ligemeget hvor dårligt de spiller
#8(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:24
PtrsN
Sørgeligt.
#9(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:24
MB-J
Egentlig meget fedt at de ryger ud på den måde, så må Kasper Hvidt og xyp vel få sparket
#10(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:25
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Runde 27:
Xyp giver et entry væk, instant
Farlig løber gennem A site med 50 sekunder tilbage, kaster runden.
Gla1ve dør med granat i hånden.

Bare en kæmpe TL:DR af det her hold og deres niveau pt. Jeg kan sku godt lide farlig, men han virker til at være nervøs og lave mange fejl i de tætte situationer. Tror han kan blive god.

Men Gla1ve og Xyp? Please. Forny det hold. Pension tak.
#11(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:25
AppleEyeD
Som forventet. Det er jo ikke cykling det her, hvor de på magisk vis bliver flere niveauer bedre dagen efter.
#12(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:25
Quepsie
Kæft det er bare pinligt det der
#13(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:25
mesterslagter
Det er sku fortjent at de ryger hjem, så ringe de har været. Vildt nok at man kan tabe til så dårlige hold, og en spiller, der stort set lige er kommet tilbage fra Valorant, men som åbenbart stadig kan outcalle glaive og outfragge Xyp. God griner for elendigheden
#14(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:25
RasmusRoev
De skal vist have nye tshirts :P Ikke flere stjerner på dem! Tror ikke de kan bruge deres fortid længere. Det er vist længe forbi det punkt.

Men op igen. Og så få smidt xyppe på porten, han har gjort sit for det hold :)
#16(Med 11 svar)
12. maj 2022 kl. 14:27
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Av nogle 1v1s de smider.

Xyp har ikke været sig selv siden han holdte pause. Jeg tænker det er oplagt han får sig en tur mere på bænken. Spørgsmålet er om det er for meget med tre igl/tidligere igl i valde, blame og glaive? Hvis det altså er valde de går med
#20(Med 5 svar)
12. maj 2022 kl. 14:28
Buglezz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Spørgsmålet er vel næsten, om man kunne finde på at lave -glaive (evt. kommende coach + far), -xyp og så + niko/jabbi +valde, lade valde eller blame calle?
#23(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:29
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja tænker også det virker som et bedre bud på et hold der kan vinde turneringer!
#25(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:30
mesterslagter
Jeg tænkte sku også på det samme, om ikke valde eller blame kan calle i stedet, så man kan få en ind der kan fragge hårdt i stedet.
#29(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 14:33
McAndze
Tror -glaive ville være en kæmpe fejl, når man kigger på hvor gode Ence og FaZe er med en erfaren caller, der ikke fragger super hårdt
#55(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:09
RAVN
Problemet her er jo bare at det virker til, at der ikke er særlig gode calls i glaive modsat de to du nævner. Men jeg ved jo kun hvad man kan se - kan jo være virkeligheden er en anden og det så bare er hele holder, der tumler rundt.
#59(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:18
JnP
BlameF skifte til Astralis var en af årsager han ikke ville calle mere, så tænker ikke blameF som igl er løsningen, dernæst synes jeg også han vidst i COL han er ikke igl’en der kan føre et hold til toppen.
#86(Med 4 svar)
12. maj 2022 kl. 16:29
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Valde er ikke igl hold nu op...
#94(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 17:08
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det var heller ikke så meget som at han skulle igl, men han kommer med rigtig mange input lyder det til i deres interviews.. Blamef gør det allerede, så jeg tror det bliver én for meget.
#99(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 18:07
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Han er bare en klog spiller.
Han har aldrig været IGL. Han hjælper nogle gange med middrounds, men det burde alle på et hold bidrage til.
#106(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 20:08
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Han var da igl I North i 6 måneder, så det passer da ikke helt 😅 Han har også selv udtalt han ser sig som 2. Caller så sent som i marts, så han bidrager med lidt mere end andre hvis han får muligheden.
#109(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 22:33
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det har været påtvunget. De par gange jeg har spillet dayz med ham spurgte jeg ind til det samme og han er altså IKKE og vil altså ikke igl blev jeg forsikret om😂
#17(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:27
Buglezz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Bye bye Xyp :)
#18(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:27
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
KMI.

Der skal ses på alle facetter.
#19(Med 4 svar)
12. maj 2022 kl. 14:27
panzerlas
Sløjt og meget sigende når IGl tager AWP'en med mere succes end main AWP'eren.
Trist at der er så mange problemmer i Astralis lejren! Jeg kan faktisk slet ikke se hvad de overhovedet har at arbejde med udover BlameF.
For mig er det slet ikke det Astralis jeg kendte mere. Efter flere år med fejlsigning efter fejlsigning tror jeg bare at vi må erkende at de ikke er et tophold mere og ikke ligner et i nær fremtid. Jeg tror ikke de kommer igen før et helt nyt hold af talenter bliver bygget op uden nogle af de nuværende.
#26(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 14:31
sL1m3
Ehrm, har det ikke lidt været common knowledge at Astralis ikke har været et top hold siden device smuttede?

Synes satme det længe siden man tænkte "Den her turnering er Astralis"

FYI: Devve leavede i April sidste år :D
#31(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:35
panzerlas
Jeg synes ikke Device performede ret godt til sidst hos Astralis og da Dupreh og Magisk stadig var der ville jeg da mene det absolut stadig var et tophold eller havde potientialet.

Man kan stadig godt være et tophold uden nødvendigvis at være favorit til en given turnering :D
#32(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:35
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Nærmest mere siden JUGi joinede i 2020 har der været svinger i valsen.
Selvfølgelig med et par opture hist og her; men mere af alt ned af bakke.

Håber de finder løsning og formen igen, det vil være synd at se dem forsvinde helt.
#34(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:37
mesterslagter
Ja det er virkelig svært at se et top5 hold for fremtiden. Man burde næsten lade blame tage til et bedre hold, hvis tilbuddet kommer. Evt. tilbage til heroic hehe.

Jeg har virkelig svært ved at se det her Astralis hold komme nogle steder efter så dårligt et event og resultater mod "dårlige" hold. At gøre trace til headcoach var måske også en tand for tidligt. -alle på nær blame og byg op forfra igen, hvis det kan være så nemt for CIS at gøre det.

3-4 random FPL spillere og så har du et bedre hold. Det er sku trist det er blevet sådan, særligt for de ældre over 24 ^^
#21(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:28
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Godt nok skuffende :(
#22(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:29
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Da gla1ve nupper AW, vidste man det var helt skidt. Puha, er spændt på hvad der skal ske nu, og hvor få/ mange ændringer de kan nøjes med for at komme tilbage.

Som en anden skrev, så skal de være glade for de mange partnerskaber de har så de ikke skal kæmpe i kvalifikationer m.m. som fx Flames skal.
#24(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:36
bar
Det her er skidt på mange måder.

1) Glaive bliver outcalled af Nitro, der først lige er vendt tilbage til CS.

2) Xyp bliver outaimed af alle.

3) Farlig virker ikke tilpas, nervøs/spændt og uden impact overhovedet. Meget sigende, at Glaive, og ikke Farlig, tager AWP´en i de sidste runder af map 2.

-xyp -farlig + nicodooz + valde
#28(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:31
majez
Stærkt 😀
#30(Med 10 svar)
12. maj 2022 kl. 14:35
Tazh
Det er jo Tazh!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
inb4 vi skal huske at det er et godt resultat taget i betragtning af at Farlig kun har været på holdet i 2-3 måneder, og hvad ellers Astralis vil spinne historien over på.
#38(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 14:39
mesterslagter
Det er skuda et fuldstændig elendigt resultat, ligesom at blive gennembanket af et nysamlet Spirit-hold var det. Liquid har en spiller der har været et år i Valorant og en afdanket shox, +osee der ikke har været længe på holdet.
Jeg ved ikke rigtig hvor at du vil hen med det.
#41(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 14:42
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
inb4 ^^
#45(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 14:43
Tazh
Det er jo Tazh!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er okay, det kan ske for enhver at overse et ord ovenpå så ringe et resultat :D
#57(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:16
mesterslagter
my bad
#40(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 14:40
Hunt
hvis bare man skifter spiller hver 3 måned, så kan man ikke få kritik fordi man altid er et nyt hold ;)
#42(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:42
Tazh
Det er jo Tazh!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
#88(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:31
bat
Hvidts ledelse i en nøddeskal
#43(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 14:42
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det bliver de vel nødt til at sige?

I mange tilfælde i esport (og nok en af grundene til, at det ikke er en særlig bæredygtig forretning for organisationerne), så er sportslig performance forbundet til din økonomiske performance, i en eller anden grad.

Hvis de går ud og siger "kæft mand, de var piv ringe denne her gang", som vi alle tænker - så er der nok ikke mange sponsorer der kigger i deres retning. Med partnerskaber som værende en af de vigtigste revenue drivers for Astralis, så forstår jeg godt at de forsøger at spinne den hver gang.
#48(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 14:46
Tazh
Det er jo Tazh!
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Alternativet til at gå ud og spinne historien helt sindssygt, kunne også være at holde lav profil. Så undgår man måske at blive hængt ud af communityet, som vi ser er tilfældet i den her post.

Det kan naturligvis også være, at det bare er mig der står alene og synes det klinger hult når ethvert nederlag er en mulighed for at spinne en historie.
#51(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:53
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg synes ikke det retfærdiggøre noget, at de spinner den. Jeg kan bare godt forstå hvorfor de gør det.

Jeg _tror_ de er ligeglade med et Dust2 kommentarspor, men de er sgu nok ikke ligeglade, hvis Logitech vælger at trække sig til de næste forhandlinger (tænkt eksempel).
#35(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 14:38
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det var godt nok en elendig omgang.. Jeg er ked af at sige det, men Xyp er færdig.. Hvordan kan de gå til de lønninger her, og være dårlige nok til at få klask af et lvl 10 stack?
#95(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 17:32
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvilke lønninger får de, hvis dét skal være et pejlemærke af niveau? Jeg spørg fordi jeg oprigtigt ikke aner hvad de får :-)
#125(Med 0 svar)
13. maj 2022 kl. 14:22
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ved ikke om det holder stand længere, men “sidst” der var noget fremme, var det 25.000 euro
#39(Med 11 svar)
12. maj 2022 kl. 14:40
Wasin
Farlig ender på 5 awp kills mod oSee på 18 kills. Ikke en ligeså slående forskel som mod Spirit. Men stadigvæk en kæmpe forskel og en afgørende forskel.

Farligs impact på det her hold er mindst ligeså sløj som luckys. Med det sagt mener jeg bestemt farlig er en bedre spiller, og det leder mig hen imod at det simpelthen må være stukturen på holdet der fejler.

Hvordan fanden man nogensinde kan tage awpen ud fra hånden på din rendyrket awp spiller i de afgørende runder skriger til himlen om der er noget ruskragende galt på det her hold. Så er det fuldstændig ligegyldigt om gla1ve rent faktisk fandt et par kills eller ej - det må simpelthen ikke ske.

Alle folk skriger på xyp9x skal udskiftes, og ja han spiller af helvedes til. Men jeg gætter på gla1ve er det egentlige problem på det her hold.
#44(Med 10 svar)
12. maj 2022 kl. 14:42
Hunt
Et lille forsvar for farlig at nok også at han slet ikke får en awp fra de andre på noget tidspunkt. På ct siden af vertigo har en awp 3 runder, 2 gange køber han selv og 1 gang er den blevet samlet op fra liquid.

Ser alle andre hold virkelig gå langt for at få en awp på deres awp spiller fordi det kan vinde runder. Men det sker bare ikke hos astralis, heller ikke til farlig
#46(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:46
Wasin
Jeg er helt enig. Det er ikke min opfattelse at farlig er en dårlig spiller, på nogen måde. Det er svært at være en god awp spiller hvis du ikke har den i hånden kontinuerligt og aldrig bliver sat op på nogen måde.

Og desværre for farlig - i de runder han har haft den - har han brændt nogle sitters. Men hvis du ikke har rytmen fordi du ikke har den i hånden nok, så er han tildels undskyldt.

Derved også min konklusion, at jeg mener gla1ve nok er problemet.
#49(Med 8 svar)
12. maj 2022 kl. 14:48
panzerlas
Det er jo nok fordi de også selv har mistet tilliden til ham!
Jeg er nok ene om at mene at Lucky rent faktisk præsterede bedre end Farlig! jeg troede på tidspunktet at det var en god signing selvom jeg følte det var unfair over for Lucky.
Men efter at have set kampen i dag mener jeg ikke at hans positionering og AWP eller riffelspil er godt nok til denne kaliber.
#53(Med 7 svar)
12. maj 2022 kl. 14:59
Hunt
Hvis man mister tilliden til sin awp så hurtigt 2 gange i træk, skal man måske ogå til at se på en selv. For tror ikke det ville ændre noget med at sætte acor eller nicodoz ind. Og så er alt(minus cadian, men bare nej) jo prøvet. Så tænker jeg det er glav1e som ikke kan magte opgaven som igl at sætte sine spillere op. Hvilket jeg allerede nu synes er et problem.

Det er næsten på tide enten af smide banken efter snappi, cadian eller karrigan, selvom ingen af dem nok vil skifte...
#61(Med 6 svar)
12. maj 2022 kl. 15:27
JernLars
Problemet med Snappi og Karrigan er jo bare at de begge to er 30 +, så de kan nok ikke holde formen i særlig lang tid, især hvis resten af holdet ikke er på samme niveau
#62(Med 4 svar)
12. maj 2022 kl. 15:31
Wasin
Hvorfor mener du ikke de kan holde formen i særlig lang tid?
#71(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 15:54
JernLars
Der er et fåtal af professionelle CSGO spillere over 30 år i scenen. Så hvis de skriver kontrakt med dem, så vil Astralis ende med at få en spiller der falder i niveau, det er ikke en god investering. En del af deres succes i dag kommer i høj grad af at de har et velfungerende hold, derfor tror jeg ikke at de kan fungere som en løsning til at fixe Astralis
#77(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 16:13
Wasin
Jeg gætter på den eneste grund til vi ser få pro spillere over 30 er at prioriteterne bliver anderledes - at de ganske enkelt ikke spiller nok.

Men absolut intet taler for Snappi eller karrigan ikke er individuelt gode nok, så jeg antager de stadigvæk spiller rigtig meget og hvis de er indstillet på forsat at gøre det så mener jeg sagtens det kan være en holdbar løsning.
#102(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 18:58
JernLars
Både og. Reaktionstiden topper midt i tyverne og falder derefter. Det medfører at spillerne skal bruge mere og mere tid på at holde deres form, og på at tidspunkt tror jeg de når til et punkt hvor der ikke er tid til en liv uden for CSGO. Fx så er det tydeligt at se at Olofmeisters stats kun er faldet gennem de sidste år hltv.org/stats/players/885/olofmeister

Vi har jo set med Bubber og Lucky at selvom at man spiller godt før et skifte, så gør man det ikke nødvendigvis bagefter. Karrigan og Snappi vil være ret dyre at købe fri af deres kontrakter, og hvis jeg stod i deres position skulle jeg have en meget stor pose penge for at skifte og derved tage et step ned
#104(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 19:08
Wasin
Som jeg også siger - de prioriterer anderledes. Hvorvidt reaktionstiden falder i en grad hvor det skulle have en signifikant betydning, det tror jeg ganske enkelt ikke på. Vi ser top målmænd i f.eks. fodbold som kan stå på mål langt op i 30erne og stadig have reaktionsevner der ikke fejler det mindste.

Jeg tror ene og alene udfordringen med alderen er hvorvidt lysten og sulten stadig er der.
#67(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:38
Hunt
Ok, hvis du siger det. Skal vi så se på folk som tmb eller birdfromsky, og derfra er vi så langt nede at de kommer fra samme niveau som lucky at det er lidt ligemeget at rykke dem så mange steps op.
#47(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 14:46
mesterslagter
Det må sige noget når 4 af holdets spillere bliver outfragget af en valorant spiller, der samtidig er IGL.
#50(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 14:49
cleansation
Fedt fedt fedt. Bliv nede, Astralis :)
#52(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 14:58
mesterslagter
Sidst jeg så dig var da North var et rullende meme. Et dansk hold mere til legend stage havde nu ikke været dårligt
#72(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:57
cleansation
Mistede sku lysten til at se CS under Corona, og har ikke rigtig fulgt med.

Men er glad for Heroic men især Copenhagen Flames er med hvor det er rigtig sjovt. Så må Astralis gerne ryge ud på røv og albuer hver gang.
#54(Med 4 svar)
12. maj 2022 kl. 15:08
RAF
Havde lidt håbet på at det her ville ske, fordi jeg har da tænkt, hvor meget skal der egentlig til før der kommer ændringer... Det her må da om noget være et vink til ledelsen om at få kigget på det lineup som de siger de har committet sig til. Men de sagde jo også at de havde commitet sig til lucky så der er vel håb.
#58(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 15:17
sL1m3
Jeg kan ikke se hvor meget udskiftninger vil gøre ved det hold. No braineren er Xyp ud og ind med Valde, som nok ville give en klar opgradering, men tror dog ikke det er nok til at få dem op og slås med de gode hold.

Kan heller ikke se hvor de skulle finde en bedre awper. Så vidt jeg kan tænke er Acor den eneste anden mulighed, men tror ikke det ville være en opgradering.

Jeg tænker mere det er hvordan de spiller spillet der skal ændres. Det ligner ikke at Farlig er komfortable med hans rolle på holdet og på T siden sidder blame i spawn hele runden. Det er så bizart at se dem spille.

Tænker de bliver nødt til at gøre som Vitality og få styr på det basale og finde en måde hvor på alle er tilfredse med hvordan de skal spille spillet.
#118(Med 0 svar)
13. maj 2022 kl. 09:13
RAF
Enig i at en udskiftning af xyp virker som en god idé... Men synes det er bekymrende at glaive tar awp rollen istedet for farlig. Det var de samme tendenser vi så med lucky. Det giver ingen mening. Hvis nogen skulle supplere må det da være konfig som ofte har taget den sekundære awp rolle. Jeg er enig i at det virker som om at der er noget galt med "systemet" hos astralis og jeg er ikke overbevist om at glaive kan fixe det.
#96(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 17:35
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Eller også er det (endnu) et vink om nogen i ledelsen ikke har ramt rigtigt meget, meget længe 🤷
#119(Med 0 svar)
13. maj 2022 kl. 09:14
RAF
Det bliver ihvertfald næsten ikke meget værre end at misse en major. Den er svær at spinne en god historie på selv for astralis
#56(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:15
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Er det virkelig umuligt at finde en god mellemvej imellem at have blame og k0nfig til at gøre deres, imens man har en solid AWPer der også kan shine? Det virker slet ikke som om at den rolle får en prioritet på Astralis.

hltv.org/news/33440/is-the-modern-awper-really-too..

Fiasko, tjae, det er det vel. Men holdet er vel stadig nyt og ikke desto mindre, så har farlig vist at han kan clutche og skyde fra sig, men det er bare for langt ude når det er med rifle..

Hvorfor griber Gla1ve AWPen i stedet for farlig? Det virker desperat og som et forsøg på at lægge skylden over på farligs præstation, når sandheden vel bare er, at deres spillestil sætter deres sniper i ekstremt dårlige situationer.
Antallet af peeks midt i weaponswitch, pushes med granater i hånden og firstkills der bliver givet væk 15 sekunder inde i en runde. Hvis det er dét der skal til, for at blame og k0nfig kan holde deres aggressive spillestil, så skulle man måske se om ikke man kunne forsøge med en mere passiv tilgang til spillet.

Jeg kan godt lide Xyp9x, men jeg tror simpelthen bare at Astralis mangler mere firepower i den rolle - jeg synes ikke Farlig er problemet, men deres approach minder mere om G2s setup, hvor AWPeren ikke behøver være stjernespilleren.

Bliver spændende at se om der sker rokeringer eller om de prøver at skifte spillestil.
Det er øv med deres legacy in mente, men jeg håber at de kan komme stærkt tilbage.
#60(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:25
OoO
Hvis man checker gla1ves faceit er det jo os tydeligt at se han ikke spiller nok i forhold til alle andre der er på serveren for tiden! Hvis man følger blame ser man næste hver dag ham og snappi sidde og grinde. Xyp har spillet mere på det sidste men ikke nok… konfig virker til at være god i medgang dårlig i modgang både på complexity og Astralis
#63(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:31
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ved slet ik hvor man skal starte.
#64(Med 6 svar)
12. maj 2022 kl. 15:31
MB-J
youtube.com/watch?v=9AMYvYIjZC4&ab_channel=Astrali..
Har folk hørt deres voice comms? Hvad er det for nogle underlige ting de sidder og snakker om MIDT i en afgørende kamp om at komme til majoren??
#74(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:05
WitaCasts
Dust2.dk Caster
Dust2 fantasy vinder
Det tror jeg ikke du skal lægge for meget i. Det er meget normalt at man snakker lidt lort en gang i mellem, ofte for at skabe noget god stemning osv.. Det er ikke ensbetydende med at de per automatik lægger hjernen i handskerummet, samtidigt er de jo klippet ud så du ikke får de fulde comms, de kan jo sagtens være on point i de resterende runder men det er ikke god content og er derfor ikke med i deres videoer.
#78(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 16:14
RasmusRoev
Virker det ikke til, at glaive virker "arrogant" - Som om det hele bare er en leg?
#105(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 19:59
Enrique
Nej.
#107(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 20:48
RasmusRoev
Okay. Tak :) De kan jo også bare hygge sig. Skal der også være plads til!
#123(Med 0 svar)
13. maj 2022 kl. 12:16
Bobbi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
nej
#98(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 18:04
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tjae, jeg har ikke sådan sindssygt meget indsigt i hvordan de største kommunikerer, men tænker da det er en god ting at de hygger sig selvom det ikke går skide godt 🤷‍♂️
#65(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 15:35
Bobbi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
shit de stinker, det er jo north 2.0 det her,
#68(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 15:43
Hunt
de mangler vel bare at prøve msl som igl+awp :)
#73(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 16:01
cleansation
Og CajunBack
#75(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:11
mesterslagter
Jeg tror mest realistisk er, at de prøver at hive fessor op i stedet for xyp, og prøver ham af i noget tid indtil at valdes kontrakt udløber og de kan få ham på en free. Ligesom med farlig. Medmindre at xyp's lange kontrakt spænder ben for noget.
Det ville dog på en eller anden måde være for nølet, da det at få valde spillet ind tidligt, kunne gøre en stor forskel frem mod næste major og diverse andre turn.
#66(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:38
Onychiax
Astralis er ikke fede at se på.
Selv når vi amatører sidder og ser det på skærmen ved vi, hvad de kommer med..
#69(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 15:44
AwF
Så nu bare hentet Device hjem og få Valde ind.
#76(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 16:13
mesterslagter
Spørgsmålet er hvilken fatning device er i mht. cs efter sin lange pause. Hellere lade ham finde sig til rette på NIP igen, og se om han stadig er verdensklasse i stedet for at lave et kæmpe bet. Også hvis hans helbred og det mentale volder problemer igen
#126(Med 0 svar)
14. maj 2022 kl. 11:38
AwF
Ikke at tage ham ind nu er det største bet af dem alle. Vi må bare erkende at vi i Danmark ikke kan skabe kontinuerlige tier 1 awpers.

Der er Device og Cadian. De andre har vist at de ikke kan.
#80(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:20
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Enig - det må være eneste rigtige løsning.
#70(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 15:48
Pingonether
Glæder mig til at se Astralis is Power Ligaen snart! De kan vel være en top-5 contender? ;)
#79(Med 17 svar)
12. maj 2022 kl. 16:15
wazorntB
De som stadig mener, at lucky og farlig var et bedre valg end acor, må snart æde deres ord.
Med al respekt for xyp, må det også være sidste kamp han har spillet for Astralis.

Simpelthen slet ikke godt nok, fiasko kan vel dårligt beskrive det.
#81(Med 11 svar)
12. maj 2022 kl. 16:22
Wasin
Tror du helt oprigtigt selv på det gør nogen forskel hvem der sidder på awpen hos Astralis? Så længe det ikke er en der tør sige gla1ve imod når han pludselig skal være awp spiller i de afgørende runder på mappet så kan det være fuldstændig ligegyldigt.

Jeg håber inderligt de uploader comms fra ancient sådan vi kan høre hvordan samtalen/diskussionen er forløbet frem mod gla1ve pludselig tager awpen ud af farligs hænder.
#85(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:26
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
De uploader kun hvor det intet taktisk eller negativt er med. Så tror du skal vente længe på det. De vil aldrig smide sådan noget ud. Men vi får se. :)
#112(Med 9 svar)
12. maj 2022 kl. 23:42
wazorntB
Ville du som igl finde det nødvendigt at være awp, hvis din spiller tildelt den rolle, udfyldte rollen til et acceptabelt niveau? Jeg tvivler.
#113(Med 8 svar)
12. maj 2022 kl. 23:56
Wasin
Men er det et problem man nogensinde skal løse midt i en så afgørende kamp og i de døende runder? Jeg tvivler.

Er gla1ve utilfreds med farlig og hans performance, så løser man det sgu mellem kampene eller turneringer for that matter. Alt andet er en fuldstændig absurd tankegang.
#114(Med 7 svar)
13. maj 2022 kl. 00:55
wazorntB
Hvis man tror på det er løsningen skal man vel?
Om det så var den rette løsning, det er en anden sag
#115(Med 6 svar)
13. maj 2022 kl. 01:53
Wasin
Den opfattelse deler jeg så nok bare ikke. Det sekund du træffer beslutninger som denne så ødelægger du fuldstændig troen på hinanden og kemien på holdet.

Det er i hvert fald min holdning. Specielt når det drejer sig som et spil/sport der er så rolle bestemt og rolle fikseret som counterstrike trods alt er.

Men som jeg nævnte i en anden kommentar ville jeg gerne høre voice comms fra ancient og høre hvordan det er kommet dertil. Om det direkte er farlig der siger han ikke gider have den eller gla1ve trumfer igennem eller hvad ved jeg.
#116(Med 3 svar)
13. maj 2022 kl. 07:23
wazorntB
Jeg siger jo heller ikke at jeg er enig? 😉
Jeg siger, at hvis han som igl mente at det var det rette at gøre, så skal han selvfølgelig også gøre det.
Nu har jeg selv haft æren af, at spille med mange dygtige awp-spillere gennem tiden - Friis, karrigan, trace, sunde, hpx, colon, bare for at nævne nogle af dem.. Ingen af dem, har min bror eller jeg, nogensinde taget awp’en fra i en kamp.
Jeg har alle dage ment, at en awp-spiller er den vigtigste spiller at bygge holdet op omkring, bortset fra manden der skal styre holdet naturligvis.

Har de selv haft en dårlig kamp og givet ansvaret videre, jamen så var snapministereN her, dog aldrig bleg for lige at svinge den grønne i en runde eller to 😚
#117(Med 2 svar)
13. maj 2022 kl. 08:54
Wasin
Det lyder til vi er enige langt hen af vejen. Specielt på området omkring vigtigheden af awp spillerens rolle i hvert fald.

Desværre kommer de voice comms nok aldrig op og hvis man spørger dem hvis de spinne historien til at det hele var aftalt og guld og grønne skove.
#130(Med 1 svar)
14. maj 2022 kl. 22:37
wazorntB
Præcis.
Det har altid været sådan, det er bestemt ikke blevet anderledes med tiden.
En rigtig dygtig awp, kan bare få en modstander til at spille helt anderledes - Bruge flere utilities, bruge mere tid på at cleare vinkler, tage færre chancer og generelt blive usikre på deres egen gadeplan.
Den effekt har jeg ikke set lucky, eller farlig have for Astralis.
#131(Med 0 svar)
14. maj 2022 kl. 22:46
Wasin
Men så er spørgsmålet om det er spillerens skyld eller holdets skyld. Jeg er tilbøjelig til at sige holdets.
#127(Med 1 svar)
14. maj 2022 kl. 11:41
AwF
“Rolle bestemt og rollefikseret” den lader vi lige stå lidt.
#128(Med 0 svar)
14. maj 2022 kl. 11:42
Wasin
Hvorfor siger du ikke bare hvad du gerne vil i stedet for det der pjat?
#83(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:24
mesterslagter
Jeg tænker ikke at du kan stille det sådan op, men at man mere skal kigge på systemet og det taktiske ift. til hvordan awp-rollen skal virke på holdet. Jeg tror det er en svær en at afpasse, da konfig og blamef godt kanfylde meget i deres respektive roller, og hvordan åbningsduellerne skal tages osv
#84(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 16:25
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Jeg mener stadig, at Farlig er bedre end acoR, og specielt på det her hold.

acoR var god under hunden, men faldt fra hinanden i de vigtige kampe / mod de gode hold.

Da han mistede en stærk IGL og et system omkring ham, så faldt han helt fra hinanden.

Se på Astralis og alle de spillere, der har været inde omkring AWP'en siden Device forlod holdet. Det er ikke et hold, der har formået at sætte deres AWP op overhovedet.

Det så ud som om, at farlig brød sammen under presset i de to seneste kampe, men udover det, så er det mere end mellemvare, hvor der er ting, der skal rettes, men helt klart noget at bygge videre på. Udover det, så er hans mentalitet med riflen en kæmpe nødvendighed på det her hold, som det ser ud nu - ellers ender du med 3 passive spillere igen, og så går deres T sider endnu mere i stå.
#111(Med 2 svar)
12. maj 2022 kl. 23:41
wazorntB
acoR var også god under andre end hunden.
Jeg har selv haft æren af at coache ham tidligere, og kan kun sige min personlige mening om ham.
Han er en klogere spiller, end både farlig og lucky, samt en awp-spiller, der kan have mere impact, end de to andre havde for Astralis.

Jeg synes han er klasse og særdeles undervurderet.
#120(Med 1 svar)
13. maj 2022 kl. 09:32
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Lad os vende den om til han havde hans peek i MAD-Lions/Tricked. Frede, er en super dygtig awp, med desværre et mislykket ophold i Mouz.
At han fejler på hans første 'tier1' hold, skaber ikke gode salgsannoncer for ham selv. Det ved du også godt selv, fra din egen tid som aktiv spiller. Der skal meget til før man tør satse på en spiller, som har fejlet andre steder.

Jeg kender hans evner, jeg kender hans personlighed, jeg ville ALDRIG være bleg, for at samle Frede op på et tier1 hold, hvor vi talte dansk, og havde et godt miljø.

Dog vil jeg så lige pointere, at jeg synes Farlig udover denne turnering, har gjort det helt okay. Han lå inden majoren på 1,05 rating + 0,69 KPR. Der er selvfølgelig plads til at det skal blive bedre, men at kalde Farlig skal skiftes ud efter 1 dårligt event, det synes jeg sgu ærlig talt ikke er fair.
#129(Med 0 svar)
14. maj 2022 kl. 22:23
wazorntB
Det er rigtigt at han ikke leverede hvad han burde i mousesports, men omvendt, har han leveret over en meget længere periode på tier2, end farlig og lucky har.

Jeg synes bare at han er en dygtigere spiller, end de andre alternativer.
Kunne jeg ikke hente device eller nico, ville jeg helt sikkert gå efter Frede 👌
Lige pt giver jeg dig dog ret i, at farlig nok ikke er holdets største problem.
#82(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:24
neonthai
Tja Havde de bare tabt til HEET da de var nede 11-14 på Ancient og havde tabt map 1 i RMR så var vi nok allerede videre og i gang med udskiftningerne .
#87(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 16:31
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tror der er noget basalt som sult der mangler.
Tror det er svært at være lige så
Sulten efter at grinde som 5 unge spillere der ikke får 100k i måneden fast.

Den sult efter at ligge de ekstra timer hele tiden tror jeg mangler. Og Astralis mangler den speed vi ser mange andre hold spille med.
Den systematiske tilgang til CS er blevet mindre, i takt med vi har fået flere og flere maskiner som bare flyver rundt og rammer hs.

Vil vædde med man kan se forskel på timerne på Astralis og Copenhagen flames 🤷‍♂️
#103(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 19:05
JernLars
Helt sikkert. For flames er der alt på spil mht. sponsorer osv. Men for Astralis så betyder det ikke helt så meget.

Tror også at man hurtigt kan miste tiltro til ens hold når der bliver skiftet så meget ud i holdkortet
#89(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:36
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Cut 4 blameF
#90(Med 3 svar)
12. maj 2022 kl. 16:38
Frankyou
Xyp, gla1ve og k0nfig ud. K0nfig er genial op sine geniale dage, men han er for svingende. Det har han altid været. Valde ind i stedet for Xyp, jabbi ind for k0nfig og smid en masse mønt efter legenden Karrigan.
#92(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 16:55
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jabbi istedet for konfig er nok det dummeste der hidtil er skrevet i den her lange tråd
#93(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 17:09
mesterslagter
At få fat på karrigan topper det vel, da det ville være skidt for alle parter på nuværende tidspunkt, særligt hvis faze går hen og vinder majoren
#122(Med 0 svar)
13. maj 2022 kl. 12:00
Bobbi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
-k0nfig er vel en joke?
#91(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 16:51
jollarn
Fuldstændigt til grin det hold efterhånden...
#97(Med 1 svar)
12. maj 2022 kl. 17:49
arseface
Kom igen North. -xyp +valde og +aizy -enelleranden
#100(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 18:47
JaapStam
😂
#101(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 18:48
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Øv. Det ville sgu havde været sjovere med flere danske hold :/
#108(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 20:55
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Er det et spørgsmål om, at de bare ikke spiller nok?
#110(Med 0 svar)
12. maj 2022 kl. 23:00
MrBlond
Puha, Astralis
Ikke en pæn kamp, der skal ske noget nyt.
Ved ikke hvad der skal ske men noget skal der ske Opveje lige XYP, igen han ligner hverken en der er motiveret eller gider og spille. Han bliver out- aimed hver gang det forfærdeligt og se. Men vi må se hvad der sker Vanvittig kamp af G0dF.
Men desværre en Fiasko for Astralis Desværre.
#121(Med 0 svar)
13. maj 2022 kl. 10:15
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det gør ondt at se på :( specielt første map må være hård for Blame.
-xyp og så synes jeg Farlig misser alt for mange skud. Enten er Det nervøsitet og han lige skal vende sig til presset, ellers har han på ingen måde niveauet.
#124(Med 0 svar)
13. maj 2022 kl. 14:15
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har de prøvet at ændre deres logo?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.