Det er ikke kun Lucky, som er at finde som AWP'er på Astralis længere.

Efter AWP-skift hos Astralis: "Jeg tror, at det er den rigtige beslutning for os"

Dust2.dk fangede k0nfig og gla1ve efter drømmedebuten mod NIP.

Det var to glade Astralis-stjerner, Dust2.dk interviewede oven på opgøret mod NIP.

Her fik k0nfig og blameF nemlig en vaskeægte drømmedebut i Astralis-trøjen, da danskerne besejrede mægtige NIP, som har både device og es3tag på holdkortet.

Dette skete endda, selvom det var k0nfigs første officielle kamp efter en længevarende skade, hvor han havde brækket hånden.

Det er sindssygt flot spillet af k0nfig. Han har ikke spillet en officiel kamp i tre måneder på grund af sin håndskade, og kommer tilbage og leverer sådan en brandvarm præstation, det er sgu flot uden lige. Det er meget vildt, fortæller gla1ve til Dust2.dk.

Esportal

k0nfig selv var da også imponeret over præstationen, men der var også overraskelse at spore hos den nyslåede Astralis-stjerne.

Jeg er faktisk overrasket over min egen præstation, fordi det ikke har været skide godt i vores træningskampe. Det har været forholdsvist dårligt, men jeg ved også, at jeg fokuserer meget bedre, når jeg spiller officielle kampe, og når det gælder.

Ny AWP'er hos Astralis?

I opgøret mod NIP var det til manges overraskelse ikke Lucky, som agerede AWP-spiller hos Astralis-mandskabet, da det i stedet var gla1ve og k0nfig, som samlede det dyre våben op.

Det var dog ikke en tilfældighed, da der var mening med galskaben, lyder det fra både gla1ve og k0nfig.

Jeg tror, at det er den rigtige beslutning for os, at gla1ve spiller lidt AWP. Lucky kan selv købe den, hvis han har lyst til at lave noget med den - der har vi egentligt ikke nogen strikse regler, lyder det fra k0nfig.

Men der er vel en mening med, at han ikke har AWP'en?

Meningen er, at han selv har sagt, at han gerne vil spille AK og Colt (M4 red.), og Lukas (gla1ve red.) ville gerne prøve den, så vi har givet den over til ham. Så må jeg samle den op på de spots, jeg spiller, og han må samle den op på de spots, han spiller, fortæller k0nfig.

Astralis-IGL'en gla1ve sætter også et par ord på beslutningen over for Dust2.dk, og her lyder det blandt, at han har haft en samtale med Lucky, hvor beslutningen blev taget.

Philip (Lucky red.) og jeg havde en samtale omkring, hvad tænker vi i forhold til roller, og jeg havde snakket med ham tidligere om, at han var en god riffelspiller, og at der måske var potentiale i, at han skulle spille riffel i stedet for AWP.

Ifølge gla1ve var det dog ikke kun var på en foranledning fra ham selv, at Lucky er gået væk fra AWP'en.

Den tidligere Tricked-stjerne skulle nemlig selv have bragt det på banen, at han måske burde spille riffel på enkelte baner, og det er altså også den beslutning, som er blevet taget, fortæller gla1ve til Dust2.dk.

Det var sådan en snak vi havde, hvor Philip sagde, at han måske skulle prøve at spille riffel på nogle maps, og jeg sagde, at så kunne jeg godt tage AWP'en på nogle maps. Vi prøvede det lidt af og snakkede lidt mere om det, og så fandt vi ud af, at det skulle måske være på flere maps. Så i hvert fald på Overpass og Nuke, der kører vi med mig på AWP’en, som I kan se, slutter gla1ve af.

Med 2-0-sejren over NIP er Astralis videre til torsdagens kampe, hvor danskerne står over for Vitality. Den franske organisation er desuden destinationen, som flere af Astralis-spillernes tidligere holdkammerater er rygtet til.

Esportal
#1(Med 0 svar)
24. november 2021 kl. 23:23
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Med minimal viden omkring, hvad Astralis gør i deres bagland. Så virker det stadig som en lidt underlig beslutning.
#2(Med 0 svar)
24. november 2021 kl. 23:39
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Lucky er et kæmpe talent med AWP’en. Hvis man ikke har i sinde at bruge ham sådan, så forstår jeg ikke, at man melder ud som Kasper Hvidt gjorde i sidste uge.

Hvis Lucky ikke skal spille som en klassisk, rendyrket AWP’er, så kunne jeg finde 3-4 andre danske talenter, som jeg hellere ville have på holdet. Ikke et ondt ord om Lucky, jeg synes bare ikke, at Astralis spiller på hans største styrker sådan her.
#4(Med 5 svar)
24. november 2021 kl. 23:59
Wasin
Alt min sympati for Astralis er simpelthen røget direkte i vasken i takt med alle deres spins på diverse historier osv. Det er simpelthen så - ja undskyld sproget - fucking hul i hovedet at du henter en rendyrket awp spiller ind og så vil omskole ham.

Og så siger de godt nok i interviewet at han selv har forslået det - men hvorfor gør han det? Det er sgu da alt selvtillid med awpen er REVET ud af hænderne på ham, og så leder han efter andre løsninger selv. Hvis den rette støtte, support og det rigtige bagland var tilstede så ville han være awp spiller.

Det er simpelthen en omgang fucking bullshit af en forklaring. Af officielle stats på HLTV.org så har han 3362 kills med awp, 1183 med AK og BLOT 415 kills med m4.

Så vil du komme og fortælle mig han pludselig skulle have lyst til at sidde og spille m4 som CT på diverse maps? Gu har han da ej, og det er jo også tydeligt at se han stinker i rollen. Han bliver hele tiden fanget ude af position og ligner ikke en der er komfortabel.

Enten kicker du ham og lader ham prøve lykken et andet sted, eller så giver du ham fandme tiden og chancen på awp - færdig arbejde.
#5(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 00:48
giftigg
For mig virker det som om at selvom Astralis foregiver at være topstyret, så ligger mange af beslutningerne i gla1ves hænder. Da han så pludselig skulle til at spille en del dårlige roller med blameFs ankomst til holdet, har han pludselig AWP-rollen i tankerne. Da bubzkji kom ind på holdet og gla1ve skulle spille B på Train gik der præcis en kamp før man havde ændret opstilling...
#6(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 00:50
panzerlas
Enig, det er helt hul i hovedet det der.
#7(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 00:53
soga
Enig. Det virker ikke til at være en startfemmer de kommer til at satse på i fremtiden, medmindre de renser fuldstændig af. At hente en dedikeret AWP spiller ind og så smide ham af den, for at få Astralis's 3./4. AWP valg (i deres era-tid) til at være AWP, virker decideret suboptimalt.
#12(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 06:27
_ANDY3460
Enig wasin....
#20(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 16:23
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
+1
#8(Med 5 svar)
25. november 2021 kl. 00:56
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg synes, at jeg hørte Rizc fortælle på Zulu (for noget tid siden), at et af Luckys udvikling/forbedringspunkter fra hans tid i Tricked netop var hans riffel, som ikke var helt på niveau med hans awp-spil. Meget kan han ændret sig, og han kan have udviklet sig meget med sin riffel siden, men det undrer mig alligevel, at man vælger at udvikle på ham som riffel. Måske man skulle have haft Bubzkji med til majoren og ladet Glaive spille awp'en allerede dengang - så havde man helt sikkert haft en stærkere riffelspiller i dag i Bubzkji end i Lucky - som man jo passende kunne have udvikle sig på talentholdet i stedet for void eller hvad han hed.
#9(Med 4 svar)
25. november 2021 kl. 01:12
WeiZ
Ja, og nej. Du skal lige huske rolle fordelingen til major. Det var jo med dupreeh, og magisk på lineuppet. Så tror ikke det ville have været et bedre valg, selvom man smed lucky på riflen. Også selvom bubzki er bedre på riflen, så viste det sig bare at, han ikke passede ind på det hold. :)
#10(Med 3 svar)
25. november 2021 kl. 02:09
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Min pointe var, at Lucky ikke skulle have været med til majoren, hvis han ikke skulle spille APW eller hvis man ikke troede på ham. Det blev måske først tydeligt under og efter majoren, at niveauet ikke er der. Set i bagklogskabens lys, så havde det vel været bedre med Bubzkji til Majoren på riffel og Dupreeh eller Glaive på APW - så havde man vel - alt andet end lige - stået stærkere nu? Hvis Glaive alligevel skal spille APW, så er der vel ikke det store overlap mellem Bubzkji og Glaive på den offensive riffel, hvorfor han vel fint kunne have passet ind.
#16(Med 2 svar)
25. november 2021 kl. 09:44
WeiZ
Jeg kommenterede kun på det med majoren, hvad der er nu er meget anderledes.
Jeg synes stadig det forkert. Fordi, til majoren, var man sikker på at, dupreeh ikke skulle spille awp. Han er jo trodsalt også så meget bedre med riffel, så det giver jo god mening. - Så nej, vil stadig mene, at det ikke ville have været bedre at tage bubzki med, med mindre han skulle spille awpen. Hvilket jeg også tvivler på ville være bedre end det de mødte op med. Dog er jeg enig i, man måske laver lidt "en bubzki" igen. En der er pisse god til en rolle, men sætter ham til alt andet end det. Håber selvfølgelig at lucky kommer til at spille awpen, fordi han er maskine med den. :)
#18(Med 1 svar)
25. november 2021 kl. 13:53
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men det virker jo som om, at man allerede før majoren var klar over, at Zonic, Dupreeh og Magisk skulle til Vitality, hvorfor det ikke gav nogen mening at have dem med overhovedet - hvilket resultatet vel også tydeligt viste. En 12-14 plads vidner jo om et hold som er helt tjekket ud. Enig i det sidste - man måtte kunne have forudset, at en spiller fra Tricked med alt sandsynlighed ikke ville gå ind og topfragge og når man vælger at signe ham alligevel, så burde man også have signet op for 6 eller 12 mdr. udviklingsperiode eller noget i den dur. Jeg ved ikke om ambitionsniveauet er steget efter forlængelsen af Xyp samt signingerne af BlameF og Konfig - i så fald, så burde de finde en rendyrket awp og prøve af i stedet for Lucky på riffel.
#19(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 15:00
WeiZ
Tjah. Det kan der være noget om. Men man må også se på det på den måde, at de enten skulle smide et helt nyt hold til major, eller noget som måske skulle fikses efter. Her ville jeg helt klart selv smide det bedste mulige lineup afsted. Og det vil jeg også mene de gjorde. Nu forventede de sikkert også selv mere end 12-14 plads. Det tror vi alle gjorde :D jeg er dog helt enige i det andet du skriver.
#11(Med 1 svar)
25. november 2021 kl. 05:40
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
De vinder 2-0 og straks er folk efter dem og kloger sig :) fed verden vi lever i.
#15(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 09:00
Daffestah
Fan af Astralis Talent
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
+1
#13(Med 2 svar)
25. november 2021 kl. 06:49
nic0w
Glav1e var ikke god med awpen igår, misser skud som lucky havde ramt. Ligner de laver en Bubber på lucky
#21(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 16:27
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Synes faktisk glaive spiller en god Overpass, men det er mere taktikken bag hans peaks og spilforståelse.

Lucky kan trods alt flicke og ramme nogle reaktioner som jeg ikke tror glaive kan levere.
#24(Med 0 svar)
27. november 2021 kl. 22:38
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hej
#14(Med 1 svar)
25. november 2021 kl. 08:13
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nu skal man jo passe på med at dømme alt for meget, når man ikke ved, hvad der sker internt, men hvis Lucky selv er kommet og bedt om at spille riffel, så er mandens selvtillid jo fuldstændig smadret. Det lyder ikke særlig godt i mine ører..

Jeg har godt nok også svært ved at se Astralis blive verdens bedste hold uden en fuldblods AWP'er. AWP'en betyder simpelthen bare for meget i CS til, at man ikke har en spiller, der dominerer på den position.
#17(Med 0 svar)
25. november 2021 kl. 10:45
rALF
Jeg er helt enig med dig, både i forhold til Lucky og i forhold til en fuldblods AWP'er.

De bedste hold i verden, har alle en psycho awp'er. Gl1ve udtalte også tidligere, at han ikke så Astralis bliver nr. 1 i verden "for quite some time", hvis ikke de havde en dedikeret awp'er, så jeg forstår ikke, at ham Lucky ikke får mere tid på den :-)

Link til artikel:
hltv.org/news/32003/gla1ve-without-an-awper-i-dont..
#22(Med 5 svar)
25. november 2021 kl. 18:48
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Endnu en igl der føler han ikke kan følge med og tror det 'nemme' våben er vejen frem. Det kommer til at bide dem i røven det her!
#23(Med 4 svar)
27. november 2021 kl. 22:37
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hej
#25(Med 3 svar)
27. november 2021 kl. 22:49
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ah hold op. Han har ikke en chance mod en etableret awper. Vi har alle haft games hvor vi føler awpen og rammer alt. Dupreeh havde også en periode hvor han følte den.

Jo ikke for sjov han har været ude og sige de har brug for en vild awper før de kan være på toppen igen 🙂
#26(Med 2 svar)
28. november 2021 kl. 02:25
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
I dit post skriver du ikke noget med at stille op mod en etableret AWPer. Forholder mig kun til det du skrev.
#27(Med 1 svar)
28. november 2021 kl. 13:28
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du forholder dig til cirka 0 ting 🙂
#28(Med 0 svar)
29. november 2021 kl. 08:44
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvor kommer den konklusion fra?