Thorin har store ambitioner for projektet.

David Beckhams esportssatsning hyrer Thorin

Flashpoints Creative Director får sig nu et nyt job, da han er blevet ansat som konsulent hos Guild, hvor David Beckham er medejer.

Thorin. En meget omdiskuteret og kritiseret person på esportsscenen som helhed, hvor han gennem årene som både analytiker, vært, journalist og meget andet ikke har været bange for at sige sin mening og åbent kritisere blandt andre Astralis.

Den store mængde kritik fik dog ikke betydning for Thorins job hos Flashpoint, hvor han er ansat som Creative Director og analytiker.

Nu kan han dog også skrive en ny jobtitel på sit CV, da han fremover skal agere konsulent for Guild Esports, når den forholdsvis nye organisation starter en afdeling op i Counter-Strike: Global Offensive i den nærmeste fremtid.

Det afslørede Thorin på Twitter for to dage siden.

Folk har allerede misfortolket det. De (Guild Esports red.) er ikke engang startet  op endnu, men idéen er, at de starter med at hyre en General Manager, så en coach, hvorefter de begynder at hente spillerne. 

Mit job bliver så som en konsulent, hvor jeg så skal rådgive dem, og de kan komme til mig og spørge, hvem jeg synes, de skal hente, og hvad jeg synes om bestemte ting.

Jeg håber dog, at jeg kan få en stor indflydelse - for eksempel er mit største mål at få en god General Manager for holdet, for jeg synes egentlig, at det er området, hvor størstedelen af esportsorganisationerne fejler totalt, udtaler Thorin i et interview med en anden analytiker, Mauisnake, som også ofte ses hos Flashpoint.

Hele Thorins interview med Mauisnake omhandlende alt fra Guild til udskiftninger på forskellige hold kan ses her

Guild Esports, som Thorin er ansat som konsulent af, er en ny engelsk-baseret organisation inden for esport, men med megakendissen David Beckham i ejerkredsen, fik den nye organisation hurtigt skabt en masse omtale.

Guild er, ligesom Astralis, et børsnoteret selskab, hvorfor man kan købe sig ind i firmaet. Astralis fik en markedsværdi på omtrent 223 millioner kroner ved børsnoteringen, men med hjælp fra blandt andet David Beckhams kendisstatus, overgik Guild dette beløb markant, da firmaet fik en markedsværdi på hele 340 millioner kroner, da det kom på børsen i London.

Jeg kommer til at presse på, så holdet kommer til at bruge mange penge. (...) Jeg kommer ikke med for at have et MDL-hold, ligesom det sidste Cloud9-hold. Vi kommer ind på scenen for faktisk at gøre noget - i hvert fald, hvis det er op til mig.

Der er altså store forventninger til Counter-Strike-holdet, David Beckham ejer omtrent 5% af, som forhåbentlig kan blive den næste store organisation på scenen.

David Beckham er ikke den første fodboldspiller eller tidligere fodboldspiller til at satse på esport. I nyere tid har både Tottenham-spilleren Gareth Bale såvel som Real Madrid-stjernen Casemiro satset på esport

#1(Med 0 svar)
7. november 2020 kl. 22:20
BehinD
Fantastisk hyring
#2(Med 4 svar)
7. november 2020 kl. 23:43
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så blander han sig lige i en organisation, mens han repræsenterer en liga. Dobbeltmorale af højeste skuffe. Han har alle dage været et forfærdeligt menneske
#3(Med 2 svar)
7. november 2020 kl. 23:54
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Så længe hans organisation ikke deltager i noget han arrangerer, er det vel fint?
#6(Med 1 svar)
8. november 2020 kl. 09:32
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du tror ikke at guild lige joiner flashpoint som partner? Manden skal styre hvem der skal spille og for fremtiden analyserer dem i turneringer, hvor han skal være neutral??
#7(Med 0 svar)
8. november 2020 kl. 09:58
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Jo det gør de nok, men indtil videre har de ikke, så hvor i ligger dobbeltmoralen?

At du har et personligt had til Thorin synes at have indvirken på din dømmekraft.
#4(Med 0 svar)
8. november 2020 kl. 01:35
BehinD
Han har rådgivet rigtig rigtig mange org ejere og GM det eneste nye er at de hyrer ham officielt I stedet for han giver råd ud gratis
#5(Med 14 svar)
8. november 2020 kl. 09:01
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
En virkelig kompetent person, men alt for opmærksomhedshungrende og virker til tider som en teenager uden filter.
#8(Med 0 svar)
8. november 2020 kl. 12:50
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Enig. Når han er professionel og seriøs, så er der ikke mange som når ham. Men det drukner i for meget støj for mit vedkommende.
Hvis du ser NBA, så minder han mig om Skip Bayles. Bare noget mere kompentet på de gode dage.
#9(Med 5 svar)
8. november 2020 kl. 12:57
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nu er jeg nysgerrig, og den er også til Luffe. Hvad ligger bag vurderingen af ham som hamrende kompetent og dygtig inden for dette felt?
#10(Med 0 svar)
8. november 2020 kl. 13:24
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
I min optik er han ofte spot-on når han er "seriøs". Ofte kan det være et friskt pust at/ når han giver hans besyv på hvorfor X ikke er god nok, Y spiller godt/ dårligt eller hvorfor XYZ er et godt køb til XX.

Mener bestemt han er en kompetent makker hvorfor han vel også er brugt af flere arrangementer, that is, inden han lavede flere dumheder på Twitter.
#11(Med 0 svar)
8. november 2020 kl. 14:00
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Jeg tænker, at han har et kæmpe kontakt-kartotek, en rimelig indsigt i hvad der foregår behind-the-scene, altså hvem folk er glade for at have arbejdet sammen med generelt, samt en rimelig finger på pulsen ift. hvem der kunne være dygtige nu og her, og ikke bare er muligheder pga deres navn.
#12(Med 0 svar)
8. november 2020 kl. 14:03
Sonny
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du spørger, fordi du ikke synes han er kompetent, men mange der siger han ikke ved noget om spillet, er bare fordi de ikke kan lide hans personlighed og den måde han siger sin mening på osv.

Der kan ikke være nogen tvivl om, hvor klog Thorin er omkring cs og esport generelt, hvis man rent faktisk sætter sig ned og lytter til hans podcasts. Bare tag den sidste han lavede med Legija og karrigan.

Der er virkelig mange punkter som, sammensætning af hold med roller, mapvetoer osv, hvor han er klogere end mange af de igls som er i top30 lige pt. Han har også teaset at han har haft snakke og givet råd til mange af de aller bedste spillere i verden og vendt deres spil og mentalitet. I hans seneste "thorin vs patreon questions", der fortæller han om at han havde indflydelse i at Elige lige pludselig blev en af de bedste i verden og han har en hel liste af spillere som ham, han havde hjulpet.
#13(Med 0 svar)
8. november 2020 kl. 14:57
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hans podcast for nylig med Karrigan er et godt eksemple. Hans viden om roller, mappools osv er i min optik ganske spot on.
Grunden til jeg ikke kan uddybe det mere, er at hans personlighed for det meste er direkte forfærdelig, og jeg derfor ikke har meget at gå ud fra :)
Så endelig prove me wrong. ;)
#14(Med 0 svar)
9. november 2020 kl. 11:37
c0bb
Han er den mest biased analytiker du finder på scenen. Jeg forstår ikke hvorfor folk gider at lytte til ham. Han repræsenterer en mentalitet, hvor hammeren falder konstant og konsekvent. Der er ingen, der kan ændre hans holdning og han bruger sin indflydelse til at påvirke scenen, holdene og spillernes karrierer. Han har aldrig været for fin til at kaste sig ud i en personlig vendetta mod spillere, og her snakker vi om en mand der var hjemløs til i32. Han har reddet på en stor bølge, og har på mystiskvis gjort cs-analyse til en lukrativ levevej. På sin vej, har han trådt godt og grundigt på alle der stod i vejen for ham.

Det undrer mig ikke, at et samarbejde med Guild får ham til at understrege at hans involvering er ensbetydende med succes og samtidig tager æren for en masse spilleres individuelle bedrifter. Som organisation, forstår jeg ikke at man vælger en profil der sætter sig selv over alt andet. Hvis man vil hyre en kompetent profil, bør det være en profil der kanaliserer sin indflydelse igennem passion for spillet, og ikke igennem selv-realisering.
#15(Med 6 svar)
9. november 2020 kl. 11:35
c0bb
#14
#16(Med 5 svar)
9. november 2020 kl. 12:08
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ikke at jeg er uenig, i hvert fald ikke i det hele, men hvorfor mener du at han er den "mest biased" analytiker? Ift. ændring af holdning og hans attitude er vi helt enig - han er stædig og opmærksomhedshungrende, som et barn, men det ændrer i min optik ikke på at han er skarp, når det kommer til reel kendskab af diverse ift. esport. Ja, han er hurtig til selvpromovering, men ville du ikke også - hvis du sad i samme branche og hverv - være stolt og profilere dig selv herefter? De (mange) folk han har trådt over tæerne, er vel også en af grundende til at han ikke er "større" i mainstream CS end han er - han har været nød til at være en investor i en liga, for at blive en del af den (som jeg har forstået), og resten af hans nuværende "fame" kommer jo af tweets og podcasts som han selv står for.

Såfremt Guild bruger ham som det han er, udelukkende en konsulent, tror jeg de kan få stor gavn af ham. Jeg vil lige understrege at jeg på ingen måde er tilhænger af ham som person, men jeg mener personligt ikke at man kan neglicere hvor dygtig han er, når det kommer til stykket.
#17(Med 3 svar)
9. november 2020 kl. 15:29
c0bb
Han er biased, fordi han ikke er i stand til at være objektiv. Han er meget lidt open minded og har voldsomt spidse albuer. Hvis man er så kontroversiel at man bliver banned af event arrangører, så undrer det mig at ingen alarmklokker ringer. Det er uvirkelig for mig hvor ukritiske hans publikum er. Han brænder broer, og skaber nye broer, det er en evig kamp for at holde sig relevant. Han er interessent for sin egen karrierers skyld, ikke for at biddrage med noget. Jeg forstår godt, at man som investor der vil gå ind i esport uden kendskab til det, vil prøve at lukke det hul ved at hente noget viden ind, men man kunne sagtens gå i en mere objektiv og mindre kontroversiel retning end i Thorins.

Jeg tror, at han selv opsøger de her ting, igen for at holde hjulene i gang. Bliver han spurgt, så peger han på sig selv. Det er der ingen tvivl om.
#20(Med 2 svar)
9. november 2020 kl. 17:29
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men igen, hvis han kun bruges som konsulent, hvad er der så at hente af kontroversielle ting fra ham? Hvis hans job er at rådgive Guild ift spillere, så er han vel netop ikke helt håbløs?

Ift hans vanvittige outbursts og tweets er det jo "hans egen" holdning, det er og bliver han jo også straffet for - fx af TOs som du selv skriver. Der er noget Trumpsk over ham i hans infantile ageren, men de fleste outlets han har, er jo via hans egen podcast eller Twitter.

Og så mener jeg personligt at det må være tydeligt for dem der kan skære hans dumheder fra og som forstår sig på CS, personligheder m.m, at han faktisk ved ret meget og er en dygtig analytiker - han har trods alt været med til at få en god portion spillere op på næste niveau. Men igen, jeg er ikke fan af måden han opfører sig på tværs af de digitale platforme udadtil.
#21(Med 1 svar)
10. november 2020 kl. 13:37
c0bb
Præcis, og hvorfor vil man så samarbejde eller relatere sig med ham? Han er først og fremmest journalist. Alt det andet, er relativt tvivlsomt.
#22(Med 0 svar)
10. november 2020 kl. 16:46
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tænker at nogle ville vælge samarbejdet netop fordi han ved en del om det de har brug for hjælp til - men det er (eller bliver) hurtig klart for dem at det kun er den ene del af ham de vil/ skal bruge og ikke hans SoMe-person.
#18(Med 0 svar)
9. november 2020 kl. 15:47
c0bb
Svarer lige igen.

Da jeg spillede var det ikke lukrativt at være god, dengang havde Richard Lewis og Thorin præcis samme fremgangsmåde. En masse kontroversiel journalistik, slettede samtlige modsigende kommentare. De har skabt en levevej i esport, uden at være spillere eller have talent for noget som helst. De putter folk on blast, og det er der åbenbart vildt mange støtter i. Folk, der ikke selv har nogen horisont, spiser det råt. Det er præcis det samme som i 2007. De har desuden lykkedes fint med at dække over deres årelange venskab.

Bare et fint eksempel.

afkgaming.com/articles/csgo/News/4197-thorin-and-d..
#19(Med 0 svar)
9. november 2020 kl. 16:02
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
At man ansætter den Trump-klon er mig en gåde. Thorins udfald på twitter burde få hver en organisation med bare en smule respekt for sig selv til at løbe skrigende bort.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.