Sammenligning af computere
16. maj 2018 kl. 11:01
Picker
Hej med jer,

Jeg skal til at investere i en ny computer, og det må siges at være en jungle, trods det, at jeg har læst utallige anbefalinger/reviews.
Jeg er faldent over to computere fra henholdvis MM-vision og Froggaming.dk, og jeg kan ikke helt forstå prisforskellen på dem, da jeg umiddelbart ville sige at den fra MM-vision er en del bedre, men måske I kan se noget jeg ikke kan.
mm-vision.dk/visiongaming/Typhoon-pro-gamer-statio..
froggaming.dk/produkt/deluxe-gtx-1060-gamer/

Der er windows 10 med i prisen hos MM-vision, hvilket der ikke er ved Froggaming.dk, men hvorfor er computeren ved MM-vision kun 100 kr. dyrere?

Jeg er klar over, at ikke alle kan være billigst, men har I en anden forklaring?
Har nogle af jer købt hos enten Froggaming eller MM-vision og kan anbefale den ene over den anden?

På forhånd tak.
#1(Med 0 svar)
16. maj 2018 kl. 11:28
VHzt4r
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Den fra MM vision er klart at foretrække, både pris og hardware mæssigt.
#2(Med 14 svar)
16. maj 2018 kl. 11:35
JnS
Vand køling er en af de helt store forskelle. Hvis du smider en 8600k processer i den fra froggaming kan du nemt få den overclocked til 5Ghz. Uden vandkøling kan du ikke overclocke den helt lige så højt så jeg ville klart foretrække froggameren hvis det var mig især til CSGO, da det her er vigtigst med en god processor

Hvis du smider luftkøling på den fra froggaming så bliver den 600 kr billigere. Men ville til enhver tid vælge vandkøling til en unlocked cpu..!

Edit: ved froggaming får du også 3 års garanti med i prisen. Det skal man tilkøbe ved MM.
#4(Med 0 svar)
16. maj 2018 kl. 11:29
JnS
Og win10 pro (fx) kan købes til 180 kr på kinguin, så det ville jeg aldrig betale nogen for at installere ;)
#5(Med 2 svar)
16. maj 2018 kl. 11:53
Picker
Ja se, der var noget jeg havde overset.
Men ville det så ikke være billigere, at tilføje Corsair H100 240mm Hydro vandkølingssystem for 399,- i den fra mm-vision. Den har jo allerde 8600k processer.

Eller er det en anden type af vandkøling?
#6(Med 1 svar)
16. maj 2018 kl. 12:02
JnS
Corsair h100 er sikkert ganske udemærket :-)

kraken har bare en større køler så den kan nok holde tempsne lidt bedre, men vil man blot overclocke en lille smule er det nok helt fint, jeg har ikke prøvet h100 sammen med 8600k så tør ikke sige for meget hverken for eller imod da jeg kun har prøvet x62’eren (som iøvrigt ser brandgodt ud) :-)
#7(Med 0 svar)
16. maj 2018 kl. 12:07
JnS
Ser også at der ikke er mulighed for sleeved kabler ved mm (måske det er mig der er blind?) det synes jeg personligt ser mega fedt ud så det prioriterede jeg selv ret højt da jeg fik bygget en her i starten af måneden
#9(Med 9 svar)
16. maj 2018 kl. 13:34
damoc
Men er der overhovedet behov for at OC'e den cpu ift. CSGO?
#10(Med 8 svar)
16. maj 2018 kl. 13:37
JnS
Den kan sagtens køre det uden, men hvis man ik vil overclocke så ville jeg vælge en 8400 istedet, tosset at smide penge efter en unlocked cpu hvis man ikke vil bruge det
#11(Med 7 svar)
16. maj 2018 kl. 13:50
damoc
Det giver mening - det var mere ift. om jeg skulle OC'e min egen 8600K. :)
#12(Med 6 svar)
16. maj 2018 kl. 14:03
JnS
jeg kører med avg fps på 450 fps når jeg kører fps benchmark mappet med et gtx 1060 6gb, hvad får du? så kan vi se hvor meget det giver ca. (det er vel og mærke med stort set alt på high og 1440x1080p) :-)

Edit: Der skulle ha stået ja selvfølgelig! Hvorfor ikke? :D
#13(Med 3 svar)
16. maj 2018 kl. 14:14
Picker
Jeg havde faktisk ikke i første omgang planlagt at jeg ville lege med OC. Kan dog godt se, at det er spild af penge at købe en processer med mulighed for OC, hvis man ikke har tænkt sig at bruge det.
Men som jeg forstår på dig, så vil køleren i pc'en fra mm-vision heller ikke være kraftig nok til at OC til maksimum? eller er det forkert forstået?

Jeg vil bare gerne have en PC, som ikke er forældet efter 2-3 år, ligesom min nuværende er.
#15(Med 2 svar)
16. maj 2018 kl. 14:27
JnS
Corsair hydro vil være fin nok til at opnå et godt resultat (vil skyde på omkring 5ghz) med det bundkort, skal du presse den til det absolut yderste så ville jeg vælge et andet bundkort før jeg valgte anden køler.

Dog er det vigtige at det er en vandkøler!

Kraken har en lidt større køler og burde derfor teoretisk køle bedre, jeg har dog ikke erfaring med corsairs så jeg kan ikke med sikkerhed sige du ikke kan opnå samme resultat, det kommer også an på hvor heldig du er med cpu’en osv da ikke 2 er ens. Men maksimum for 8600k ligger på omkring 5.9ghz med helt optimalt setup (dog vælger de fleste at stoppe i starten af 5ghz’erne da det er mere end rigeligt til de fleste, og er indenfor “safe” range)
#17(Med 1 svar)
16. maj 2018 kl. 15:31
Picker
Må jeg få specs på din PC? lyder til at der er tænkt over tingene :D
Hvor købte du den og var du tilfreds?
#18(Med 0 svar)
16. maj 2018 kl. 15:46
JnS
Selvfølgelig :-)

I5-8600k
Nzxt kraken x62 280mm
Gtx 1060 6gb
Asus z370-p
16 gb g.skill 3200 mhz ram
S340 elite sort kabinet
M.2 ssd harddisk på 240 gb
Tx650w strømforsyning
Rød/sort sleeved kabler

Win10 pro købt ved kinguin, eneste grund til pro er at jeg arbejder med it til dagligt og har adgang til flere funktioner såsom mmc fx i pro versionen. Til gaming er home muligvis bedre hvis man ikke tweaker og stopper services.

Købt ved froggaming, da jeg kun ville spare 200kr ved at samle selv, og så fik jeg 3 års garanti. Jeg har været ganske tilfreds med dem bortset fra man skal have god tålmodighed hvis man sender dem mails, dog er de hurtige til at svare på tlf og chat så det er fint nok :-)
#14(Med 1 svar)
16. maj 2018 kl. 14:21
damoc
Haha! Lad mig starte med "hvorfor ikke"-spørgsmålet. Grunden til at jeg tøver lidt, er fordi jeg forsøgte at OC min tidligere CPU via "Ai Suite 3" og det blev den kun mere ustabilt af. Da jeg købte i5-8600K fortalte sælgeren også, at han anbefalede at OC'e den via BIOS og ikke via noget software.

Jeg har helt sikkert ikke 450 fps! Jeg har gtx 1050ti.

Har du hørt testen via steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails.. ? I så fald vil jeg også lige teste, hvordan landet ligger. :-)
#16(Med 0 svar)
16. maj 2018 kl. 14:28
JnS
Jeg vil også helt klart anbefale at gøre det manuelt via bios da software som ai suite ofte sætter for mange volt til for st opnå et stabilt resultat. Bedre resultat kan opnås manuelt ved at lege lidt, teste og genstarte mange gange for at finde det optimale for ens setup :-) (tog mig en dags tid med tests og småjusteringer at finde et resultat jeg var tilfreds med)

Linket virker vidst ikke? 🙂 men ja det er community mappet jeg har brugt til fps benchmark til csgo
#3(Med 0 svar)
16. maj 2018 kl. 11:29
Azioom
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 17
Klart den fra MM vision imo, bedre til prisen.
#8(Med 0 svar)
16. maj 2018 kl. 12:16
ratzB
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
MM vision kan klart anbefales
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.