Er det okay?
23. februar 2021 kl. 14:21
7ri
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Nu er der meget snak omkring scenen og spillerens opførelsen.

Jeg caster en del og prøver at få det til at blive en fast indtægtskilde. Næste alt jeg caster bliver jeg betalt for, enkle kampe caster jeg gratis for at promovere mig selv.

Seere kan subbe til min kanal, hvis de vil, som også er med til at hjælpe på indtægten. På min kanal, der er det kun subs der kan se VODs og det er bevidst, da det som nævnt er en af mine indtægtskilde. jeg takker naturligvis for den støtte jeg får via streamen, men det er helt frivilligt om man vil sub eller ej. jeg promovere ikke engang man skal sub, men hvis man gerne vil slippe for twitch reklamer samt se mine vod's, så skal man have sub.

Problematikken for mig opstår, når personer fra tid til anden spørg om jeg ikke kan slå det fra, så de kan se VODen. Her er svaret altid nej.

Jeg har tit spillere fra Dust2 ligaen, som har spurgt indtil en VOD fra en af sine kampe som jeg frivilligt castet gratis. Jeg har svaret nej og det synes den pågældende person ikke om. Jeg blev derfor kaldt en tigger og da jeg gjorde opmærksom på at det her er min indtægtskilde, så var svaret bare ”tigger”

Det går mig ikke på, men synes det er en underlig opførelse at have, bare fordi man ikke kan få det man peger på.

Skal de forskellige orgs nu også til at lege forældre for deres spillere? eller er vi bare ikke blevet mere voksen?
#1(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 14:23
Hippi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Der vil altid være et par stykker på scenen som opfører sig som fjolser.. Betal ved kasse et hvis der ønskes en VOD af den pågældende kamp.
#2(Med 1 svar)
23. februar 2021 kl. 14:30
detura
Det er i sidste ende en afgørelse truffet af dig, hvorvidt VOD fra dust2 ligaen skal værd fri for benyttelse eller ej.
Medmindre andet er angivet fra turneringsansvarliges side, er du i din frie ret til at sige enten buh eller bæh.

Det ville dog være et pænt træk af dust2 at bakke op omkring det eller modsat fortælle casters, at materiale fra deres kampe skal være frit tilgængeligt. Alt andet kan godt ende med lidt mudderkast her og der, som du allerede har oplevet.
#6(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 14:38
7ri
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Tildels kan jeg forstå din holdning. men vil det ikke være forkert at dust2 f.eks at tvinge os der promovere deres liga allrede med div video samt sponsor osv. (som jeg intet problem har med) også skal ligger alt gratis ud? "fordi det er deres turnering?" men det er vel ikke deres produkt der bliver sendt ud. det er jo mit uanset hvordan du ser det. om der så står dust2, så er det IKKE deres. men ja, deres liga.

Dust2 tror jeg da også er glade for alle de caster der caster deres kampe. her skal det jo siges, at vi jo efter vores cast skal indsende tal til dem og derfor vil deres tal jo også været langt højere, end hvis de kun selv var på.

jeg har intet problem med de regler dd2 stiller. jeg ser det mærkeligt at jeg skal kaldes for en trigger, fordi folk ikke får deres vilige.
#3(Med 1 svar)
23. februar 2021 kl. 14:30
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg føler, at hvis du bliver betalt for at caste kampene skal det være muligt for spillerne at se VOD. Men hvis du caster gratis, kan du godt tillade dig at gøre som du gør nu
#5(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 14:34
7ri
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
De kampe jeg har og får betaling for, der har jeg meldt det ang sub, og det er alle mine samarbejdspartnere indforstået med, og hvis de virkeligt gerne vil have vod, så er det skam også muligt.

Men de støtter netop op omkring det. og ja som du nævner, hvis det er gratis, så er det okay.
#4(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 14:32
ZCDK
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du leverer indhold. Og ret god indhold. Enten skal man betale for det indhold, eller også er der bare ingen adgang.
#7(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 16:08
MickYY
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Din twitch. Dine regler. :)
#8(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 16:14
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du er så bund hæderlig, ik hør på dem der, og husk hvem det er der forventer du arbejder gratis for dem.
De kan sq betale for at få adgang hvis de vil have ekstra fordele.
#9(Med 2 svar)
23. februar 2021 kl. 16:21
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det kommer helt an på hvad der er fastsat i dit aftalegrundlag med Dust2. Hvis der ikke er fastsat noget er det dig helt frit for, så vil jeg dog anbefale, at det kommer på plads med D2. Det er deres produkt du viser.

Personens opførsel må stå for egen regning, og så må du jo bare smide vedkommende ud af din Twitch, da det trods alt er din kanal.
#11(Med 1 svar)
23. februar 2021 kl. 17:47
7ri
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Nu omhandler hele problematikken jo at folk kalder en og om det er okay. Dust2 har jo ikke nogle regler på det område, andet end du skal vise deres overlay reklamer osv. og de ting bliver jo overholdt. man kan jo vende den om, hvis der ikke havde været stream på, så skulle de se en demo. men det er folket måske blevet for doven til. og det er nemmere med en vod ja.

Men jeg har f.eks også esea kampe eller andre turneringer - og jeg har det selv sådan, hvis jeg skal bruge noget her og nu, jamen så koster det. intet er sku gratis, og jeg mener heller ikke min "service" skal være graits. som den heller ikke er!§
#16(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 22:27
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Synes den del af indlægget var mere spændende end om en eller anden nedværdigende idiot kalder dig tigger. Keep up the good work
#10(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 16:21
wezx
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du gør det godt 7ri og det er din kanal, så ser intet problem i det. Personligt har jeg subbet til dig, netop for at se vores kampe når du streamer dem
:agfacd:
#12(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 18:02
puffin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det her takler også et større problem i esports økosystemet. Der har været meget snak om at turneringsarrangører mangler penge for det produkt de leverer. Hvis vi tager ESL som eksempel, så er den generelle konsensus at de skal lave den bedste produktion muligt og seerene skal ikke betale en øre for at se det. Hvis man sammenligner dette med en anden sportsgren som fx fodbold, skal man betale for at kunne se de forskellige ligaer, hvilket generer indtægt til klubben og dem som sender det.


Det er ikke normen i esport at man skal betale for at se events, selv hvis man kun skal subscribe til en twitch kanal for at se deres content, er det en grænse hvor langt de fleste seere ikke vil betale 5$ for at se en af de bedste turneringer blive spillet, med den bedste production value, story lines, you name it.


Dette går så hele vejen ned til kanaler som dine, hvor folk føler de at se content er "gratis" og ikke tænker over hvad 5$ eller 30DKK kan købe dem. Du gør intet forkert i at bede dem om at subscribe for at se dit content, da du lægger tid, energi og kræfter i at finpudse dit skillset og give den bedste underholdning muligt.


Det at folk ikke vil betale kan ses som dovenskab, da de kampe du caster (går jeg ud fra) har demoerne uploadet på enten google drive, esea eller hltv, så det er ikke et problem for dem at få adgang til demoerne
#13(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 18:05
JaySomz
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det er fuldstændig op til dig så længe Dust2 ikke fastsætter andet.
Personligt synes jeg det er helt fair!
#14(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 18:20
Ztereo
Jeg ville vitterligt ønske, at jeg havde tænkt som dig back in the days.

Jeg "peakede" (klamt udtryk at bruge om sig selv, sorry) for tidligt, så dengang var der ingen penge i det, hvorfor det her havde været en god løsning.


Jeg er, som de fleste herinde, ret enig i, at det må være op til dig selv at afgøre hvorvidt det skal være betalt indhold eller ej. Medmindre du kontraktuelt har noget der siger noget andet (hvilket det jo ikke lyder som), så er jeg helt på din side ift. at tage penge for det.

Jeg tror lidt folk generelt har det med at undervurdere det stykke arbejde der er i at kommentere kampe. Det kræver meget tid, det kræver forberedelse, og det kan tit blive lange aftener hvis du har to-tre BO3-kampe.


Intet i verden er gratis, heller ikke god content og arbejdsmoral.
All love herfra! ❤
#15(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 20:06
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg synes du skal fastholde i det med at det koster et sub at se din vod. Det er jo som et arbejde og man gider sku ikke arbejde gratis. Tror heller ikke det vælter et budget hvis alle 5 smed lidt efter 1 sub hvis det var. Folk forventer bare at alt er tilgængeligt.
#17(Med 0 svar)
23. februar 2021 kl. 22:29
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jeg synes det er sjovt at vedkommende kalder dig en tigger, når det er ham der 'tigger' om at få lov at se vod'en. :D

Som alle andre siger, så længe der ingen aftale er med dust2 om andet, så synes jeg du er i din fulde ret til at gøre som du gør og forståeligt nok at du gør det. At nogle personer ikke kan forstå det, er ikke din skyld. :)
#18(Med 2 svar)
14. april 2021 kl. 11:58
tubnik
Der vil altid være idioter og min bedste anbefaling vil være at lade være med at bruge tid på dem.
Jeg ville personligt nok køre en anden model, og lade min vods være åbne for at bruge mit content til at promovere mig selv og den vej få subs, men det er jo helt op til en selv og individuelt hvordan man har lyst til at kører det.

En ting er i hvert fald sikkert, du skal ikke ændre på din model fordi jeg, eller en idiot kalder dig en "tigger". Du skal bare fortsætte med at gøre det der giver bedste mening for dig.

Og btw hvad jeg har set fra dig, er det kanon content, så keep up the good work ;)
#23(Med 1 svar)
15. april 2021 kl. 11:07
7ri
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Hertil kan jeg tildels give dig ret i at gør min VOD's åben vil måske åben op for endnu mere. men hoved tanken er jo at folket også skal begynde at forstå at alt ikke skal være gratis. og når flere folk kan support de forskellige streamer osv. så tænker jeg heller ikke mit er for meget at forlange, da de altid ved hvad de får ved mig.

Mange tænker jo ikke hvor mange timer der går i at caste sætte sig op osv. og som MANGE siger. alle kan caste. og hver eneste gang jeg har taget nogle ind for at caste. så bliver de jo mundlamme fordi det er sværre end hvad man regner med :D

Jeg kan godt stå imod at folk kalder mig forskellige ting, nu gik mit spørgmål sådan set bare på, om det var okay jeg tog lidt for man kunne se mine VOD's nu jeg bruger så meget tid osv på at lave det jeg virkeligt holder af.

Takker self for de rosene ord :)
#25(Med 0 svar)
15. april 2021 kl. 13:43
tubnik
Ja okay, kom måske lidt rundt om emnet.

Men det er helt okay at forlange subs, for at folk kan se dine vods. Det kan jeg absolut ikke se noget galt i.
#19(Med 1 svar)
15. april 2021 kl. 09:56
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Den, der har grisen, bestemmer prisen - længere er den ikke.
#22(Med 0 svar)
15. april 2021 kl. 11:03
7ri
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det har du helt ret i.
#20(Med 2 svar)
15. april 2021 kl. 10:18
xone
Hæng dog folk ud!
#21(Med 1 svar)
15. april 2021 kl. 11:02
7ri
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Det er jeg ikke typen der gør! det vil altid være det nemmeste, men vil jeg få noget ud af det? ikke rigtigt andet end de personer som i forvejen ikke er tilfreds vil svine mig endnu mere til. og det ser jeg ikke nogen grund til.
#24(Med 0 svar)
15. april 2021 kl. 11:11
xone
Jeg synes egentlig at du er i din gode ret til at hænge de her tiggere ud.

Bare fordi at man har været med til at producere et produkt nede på kolbøttefabrikken, kan man jo heller ikke forvente bare at kunne tage det gratis nede i Brugsen.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.