Ban for evasion / købt brugt pc !?
20. oktober 2020 kl. 16:51
vikingen
Hej boys!

Sagen er den, at jeg køber en brugt PC af en i går klokken 17:30. Jeg kommer hjem og tænker fedt, jeg skal spille faceit. Installere så faceit anticheat, og så bliver jeg kraftedme insta banned for evasion da jeg logger ind.(faceit.com/en/players/v1kingen) Jeg finder så ud af at man får evasion ban, hvis man har fået ban før på det her hardware. Og nu jeg bare pisse fucking mad

Situationen nu: Jeg har skrevet en mail til faceit, men kan læse rundt omkring, at der er næsten ingen som får det fjernet (jeg har et lille håb)

Er der nogen herinde der har erfaret det samme?

Mvh
#1(Med 0 svar)
20. oktober 2020 kl. 16:53
vikingen
Og hvad fanden kan jeg ellers gøre? Skifte hardware?
#2(Med 9 svar)
20. oktober 2020 kl. 17:02
Radski
Det skete også for mig, de vil ikke gøre noget for dig. Har sendt dem alle beviser, men nu er der gået 2 år, og får self unban nu, men stadig nedtur at skulle vente 2 år for noget jeg ikke gjorde. Streamede selv den mdr, havde pis stats, og spille dpa hver dag, alligevel var det + købet af pcen ikke nok...
#3(Med 6 svar)
20. oktober 2020 kl. 17:07
vikingen
Har godt læst din tråd. Fuck man er tiltet altså! Men det jeg sgu ked af at høre faktisk, men hvad så efter de 2 år, forsvinder hardware ban så?
#9(Med 5 svar)
20. oktober 2020 kl. 18:49
Radski
Ja får unban nu her, men det stadig nederen for har ikke kunnet spillet faceit i 2 år og har mistet en masse venner, da de troede jeg snød. Selvfølgelig dem jeg spillede med vidste godt, det bare var pga en anden snyder, men jeg købte den desværre på dba, hvoraf personen sendte den til mig gennem posten. Skulle aldrig havde gjort det, men prisen var for god, og det medførte så jeg fik ban evasion. Onas er den eneste danske admin ( eller bare faceit admin) som faktisk gider at bruge sin tid på at hjælpe, så evt skriv til ham.
#10(Med 4 svar)
20. oktober 2020 kl. 18:52
vikingen
Hvordan kommer jeg i kontakt med ham? :)
#12(Med 3 svar)
20. oktober 2020 kl. 19:45
Radski
#22(Med 2 svar)
21. oktober 2020 kl. 09:46
vikingen
Tak skal du have (y)
#25(Med 1 svar)
21. oktober 2020 kl. 15:27
fLix8
Prøv eventuelt at linke til dit opslag herinde, hvor du skrev at du ville i gang med at spille igen. Det kan underbygge din sag i forhold til, at du rent faktisk ledte efter en PC for at begynde at spille igen.

Fandme en ærgerlig sag.
#27(Med 0 svar)
21. oktober 2020 kl. 16:15
vikingen
God pointe, havde jeg ikke lige haft i tankerne - tak :) (y)
#117(Med 1 svar)
9. marts 2021 kl. 20:20
vikingen
Fik du unban mate?
#118(Med 0 svar)
10. marts 2021 kl. 12:57
Radski
Nah. Jeg lavede en konto dagen jeg fik ban evasion, da jeg ikke vidste hvad det betød dengang, og også da mine andre venner ville spille 5 mands, og derfor gad jeg godt at spille da alt det her ban evasion gjorde mig nervøs dengang. Men derfor kan jeg ik få unban, også selvom når jeg spørg om der var andre accounts end den han nævner så vil han ikke sige det, hvilket er fordi der ikke er nogen andre kontoer. Blev lovet unban efter 2 år, derfor spillede jeg esea, men nu det en ny admin der svarer hvergang og han mener der er "nye" regler for ham (: :)
#4(Med 5 svar)
20. oktober 2020 kl. 17:17
KongenBob
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Du skal udskifte motherboard ven, der er dit hardware id. :) Prøv skriv til Faceit også, så kan du self redegøre for at du købte pceen, og hvem du købte den af, samt vise samtaler evt. :)
#5(Med 0 svar)
20. oktober 2020 kl. 17:20
vikingen
Men synes bare jeg kan læse det måske ikke kun er motherboard? :)
#11(Med 3 svar)
20. oktober 2020 kl. 19:14
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Altså ens hardware ID kan også snildt være din gpu eller harddisk - alt efter hvad deres anticheat nu søger for.
#21(Med 2 svar)
21. oktober 2020 kl. 09:10
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er 100% ikke gpu. folk sælger og køber grafikkort i et væk, og så ville vi hører mange flere af disse historier hvis det var tilfældet. Jeg er ret sikker på at det er bundkortet de banner.
#23(Med 1 svar)
21. oktober 2020 kl. 14:55
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja okay - min kommentar var mere til at det lød somom det "kun" var motherboard der kunne have et Hardware ID.

Men ja, jeg tror også i dette tilfælde vil det mest logiske være bundkortet imo.
#28(Med 0 svar)
21. oktober 2020 kl. 16:27
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nej nej :D Alt hardware har et ID. Men jeg er ret sikker på at det er bundkortet de banner :/
#6(Med 13 svar)
20. oktober 2020 kl. 17:36
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Fuck hvor sølle at en cheater so sælger sin spand, sikkert for at kunne starte med at snyde forfra..
#8(Med 8 svar)
20. oktober 2020 kl. 17:40
vikingen
Dude, jeg er så tiltet!
#13(Med 0 svar)
20. oktober 2020 kl. 20:11
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ville jeg satme også være..
#16(Med 6 svar)
21. oktober 2020 kl. 08:19
Ahmed
Hvorfor tager du ikke fat i personen?
#17(Med 2 svar)
21. oktober 2020 kl. 08:35
vikingen
Tror du ikke jeg har det ? :D Kørte ud til ham med det samme da jeg opdagede det, men som det desværre er med at købe privat til privat, så har du ingen fortrydelsesret, med mindre det er aftalt :) Så han råbte bare i øst og vest om at jeg havde købt en brugt PC og han intet vidste omkring det faceit ban. Det sjove er, at jeg har hans mail og kan se den er brugt til at oprette en faceit account...

Men det er faktisk ikke det der er humlen, fuck sælgeren han er en kæmpe retard, synes det er åndssvagt at man kan blive hardware banned, da uskyldige personer kan blive straffet ved at købe en brugt PC og INGEN anelse have om at den er hardware banned og blive straffet.
#19(Med 1 svar)
21. oktober 2020 kl. 08:38
Ahmed
Fandeme også svært, hvis sælgeren er retarderet sammen med forældrene, og så lige en omgang retarderet support fra FACEIT oveni.

Jeg føler med dig.
#20(Med 0 svar)
21. oktober 2020 kl. 09:04
vikingen
Amen det er så vildt! :D
#18(Med 2 svar)
21. oktober 2020 kl. 08:35
vikingen
Har sågar haft fat i hans forældre, men de er ligeså imbecile...
#31(Med 1 svar)
21. oktober 2020 kl. 20:25
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvad hedder han på faceit lad os få svinet frem.
#32(Med 0 svar)
21. oktober 2020 kl. 20:31
vikingen
Jeg aner det ikke, har kun hans mail :D Men ud fra de ting han har ytret sig om, så tror jeg ikke han kan være god xD
#112(Med 3 svar)
25. december 2020 kl. 17:27
Brainlagz
Hvorfra står der han har cheatede?
#113(Med 2 svar)
25. december 2020 kl. 20:12
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvis du er blevet taget for cheat på faceit hardware banner de dig, dvs at hvergang du spiller på et nyt account med det hardware så får du instant ban.

Det den bedste måde at holde cheatere nede da det kræver ny "CPU" tror jeg det er hver gang du bliver banned.
#114(Med 1 svar)
26. december 2020 kl. 01:07
Brainlagz
Det har ikke noget med ny CPU at gøre, du mener vidst bundkort. Men det jeg prøver at sige er at det ikke nødvendigvis et cheater ban han har/havde, det kunne være et hvilken som helst ban.
#116(Med 0 svar)
26. december 2020 kl. 17:52
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kunne det men skulle vi ikke være realistiske 😂
#7(Med 0 svar)
20. oktober 2020 kl. 17:36
vikingen
Det jo et kæmpe issue, man kan jo ikke engang tjekke om ens pc er hardware banned!?
#14(Med 3 svar)
21. oktober 2020 kl. 07:12
FUKT
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så fik du endelig den nye spand og så sker der her? Hvad er det for noget sygt pis
#15(Med 2 svar)
21. oktober 2020 kl. 08:08
vikingen
Brugt en måned på at finde en decent pc til fornuftig pris (ikke alt det overpriced shit) og så er dette udfaldet xD
#24(Med 1 svar)
21. oktober 2020 kl. 15:10
FUKT
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så kan vi godt udsætte grinden lidt
#26(Med 0 svar)
21. oktober 2020 kl. 16:11
vikingen
2 år ca xD
#29(Med 3 svar)
21. oktober 2020 kl. 17:42
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har du købt den af bjerrehus?
#30(Med 0 svar)
21. oktober 2020 kl. 18:00
vikingen
Har ikke købt den af en Bjerrehus :)
#33(Med 1 svar)
21. oktober 2020 kl. 20:49
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Undervurderet kommentar :D
#34(Med 0 svar)
22. oktober 2020 kl. 15:32
ZaNwish
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Haha. :). Men han sælger sin computer også nemlig. Så hvis han havde købt af ham så var den 100% sikker på cheat
#35(Med 21 svar)
3. november 2020 kl. 16:56
vikingen
Nå, ville lige opdatere jer på den kedelige situation :)

Som sagt skrev jeg til supporten og fik egentlig relativt hurtigt respons, men jeg må indrømme det er en latterlig fremgangsmetode de har, lige med hensyn på dette.

Jeg spurgte hvordan man egentlig kan tjekke om ens hardware er banned, hvortil de svare "Du skal spørge den tidligere ejer" Og eftersom at jeg konfronterede tidligere ejer med at jeg var hardware banned og at han intet vidste om det, så må konklusionen vel være, at de har banned mig på et falsk grundlag. Det skrev jeg så tilbage til Faceit, hvortil de svare; "Vi vil ikke diskutere denne sag mere, dette ban er endeligt og du kan kontakte os om 2 år, for at åbne dit account"

Må bare sige, jeg troede sgu Faceit ville gøre noget i sådanne sager her.

-rep til Faceit
#36(Med 1 svar)
3. november 2020 kl. 19:34
fLix8
Så på trods af, at du kunne dokumentere, at du havde søgt en PC herinde, for at vende tilbage til CS, før du overhovedet købte den pågældende PC, så er det ikke nok til at unbanne dig? Synes det er så sløvt af FACEIT. Jeg er med på, at man som udgangspunkt skal være streng med hensyn til ban evasion, men vi lever altså i en tid, hvor folk køber brugte PC'er og sælgeren har jo INGEN grund til at oplyse om et eventuelt faceit ban. Kæmpe -rep.
#38(Med 0 svar)
4. november 2020 kl. 08:44
vikingen
Lige præcis. Det jeg synes der er mest latterligt, det er at de ikke har noget program til at tjekke om ens pc er hardware banned. Der er kun 1 måde at tjekke om ens hardware er banned, og det er at logge ind på deres anticheat client og få insta ban xD GG !
#37(Med 10 svar)
3. november 2020 kl. 19:44
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Du må spille på esportal i 2år :/ Det er nok det bedste der er at gøre, mate
#39(Med 9 svar)
4. november 2020 kl. 08:46
vikingen
Tror jeg sgu sælger spanden tbh. (HVOR JEG OPLYSER DEN ER HARDWARE BANNED) Købte den udelukkende for at spille fjæsit og grinde mig op igen
#40(Med 4 svar)
4. november 2020 kl. 09:25
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg forstår dig. Det er helt stegt at de ikke kan tage sådan en henvendelse mere seriøst.
#42(Med 0 svar)
4. november 2020 kl. 09:57
vikingen
Meget enig!
#46(Med 2 svar)
4. november 2020 kl. 10:20
vikingen
Hvordan virker det? Er det bedre end ESEA?
#47(Med 1 svar)
4. november 2020 kl. 11:16
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Esportal? Forholdsvis ny svensk portal som fungere på samme måde som faceit, så at sige. Rigtig mange skandinavere der inde. Russere, polakkere og andet godt fra Østen spiller på deres egne servers der inde. Så de bliver ikke blandet med vest Europa. Det er faktisk ret nice
#49(Med 0 svar)
4. november 2020 kl. 14:58
vikingen
Arh dope (y)
#41(Med 3 svar)
4. november 2020 kl. 09:47
WeiZ
Det dog ikke altid det hjælper, men har du prøvet at kontakte Onas? - Han har hvis noget med Faceit at gøre. Det kan være han kan hjælpe lidt. dunno om han vil, eller kan. Synes dog det er en ærgerlig situation..

EDIT: Kan se der står formerly på hans steam acc. Så ved ikke om han kan gøre noget. :)

Du får dog linket alligevel: steamcommunity.com/id/onasbonas
#43(Med 2 svar)
4. november 2020 kl. 09:59
vikingen
Jeg er i kontakt med ham på Twitter, ellers mange tak (y) Så håber han kan gøre et eller andet :p Ellers mange tak (y)
#44(Med 1 svar)
4. november 2020 kl. 10:05
WeiZ
Cool, håber det bedste for dig! :D
#45(Med 0 svar)
4. november 2020 kl. 10:19
vikingen
Tak :D!
#65(Med 7 svar)
9. november 2020 kl. 12:16
RealSoldi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg føler en af de store problemer er den magt faceit har. Det er næsten umuligt at blive til noget inden for cs hvis man er blevet banned på faceit.

Prøv og tænk på at en trejde parts tjeneste kan ødelægge ens karrier på den måde. Specielt når de ligger og giver helt uskyldige mennesker bans. Og det er endnu værre at de så nægter at kigge sagen nærmere.

Alt for meget magt til noget der orginalt ikke har noget med spillet at gøre.
#67(Med 6 svar)
10. november 2020 kl. 08:52
vikingen
Jep, det en lidt sørgelig tendens jeg ser hos Faceit
#96(Med 5 svar)
25. november 2020 kl. 23:58
WeiZ
Kan vi få en Update på om der er sket nogle ændringer? :D
#98(Med 4 svar)
26. november 2020 kl. 13:25
vikingen
Har valgt ikke at gøre yderligere siden #35, da jeg ikke ser nogen mulighed for at ændre deres tilgang til dette problem :D Desværre, rough times, fuck it - gider ikke spille på sådan en lorteplatform i fremtiden, det er min konklusion :)
#99(Med 3 svar)
26. november 2020 kl. 14:26
WeiZ
Fair, mega trist. Hvis man bare havde en større magt og kunne gøre en forskel :/
#100(Med 2 svar)
26. november 2020 kl. 16:49
vikingen
Jeps, det skulle ske for en pro spiller, så ville de måske overveje noget. Men igen, hvem fanden er pro og køber en brugt PC, det problem her vil aldrig forsvinde :D
#101(Med 0 svar)
26. november 2020 kl. 17:06
Radski
Det sjove er jo lidt det, at har du kontakter så får du unban. Xanzir blev bannet pga han købte den pc jeg købte, som havde "ban evasion". Jeg blev aldrig unbannet selvom jeg imo selv havde alle beviser de skulle bruge (streams, yt videoer, billeder af vores salg, ejeren indrømmer det osv...). Xanzir til gengæld som jo stod i samme position som mig fik unban nogen uger efter, hvilket primært skyldte at han kendte folk på scenen, der kunne hjælpe ham. Han fortjente selvfølgelig unban, og jeg er glad for at han netop fik unbannet, men det fremviser lidt hvordan det er bedst at kende "folk" fremfor at være nonamer

Bliver unbannet nu her, da der er gået over 2 år, men skulle stadig vente 2 år på et forkert ban, hvilket heldigvis i mit tilfælde ikke var det store problem, da jeg var rank g på esea og gik på gym, så havde mere fokus der.
#102(Med 0 svar)
26. november 2020 kl. 17:11
WeiZ
Sandt... stadig ked af det på dine vegne. Jeg kan selvfølgelig ikke sætte mig 100% ind i det, men har en fornemmelse af hvordan jeg ville have det..
#48(Med 3 svar)
4. november 2020 kl. 12:06
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Der er nok ikke så meget andet at gøre, end at spille esportal og/eller ESEA indtil dit ban bliver løftet.

Det er dybt urimeligt, og jeg har sku ondt af dig.

Det undrer mig dog lidt, at faceit ikke har en mulighed for, at man kan tjekke hardware-ID, før fælden klapper. Det er jo ikke uhørt, at folk køber brugt hardware. Den del burde de kunne gøre noget ved, så man har en reel mulighed for at sikre sig, før man bliver smækket ude i to år.

De ville også kunne have lidt bedre samvittighed efter et ban, hvis de kunne svare “du havde muligheden for at tjekke op (uden at være afhængig af, at folk lyver), men det gjorde du ikke - bare ærgerligt).
#50(Med 0 svar)
4. november 2020 kl. 15:00
vikingen
Det giver ingen mening, at en så stor platform, ikke har noget at tjekke hardware med :b

Jeg ville kunne forholde mig til det, hvis jeg kunne tjekke PC for hardware ban inden køb - dette eksempel burde slet ikke kunne finde sted.
#51(Med 1 svar)
4. november 2020 kl. 21:02
fLix8
Men igen, det er de færreste som tænker på Faceit hardware bans. De vil bare have en computer og spille CS. Faceit burde kunne hjælpe i disse situationer, om end det er svært at sikre sig, at det ikke er den pågældende person som har fået ban i første omgang. Hvis ikke det var fordi, at jeg havde læst det tidligere opslag her på dust2 om Faceit ban, så ville jeg da aldrig overveje at tjekke.
#52(Med 0 svar)
4. november 2020 kl. 22:34
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det har du helt ret i. Men når man kører sådan en stram ban-policy, der indebærer muligheden for hardware-ban, så kan man som minimum give folk muligheden for det.

Jeg ved godt, at den der har grisen, bestemmer prisen, og man ikke har krav på at spille faceit. Men det er vildt dårlig stil og elendig service, at man ikke giver sine kunder muligheden for i det mindste at undgå den situation som trådstarter er endt i.

Faceit forlader sig på, at folk der har fået deres hardware bannet er ærlige omkring det, muligvis med den konsekvens, at de ikke kan få solgt deres computer. Det er uholdbart i min verden :)
#53(Med 31 svar)
4. november 2020 kl. 22:39
Radski
Det trist bro... Men har 50 beskeder med dem på email, hvor jeg har vist alle beviser som burde være nok, men head-adminen gider ik bruge tid på det, nu er der så gået over 2 år, og jeg har siden start oktober ventet på at AC - holdet ville kigge på det. Det sjove er at personen jeg snakker med ved jo godt det er vildt nok , at det kan tage så lang tid, så jeg får lige en ugelig update, hvor han/hun skriver beklager de burde snart kigge på det hehe :)) (::
#54(Med 30 svar)
5. november 2020 kl. 09:07
vikingen
Det er simpelthen for useriøst !
#56(Med 29 svar)
5. november 2020 kl. 22:01
Radski
Du får aldrig unban selv med alle beviser desværre, fik den her besked nogen mdr siden, da jeg sidst prøvede. Så selv hvis du tog til netcafe og fik ban evasion, så ville du ikke få unban, da du står ansvar for den pc du spiller på...
Fjernede admins navn, for ved ik om jeg må sende hans besked.



Sep 17, 13:41 BST

Hi there,

Apologies, but we are not releasing more info with regards to this ban.

You are responsible for the PC you play on.
All the best.
#57(Med 28 svar)
6. november 2020 kl. 02:03
rabbs
Jeg ved godt det er nævnt flere gange, men det er godt nok et useriøst svar!

"Man er selv ansvarlig for den computer man spiller på". Øhh, ja, men hvordan skal man lige vide at den er hardware-banned på forhånd, hvis sælgeren lyver i øst og vest.

Jeg ved det har været implementeret i nogle år nu, men jeg synes faceit er gået for langt med hardware-ban, hvor et IP-ban bør være rigeligt i et spil. Hvis personen der snyder er desperat nok, vil han/hun bare sælge og lave en ny account alligevel. I dette tilfælde er IP-ban faktisk bedre, fordi det er forholdsvist svært at få en ny IP-adresse nu om dage, medmindre man har en ISP som bruger dynamiske IP-adresser. Det er efterhånden de færreste der benytter sig af dette, da der ikke er uendelige IPv4-adresser mere.
#58(Med 0 svar)
6. november 2020 kl. 08:23
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ja, eller bruge 100 kr. på en vpn :v
#59(Med 0 svar)
6. november 2020 kl. 13:55
Radski
Enig, men er dog rimelig sikker på at det er ulovligt for Faceit at gøre noget med din ip. Ihvertfald noget jeg har hørt, dsv :/

Men de burde ihvertfald sætte mere fokus på det, for jeg blev banned 2 år siden, og nu er der en igen der blev banned 2 år efter, og de har stadig ikke fremvist den risiko man har ved at købe en brugt pc. Jeg var "kun" 16 og havde ingen kenskab til pcer, så vidste ikke det var muligt at blive bannet på den måde.
#60(Med 25 svar)
6. november 2020 kl. 15:41
zaecole
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Tror også man skal se på det fra FACEIT's vinkel. De kan ikke gå ind og bedømme alle hardwarebans, det ville tage alt for mange ressourcer. I teorien kunne en cheater prøve at få løftet sit ban ved at give samme historie med at han/hun har købt PC'en brugt.
#61(Med 0 svar)
7. november 2020 kl. 12:12
vikingen
Nej det kan de bestemt ikke, men man kunne i det mindste lave et program, hvor man kunne tjekke ens hardware om det er banned, så undgår de den problematik :)
#62(Med 0 svar)
7. november 2020 kl. 18:04
WeiZ
Men hvis man siger man har beviser, og kan virkelig bevise at det ikke er ens egen skyld. Så kan jeg ikke se hvorfor de ikke lige bruger de få ressourcer på at få det kigget igennem, men er bestemt enig i, de ikke kan tage alle og en hver. :)
#63(Med 22 svar)
9. november 2020 kl. 01:43
rabbs
Det er også derfor jeg mener at et IP-ban er tilstrækkeligt. Hvis man er dedikeret kan man alligevel komme rundt om problemet ved at ændre sit hardware-id, eller som i dette tilfælde sælge sin computer.
#66(Med 17 svar)
9. november 2020 kl. 16:37
zaecole
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Hvad hvis man bor i et kollektiv på 5 glade gamers og den ene vælger at haxe? Så bliver alle IP banned.

Og som andre påpeger, det er ret nemt at få en ny IP
#68(Med 16 svar)
14. november 2020 kl. 03:01
rabbs
Så må man spille på VPN. Og nej, det er ikke nemt at få en ny IP, som jeg også skriver længere oppe. Men ja, med det forslag giver min tanke omkring IP-ban ikke så meget mening, da en VPN også ofte bruges til at omgå et IP-ban.
#69(Med 13 svar)
14. november 2020 kl. 10:14
WeiZ
Du kan jo bare slukke alt netværket der hjemme i 15 min, starte det igen, så har du en ny ip.
#71(Med 0 svar)
17. november 2020 kl. 16:18
rabbs
Det vil jeg gerne se. Jeg har aldrig hørt om 15 minutter, men 3-4 dage hos nogle udbydere.
#74(Med 5 svar)
18. november 2020 kl. 12:16
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det er ikke sikkert.

Nu har jeg, qua mit arbejde, set selskaber have tildelt den samme ip-adresse til samme udstyr, også selvom det har været frakoblet gennem en længere periode.

Jeg er med på, at det kan ske, men du er ikke garanteret en anden ip-adresse :)
#75(Med 4 svar)
18. november 2020 kl. 12:31
WeiZ
Ja, men så det heller ikke en dynamisk ip. Tør godt og væde på at i en privat hustand har 99% dynamiske ip’er. Hvis din ip er statisk, så skal du ringe til din isp, og få den ændret :)
#78(Med 3 svar)
18. november 2020 kl. 12:42
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Nej, det er også tilfældet med dynamisk tildelte ip’er. Hvis ingen andre kunder har haft behov for at få tildelt en ny ip imens udstyret har været pillet fra, er der en chance for, at du modtager den samme igen :)
#79(Med 2 svar)
18. november 2020 kl. 12:53
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Der er mange faktorer der spiller ind som lease time og mac reservations.
Det nemmeste er at kontakte sin ISP og bede om en ny IP og IKKE en renewal.

Nu kender jeg ikke detaljerne for alle udbydere, men for de fleste er det 4 timers lease og for nogle andre er det fx 20 minutter.
#84(Med 1 svar)
18. november 2020 kl. 15:06
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Så teknisk er jeg slet ikke.

Jeg har bare haft en tekniker inde (fra TDC mener jeg) som vidne, der forklarede, at det ikke har umuligt at ende med samme ip, selvom udstyret havde været koblet fra i flere dage :)
#85(Med 0 svar)
18. november 2020 kl. 15:16
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er også helt korrekt. :)
#77(Med 5 svar)
18. november 2020 kl. 12:41
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Argh.. Det er så ikke helt sandt, hverken på LAN eller WAN siden.
#80(Med 4 svar)
18. november 2020 kl. 12:59
WeiZ
Funny jeg så har oplevet det flere gange :) - mange som beskytter deres ip, eller skal have en ny slukker routeren, dermed fået en ny.
#81(Med 3 svar)
18. november 2020 kl. 13:14
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre - det kan det godt, men det er langt fra tilfældet for alle (o:

Se evt. #79.
#87(Med 2 svar)
18. november 2020 kl. 16:39
WeiZ
Yes, læste det godt, og det har du ret i. Jeg skulle nok have skrevet det mere sådan at det ikke tager langtid at sætte sig ind i, men som du også skriver det er forskelligt. Jeg får fx ny ip ved de 15-20 min. :)
#88(Med 1 svar)
18. november 2020 kl. 20:44
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvilken udbyder har du?
#89(Med 0 svar)
18. november 2020 kl. 23:18
WeiZ
Waoo Fibia. :)
#97(Med 1 svar)
26. november 2020 kl. 04:52
cleansation
Det er bare direkte forkert. Mere eller mindre alle danske internet abonnomenter er med dynamisk ip disse dage.
#108(Med 0 svar)
10. december 2020 kl. 02:03
rabbs
"Dynamisk". Ja, der er en CHANCE for at den ændrer sig, men det er oftest hvis IPS'en vælger at lave en flush/shuffle.

Jeg er klar over, at man som regel ikke har en statisk IP-adresse medmindre man beder om det, og så koster det også et ekstra gebyr hos de fleste.
#103(Med 3 svar)
27. november 2020 kl. 20:50
Frankness
Ip ban. Vi lever ikke i 00'erne mere. i dagens verden har de fleste isp'er Carrier-grade NAT. på grund af mangel på ipv4, Så mange steder kan man side alt fra 10 til 200 og deles om samme offentlige ip. Så laver de et ip ban på en idiot der snyder. jamen så risikere de at ip banne en del uskyldige.
#109(Med 2 svar)
10. december 2020 kl. 02:05
rabbs
Jeg har ondt af dem der vælger at have en ISP som benytter sig af CGN.
#110(Med 0 svar)
24. december 2020 kl. 15:02
Frankness
stort set alle isp har CGN. Derfor de også tilbyder muligheden for at tilkøbe sig en fast ip, hvis man fx er gamer
#111(Med 0 svar)
25. december 2020 kl. 12:51
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvorfor? Har det nogen betydning for performance, eller hvad skyldes din modvilje mod det? :)
#55(Med 0 svar)
5. november 2020 kl. 14:19
Bobbi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
unluko maluko
#64(Med 16 svar)
9. november 2020 kl. 09:31
JawBreaker
Konklusionen er vel her:

Hvis du virkelig vil noget med dit CS og CS betyder meget for dig, så køb nyt. Der er tydeligvis så mange eksempler på at folk snyder, sælger lortet og starter forfra. Faceit kan og skal ikke gå ind og tjekke hver eneste, det tager for meget tid.

Så som en klog dansk ejendomsmægler engang sagde. "NYT NYT NYT!"
#72(Med 15 svar)
17. november 2020 kl. 16:28
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Når de får en decideret henvendelse på at en er blevet bannet, grundet noget brugt hardware. så bør de kigge på sagen jo. Alt andet er helt absurd.
#73(Med 14 svar)
18. november 2020 kl. 11:00
JawBreaker
Du godt klar over hvor mange der spiller på Faceit ik? Det jo en gratis ydelse og en privat virksomhed, så de har jo ret beset lov til at gøre hvad de vil. Jeg forstår godt de ikke gider bruge et hav af ressourcer på at undersøge et stykke hardware. Så må folk bare købe noget nyt, hvis de virkelig gerne vil spille faceit.
#76(Med 13 svar)
18. november 2020 kl. 12:40
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Faceit er jo platform for diverse store tuneringer, lad os nu bare antage at device får et Ban på en af de pc’er der står til rådighed til Majoren, så det os bare ærgerligt eller hvordan? Eller skulle de så undersøge tingene nærmere?
#82(Med 11 svar)
18. november 2020 kl. 14:08
JawBreaker
Nu tror jeg ikke Device går ud og køber en brugt PC.. Så det scenearie er jo ikke rigtig realistisk. :-)
#86(Med 10 svar)
18. november 2020 kl. 15:46
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nej, det var jo heller ikke det jeg skrev i min besked?
#90(Med 9 svar)
19. november 2020 kl. 09:04
JawBreaker
Men hvordan skulle Device så ellers få et ban?
#91(Med 8 svar)
19. november 2020 kl. 11:40
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Læs min besked? Hvis de spiller til et Lan hvor der er stillet computere op? De rejser jo ikke rundt med deres egne pc’er
#92(Med 7 svar)
19. november 2020 kl. 11:46
JawBreaker
Du ved godt at til hvert eneste LAN så bliver der stillet sprit nye computere op ik?
#93(Med 6 svar)
19. november 2020 kl. 14:46
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Så du siger til mig at igennem en hel major, så stiller de nye computere op hver gang det en ny dag og hvergang en ny skal bruge pc’en? Så du mener de bruger måske 250 nye pc’er til sådan en turnering?

Jeg tror slet ikke du læser hvad jeg skriver.
#94(Med 5 svar)
19. november 2020 kl. 15:08
JawBreaker
Nej. Men de computere der er på scenen bliver jo ikke skiftet ud og er helt nye. Så kræver det de sidder og snyder på scenen? Det tvivler jeg nu på de gør.
#95(Med 0 svar)
19. november 2020 kl. 19:33
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg opgiver 😂
#104(Med 2 svar)
27. november 2020 kl. 21:07
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
De sidder jo også ude bagved og opvarmer spiller pugs om aftenen etc vågn nu op din kagearm..
#106(Med 1 svar)
30. november 2020 kl. 10:12
JawBreaker
Ja, og de computere er jo også nye.. I er fandeme ude på dybt vand her.

Hvis man vil noget seriøst med sit CS, så køber man nyt udstyr. Længere er den ikke.
#107(Med 0 svar)
4. december 2020 kl. 16:05
vikingen
Selvfølgelig er den længere end det.
#105(Med 0 svar)
27. november 2020 kl. 22:09
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
"forsaken" gjorde det da under team OpTic India.
#83(Med 0 svar)
18. november 2020 kl. 14:18
Radski
Du kan jo ikke bare købe en ny "pc" eller ny "account", eller jo reelt set kan du godt, men du bliver bannet igen.
#70(Med 0 svar)
14. november 2020 kl. 11:56
HolgerDanskeSr
De gør ikke en skid ved det jeg fik faktisk den tidligere ejer til at skrive til dem at det var ham der havde fået ban og at han havde solgt sin PC til mig og jeg har kontaktet dem med henvisning til hans tricket (mail nr) men de er is kolde 2års ban det er sku for dårligt jeg er hold ejer og kan nu ikke logge ind og følge mit hold eller melde dem til dpl pro med mindre jeg bryder reglen om at have flere kontorer så må jeg jo bruge min søns PC til det ind til min egen er undbanet 😠😠😠 sikkerhed er godt men det kan sku også blive for meget
#115(Med 0 svar)
26. december 2020 kl. 09:53
killin
hvis du har et asus motherboard kan du bare spoof, men du skal have fat i en ny ssd og have skiftet ip, også ville jeg nok ikke betale for premuim eller whatever med dit gamle kort
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.