Computer genstarter HJÆLP!
4. oktober 2020 kl. 23:04
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hey community.

Jeg skal bruge noget hjælp!
Når jeg sidder og spiller Fifa 21 eller alle andre spil end CS. Så genstarter min computer bare sådan lige uden videre. Nogle gange sker det også bare, når sidder og surfer på nettet. Den slukker som på en kontakt og starter igen lidt efter.
Er det så simpelt at jeg bare skal have en ny strømforsygning eller en større strømforsyning?
Det lugter ikke brændt nogle steder.

Jeg ved ikke om i skal bruge anden info. Men lad mig det endeligt vide.

Jeg har disse 2 screenshots. Ved ikke om de forklare noget.
gyazo.com/ba7680e632ab2f17ef6e79dd647b3951
gyazo.com/d82c74377975c9b4c3bf1b1e45b5a6b2

Mvh
#1(Med 0 svar)
4. oktober 2020 kl. 23:05
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er forresten blevet hyppiere her på det sidste, men har stået på i ½ år hvor det skete engang imellem i perioder. Men nu synes jeg det er ved at være en ting der sker flere gange om ugen.
#2(Med 1 svar)
5. oktober 2020 kl. 09:40
zanoj
Hvilke specs har din pc?

Det kan jo være mange ting der gør det, men det kunne da godt tyde på, at en ny strømforsyning var det bedste bud. Har du mulighed for at teste en ny, hvis du fx har en liggende? Alternativt kan du sikkert købe en i Elgiganten - der mener jeg du kan få lov til at prøve varen i 30 dage og bytte den igen, hvis det ikke lige var det (ville nok selv bare købe en demovare, dem plejer de vidst at tage retur uden problemer).
#6(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 17:19
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nu er jeg lidt en PC noob. Så kan du bruge den her info til noget? Det er taget fra speccy.
gyazo.com/21507e41de846ceae9e60ff93c48af05

Nej men jeg kan sagtens købe en som du skriver. Tak for rådet!
#3(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 10:37
alexander18
Altså det jo åbenlyst ikke strømforsyningen, tror aldrig jeg har hørt om en strømforsyningen der skulle gå i stykke og så genstarte nogle gange, nææ fejlen ligger i dine ram, harddisk eller måske dit grafikkort, ført skal du teste at alt overhovder temps, når det er gjort så skift rundt på de enkelte dele og brug udelukkelses metoden, men lyder som en ram fejl prøv at tag din ene ram block ud og kør og se om den stadig gør det eller byt rundt og prøv igen, strømforsyningen tror jeg sq ikke bare lige har strøm og så slår fra og til og fra og til når den vil..
#4(Med 1 svar)
5. oktober 2020 kl. 10:44
alexander18
Når strømforsyninger går i stykker knalder de af som regl, kan også være et løst kabel i pc'en,men jeg ville fejlsøge på mine ram, de laver typisk dette problem
#7(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 17:20
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja okay. Jamen det kan godt være det er temperaturen på nogle af de ting du skriver. Hvordan undersøger jeg det?
Jeg tror jeg skal have noget hjælp til det med ram. Jeg er vitterligt en kæmpe noob og bange for at ødelægge noget. Tak for det!
#5(Med 1 svar)
5. oktober 2020 kl. 11:04
tubnik
Det kunne sagtens lyde som strømforsyningen, men det er lidt er lorteproblem da det i teorien kan være næsten alle hardware komponenterne.

Jeg sad med samme problem for et år siden og der viste det sig at være en løs forbindelse i kabinettet. Det startede ud ligesom dit, at jeg sagtens kunne spille i et par timer og nogle dage oplevede jeg det ikke, men senere blev det hyppigere.

Efter at have tested ved at udskifte samtlige dele, med gamle dele jeg havde liggende, endte jeg med at bygge min PC på bordet hvor den virkede fint. Da jeg tog det tilbage i kabinettet skete det så igen, så endte med at skifte kabinettet og så virkede det hele fint igen.

Så ja, der er egentligt nok ikke så meget at gøre andet end at starte fra en ende af og teste de forskellige komponenter. Men kan som sagt anbefale at bygge den på bordet uden kabinettet på og se om du stadig har problemet.
#8(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 17:21
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Forsatan!!! Jeg skal finde en kammerat der fatter noget så for jeg er seriøst fatsvag til det :D
#9(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 18:56
alexander18
Jeg er uddannet it teknikker og har aldrig oplevet en strømforsyning der lige pludselig virker lidt og så ikke virker, ved mindre man har piller ved kabler dertil..

Et skud for hoften er dine ram, hvis du har 2 ramblokke og den ene er stået af kan dette skyldes problemet, dette fejl søges ved at tage den ene ramblock ud og så tænde pcen og stress teste eller lade den køre i mange timer, bagefter gør du det samme med den anden ramblock og tester så kan du finde fejlen hvis en af dine ram er i stykker..

En anden mulighed er beskadiget systemfiler der gør den genstarter men det lidt underligt den ikke gør det hvis du fx spiller fifa eller andet

Det lyder som dine ram eller hvis din pc er meget støvet og nogle komponenter bliver for varme så lukker dette også pcen ned

Du kan prøve at tage cpuen af og give den nyt køle pasta og rense kølerillerne til den køler evt med luft kompresser, kan også være dit grafikkort der bliver for varmt og lukker ned, hvis du så ikke har onboard graffik til at tage over vil den også slukke,

Alt ting er lavet i dag så de ikke kan brænde af, af sig selv de lukker ned når de bliver for varme og kan startes igen når de er kølet ned, og når din pc starter igen lyder det som varme problem, tingene ender dog med at stå af hvis man ikke løser varme problemet
#10(Med 2 svar)
5. oktober 2020 kl. 18:57
alexander18
Jeg laver gerne din pc hvis du kommer med den:D tager 80kr pr halve time xD
#11(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 19:02
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Okay. Det med rammene må jeg lige prøve.

Jamen den gør det ved FIFA eller Assasins creeed eller lign. Men ikke ved CS. Nogle gange gør den det også hvis jeg har for mange faner åbne eller er igang med en masse på begge mine skærme.

Jeg har renset min computer flere gange så det er ikke støv det er jeg ret sikker på.

Ja det med Cpuen fortalte en af mine venner mig.

Jeg har lige kigget under mit grafikkort, og der er 2 blæsere. Hver ½ min der stopper de sådan med at blæse og går så igang igen.. Er det normalt eller hvad fanden kan jeg gøre ved det?

Ja okay. Tusind tak for det!!

Haha hvor bor du.. Det kunne sagtens være en løsning for mig. Jeg er pisse træt af det, og fatter så lidt af computer. Jeg overvejer bare at købe en helt ny fordi jeg er så kæmpe en noob. Men med de specs min com har så er det bare ikke rigtigt worth it synes jeg.
#12(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 19:43
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
gyazo.com/f615f5e18f7099336970a810bada2fd8
Jeg har prøvet at hente noget der kunne monitor min computer. Jeg ved ikke om det her siger noget?
#13(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 19:47
alexander18
Jeg har flere mulighedder der kunne løse problemet

Kan godt prøve at hjælpe sender dig en pb
#14(Med 2 svar)
5. oktober 2020 kl. 19:49
alexander18
Den er perfekt men jeg skal se mere og i det samme skal du udsætte de enkelte komponenter for stress for at se hvad der bliver varmt og hvornår, din pc er jo stort set i idle mode når du bare er på skrivebord
#15(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 20:30
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har addet dig.
Bare lige for at være på den sikre side. Så er jeg vildt glad for at du gider hjælpe mig. Men jeg er ikke interesseret i at begynde at betale endnu, hvis jeg selv kan afhjælpe problemet med hjælp fra distance. Har også skrevet til nogle venner som bare er langsomme til at svare. For jeg er sq ved at være træt af det. Hvis du så ikke er interesseret i at hjælpe er det helt ok. Jeg tager bare hvad jeg kan og er taknemmelig.
Men hvis det kommer til at jeg ikke kan få fixet det her hjemme fra og du bor i nærheden eller lign. Så er det self en løsning for mig, for ja er som sagt træt af det.
#16(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 20:40
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Skriver det lige for ikke at fremstå som en idiot bagefter.
#17(Med 1 svar)
5. oktober 2020 kl. 21:45
alexander18
Helt fair, mit tilbud gik også bare lige at se på den nu her altså guide dig online, kan jeg ikke finde løsningen den vej ville jeg skulle ha pcen til tjek og det ville jeg ikke gøre gratis :)
#18(Med 0 svar)
5. oktober 2020 kl. 21:49
ClinT
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det forstår jeg godt! tusind tak :D
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.