HenryG + voldtægtsanklager
22. juni 2020 kl. 11:19
mesterslagter
Hvad tænker i om det, og det hun skriver. Jeg har altid ment at han virkede som en usympatisk gut, men der er selvfølgelig to sider af den sag. Spørgsmålet er hvad efterspillet bliver, men uden at sige det direkte, så er det vel voldtægt hun hævder at have været udsat for af HenryG.

twitlonger.com/show/n_1sr9i71
#1(Med 0 svar)
22. juni 2020 kl. 11:47
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er godt nok en alvorlig anklage, og han lyder lettere sindssyg ud fra det hun skriver. Men det er svært at sidde ude fra og vurdere, for vi får også kun hendes side og en masse anklager uden særlig mange beviser, men hvis det er sandt, så er det ret sygt.
#2(Med 5 svar)
22. juni 2020 kl. 12:34
zyh
Det er altså en styg sag det dér. En ting er at hun er en kæmpe klovn at udstille ham på den måde, en anden ting er at mange af de detaljer er så specifikke at det næsten ikke kan opdigtes. Jeg håber inderligt meget af det er løgn, for hold nu op han virker som en klovn.
#5(Med 4 svar)
22. juni 2020 kl. 14:17
mesterslagter
Jeg synes også det virker som en helt sindssyg måde at udstille ham på, og hun skulle helt sikkert have valgt en bedre måde at gøre det på som eks. at gå til politiet på tidspunktet og ikke så langt tid efter. Det kalder lidt på opmærksom, og at hun måske har haft ondt i røven over at han har valgt hende fra, mere end det er for sætte fokus på behandling af kvinder.
De grænser ift. til samtykke kan være svære at tolke på for begge parter, hvis man er påvirket osv. og måske har en forventning til at man gerne vil hinanden/eller måske ikke vil alligevel.
#9(Med 3 svar)
23. juni 2020 kl. 08:51
zyh
Du har jo nærmest lige givet mig en idé til en app, hvor man simpelthen underskriver en samtykke erklæring opfuldt med et eventuelt screenshot før og efter. Det bliver så det nye "After S*x" mode.

Hvorfor før og efter tænker du? Ja, fordi man som man kan overtale kvinden til at gøre dette og derefter være et svin. Så har han jo et bevis på at hun sagde ja, men hvis man også får en "godkendt" bagefter vil det være fint. Kald det rating? Han fik 8/10..

Jeg skal stoppe mig selv, finder selv ud.
#61(Med 2 svar)
25. juni 2020 kl. 11:49
Kristja
Hahaha hold dig fra min idé! Har taget patent :D :D
Du ville blive elsket blandt feministerne, hvis du udgav den!
#63(Med 1 svar)
25. juni 2020 kl. 12:06
zyh
Hahahah kæft man hygger sig herinde på dust2 :D

Feminism is about equality!
#75(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 15:23
Kristja
Haha det gør man bestemt :D

amen to that!
#3(Med 0 svar)
22. juni 2020 kl. 12:58
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er lidt vildt så mange anklager der kommer frem nu i gaming miljøet, især fra (og rettet i mod) streamers.

Det er voldsomme anklager, og det kunne meget vel gå hen og ødelægge hans karriere fuldstændig, hvis det er sandt. Kan dog ikke se hvorfor hun skulle lyve om det.

Håber der er mange der lærer af det her - samtykke, samtykke, samtykke! Altid altid altid!
#6(Med 1 svar)
22. juni 2020 kl. 14:35
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det bliver vel nødt til at ende i retten, hvis han vil cleare sit navn.
#8(Med 0 svar)
22. juni 2020 kl. 22:58
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Der er massere af tilfælde, hvor en frifindelse i retten ikke nødvendigvis fører til, at en person får renset sit navn.

Skulle den her ende i retten, og HenryG blive frifundet, så vil han aldrig helt være renset alligevel, fordi sagen er startet op på nettet.
#7(Med 0 svar)
22. juni 2020 kl. 22:56
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det løber mig altid koldt nedad ryggen, når folk lægger den slags ting på nettet.


Der følger så mange ting i kølvandet for begge parter, og ingen af dem hverken vinder eller kan forudsige, hvilke konskvenser det kan have for dem selv eller den anden.


Der kan sagtens være et motiv til at hun lyver, men hun kan ligeså vel tale sandt. Vi ved det dybest set ikke, men et twitlonger og så er gryden i kog.
#10(Med 1 svar)
23. juni 2020 kl. 10:22
JawBreaker
Jeg forstår ikke man har hang til at hænge folk ud offentligt. Gå nu bare til myndighederne hvis du mener der er sket noget alvorligt.

Hvis jeg bliver overfaldet eller får indbrud, er Twitter sgu da ikke det første sted jeg går hen.
#16(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 12:20
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fordi der også er en lang historie med myndigheder der ikke tager disse ting seriøst, især i USA. jeg kan selvfølgelig ikke finde den lige nu, men der er en god twitter tråd med citater direkte fra diverse dommer der snakker som seksuelle overgreb som om det er ingenting.

Hvis du allerede skammer dig over at være blevet udnyttet, og læser historier om forskellige dele af myndighederne ikke tager det seriøst, har du så lyst til at kaste dig ud i det?

Er en twitter rant den perfekte løsning? Åbenlyst ikke, men måske er det hvad vi må leve med indtil vi har et samfund og et system der er bedre gearet til at håndtere seksuelle overgreb.

At du overhoved sammeligner det med indbrud håber jeg bare er en smagsløs joke. Hvis du faktisk gerne vil udvide din horisont som menneske vil jeg anbefale Unbeliveable miniserie på netflix, der er baseret på en rigtig historie: en.wikipedia.org/wiki/Unbelievable_(miniseries)
#11(Med 20 svar)
23. juni 2020 kl. 10:49
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Han virker bare som en fuckboy.
Ærligt det der "rape" var det eneste der som sådan er et kæmpe redflag i den post der, alt det andet er mudderkastning og der er 100% 2 sider af de historier.
Alene det at hun smider sådan en twitlonger op for at udstille ham viser jo også bare hvor fucked hun er.
Uanset hvor indebrændt man er sidder man da ikke og skriver så stor en besked der om alt ens ekskæreste har gjort galt. WTF...

Og hvis HenryG selv har været fuld og skæv under det formådede "rape" og de har knaldet meget før den sag, som det lyder på hende.
Så kan det ligeså godt være forkerte signaler de har givet hinanden+, alt det der med at han skulle give hende sygdomme og bla bla bla. Det er skuda ligemeget hvis de har knaldet inden det? Altså wtf... Det er jo bare for at få det til at lyde værre end det er..
Igen manipulation af første klasse.
Man kan ikke blive for skæv til at snakke.. Altså?? DO U EVEN KNOW WEED.
Hun kunne sagtens have sagt nej.............................
Man går ikke i koma af at få for meget hash...

"He initiates oral sex on me. I couldn't even tell you how long this lasted. It could have been 5 minutes or twenty."
Var du simpelthen så skæv at det var som om du var på Råhypnol af et enkelt bonghit?
Hun lyver jo og gør tingene værre end de er fordi hun er indebrændt på ham for at være en fuckboy..
Synd for Henry hvis han kommer under skudlinjen for det her!
#12(Med 8 svar)
23. juni 2020 kl. 11:17
cleansation
>Han virker bare som en fuckboy.
Hah det har der aldrig været tvivl om, nej.

>Ærligt det der "rape" var det eneste der som sådan er et kæmpe redflag i den post der, alt det andet er mudderkastning og der er 100% 2 sider af de historier.

Voldtægt er dog et rimelig fucking stort red flag må man sige. Omkring ikke at kunne tale, så er der godt nok forskellige reaktioner på at ryge. Jeg har heller aldrig haft det sådan af at ryge, men har bestemt oplevet nogen hvor det virker til at ramme dem hårdere end andre. At være så skæv så man mere eller mindre ikke kan snakke ordentlig, er kun sket med edibles hos undertegnet, der havde jeg godt nok svært ved at få ord ud og til at være sammenhængende.

Med Henry's tidligere dokumenterede forbrug af andre stoffer, skulle det da heller ikke undre hvis han dyppede det i noget pcp… Men det er selvfølgelig 100% spekulation.

Synes det er ærgeligt at dømme hende som en løgner. Men man bør heller ikke dømme HenryG endnu. Som man siger, så er det klogt at vente med det, indtil en eventuel retsag.
#13(Med 7 svar)
23. juni 2020 kl. 11:20
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Har ikke dømt hende som løgner, jeg siger bare der er 2 sider af samme sag, og hun virker yderst manipulerende i hendes twitlonger.

Ja men det er et enkelt bonghit dude? Kunne forstå det hvis det var som ud selv siger PCP eller noget.
men come on????
Siger ikke Henry ikke er en skidt fyr.
Siger bare det måske bliver gjort værre end det virkelig er, og det er synd imo.
#14(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 12:11
cleansation
>Har ikke dømt hende som løgner, jeg siger bare der er 2 sider af samme sag, og hun virker yderst manipulerende i hendes twitlonger.

Fuldstændig enig. Vil ikke kaste nogen under bussen endnu, og kan generelt ikke lide hvordan det konstant bliver gjort. Hvad hun beskriver lyder dog rimelig skidt, og hvis det viser sig at være sandt, så har jeg sku ikke meget tilovers for ham.
#15(Med 5 svar)
23. juni 2020 kl. 12:12
BehinD
Du dømmer hende sgu da som løgner ????""""""""" Hun lyver jo og gør tingene værre end de er fordi hun er indebrændt på ham for at være en fuckboy..
Synd for Henry hvis han kommer under skudlinjen for det her!""""

Folk har helt forskellige reaktioner på at blive skæv, og du dømmer hende igen ved at sige det ikke kan passe hun får det sådan af at blive skæv.... Du er langt ude og forsvarer en kommentator du kan lide som du ikke kender som person overhovedet.
#18(Med 4 svar)
23. juni 2020 kl. 13:19
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Kan faktisk ikke lide ham :D
Var faktisk mere en kommentar til at hun lyver om at være så skæv hun ikke kunne gøre noget.

Det kan ikke lade sig gøre. Lige meget hvordan du vender og drejer den bliver man aldrig så skæv af et enkelt bonghovede
#19(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 13:25
BehinD
Wow... Det er bare falsk...
#22(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 14:13
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Altså nu skriver hun jo faktisk ikke direkte at hun kun tog 1 sug, det er noget du udleder.
For det andet er det klokken halv 2 om natten nytårsaften, der kan man jo sagtens være rimelig påvirket i forvejen.

Altså de her offentlige hængninger er altid super ubehagelige, og der kommer sjældent noget godt ud af det, men bare at afskrive hendes historie totalt er sgu ikke i orden.
#53(Med 0 svar)
24. juni 2020 kl. 19:19
detoy
Hvis du har siddet og saftet dig ned siden kl.18ish og tager et ordentligt hovede kl.01:30, så kan man snildt gå ud som et Lys.
#62(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 11:54
Kristja
Garanterer dig for, at du kan ryge dig så skæv. At du hverken kan bevæge dig eller snakke for den sags skyld :D

Har set det flere gange, og hørt lignende historier fra bekendte ^^

Men når det så er sagt, så er det jo en "rare" oplevelse imo. Og jeg forstår godt din point. Det virker som en vag undskyldning.
#24(Med 10 svar)
23. juni 2020 kl. 16:49
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis du ikke har været tilstede, er din besked fuldstændig ligegyldig og du burde skamme dig over at drage sådan nogle konklusioner, udefra ting du gætter på, i så voldsom en sag.
Din besked er ren mangel pli og respekt.

Uskyldig indtil det modsatte er bevidst går begge veje.
#26(Med 9 svar)
23. juni 2020 kl. 17:51
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Og det er jo lige netop det jeg understreger? Wtf 😅
#27(Med 8 svar)
23. juni 2020 kl. 17:58
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ikke sådan jeg læser det, læser det mere som om du kalder hende en løgner
#28(Med 7 svar)
23. juni 2020 kl. 18:42
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så er det godt det er mig der har skrevet det og ved hvad jeg mener og ikke dig ;)
#29(Med 6 svar)
23. juni 2020 kl. 18:57
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
“ Var du simpelthen så skæv at det var som om du var på Råhypnol af et enkelt bonghit?
Hun lyver jo og gør tingene værre end de er fordi hun er indebrændt på ham for at være en fuckboy..
Synd for Henry hvis han kommer under skudlinjen for det her!”

Vi lader den lige stå her ikke.
Min besked omhandler at du kalder et muligt voldtægtsoffer for en løgner og ikke at du støtter en mulig voldtægtsmand.
#30(Med 5 svar)
23. juni 2020 kl. 19:15
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg siger ikke hun lyver omkring voldtægten, jeg siger at hun lyver omkring at hun har været for skæv til at kunne sige noget. Om det så er fordi hun "undlader" at de har taget andre former for substanser for at få mere hold i sin historie eller ej.

Har du overhovedet noget som helst indblik på hvordan hash virker eller spytter du bare vand ligenu?
#31(Med 4 svar)
23. juni 2020 kl. 19:23
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er 26 år, jeg er udemærket klar over hvordan hash “virker”.

Jamen igen, du ved ikke hvad det er hun har røget jo. Hvis det er ham der har rullet den. Sådan her sager, skal private folk slet ikke blade sig.. Nu ved jeg godt hun er udlandske og jo ikke ser tingene herinde, men sådan generelt er det bare forkert. Ligesom det var forkert overhovedet at poste opslaget af personen herinde.
#32(Med 3 svar)
23. juni 2020 kl. 19:29
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Bare lige for at måle pik, så er jeg 27 og har flere kammerater i hash misbrug, og ikke engang når de er helt kogte ville de "blackoute"

Hun skriver selv det var et bonghovede.
Og nej det er også det jeg siger, hvis der er pcp eller andet i det er det forståeligt(det skriver jeg lige ovenover i mit argument med ham den anden).
Men man ville aldrig blive blackout skæv af marijuana.
#33(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 21:31
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
#46(Med 1 svar)
24. juni 2020 kl. 13:59
detura
Jeg har så på den anden side engang oplevet en ven gå kold på et bonghoved. Der er så mange uvisse aspekter i sagen, at jeg ligesom ham weKz, kun kan ryste på- og tage mig til hovedet over din stædige uvished om livets beretninger ifølge et bonghoved. (Skriv en bog om det i stedet)
Fordi din ven kan tåle at ryge hash hele tiden, er det ikke ens betydende med at alle kan. Og da slet ikke, hvis personen i forvejen ikke er stabil, har drukket alkohol eller har lavt blodsukker.
Man kan godt blive dårlig af marijuana, man kan blive svimmel, få kvalme, blive bange/paranoid.

Din pik er sikkert mega lang, men la nu vær med at sprede gylde eller galde, før du fatter bare det halve👌
#52(Med 0 svar)
24. juni 2020 kl. 18:46
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Undskyld du store master smoker. Har aldrig mødt en mand der ryger så meget fjolletobak som dig så må hellere lytte efter. 🤷‍♂️
#17(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 12:52
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Især online gaming har desværre langt igen før det er et indbydende sted for kvinder.

Her er et andet "boys club" eksempel fra Dota2, hvor stort set alle vidste at en mand havde været et svin, og ingen sagde noget før nu: twitter.com/scantzor/status/12751644261115..

Her er en velformuleret post hvis du er ung og føler dig ramt eller føler du kan være i tvivl om "do's and don'ts": medium.com/@keepingitKyle/flirting-for-morons-258b92ff614b
#20(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 13:38
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Oh no. Jeg håber selvfølgelig ikke at hun sidder og lyver, eller at han omvendt har gjort de ting - men en voldtægtsanklage forsvinder bare aldrig, selv ikke efter de er frifundet - især (!) ikke når den er smidt ud offentligt, med en hovedperson som er relativt kendt.
#21(Med 7 svar)
23. juni 2020 kl. 14:06
pithz
"Threatened physical violence on my friend Tim that he never met just for accompanying me for emotional support. Accused Tim of fucking me/wanting to (I could write a separate post alone for all the times he has insulted my friends for no reason) which is not true and super gross."

"which is not true and super gross."

über friendzoned..
#25(Med 2 svar)
23. juni 2020 kl. 17:50
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kæmpe drive by burn til Tim. :D
#36(Med 1 svar)
23. juni 2020 kl. 22:50
mesterslagter
Tim havde helt sikkert regnet med at få dybbet hornet, men endte med at måtte acceptere en rolle som emotional support
#37(Med 0 svar)
24. juni 2020 kl. 08:44
pithz
Det kan have reddet hans liv ¯\_(ツ)_/¯
#39(Med 3 svar)
24. juni 2020 kl. 11:01
exigo
virker som han dodgede en bullet tbh
#48(Med 2 svar)
24. juni 2020 kl. 14:14
mesterslagter
KellyJean som aggressive lurker, Tim som support spiller, så mangler de bare en igl, awp og en carry
#49(Med 0 svar)
24. juni 2020 kl. 14:18
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
HenryG virker til at være den rigtige til AWP'en, sådan som han får svinget køllen.
#50(Med 0 svar)
24. juni 2020 kl. 15:30
exigo
hahaha
#23(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 14:24
mesterslagter
Jeg tænker at der må en form for efterspil på alt det her, hvor enten HenryG tager hende i retten for at få clearet sit navn eller at hun tager sine påstande til politiet, hvis hun ellers kan underbygge dem. Det virker svært at tyde om de beviser hun har det for er stærke nok til det eller ej, og at hans svar osv. går for en indrømmelse, virker ikke overbevisende i sig selv.
#34(Med 6 svar)
23. juni 2020 kl. 22:25
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Han erkender jo sådan set, at han har været en dårlig kæreste men han har sjovt nok en lidt anden udlægning af situationen fra nytårsaften: twitter.com/HenryGcsgo/status/1275519877441298434?..
#35(Med 0 svar)
23. juni 2020 kl. 22:49
mesterslagter
Jeg på sku indrømme, at jeg hælder mere til at tro på HG's udlægning af tingene, og at det ud fra hendes rant om alting involveret mere tyder på, at hun er ude på at ødelægge en masse for ham, selvom at hun helt sikkert har haft en dårlig oplevelse af den nytårsaften.
#38(Med 4 svar)
24. juni 2020 kl. 10:59
FROYYY
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det er sjovt, der altid er to sider af samme sag. Jeg er vild med hans statement tho :D

Det virker som om, at hun er blevet ramt af noget følsesmissægt her, og bruger det der skete nytårsaften, på at ramme ham. Hun havde måske ikke forventet, at han havde så stærkt et respons med dokumentation. Ellers havde har hun været total blændet af enten vrede eller jalousi(nu gætter jeg bare...)
#40(Med 3 svar)
24. juni 2020 kl. 11:08
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ye, da jeg så hans tweet tænkte jeg bare "nu smadrer han sin karriere", for man kan så let dumme sig i sådan noget her. Men det er jo faktisk rigtig fornuftigt, og jeg sidder lige præcis også tilbage med følelsen af, at hun virker ret ustabil, og det har så ikke hjulpet, at han også har været en rigtig dårlig kæreste over for en, der nok mest har brug for det modsatte.
#41(Med 2 svar)
24. juni 2020 kl. 11:33
zyh
Korrekt. Der er ikke nogen tvivl om, at jeg selv sad med tanken omkring hvorvidt det kunne være sandt det hele. Nu lyder det jo nærmest som en skrækhistorie om en forstyrret pige, som simpelthen har ondt i røven over at det er slut.
#42(Med 1 svar)
24. juni 2020 kl. 11:36
dannigizmo
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Og mon ikke sandheden så ligger et sted mellem de to versioner. :)
#43(Med 0 svar)
24. juni 2020 kl. 11:40
zyh
Helt sikkert, den ligger nok et sted i mellem. Jeg synes bare det er fint, at Henry indrømmer at han har være en dårlig kæreste (eller kunne have været bedre).
#44(Med 2 svar)
24. juni 2020 kl. 13:06
FUKT
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hun har svaret igen efter henryG's svar. Tror dog alle tweets er slettet men der var en på reddit der havde gemt et billede :)
imgur.com/wdBuRKv
#54(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 08:48
FROYYY
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Hun er gået meget i forsvar, hvilket garanteret er naturligt. Jeg er blevet forvirret, må jeg indrømme. Hvad er det hun vil? Han har indrømmet, at han har været en dårlig kæreste - og synes ikke hendes angreb er direkte mod en decideret voldtægt, men mere at udstille ham som noget "dårligt" baseret på hendelser henover flere år.
#58(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 10:05
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Der er fandme altid en reddit-bruger, som liiiige har nået et snapshot 😂
#45(Med 1 svar)
24. juni 2020 kl. 13:45
fLix8
Jeg er ved at brække mig over hendes måde at udstille ham på. Jovist er voldtægt og psykisk vold ikke iorden, men hun bruger voldtægtshistorien for at fange læseren, for derefter at udstille HenryG fuldstændig. Jeg har aldrig brudt mig om ham, men hendes opførsel er simpelthen for syg.
#47(Med 0 svar)
24. juni 2020 kl. 14:13
fLix8
Nu er det begrænset hvor meget jeg har efterforsket det her, men medmindre at han har udstillet hende offentligt eller mishandlet hende offentligt, så finder jeg det mærkeligt, at hun skal udstille deres forhold offentligt.
#51(Med 0 svar)
24. juni 2020 kl. 17:20
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Det er de berømte minutter....
#55(Med 17 svar)
25. juni 2020 kl. 09:03
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Så er launders også røget i møllen:

mobile.twitter.com/passionitetv/status/12759846987..
#56(Med 11 svar)
25. juni 2020 kl. 09:45
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er så forfærdeligt med den bølge af anklager der er dukket op over hele gaming scenen. Nogle gange kan man dog undres over om der sidder nogle bitre piger derude og slynger ting af sted uden det har hold i sig. Det godt der er opmærksomhed på det, men alt det burde køres via retten istedet for de folkedomstole folk bliver sat for pt.
#57(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 09:57
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er meget enig i sidste del
#65(Med 9 svar)
25. juni 2020 kl. 12:51
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Som jeg skrev andre steder er der mange grunde til at retten ikke altid er muligt. Bare nogle pointers:

- Det handler ofte om private sager mellem to personer, sjældent har du nogen konkrete beviser du kan tage i retten med.
- Ofte føler du både skam og forvirring når du har været udsat for fysisk eller verbal overgreb, det er f.eks. ikke unormalt at folk bliver voldtaget og bagefter tror de selv var skyld i det.
- Retsystemet har i mange år været ekstremt dårlig til at tage sager som disse alvorligt. Det betyder først at sager bliver afvist pga chauvinisme, og derefter at allerede følelsesladet personer ikke føler sig tryg ved at gå til myndigheder.

Jeg er sikker på at folk der føler sig misbrugt eller udsat for overgreb ville fortrække at nogen bar sagen for dem og straffede de skyldige, men det er desværre ikke altid realistisk.
#69(Med 8 svar)
25. juni 2020 kl. 13:32
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
"mangler konkrete beviser" præcis dette er jo problemet. Jeg er uden tvivl sikker på der hold i de fleste anklager, men hvad med dem der ikke er? Vil vi opgive vores retssamfund for det?

*husker en sag fra det ser kongerne af Rømø hvor en blev anklaget for voldtægt da hun havde været utro, pigebarnet glemte jo så bare der er kamera i hele huset. Bum bum
#71(Med 7 svar)
25. juni 2020 kl. 14:02
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Vi opgiver ikke vores retssanfund ved at kalde folk ud der har opført sig klamt.

Tilgengæld ligger det ekstra pres på os alle til at være ekstra opmærksomme på hvad der bliver sagt frem og tilbage og ikke dømme hverken den ene eller anden vej efter første sekund noget er offentliggjort.

F.eks. i HenryG sagen, er begge sager blevet fremlagt, og det virker som om sandheden nok ligger et sted mellem begge forklaringer. HenryG har anerkendt han har været en dårlig kæreste, men føler ikke han har været så skidt som det er blevet fremlagt. Det er ikke en åbenlys ensidig sag.

I sagen om Grandgrant (jeg har linket andetsteds mener jeg) blev han beskyldt fra flere forskellige vinkler, og hans reaktion var at undskylde og trække sig fra scenen. Den sag virker rimelig ensidig.

Bare for at skære det helt ud i pap, så er det jo som sådan ikke anderledes end hvis vi to spillede en cs kamp igennem, og jeg kaldte dig nedladende øgenavne hele kampen igennem, og du bagefter går på dust2 og skriver at jeg opfører mig som et svin. Jeg føler du skal have den ret, på samme måde som at jeg skal have ret til at forsvare mig, og igen har vi allesammen et ansvar for ikke at lave hurtige lette konklusioner.

Vigtigst af alt skal vi allesammen i fællesskab prøve at skabe et samfund hvor både mænd men især kvinder ikke føler skam og depression efter fysisk eller verbale overgreb, men i stedet føler de trygt kan gå til myndighederne hvis de har beviser, eller alternativt kan gå online og fortælle om deres oplevelser uden voldsomme konsekvenser. Den bedste måde at gøre det på er at snakke med hinanden og udvide ens perspektiv.
#72(Med 2 svar)
25. juni 2020 kl. 14:54
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men nu er der også forskel på at kalde en ud på baggrund af at de har opført sig klamt også til at sige de har voldtaget en. Vi har netop også lige set en sag på tv2 "Gerningsmand eller offer" hvor manden er frifundet for voldtægt, men alligevel hænger mange ham ud som voldtægtsforbryder. Selv Amnesty valgte at bringe hendes historie og tilmed kalde hende for "voldtægtsoffer". Det er jo dybt problematisk og skræmmende

Martin havde postet et link til en sag om launders, hvor det netop er tilfældet at hun specifikt kalder ham ud for voldtægt. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er sandt eller falsk, men mange er jo super hurtige til at vælge side også har du problemet.
#74(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 15:04
fLix8
For under 2 dage siden modtog en 16 årig knægt dødstrusler på nettet, fordi en MIBR-Spiller anklagede ham for at snyde i CS. Jeg tør ikke tænke på konsekvenserne ved at blive kaldt ud for voldtægt..
#77(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 16:51
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Selvfølgelig er der forskel, min pointe er netop at det er en glidende skala. Især fordi der er studier der viser at mænd der ender med at begå fysiske overgreb starter med at verbalt misbruge kvinder online og opdager at der stort set ingen konsekvenser er. Vi skal ikke mere end en dag eller to tilbage hvor der på dust2 var en nyhed med et kvindehold, og en af de første kommentare var noget ala "jeg ku godt mimi" og en gav den en "+1" og heldigvis blev det fjernet hurtigt fordi dust2 har gode admins, men det er netop det miljø vi bliver nødt til at komme væk fra.

Og selvfølgelig er falske anklager også frygtelige, men som jeg også skrev under, så synes jeg ikke det bør være fokuset lige nu. Lige nu er der et hav af kvinder der fortæller deres ekstremt ubehagelige historier om hvordan mænd har misbrugt deres magtposition eller simpelthen bare deres køn til at manipulere og misbruge kvinder, og det sker i sådanne en grad især inden for gaming, at det er noget vi alle bliver nødt til at være med til at ændre. Det gør vi ved at lytte og forstå deres oplevelser og perspektiv, ved at diskutere hvad vi kan gøre bedre og ved at kikke ind af og spørge hvordan vi selv kan ændre vores adfærd for at gøre gaming mere inklusiv.

Og jeg ved godt nogen føler det er et personligt angreb og "man kan jo fandme heller ikke få lov at være mand mere", sådan har jeg da selv haft det, især da jeg var yngre. Men man bliver nødt til at kikke ud over sin egen næse og prøve at se det fra andres perspektiv. Det er ikke nemt, men lige nu bliver jeg nødt til at fortælle mig selv at det handler ikke om mig. Selv om jeg føler jeg er et anstændigt, moralsk menneske, så har der helt sikkert været situationer hvor jeg har sagt noget upassende, eller bare at nogen andre har sagt noget upassende og jeg ikke har sagt fra. Vi rykker os kun fremaf hvis vi allesammen prøver at forstå andres oplevelser og perspektiv, og ser på hvordan vi kan forbedre os så der bliver mindre dårlige oplevelser af den art.
#73(Med 3 svar)
25. juni 2020 kl. 15:06
fLix8
Lad os kalde folk ud, som rent faktisk gør noget skadeligt mod andre mennesker. Vi har brug for den slags frihed, når medierne f.eks. ikke vil dække historierne. Havde vi f.eks. nogensinde set George Floyd dø, hvis ikke det var for twitter?

I det her tilfælde ligger en ekskæreste intime detaljer på nettet for at udstille sin kæreste, f.eks. at han er uvenner med sine forældre. Hun direkte nedgør ham, fordi at han ifølge hende har haft sex med hende, uden at hun har givet sit samtykke til det. Vi snakker ikke om, at han har udset sig en random pige til et event, som han har voldtaget, men herimod hans kæreste som mener, at han har overtrådt hendes grænse. Er det virkelig nok til at du skal udstilles på nettet foran 100k+ følgere?

Min pointe er, at i mine øjne fortjener en mand ikke at blive udstillet på internettet af ekskæresten for hvad der kunne være misforståede signaler. Der er intet der tyder på, at han er farlig for sin omverden, så hvorfor skal vi "advares" imod det? Hvis han havde været fysisk voldelig, eller dette var sket under et one-night-stand, så var jeg meget mere indforstået med, at man havde udstillet ham.

Der er så mange kvinder der savner initiativ fra mænd, men det er fandme svært, når man risikerer at blive fremstillet på nettet, hvis man har misfortolket et signal.
#76(Med 2 svar)
25. juni 2020 kl. 16:34
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
>"Er det virkelig nok til at du skal udstilles på nettet foran 100k+ følgere?"
Min pointe med at nævne HenryG sagen var netop at den er ekstremt svær at blive klog på. Det KAN være hun har mentale problemer og har opfundet halvdelen af hendes anklager, og så er svaret åbenlyst nej. Det KAN også være han er ekstremt dominerende og manipulerende, og så er svaret åbenlyst ja. Jeg har kun hurtigt læst to tweetlonger, så jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvad der er rigtigt og forkert her.

Det med at mænd har det hårdt fordi det er svært at blive klog på kvinder køber jeg ikke. Stort set alle anstændige mænd har en forståelse for grænsen går, og hvis de begår en fejl (som vi alle kan komme til) har overtrådt den og bør stå ved det og undskylde. Jeg syntes heller ikke det rigtigt er det vi snakker om lige nu. Det vi snakker om lige nu er at en alt for stor andel af kvinder online, især inden for gaming (esport/streaming ect) bliver udsat for chikane og det der er værre, blot på grund af deres køn. Lige nu har vi en mulighed for at lytte til deres historier og snakke om hvordan vi kan gøre denne verden mere inklusiv. Så kan vi snakke om dating dynamikken fra en mands synspunkt en anden dag.
#79(Med 1 svar)
25. juni 2020 kl. 17:20
fLix8
Lad mig starte med at sige, at hvis alt i hendes twitlonger er sandt, så er han selvfølgelig en kæmpe klaphat. Men jeg synes at der burde være andre løsninger end at gøre det her. Han er ikke til skade for andre, så at udstille ham med navn, er over grænsen i mine øjne.

Jeg er enig i, at man kender grænsen og selvfølgelig ikke overtræder den. Men der er få tilfælde, hvor mænd tager initiativ, for derefter at blive hængt ud som voldtægtsmand, på trods af at kvinden ikke siger nej. Hvis kvinden klart giver udtryk for, at hun ikke vil have sex eller afviser manden når han tager initiativ, så skal manden under alle omstændigheder respektere det.

Jeg er helt indforstået med, at vi har nogle problemer med behandlingen af kvinder i nogle esport sammenhæng og at vi skal lytte til dem, men lige KellyJeeean's tweet kaster et lys på, hvor skod HenryG er som menneske, frem for hvordan kvinder bliver behandlet i esport.
#80(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 18:02
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis han virkelig er manipulerende og dominerende kan jeg ærlig talt ikke se noget galt i at advare eventuelt andre kvinder der er eller overvejet at komme i kontakt med ham. Selvfølgelig er "hvis" her super centralt.

Og selvfølgelig er der kvinder der er psykopater også, og udstiller uskyldige mænd. Personligt tror jeg det er tæt på 0 hvis man sammenligner med kvinder der har fået ubehagelige beskeder online eller det der er værre. Derfor siger jeg også at jeg syntes det er kvinderne vi bør have fokus på og give taletid til lige nu.

Og enkeltstående kan man sagtens se kellyjean/henryG som noget personligt mellem to mennesker, men hvis du har fulgt med i alle de historier der har været på twitch/esport/gaming generelt, så tegner det et klart billed af et mere systematisk problem end bare et enkeltstående tilfælde. Hvis det er nemmere, så lad os helt glemme deres forhold et kort øjeblik og se på det større billed hvor der som sagt er virkelig mange historier pt.
#59(Med 3 svar)
25. juni 2020 kl. 10:07
cleansation
Fuck man, det der lyder virkelig som straight up voldtægt. :/
#68(Med 2 svar)
25. juni 2020 kl. 13:16
Jerry
Hvad hvis hun lyver? Allerede nu ser du ham som et svin. Men hva nu "hvis" det hele er et hævn motiv ?
#70(Med 1 svar)
25. juni 2020 kl. 13:37
cleansation
Det er godt nok nogen ord du ligger i munden på mig. Ja faktisk fuldstændig det modsatte af hvad jeg har allerede før i tråden her, har sagt om beskyldninger.

Jeg tror ikke blindt op dem, og håber bestemt ikke det her er sandt.
#81(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 19:15
Jerry
Sådan skal min kommentar ikke tolkes.
#60(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 11:44
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
argh... lige meget hvad sandheden er i begge tilfælde så er det her altså en super kedelig tendens.

Intent bliver bevist, og lige meget hvem "man tror på" eller der kommer med den bedste forklaring, så vil man ofte sidde tilbage med en lille tanke bagerst i hovedet der siger "men hvad nu hvis det var sandt/falsk?", også selvom man ikke har lyst til at tænke det.

Og hold kæft hvor er der bare nogle usympatiske mennesker på de sociale medier der bare sku holde deres mund.
#64(Med 1 svar)
25. juni 2020 kl. 12:45
c0bb
Det alene, at det ligger på de sociale medier, synes jeg er med til at gøre den anklagende part utroværdig. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er sandt og falsk her, men så er det godt at der eksisterer domstole til det. Der burde være en skærpende omstændighed, at hænge folk ud i den offentlige gabestok. Uanset hvad, er det ikke i orden.
#66(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 12:52
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
#65+#16

Det er ikke så sort og hvidt når det kommer til sager som disse.
#67(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 13:16
Jerry
Nej tak til voldtægter, men ord mod ord... Svær.
#78(Med 0 svar)
25. juni 2020 kl. 17:16
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
99% af de sager der er pigen blevet brugt til sex, hvorefter hun kalder voldtægt.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.