Opret Log ind
Heroic vinder maratonfinale i ESL Pro League
Det blev et maraton af en finale, da Heroic her til aften var i duel med Gambit i ESL Pro League.
Skrevet af: annemai    11. april 2021 22:47      

cadiaN har gjort det igen; ledt Heroic til endnu en finalesejr.

Her til aften skulle ESL Pro League afgøres i et brag af en finale, og her blev det til dansk sejr, da Heroic slog de unge stjerner fra Gambit med 3-2.

Første map viste ellers netop det Gambit, som savede Astralis midtover i sidste uge. Her kom de unge russere nemlig ekstremt stærkt fra start, og fik således sikret sig en 12-4-føring.

Herefter lagde Heroic sig dog i selen, og - ligesom vi så det i semifinalen mod FURIA - leverede de et vaskeægte comeback, som fik sendt første map ud i overtid. Her var det i sidste ende danskerne, der kunne tage banesejren.

Næste map bød på Vertigo, og her var det ligeledes et stærkt Gambit-hold, der var mødt op på serveren. Her blev comebacket dog aldrig en realitet, hvorfor Heroic måtte se sig slået med de brutale tal 16-3.

Kampen fortsatte derfor videre på Train, og her var det atter en gang Ax1Le og kompagni, der kom bedst fra start. Efter sideskiftet gentog Heroic dog succesen fra første map, og fik kæmpet sig ud i ikke blot én, to eller tre, men hele fire gange overtid, inden danskerne kunne lukke maraton-mappet til deres fordel.

Heroic havde dermed mulighed for at lukke finalen på fjerde map, Overpass. Modsat de tidligere baner var det danskerne, der kom bedst fra start på dette map. Denne føring holdt dog ikke helt til slutningen af banen, for her sejrede Gambit altså 16-10.

Maraton-finalen skulle altså afgøres på femte og sidste map, Mirage. Mirage var Heroics næstdårligste map forud for kampen, når man så på statistikken for sejre - her var tallet nemlig blot på 57,1%.

Dette skulle danskerne altså forsøge at ændre på i dagens vigtige kamp - og dét formåede de da også i høj grad. På CT-siden kørte de nemlig Gambit over og kom foran med hele 13-2. Herefter var det da også en smal sag for danskerne at lukke mappet, ikke mindst på grund af en heroisk cadiaN, som vandt en vanvittig 1v4.

Dermed tager Heroic sejren i ESL Pro League - den første finalesejr siden tilføjelsen af sjuush og refrezh, og danskerne er også fortsat ubesejret siden tilføjelsen af de to.

ESL Pro League Season 13
Bedst af fem maps
Gambit
2 - 3
Heroic
de_inferno 17 - 19 de_inferno
de_vertigo 16 - 3 de_vertigo
de_train 26 - 28 de_train
de_overpass 16 - 10 de_overpass
de_mirage 6 - 16 de_mirage

Plads- og præmiefordeling i ESL Pro League Season 13 ser således ud:

  • 1. plads: dk Heroic ~ 1.250.000 kroner
  • 2. plads: ru Gambit ~ 531.000 kroner
  • 3.-4. plads: br FURIA ~ 281.000 kroner
  • 3.-4. plads: se NIP ~ 312.000 kroner
  • 5.-6. plads: dk Astralis ~ 219.000 kroner
  • 5.-6. plads: eu Complexity ~ 187.000 kroner
  • 7.-8. plads: cis Virtus.pro ~ 172.000 kroner
  • 7.-8. plads: eu G2 ~ 172.000 kroner
  • 9.-12. plads: ru NaVi ~ 156.000 kroner
  • 9.-12. plads: eu ENCE ~ 156.000 kroner
  • 9.-12. plads: us Liquid ~ 187.000 kroner
  • 9.-12. plads: eu FunPlus Phoenix ~ 156.000 kroner
  • 13.-16. plads: eu Endpoint ~ 106.000 kroner
  • 13.-16. plads: br MIBR ~ 106.000 kroner
  • 13.-16. plads: fr Vitality ~ 106.000 kroner
  • 13.-16. plads: eu OG ~ 106.000 kroner
  • 17.-20. plads: se fnatic ~ 62.000 kroner 
  • 17.-20. plads: eu Cloud9 ~ 94.000 kroner 
  • 17.-20. plads: eu FaZe ~ 94.000 kroner
  • 17.-20. plads: au Renegades ~ 62.000 kroner
  • 21.-24. plads: us Evil Geniuses ~ 50.000 kroner
  • 21.-24. plads: br TeamOne ~ 19.000 kroner
  • 21.-24. plads: eu mousesports ~ 50.000 kroner
  • 21.-24. plads: de BIG ~ 50.000 kroner
#1 noche
2021-04-11 22:48
Sindssyg måde at afslutte den kamp på...
#5 olsen225
2021-04-11 22:48
det er noget alle drømmer om knife kill og clutch oveni
#2 Radski
2021-04-11 22:48
sygt af cadian haha
#3 SEVEN
2021-04-11 22:48
Dét er, muligvis, det vildeste jeg nogensinde har set.
CadiaN... Nej nej nej..
Imponerende af Heroic.

https://clips.twitch.tv/DifficultWanderingCurlewMc..
#11 KongenBob
2021-04-11 22:50
+1 mange ting har været helt syge, men en finale, knife, wallbang og bare 4v1. Det er legit det vildeste, satme sindsygt af CadiaN. Respekt til de her gutter! Det overgår sgu noget, lige før han skal have sit eget mærke på Mirage for det play!
#15 panzerlas
2021-04-11 22:52
Ja det er sgu fortjent!!!
#18 Kristja
2021-04-11 22:56
Han skal så meget have et klistermærke for det play! Hvor laver vi en vote til valve??? :D
#45 MoL
2021-04-12 08:41
Det sker kun hvis det havde været i en major.
#27 Rubel
2021-04-11 23:15
Fik gåsehud da han råbte “YOU CANT WIN PRO LEAGUE LIKE THIS” fucking sygt spillet
#28 Wasin
2021-04-11 23:27
Machine er simpelthen så genial en caster. Spunj+machine duoen er så milevidt foran alle andre i branchen!
#4 zRx
2021-04-11 22:48
Vildeste runde jeg nogen sinde har set, Cadian var satme en maskine
#6 Bestiarium
2021-04-11 22:49
Whaat, Cadian?
#7 unclejakes
2021-04-11 22:49
Hold nu klæft Cadian wtf!!! Det er bare årtiets play lige der
#41 neonthai
2021-04-12 07:20
Nu er årtiet kun 3 en halv måned gammel så det siger vel ikke meget 😁
#51 unclejakes
2021-04-12 11:10
Jeg kan se ind i fremtiden- det bliver ikke slået
#8 Luffe-
2021-04-11 22:49
Hold nu kæft en afslutning. Giv cadiaN en statur efter det spil. Holy fuck cakes det var fedt.
Selvom det var fantastisk underholdning, så er BO5 bare alt alt for lang tid :-/
#10 wake
2021-04-11 22:50
+1
#9 wake
2021-04-11 22:49
Wtf var det for en runde fra cadian til sidst. Wtf!! Well played 😬😬😬
#12 esAq
2021-04-11 22:50
Fuldstændig vanvittigt! Fuldt fortjent sejr!
#13 Dagowich
2021-04-11 22:51
Fortjener fandme et spray ligesom Olofmeister og S1mple!
#14 boykicker
2021-04-11 22:52
I was here <3 perfektion af et lurk lige der, det var så key :DDD
#16 sirr
2021-04-11 22:52
Shit en runde at slutte kampen på! Fandme flot af Heroic! 💪👏
#17 Martin
2021-04-11 22:53
Han spiller bare på sin helt egen måde. Yolo. GGEZ.
#19 ValcoNN
2021-04-11 22:57
WTF
#20 unclejakes
2021-04-11 22:57
Cadian er bare som skabt til store finaler. Han gjorde det samme mod Vitality. Løfter sit spil når alt er på linje - det er for vildt.
#21 9ko
2021-04-11 22:57
Fed finale og fuldstændig hjernedød afslutning!
#22 weKz
2021-04-11 22:57
72 kills over en BO5, er altså heller ikke acceptabelt.
Men hold da kæft en finale, stavn og cadian trækker virkelig det her Heroic mandskab op, når det ser svært ud.
Shiro er stadigvæk bare et monster.
#23 Fuzkeren
2021-04-11 22:58
Hvor var det vanvittigt det play fra CadiaN til sidst.. jeg er målløs
#24 PapaSandahl
2021-04-11 23:00
opkald A-site på Mirage efter Cadian
#25 Wasin
2021-04-11 23:00
Hold kæft hvor udstråler cadiaN bare så fed en mentalitet. Han er simpelthen alt jeg elsker ved konkurrencepræget sport. Man kan mærke ham hele vejen ud gennem skærmen.

Overall en helt eminent præstation af Heroic - individuelt outstanding. Deres CT sider med dobbelt awp setup fungerer til perfektion, og den måde cadiaN altid formår at komme rundt på mappet giver dem så meget tidlig information og overtals situationer.

TeSeS er minder mig lidt om YEKINDAR - helt absurd god aimer. Han skal bare "skoles" lidt mere så tror jeg han for alvor kan blive endnu mere dominerende. Her tænker jeg især på f.eks. train hvor gambit konsekvent lavede totem drop i poppen og han bare blev med at gå ind og dø til det - Når gambit laver den form for totem, så bare smid en awp derind og hold droppet og skyd den øverste spiller(den er gratis når den nederste kigger ind i væggen).

Refrezh blev bedre som kampen skred frem, sjuush er stabil og stavn laver bare stavn ting. Heroic skal bare få mere styr på deres T sider. Der manglede lidt taktisk dybde og de var nok en smule "heldige" at vinde f.eks. train. Der gik lidt PUG i den.

Cadian turnerings MVP selvfølgelig! Stort tillykke :)
#26 rALF
2021-04-11 23:07
At Cadian lukker kampen på den måde, det er seriøst legendarisk. Vanvittigt play. Sindssyg kamp med 100 x OT og hele pisset. GG WP Heroic, glæder mig til at følge jer fremadrettet - fortjent.
#29 whitebear22
2021-04-11 23:35
Jeg havde ikke set Heroic vinde den her. Hvor er det fedt at tage fejl!

Kæmpe tillykke til hele holdet, det er virkelig en holdindsats hele vejen igennem turneringen. De skiftes nærmest til at dominere, og har én af spillerne et dårligt map, så skruer resten bare op.

Nå ja: cadiaNs clutch er da det mest vanvittige jeg har set meget længe. Hvis CS skulle forsøge at stjæle “joga bonita”-kampagnen, skal de bare vise den sekvens...
#30 b1ng0_o
2021-04-11 23:59
Kæmpe stort tillykke.. især til refrezh!
#31 steady
2021-04-12 01:02
Kæmpe tillykke med det. Godt spillet :) Man får minder om egne gange man selv har været lamslået af forskellige plays. Snajdan på train f.eks. Det der cadiaN, det er ligeså meget værd.

EDIT: Ja, nu hvor jeg alligevel sidder her, så var der også en tur på b-sitet med zonic på dust2 i sin tid. Åh gud, tak for underholdningen CS.
#48 Lybech
2021-04-12 10:17
Åh ja! Kan stadig høre den gode Joe Miller gå i ekstase som kommentator i mine ører over zonic. Dejlige minder!
#32 weKz
2021-04-12 01:49
Hvad tænker vi, kommer der et graffiti på a side nu?
#43 MrBlond
2021-04-12 08:05
Ku være så fedt, det fortjent i hvertfald!🔥
#33 MhB
2021-04-12 05:26
Det var ikke en major så nej, plus det ikke så længe siden cadian blev snuppet i cheat. De burde have været bannet for turneringer
#34 ZicoN
2021-04-12 05:50
Hvad :P?
#35 JawBreaker
2021-04-12 05:51
Hvad? Snuppet for cheat, der skylder du lige lidt forklare, den har jeg overset..
#39 Hateville
2021-04-12 07:07
Arh, satans. Der blev vi lige skolet af en 13-årig.
#49 MrBlond
2021-04-12 10:22
Du må jo ku fremlægge, nogle konkrete beviser på sådan en vovet påstand.😉 eller er det bare store ord fra din lille mund for at få lidt op opmærksomhed nybegynder.?
#54 MhB
2021-04-13 15:08
Hvor fra ved du min mund er lille 😂
#36 Patman
2021-04-12 06:24
Interz må være ked med 72 kills fordelt på 5 maps :o

Wp heroic ez mons <3
#37 Sander
2021-04-12 06:36
Stort tillykke! :ezpz:
#38 Apnemt
2021-04-12 06:50
Den runde på Lan 🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯 fuck
#40 Tyze
2021-04-12 07:18
Enig, men helt ærligt... knife-kill var blevet spoilet af publikum, og Cadian havde været død inden playet startede 😅
#42 zaioh
2021-04-12 07:53
Fem maps er sgu for meget for en gammel mand som mig, men ærger mig da godt nok når jeg ser hvad der skete på sidste map.

Stort tillykke til Heroic!
#46 JsV
2021-04-12 08:52
:gg: :gg: :gg:
#47 ClinT
2021-04-12 09:50
Det var sq vildt
#50 K0rs_
2021-04-12 10:37
Nu ved man da at det ikke er Astralis der er de bedste i danmark længere ;)
#52 c0bb
2021-04-12 11:36
Fuldt fortjent.
#53 donfrankie
2021-04-12 21:43
Fantastisk sejr til Heroic.
Den sidste runde er super godt af Cadian, men når man kigger det efter, så er det mindst lige så skidt af Gambit som det er godt af Cadian.
De har 23 sekunder fra det bliver til en 4v1 til Cadian kan se SH1RO. Virker som om de ingen kommunikation har.
Nafany er på vej ind i Palace, som SH1RO dækker med AWPen. Hvorfor?
Da SH1RO så dør, så tonser nafany bare ind i Cadians crosshair uden at manden bag kasserne peaker samtidig og garanterer et refrag.
3. kill er rigtig smart og 4. kill er klogt og et lækkert flick, men det er Gambit der taber runden pga manglende kommunikation.

Heroic er Danmarks bedste hold lige pt. Astralis har noget at arbejde med.
Personligt håber jeg vi snart får turneringer på LAN igen. Det er bare noget andet også selv om publikum måske kunne have spoilet Cadians knife kill.