Opret Log ind
Forventes ikke at komme i kamp
Astralis Talent-spiller bliver hevet op i førsteholdstruppen, men han skal ikke forvente at joine serveren.
Skrevet af: Sander    2. marts 2021 09:15      

Foto: Astralis Group

Den blot 17-årige Zyphon fra Astralis Talent rykkes op i førsteholdstruppen til ESL Pro League, der starter den 8. marts.

Talent-spilleren skal dog ikke forvente at komme i kamp for Astralis under den store turnering.

Det skriver Astralis selv på holdets hjemmeside.

Dermed gentager Danmarks bedste hold manøvren fra IEM Katowice, hvor det var vester fra talentholdet, som midlertidigt blev rykket op på førsteholdet som den syvende spiller. Han kom dog, som forventet, aldrig i kamp.

Selvom Zyphon heller ikke forventes at komme i kamp, skal oplevelsen sikre spilleren vigtig læring, da han kommer til at lytte til Astralis' kommunikation og være en del af forberedelserne til den store turnering.

Astralis er havnet i gruppe D til ESL Pro League Sæson 13, hvor også Liquid, Virtus.pro, Evil Geniuses, fnatic og Endpoint befinder sig. De tre bedste hold fra hver gruppe går videre til slutspillet.

De 24 deltagende hold dyster om over 4,6 millioner kroner.

LÆS OGSÅ
Her er grupperne til ESL Pro League

#1 sL1m3
2021-03-02 09:22
Hvorfor signe en 7. mand op når de ikke engang bruger Bubzkji ? Syntes det var lidt underligt at de signede 7 mand op til Katowice men brugte kun de 5 standard spillere.
#2 Nordby
2021-03-02 09:25
Tja at signe de her academy spillere op, er jo kun for at give dem læring. Det giver dem et mere officielt spot til at høre comms, deltage til forberedelse osv.
#4 Hunt
2021-03-02 09:30
Når det er online er det lidt noget bs pr fra astralis side..
#5 Nordby
2021-03-02 09:32
Jeg er sku egentlig lidt ligeglad må jeg sige. Er det pr er det sådan, er det ikke er det god læring. Har han kampe med eget hold samtidig så er det sådan, forstår simpelthen ikke folk bliver så utilfredse over det her.
#10 whitebear22
2021-03-02 11:15
Hvis det er et krav for at han må sidde med på TS giver det mening. Ellers er det noget pjat :)
#14 JnP
2021-03-02 12:01
Det er kun holdet og træner der må sidde på TS sammen.
#20 whitebear22
2021-03-02 16:48
Jamen så giver det jo trods alt mening med de her “stunts”.

Man kunne argumentere for, at han ikke nødvendigvis får ret meget mere ud af det, end hvis de bare recordede comms og afspillede for talentholdet efterfølgende. Jeg tvivler på, at han har mange stemmer ved beslutningerne undervejs.
#25 JnP
2021-03-03 17:08
Der er en helt anden stemning og føles ved at se det live og være der når de ske, du kan jo se det er det samme i fodbold, de vil også gerne ud og se det live for der er en helt anden nerve som man ikke får af at gense en kamp, lidt det samme tro jeg er gældende for en cs kamp..
#15 JnP
2021-03-02 12:06
Hunt nej det er det ikke, for det er kun træner og holdet der må være på serveren / TS så det er jo ikke noget BS.
Så jeg tænker lige som man har set det til nogen kampe så har Bub og Zonic siddet som coach på serveren, det samme kommer jeg til at tænke sker med Zyphon og Zonic, samtidig med han er med til at se hvordan forberedelserne forgår og sidder med i taktik møde osv. Det er voldsomt god læring for en knægt i den alder.

Men hvis det Bubzkji har været ude og sige i et interview med HLTV, kommer han til at spille hele kampe under ESL pro league køre, fordi at Valve vil ikke lade holdene skiftet mellem forskellige lineup i en kamp til den næste major, det er også derfor bubzkji er taget af Nuke igen, fordi Astralis ser frem til Majoren og Bubzkji skulle køres ind på mange flere maps så han kan spille en hel BO3.
#22 Hunt
2021-03-02 18:24
Så i teorien må andre hold ansætte flere trænere som "spillere" og have dem som aktive på TS, så man sidder med et helt hold af folk bag sig?
#26 JnP
2021-03-03 17:11
Det er lidt forskelligt, og reglerne ændre sig hele tiden her under online. Bubzkji, gla1ve og xyp har alle siddet i coach View på serveren sammen med zonic, og når de har siddet der tænker jeg også de har været på ts, til Lan må coach kun tale i timeouts sådan var det også i starten på online, det er så blevet ændret for det var for dyrt for turneringerne at havde admins til at styre det eller sådan et eller andet..
#3 Hunt
2021-03-02 09:29
Det skal jo ligne at de kører noget 6 mands+ roster og det hele bare spiller, mens de ikke engang bruger 6 manden.. Det ligner lidt noget cirkus... Selv til Katowice sad deres 7 mand og spillede med talent holdet samtidig med førsteholdet spillede kamp
#6 Johnny_737
2021-03-02 10:01
Hvorfor ikke? Når man nu har muligheden. I det usandsynlige tilfælde at to af de gamle spillere af uforudsete grunde må trække sig.
#7 Sander
2021-03-02 10:07
Når man nu må registrere 7, så hvorfor ikke gøre det? Det svarer jo lidt til at sige, at det er mærkeligt, at FCK altid udtager Grytebust til truppen men aldrig bruger ham. Han er jo med i tilfælde af, at førstemålmanden bliver skadet, syg eller lignende.
#8 zaecole
2021-03-02 10:08
Stiller du samme spørgsmål når FC Midtjylland registrerer en trup på 25 spiller til Superligaen selvom de kun skal bruge 11 til en kamp?
#23 PillerPaller
2021-03-02 18:56
Ville du stille samme spørgsmål, hvis du tænkte dig om bare 17 sekunder? Din sammenligning er håbløs ..
#24 zaecole
2021-03-02 23:12
Ja, det ville jeg. Læs #7
#16 FBM
2021-03-02 12:28
De vil jo bruge bubzkji før ham. Kunne forestille mig det var for at han kunne lære fra de erfarne spillere fra main holdet :P
#9 Marden
2021-03-02 10:44
De gør vel det samme som Furia gjorde, da de bootcampede i Serbien og tog en academy spiller med derover for at han kan lære. Nu skal Astralis vel tilføje Zyph0n til holdet for at han må være med på TS under kampen pga. de nye regler, hvis jeg ikke tager helt fejl.
#11 whitebear22
2021-03-02 11:17
Zyphon er godt nok også en stjerne in spe. Jeg så Astralis Talents CT-side mod AaB, og der gjorde han mere eller mindre som det passede ham. Han kan blive rigtig, rigtig god!
#12 NaToSaphiX
2021-03-02 11:19
Man bliver en smule jaloux

Jeg vil også sidde på den TS :(
#13 sirr
2021-03-02 12:00
Hvis du spørg pænt, og måske giver en runde øl, så kan du få lov til at sidde med på Ambush' oldboys TS når vi spiller esportsligaen!
#17 pHENOMENON
2021-03-02 13:00
Llllloooooooooooolllllllllllll
#18 sirr
2021-03-02 14:30
Ikke mange der får den ære. NaTo virker dog som en OK chap, så det kunne komme på tale, men kun ved ølgivning og kram.
#19 3k2
2021-03-02 14:55
Bare join med navnet Admin og mute mic, de opdager det aldrig!
#21 unclejakes
2021-03-02 17:21
Amen, det er sgu da bare det rigtige at gøre? Der er jo ingen ulemper, og er det her ikke netop en af grundene til hvorfor det kunne være fedt at spille for Astralis Talent? At få adgang til behind-the-scenes trade secrets fra det bedste CSGO hold nogensinde?
Som ung spiller, så er det jo bare at suge til sig, når man får muligheden for det.