Opret Log ind
Så meget sparer North i løn
MSL og aizy var blandt de lønførende på North-holdet.
Skrevet af: Sander    4. december 2020 03:00      

25-årige MSL blev sammen med aizy sat ud på bænken i sidste uge.

North kommer til at spare et sted mellem 2,3 og 2,9 millioner kroner i årlige lønudgifter, når aizy og MSL er sendt videre og erstattet.

Det kan Dust2.dk afsløre baseret på flere kilder tæt på North og spillerne.

MSL og aizy ligger på en samlet månedlig lønpakke på mellem 250.000 og 300.000 kroner, mens holdets nye spiller, Kristou, tjener omkring 30.000 kroner om måneden.

North er lige nu nede på fire spillere, men når den femte og sidste spiller er på plads, forventes han at få en lønpakke på samme niveau som Kristou.

North har ikke lagt skjul på, at der skal spares penge, og derfor var det MSL og aizy, der som to af de lønførende spillere blev fjernet fra startfemmeren og sat til salg i sidste uge.

De var to af de højestlønnede spillere på holdet, og North har som projekt ikke været stabilt rent økonomisk siden begyndelsen (i 2017, red.). Når du starter et hold, forventer du at tabe penge i begyndelsen, men dette projekt er nu fire år gammelt, og det ser åbenlyst ikke særlig godt ud. Så der er selvfølgelig et element af, at vi kan skære i lønudgifterne men bibeholde det nuværende niveau. Det tror jeg på, at vi kan, sagde sportsdirektør i North, Graham Pitt, i seneste afsnit af HLTV Confirmed.

North har gennem årene kørt med underskud, og alene sidste år tabte selskabet 12,4 millioner kroner. PARKEN Sport & Entertainment og Nordisk Film ejer hver 50% af North, men selskabet offentliggjorde for nylig, at der ledes efter en ny investor.

Udover Kristou tæller North to andre danske spillere i form af gade og cajunb, mens svenske Lekr0 er den fjerde mand. Holdet er rangeret som nummer 31 i verden.

Dust2.dk har været i kontakt med North, men det har ikke været muligt at få en kommentar, da North ikke kommenterer på spillernes ansættelsesforhold.

LÆS OGSÅ
Medie: Så meget tjener de danske tophold

LÆS OGSÅ
MSL: "North står i en situation, hvor de er nødt til at gå efter en mere bæredygtig strategi"

#1 BehinD
2020-12-02 13:33
Kriminelt at de ikke har performet bedre med så stor en løn og så mangle redskaber de kan bruge
#7 Kristja
2020-12-02 13:51
Kæmpe plus 1. De må grine hele vejen til banken...
#42 KinguinP
2020-12-02 17:27
Amen er helt enig
#62 ga1ned
2020-12-03 13:36
Så e9
#2 rizc
2020-12-02 13:34
Ikke umiddelbart overrasken at lønnen ligger der. Måske slightly over branchens niveau for spillere af deres statur, men ikke mere end 5-10% over.

Vildt at kristou er signet til 30k though (medmindre man som i NBA kan "købe" spillernes kontrakter, og ikke lave nye), håber det er en kort kontrakt eller med mulighed for genforhandling.
#12 noche
2020-12-02 13:59
Eller mulige performance klausuler. Det vil være ganske demotiverende for en at vide, at alle andre får MEGET mere for det samme arbejde.
#29 rizc
2020-12-02 15:27
Yeah, genforhandling eller perfomance klausuler - giver det samme i sidste ende, men helt enig.
#67 bat
2020-12-03 14:41
Øhhhhh. Synes ikke Braithwaite virker super demotiveret på trods af at han laver det samme arbejde som Griezmann, Messi etc til en brøkdel af deres løn.. Altså bare fordi man laver det samme kan der jo stadigvæk være forskel på kvaliteten af arbejdet.
#70 noche
2020-12-03 15:14
Braithwaite er købt ind til bænken, ikke til en fast plads i start opstillingen. Det ved han, og derfor arbejder han for at det bliver muligt, der i ligger hans motivation, og at han kommer på banen. Braithwaite ved samtidig godt, at han ikke er Messi eller Griezmann og aldrig bliver det, hvor Kristou kan kigge på sine holdkammerater og tænke, at hans niveau ikke ligefrem er så mange procent mindre værd. Foruden det så tjener Braithwaite mere end rigeligt til hverdagen, hvor Kristous lønning ligger lavt i forhold til København.
#72 bat
2020-12-03 15:54
Så brug Victor Nelson og Fischer som eksempel. Pointen er den samme. Bare fordi man er på samme hold/arbejdsplads og udfører samme opgaver er belønningen ikke altid den samme.

En lav lønning for en “Københavner”? Hvad tror du en tjerner, pædagog osv. tjener? Det er jo ikke er argument.
#74 noche
2020-12-03 18:28
Pointen er at til en hvis grænse har lønnen enorm betydning for motivationen, ikke pga lønnen i sig selv, men pga det den giver adgang til.

De andre lavt lønnede har da heller ikke råd til at bo i København. Det kræver 1.150.000 om året at købe et hus i København, og en ordentlig lejlighed selv til en person kræver 50.000+ om måneden.

Det er ikke vigtigt om lønnen ikke er den samme, men om hvorvidt det spiller ind på motivationen, hvilket den kan gøre, og i høj grad når forskellen er så stor set i lyset af samfundet og dets priser.
#13 sirr
2020-12-02 14:03
Jeg er helt uenig med at det ikke er overraskende. Dengang de blev hentet fra Dignitas til North, kunne jeg forstå at lønnen var høj og at hele projektet blev slået så stort op - men for et hold der alt, alt for længe har strugglet med alene at være et cementeret Tier 2 hold, så synes jeg det er en voldsom løn for "branchen". Jeg er med på at Tier 1 og nogle Tier 2 hold får kisten fordi de er så vanvittigt dygtige - men det er utroligt at man så længe har betalt den slags penge til et hold der ikke har fungeret. Jeg vil lige understrege at jeg ikke giver spillerne alene skylden, alene at det har taget så lang tid om at komme hertil, siger jo mere end det burde.

Jeg synes det er enormt fedt at Kristous løn er i det lejde, for der er helt sikkert muligheder for at stige når det går godt - og det er, trods alt, en ganske fin løn at få for en spiller der kun lige har taget trinet op til næste niveau. Håber virkelig de får succes med den her strategi, om end jeg er enormt ærgerlig over de vælger at hive svenske spillere ind i et akademi projekt, når der er så vanvittig meget talent her i landet :/
#30 rizc
2020-12-02 15:30
Jeg er ikke uenig, det er bare tit således at når man laver et skifte fra en mindre klub til en større klub (vil ikke kalde North en "storklub" længere) så får man en indtjening da det er springet der giver en den gode kontrakt. 30.000 er ikke så stort et spring fra (hvad jeg går ud fra han fik) hans AGF kontrakt, som nok var på 15-25.000.

Og ja, helt enig med det danske talent også - men hvis deres business plan er at være skandinaviske, ikke danske - så er det vel fint ifht. planen.
#59 PHedemark
2020-12-03 13:24
Du er nødt til at faktorere ind hvornår en spiller har underskrevet en given kontrakt, og hvad der ellers er af klausuler. Da MSL kom tilbage tror jeg ikke at planen var, ikke at være i top 15, og den forventning afspejler sig i lønnen. Jeg er enig med Niels i, at lønniveauet afspejler markedsværdien for den enkelte spillere (give or take 10%) - altså hvad de kunne få andre steder, samt deres forventede betydning for holdet.

At de så ikke er lykkedes med det ændrer ikke på, at da de skrev kontrakterne var deres markedsværdi høj nok til den løn.

Men det ser selvfølgelig voldsomt ud, specielt i betragtning af performance.
#64 sirr
2020-12-03 13:53
Yes, dig og Niels plejer jo at have styr på kvalificerede gæt, men det undrer mig fortsat gevaldigt at man betaler en Tier1 løn (antager jeg) til en spiller og nogle på et hold, som længe har været så langt fra T1 som North har. Med andre ord er jeg overrasket over at et så tilsyneladende kompetent bagland, ikke har været i stand til at lande bedre aftaler. Jeg kan forstå hvis et Tier 1 hold henter en spiller og må betale kisten, og til dels at et hold som North må betale lidt ekstra for at lokke deres valg til organisationen - men jeg blev godt nok overrasket over hvor højt oppe lønnen var - men det er selvfølgelig på min kappe.

Som sagt er det super fedt at de nu ændrer kurs til noget jeg tror langt bedre kan betale sig.
#26 NaToSaphiX
2020-12-02 14:51
Jeg ville sgu være glad med 30k hvis jeg var Kristou

Kan godt være jeg ikke ville være om 1 år, hvis successen er begyndt, men man må antage at der er performance-klausuler der gør at han kan komme op i samme prisleje som sine holdkammerater
#28 rizc
2020-12-02 15:27
Yeah, det er det jeg også håber på (ifht. performance-klausuler eller genforhandling). Tænker bare altid det må være mærkeligt at have så stor lønforskel på spillere (medmindre der er en rookie/talent struktur som feks. NBA og nogle fodboldklubber har).
#3 weKz
2020-12-02 13:35
Som de fleste hele tiden har sagt, de har grinet hele vejen ned til banken
#75 DamiX
2020-12-03 18:32
Okay "elite" stjerne nu, alt for tryhard jo
#76 weKz
2020-12-03 18:42
Tbh har jeg ikke styr på stjernerne 😂 er elite det bedste?
#79 DamiX
2020-12-03 19:26
Det betyder ihvertfald at hvis du brugte den tid som du bruger på dust2.dk på CS istedet, vil du tjene så meget som MSL
#81 weKz
2020-12-03 19:51
Det vil kræve jeg skal ud og anskaffe mig en pc, min tid er ovre for længst, nu følger jeg bare med herinde. Cs er sjovt at følge med i, men knap så sjovt at spille mere 😂
#4 DH_JanLund
2020-12-02 13:44
Dem kommer de da aldrig af med.
#5 Romkuglen
2020-12-02 13:44
Den indtægt, ud fra den performance... Sku godt scoret af de 2 👏😂😂😂
#6 Wasin
2020-12-02 13:49
Are you fucking kidding me??? Hvis de tal passer så er North ledelsen endnu større idioter end først antaget.
#57 wake
2020-12-03 13:02
This
#65 Wasin
2020-12-03 13:53
Hvordan der ikke har været indlagt nogle præstations baseret klausuler i deres lønninger virker helt skørt. Vi snakker en god grundløn og så ellers bare præstationsbaseret klausuler for resten.

Det virker som om ledelsen har været fuldstændig grøn i forhold til kontraktindgåelse. Der må virkelig sidde nogle investorer og føle sig godt og grundigt snydt.
#8 ValcoNN
2020-12-02 13:52
Det er kraftedme mange penge
#9 Kristja
2020-12-02 13:53
Gad godt vide hvad en spiller som Cajunb får. Håber ikke det er i nærheden af de andre 2's
Men shit en løn, for så ringe præstationer, hold da helt op. Var det mig, så havde jeg power praccet og lagt alt min tid i at forbedre mig, på samtlige parametre. De må grine hele vejen til banken. Godt scoret af dem :)
#10 tech
2020-12-02 13:57
De har jo nærmest vundet i lotto med sådan en deal. Tror slet ikke de er klar over hvor overbetalte de har været over en længere periode. Der er jo ingen af de to spillere som har et USP som retfærdiggøre sådan lønninger, når man kigger på hvad der er af alternativer på markedet. Bliver så sur over sådan noget der. De må grine hele vejen til banken. Det er jo helt helt absurd.
#17 sirr
2020-12-02 14:18
Well, man kan vel argumentere for at der ikke er mange IGL's der har kompetencerne til T2/ T3 som MSL har - forstå mig ret, jeg er vildt overrasket over at deres løn er så vanvittig høj, men IGL's der kan på højere niveau hænger ikke på træerne.

Når det er sagt, er det netop fedt de satser på talenter, hvor man netop kunne hive nogle op - eksempelvis fra elgiganten ligaen. Men da de hentede MSL ind, tænker jeg de stadig havde ambitioner om at blive et Tier 1 hold igen, og der var ikke mange muligheder umiddelbart, slet ikke hvis man ville have dansk islæt.
#18 Ahmed
2020-12-02 14:23
Hvordan ved du, at IGLS på højere niveau ikke hænger på træerne? Er med på, at der er mange i Danmark der ikke får en chance for at bevise deres værd, da toppen sovser rundt i de samme spillere som ikke er gode længere, men ellers er der da rig mulighed for at kigge ned ad ranglisten i Danmark, der ville man da endda kunne få callers der faktisk havde firepower ved siden af.
#25 sirr
2020-12-02 14:43
Det er vel efterhånden almen viden, at de kompetencer som en IGL skal have, ikke findes i spandevis - og slet ikke hvis man kigger på T1/ T2 og T3. Jeg siger ikke at der ikke er talenter eller dygtige unge spillere med muligheder hertil, men det handler jo i stor grad om timingen i hvornår de skal have chancen, og at en organisation selvsagt ikke "bare" hiver en op fordi de har spillet en god sæson i Elgiganten ligaen eller lignende.

Kigger man "ned" ad ranglisten og på nogle af de IGLs der også skyder igen, skal du også tage niveauforskellen med i mente - altså at man kan skyde AGF, Flames el. lignende ud betyder ikke nødvendigvis det vil foregå på samme måde mod G2, NaVi eller Heroic. Samtidig er det selvsagt ikke kun den aimmæssige forskel der er, men også den taktiske som ligeledes er på et helt andet niveau end de formodentligt er van til.

Når det er sagt, så håber jeg da inderligt at flere af de bedre organisationer holder øje med de danske "mindre" hold - og det tror jeg bestemt også de gør, men de skal selvfølgelig også mangle spilleren først. Astralis-projektet lyder rigtig spændende hertil og jeg håber de finder nogle værdige kandidater!
#38 tech
2020-12-02 16:23
Well, bare for at nævne nogle så havde de cadiaN på kontrakt, og om man vil det eller ej, så må man bare tage hatten af for den måde han rejser sig på efter sit ophold i North og formår at skabe verdens bedste hold. Så de har haft ressourcerne internt. blameF gik længe og spillede god CS som caller inden coL samlede ham op. HUNDEN kunne man også have gået efter. HooXi var på vej op i Flames. Man burde også kunne lokke en karrigan med de lønninger. Altså, jeg synes bestemt man har haft mulighederne for at få fat i noget godt IGL materiale.
#39 sirr
2020-12-02 16:37
Jeg er helt enig og var også helt fortabt da de igen signede forkert istedet for flere åbenlyse valg. Allerede da Faze ville af med karrigan skulle de have hentet ham - om han ville den anden vej ved jeg så ikke, og jeg tvivler egentlig også på blameF ville tage til North med den hype der var omkring ham. I store perioder er det jo en skrækkelig organisation at tage til som IGL, da de er blevet udskiftet så ofte og samtidig har fået skyld for så mange problemer.

Hooxi tror jeg ikke på ville passe ind i deres daværende ambitioner som jeg fortsat antager var at spille Tier 1 CS. Men hunden, karrigang og selvsagt blameF havde alle været bedre valg. På samme måde var der jo en kæmpe misser (igen ) at de ikke hentede farlig.
#11 noche
2020-12-02 13:58
Er du vanvittig en løn. Man skulle være blevet 10 år yngre og professionel CS spiller...
#15 unclejakes
2020-12-02 14:10
Du ka stadig nå det :thumbsup: :prayer:
#21 noche
2020-12-02 14:30
Ja helt sikkert, nu hvor vi er igang, så måske 15 eller 20 år i stedet!

#ibelieve
#14 RAVN
2020-12-02 14:10
Så kan jeg bedre forstå at MSL ikke har så travlt med at finde et nyt “hjem”. 🤑
#16 sirr
2020-12-02 14:16
Shit, hvor fedt for North - håber så inderligt de rammer rigtigt med deres nye satsning. Jeg er dog uendelig ked af at se de ikke satser på danske talenter - er ganske sikker på at selv for omkring 30.000dkk pr. md. kunne de hive nogle fornemme talenter ind.
#19 unclejakes
2020-12-02 14:24
Jeg kan egentlig godt lide den skandinaviske vinkel. Hvis North kan blive stedet for fremtidige Brollans, Nawwks, Plopski osv, så ville det da være fedt.
Det virker også som om der slet ikke er samme fokus på den niche i Norge og Sverige, hvor det bare er mere etableret i DK.
#23 sirr
2020-12-02 14:36
Yeah, Sverige virker til at have været bagefter ift. at satse på talenter, men ser da ud til at være på vej ift. at tage nye spillere ind. Jeg ville helst at det var ren dansk, men ift. covid-19, scenens udvikling osv. er det da ikke en dum idè at gå skandinavisk, slet ikke.
#20 unclejakes
2020-12-02 14:30
Det næste spørgsmål ift. økonomisk bæredygtighed er jo så om administrationen bliver for tung?

Det er ikke til at vide om Gade, CajunB og Lekr0 kommer til at gå ned i løn eller forlader holdet når de skal genforhandle kontrakter, men hvis de vil ind og lege med en org som CPH Flames ift. talentudvikling, så må træner + sportsleder + some/marketing osv. jo også være konkurrencedygtige på løn.
#50 arseface
2020-12-02 18:31
Messioso eller hvad han nu hedder, sagde på hltv at han ikke ramte topskat, så det er ikke der problemet er. Absurd løn de har givet til middelmådige spillere. Mit bud er at ingen org gider overtage de absurde lønninger og aizy og msl bliver I orgen tiden ud og vi aldrig ser dem på topniveau igen.
#60 PHedemark
2020-12-03 13:26
Jeg tror generelt ikke, der har været mange i administrationen i North, der har tjent til at betale topskat siden opstarten.
#22 zagal
2020-12-02 14:35
Helt absurd løn for at performe så elendigt over så lang en periode.

Havde det været alle andre "sportsgrene" var de blevet fyret eller smidt på bænken forlængst.
#24 Accepted
2020-12-02 14:39
Det kan godt være aizy og MSL ikke har spillet på højste niveau på serveren, men de har satme spillet på højt niveau til lønforhandlingerne. Er du gal North er blevet taget med bukserne nede her.
#27 kREZ
2020-12-02 15:23
30.000 om måneden? For så mange timers spil? Det går nok en helt absurd elendig løn
#34 weKz
2020-12-02 15:46
30.000 som en start kontakt for en på hans niveau er vel ganske udemærket?
I øvrigt kan du da ikke udtale dig når du ikke ved hvor mange timer de reelt bruger?
#35 cleansation
2020-12-02 16:07
Ja lyder da meget fornuftigt. Jeg har nu heller ikke den store indsigt ind i CS lønninger (nok ikke mange herinde som har), men som en ung gut fra AGF som kommer som standin og bliver lånt tilbage igen, virker det da ganske fint.
#37 kREZ
2020-12-02 16:22
Jeg går udfra han skal bruge de samme timer som aizy og msl :)
#40 weKz
2020-12-02 16:39
“Går ud fra”
Det lød bare ikke som om du gik ud fra først, derfor jeg spurgte, kun e godt være du havde noget indsigt jo.
#43 kREZ
2020-12-02 17:46
Næ, det sjælendt jeg har noget indsigt i noget som helst. Jeg siger bare min mening, og Jeg synes bare 30.000 er en absurd ringe løn for opgaven.

Så kan det være en fremragende løn for alle andre.
#45 weKz
2020-12-02 17:59
Nævn lige en arbejdesplads, hvor du som ufaglært tjener 30.000 for så let arbejde?
Så vidt jeg ved, arbejder de ikke mere ene andre og så er det jo oven i købet deres hobby.

I deres løn er der sikkert os diverse hjernedøde bonusser, alt betalt på rejser, frokost/aftensmad, behandlinger, fitness osv, jeg tror ikke nogle i landet ville brokke sig over at have den løn og de vilkår som 18 årige.
#46 kREZ
2020-12-02 18:15
Sådan er det at være sportsmand :)

- Fuldtids lærervikar
- skraldemand
- Teamleder i butik

Jeg anser ikke arbejder som spiller for North for “let” som du beskriver. Jeg tror der er mere bag i det end de fleste umiddelbart tror :)
#47 weKz
2020-12-02 18:20
Jeg vil mene at de jobs er beskriver der, kræver væsentlig mere end det at spille fuldtids csgo. Lige med undtagelse af hvis du arbejder Accord som skraldemand måske.
Men nu det jo så os de færreste 18 årige som i den alder har stort kørekort.
#48 kREZ
2020-12-02 18:25
Det også de færreste der bliver pro. Cs spiller i den alder.

Men jeg tror ikke du aner hvad der kræver at spille pro cs så det synes jeg ikke du kan udtale dig om. Medmindre du selv har været det selvfølgelig?

Alle jobs du laver er kedelig eller hårde på den ene eller den anden måde.

Jeg glemte helt forsikrings assurandør.

Hvad laver du selv til daglig?
#51 weKz
2020-12-02 18:41
Jeg var i lufthavnen, indtil Coronaen ødelagde vores branche, så derfor jeg godt selv kan relatere til det, jeg har ligget på den godt side af 40.000.- men jeg synes os jeg har arbejdet for dem, på samme måde tror jeg ikke North spillerne har det.

Jeg beklager meget, men jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan 30.000 for en 18 årige der dyrker sin hobby, kan være en dårlig løn, uanset hvordan du vender og drejer det.
#52 kREZ
2020-12-02 18:43
Det også fair nok du ikke kan sætte dig ind i det. Det også svært når man ikke har siddet i samme stol.

Jeg er ked af at høre om dit arbejde i lufthavnen. Håber du finder noget andet som er mindre fysisk hårdt for dig hvor du stadig tjener det du føler for en god løn.

Måske du skulle blive selvstændig der er mange muligheder for at bestemme selv
#53 weKz
2020-12-02 19:05
Jeg har aldrig nævnt at jeg følte det var for fysisk hårdt i forhold til min løn?

Jeg er skam i job igen, der er lønnen bare ikke lige god, men det løber rundt trods husleje og bil, så det udemærket, også har jeg oceaner af fritid nu.

Hvad laver du siden du føler det er så dårlig en løn? Eller rettere hvad lavede du som 18 årige?
#54 kREZ
2020-12-02 19:10
Jeg troede nok bare dit arbejde var hårdt fysisk :-) my bad.

Dejligt du i job igen, skønt i denne tid :-)

Jeg tror du misforstår mig fuldstændig 30.000kr som 18årig er en fin løn, men ikke i forhold til hvad han laver, det er der jeg vil hen.

Men som 18årig gik jeg på handelsskole og arbejdede vidst lidt i en Føtex 😁
Så jeg siger ikke jeg var bedre ude i den alder, jeg siger bare pro sport er ikke en dans på roser selvom du holder af spillet.
#77 klunk0
2020-12-03 19:22
Pointen er vel at det er underordnet om han er 18 eller 28? I sport/esport bør din løn jo til en stor grad reflektere din performance. Dermed ikke sagt at 30.000 kr. generelt er en dårlig løn, men derfor kan det jo sagtens være en dårlig løn ift. industrien.
#58 glace
2020-12-03 13:21
Jeg kan fortælle dig at du tager grueligt fejl. Der er få erhverv med flere interessetimer end CS for at kunne maksimere performance.

Hvis du regner timelønnen ud for den gennemsnitlige pro spiller udenfor top20, så er vi er i den lave ende.
#66 weKz
2020-12-03 14:19
Men nu snakker vi “påtvunget arbejde” i realiteten er interessetimer jo valgfrit? Medmindre det selvfølgelig står i deres kontrakter.

Men ja, kunne sagtens forestille mig at ude fra top 6 i dk at det var sådan
#78 klunk0
2020-12-03 19:23
I teorien* er interessetimer jo valgfrit. I praksis er det en nødvendighed for at kunne performe.
#80 weKz
2020-12-03 19:50
Jeg synes ikke i kan sætte det sådan op, når det kommer til samtales emne
#84 glace
2020-12-03 21:22
Du kan snakke ud fra top2 og ned i DK :D Interessetimer er jo ikke valgfrit, hvis alternativet er at blive fyret/erstattet.

Enten har du et 8-16 job, eller også ved du simpelthen bare ikke hvad det indebærer. Lad os lade den ligge :)
#85 weKz
2020-12-03 22:07
Men du har vel os en kontrakt jo. Måske fordi jeg er gammel at jeg ikke kan sætte mig ind i det 😂
#36 unclejakes
2020-12-02 16:10
til gengæld er han 18 år og har ikke taget en uddannelse. Jeg ved ærlig talt ikke om det er en fair eller ikke fair løn, men jeg er da ret sikker på at det er mere end han fik i AGF, hvor han nok lagde samme antal timer.
#44 kREZ
2020-12-02 17:47
Jeg tvivler på agf har samme mængde træning, medie, rejsedage og krav som i north, men jeg ved det ikke!

Og alder og uddannelse har ikke så meget med løn at gøre i en sports verden så det synes jeg ikke du kan sammenligne
#86 unclejakes
2020-12-03 22:52
til gengæld kan han sikkert melde sig til noget gratis massage i arbejdstiden i parken ;)
#89 kREZ
2020-12-04 11:25
Så kommer Zanka og nusser om dig. ;)
#32 strogie
2020-12-02 15:35
Forventet løn hvis man ser på hvor gode de var i starten, men det er underligt at de ikke har sat deres løn ned de sidste par år nu hvor det er gået så ringe, det vil da for mange være motiverende at vide at hvis man performer får man mere i løn? som det har været ser det ud til at de bare har fået en fast høj løn, lige meget om de performer eller ej :)
Håber at de genforhandler lønnen med kristou hvis han gør det godt :)
Held og lykke til det nye north projekt
#33 Zebbe
2020-12-02 15:43
Pinlig ringe ledelse, gennem alle årene, fører til pinlige resultater, og nu et decideret pinligt projekt. North er hermed blevet et branche eksempel på hvordan man ikke skal eksekvere sportsmanagement og helt grundlæggende drive en forretning. De må dog have haft nogle helt syge salgstyper der solgte projektet til parken og nordisk film i sin tid.
#41 Jerry
2020-12-02 17:15
Til grin og respektløst overfor investorerne. Heldigvis er de vågnet op og sagt stop.
Whimp er et godt bevis på at spillere ikke altid er gode ledere.. Puha han har fejlet i det her. Og mange andre.
#49 SvendeCS
2020-12-02 18:29
Altså det eneste jeg kan se en fejl i her er Kristous løn.
Hvis ikke har en kontrakt uden klausul, chance for genforhandling eller andet. Så er 30k om måneden sgu et godt køb for North.
#55 arseface
2020-12-02 20:48
Har du set norths regnskaber? Det er en rigtig fin løn til en 18 årig, der er totalt newcomer og lige har startet sin karriere. Det er aizys og msl's løn der er helt blæst.
#63 PillerPaller
2020-12-03 13:47
Det er sgu da ikke en fin løn - det er da en vanvittig udnyttelse af, at efterspørgslen for at ryge på fuld tid er så stor som den er :) Overvej hvor mange timer og weekender der ryger på det spil ... et godt bud er, at du ville stå bedre økonomisk hvis du lagde samme timer i et job i netto?

Er der slet ikke nogle forbund som favner de her spillere så de ikke bliver malket pga deres passion for spillet.
#56 whitebear22
2020-12-03 12:47
Der er et kæmpe men: MSL og aizy skal begge have tilbud, der for det første imødekommer Norths krav til en transfer (den del burde ikke volde problemer, den store lønsum taget in mente). For det andet, skal tilbuddene være nogen, som aizy og MSL finder attraktive - både økonomisk og/eller sportsligt.

Umiddelbart er punkt to den største hurdle, da de skal frasige en særdeles god løn, virker det til.


Jeg håber for både North og de to herrer, at det løser sig. Alle taber på det andet på den lange bane.
#68 cleansation
2020-12-03 14:48
MSL siger han allerede har tilbud, og mon ikke han med erfaring for at calle både på Engelsk og Dansk kan finde et godt job igen...

Ja han kan blive hængene i North, men gør det næppe. Han har som North ingen interesse i at være inaktiv i jeg ved ikke hvor lang tid, til hans kontrakt løber ud.
#69 JaySomz
2020-12-03 14:53
Mon ikke de har nogle klausuller i kontrakten, som gør de ikke får (samme) løn, hvis de er bænket? Det vil jeg umiddelbart tro!
#82 whitebear22
2020-12-03 20:57
Det vil jeg ikke håbe. Hvem ved deres fulde fem, ville skrive under på, at ens arbejdsgiver kan stille dig ringere både ift. løn og fremtidsmuligheder ved at bænke dig. Den magt bør man ikke give sin arbejdsgiver.

Måske hvis man havde bænket sig selv. Men ikke når beslutningen er truffet af organisationen.
#83 JaySomz
2020-12-03 21:21
Jeg ved det ikke med sikkerhed. Men det tror jeg den klausul findes rundt omkring.

Alternativt vil det vel hedde sig, at arbejdsgiveren blot fyrede/opsagde medarbejderen.
#87 whitebear22
2020-12-04 08:53
- og i den periode ville man jo typisk have et opsigelsesvarsel med fuld løn, eller ved tidsbegrænsede kontrakter er der ofte en pris for at opsige kontrakten, hvis man ikke er enige om det.

Jeg siger også bare, at det efter min mening ikke er særlig god situation at sætte sig i ift. sin arbejdsgiver :)
#61 zaioh
2020-12-03 13:35
At det overhovedet har kunne løbe rundt med så hjernedøde lønninger for tier 2 spillere... Det er godt nok stukket af fra virkeligheden!

Kan slet ikke se hvordan det kan være rentabelt at have sådan en organisation kørende, det presser jo markedet uhørt op! Men igen, det er jo et nyt år, så endnu en ny North strategi. Denne gang har man kigget på Flames og tænkt; Dét der vil vi også kunne, og så har man sadlet om og fyret en spiller man hentede ind for mindre end et år siden, samt en man egentlig havde mistanke til havde signet en livtidskontrakt!

Jeg tror ledelsen i North ville have godt af at få nogle folk ind der rent faktisk kan tænke strategisk, især på den lange bane. Og ikke mindst formå at skabe og bibeholde et brand man ikke trækker på smilebåndet over. Desværre tænker jeg, at vi allerede til næste år vil se dem sadle om én gang til, fordi man ikke formår at bakke op om sin strategi.
#88 JaapStam
2020-12-04 09:12
Så dejligt med den totalt negative tilgang. Det er lort, hvad de gjorde før, det er lort, hvad de gør nu, og det bliver lort i fremtiden. De har jo netop indset, at det ikke går længere rent økonomisk og prøver derfor at sadle om, men nej fuck det er sgu også noget lort. De kopierer bare flames.
Nu er der jo sket ekstremt meget for FCK rent økonomisk i det sidste års tid pga. Corona.
Uden Corona havde de måske ikke sadlet om, hvem ved?
Giv nu lige Messioso chance for at sætte sit præg.
Hold kæft en fed energi. God weekend!
#71 An0nym
2020-12-03 15:45
Det hvertfald ikke Aizy og MSL der er de dumme..
#73 PillerPaller