Opret Log ind
VAC ban-sag kan være opklaret
Esportals Anti-Cheat-klient kan meget vel have forårsaget de mange VAC bans, som blev uddelt i går.
Skrevet af: JSand    29. november 2020 11:00      

KRIMZ blev ramt af et VAC ban i går, som nu ser ud til at skyldes Esportals Anti-Cheat.

VAC-mysteriet, som i går fik svenske KRIMZ bannet, kan meget vel være løst, da det ser ud til at være forskyldt af Esportals Anti-Cheat.

Det melder GeT_RiGhT om på Twitter.

Den tidligere svenske stjernespiller skriver i et opslag på Twitter, at de mange VAC bans, som blev uddelt i går til blandt andre KRIMZ, formentligt stammer fra Esportals Anti-Cheat, selvom det ikke er alle brugerne, der er blevet bannet - heriblandt GeT_RiGhT selv.

Hele situationen har også nået Esportal, som også har reageret. Her har platformen meldt ud, at de er i dialog med Valve for at få mere information om det hele, og at det hele formentligt er løst snarest.

Selvom intet officielt er meldt ud om, at det er Esportals Anti-Cheat, der har fået mange folk bannet, så vil det give en god forklaring på, hvorfor KRIMZ er blevet udelukket, da han i forgårs spillede op til flere kampe på platformen, hvilket nu kan få store konsekvenser for ham, hvis det ikke bliver løst inden fnatics næste kamp på tirsdag.

Dust2.dk har skrevet til Esportal og Esportals medejer, men der er endnu ikke kommet svar på vores henvendelser.

LÆS OGSÅ
Svensk stjernespiller får VAC ban

LÆS OGSÅ
Sponsoreret anmeldelse: Er Esportal den bedste matchmaking-platform i Norden?

#1 wake
2020-11-29 11:47
Latterligt fuck jeg var blevet gal hvis jeg også var banned har også spillet derinde rigtig meget det sidste stykke tid.
Sådan noget må da bare ikke ske....
#2 kREZ
2020-11-29 12:46
Jeg sidder lidt med tanken, hvis man selv var blevet vac banned, at man aldrig havde fået sit account unbanned, de godt nok heldige en så "stor" spiller som har været med så længe, også er blevet ramt så de kigger ind af.
#3 Narky
2020-11-29 13:10
Tror det har noget at gøre med at Esportal AC ikke starter CSGO i "un-trusted mode" - Den kinesiske klient "5E" havde selvsamme problem tilbage i oktober hvor der var en lang række kendte asiatiske spillere (på den kinesiske scene) som fik VAC pga. det.
#4 MrBlond
2020-11-29 13:13
Puha, det er skidt havde selv overvejet og prøve Esportal på et tidspunkt, men deres Anti-cheat er vidst ikke så godt af hvad jeg kan læse mig til.😅?? Men hvordan er Esportal i sig selv?? Er det godt nok?
#5 Gilborg
2020-11-29 13:27
Folk er virkelig talentløse derinde desværre.. :-7
#6 wake
2020-11-29 13:56
Kommer sku an på hvor høj elo du kommer op i. Stacker du 3 mand med 2-2500 elo kommer du mod okay spillere :D
#8 Gilborg
2020-11-29 14:03
Jeg sad med 140 games på en måned og var omkring 2400 elo derinde. Synes tit dem man fik på holdet var virkelig ringe. Men jeg giver dig ret, der var nogle som var rimelig dygtige derinde.
#10 wake
2020-11-29 15:57
Hvis du ikke queuer prime med folk med samme elo så kommer du på skod teams. Præcis som hvis du soloqueuer faceit non premium. Så kommer du med stive russere 😂
#7 MrBlond
2020-11-29 13:57
Ja okay,😂 kommer nok an på elo, men det fordi jeg er træt af faceit og spille med russere og det.. og andet øst blok og kommunistisk Sovjetisk pis. Må prøve Esportal!💪🏻
#9 sirr
2020-11-29 14:40
Ville der så ikke være langt, langt flere der fik VAC ban? Antager det er en automatiseret proces der har gjort at fx Krimz er bannet derinde, men jeg kender mange, deriblandt mig selv, som har spillet derinde for nylig og har ikke fået VAC (endnu... :D).
#12 sirr
2020-11-29 18:06
Whoops. Ikke et svar til sig buddy. Mine tykke fingre havde dårligt aim, åbenbart. 😬🤷‍♂️
#11 esportaldk
2020-11-29 16:07
https://esportal.com/news/891
- Vi har lukket ned alt matchmaking på vores side og vi arbejder sammen med Valve så vi kan få det løst. For mere info så se den newspost som der er linket og se vores twitter account for løbende opdateringer.