Opret Log ind
Farligs flotte spil var ikke nok mod fnatic
GODSENT og Farlig var sejren nær, men i sidste ende løb svenskerne med sejren.
Skrevet af: mad0    26. maj 2020 22:04      

Farlig spillede en stor rolle i GODSENTs sejr på Nuke.

DreamHack Masters Spring - Europe bød for kort tid siden på opgøret mellem Farligs GODSENT og svenske fnatic, hvorfra svenskerne sejrede i en duel, der skulle afgøres på det tredje og sidste map.

Kampen blev igangsat på Nuke, som blev så tæt en affære, at mappet skulle afgøres i overtid. Her sejrede GODSENT med 19-15, hvor Farlig sluttede mappet med en skidegod rating på 1,33.

Dernæst skulle der spilles på Inferno, som også blev til et tæt map, hvor GODSENT begyndt at nærme sig en sejr, men fnatic kom tilbage i kampen og sørgede for, at holdene skulle ud i et tredje map.

Svenskerne fik en supergod start på Train, da de indtog første halvleg med dominans, efter holdet sikrede sig 13 CT-runder. Efter et par runder i anden halvleg, havde fnatic sikret sig mappet.

DreamHack Masters Spring 2020 - Europe
Bedst af tre maps
fnatic
2 - 1
GODSENT
de_nuke 15 - 19 de_nuke
de_inferno 16 - 14 de_inferno
de_train 16 - 3 de_train

Farlig og GODSENT er derfor nødsaget til at vinde på lørdag, klokken 17:00, når de støder sammen med Spirit, hvis de vil have en chance for at spille videre fra gruppespillet i Dreamhack Masters Spring.

#1 Rubel
2020-05-26 22:09
Fucking synd, at de ikke får lukket den inferno. Ellers varmt spillet af Farlig!
#2 jollarn
2020-05-26 22:11
Jeg håber farlig bliver astralis 8 mand.
#13 whitebear22
2020-05-27 07:20
Cheap shot bro 😂
#3 MattShades
2020-05-26 22:18
Det havde sgu været spændende med Farlig i North.
#4 Malleren
2020-05-26 22:19
spild af talent
#9 MattShades
2020-05-26 23:22
At han er skiftet til Godsent eller hvis han var skiftet til North?
#10 BehinD
2020-05-27 00:49
North
#11 MattShades
2020-05-27 01:33
Are, mon ikke det var blevet fint?
#12 DH_JanLund
2020-05-27 07:15
Hvem er blevet bedre af at ramme north 😂
#16 MattShades
2020-05-27 08:09
Det er jo altid til diskussion om spillere bliver bedre eller er på samme niveau, men spillere som Valde, Magisk og Konfig kunne være 3 bud. Derudover så har Aizy også mere eller mindre genfundet sig selv.

Hvis man tager deres Academy med, så har de vel været med til at udvikle spillere som Gade, Acor, Borup og Mertz.
#22 yez
2020-05-27 10:26
gade!? Ja der er vi så ikke enige. Har ikke set dig kommentere herinde før men du har godt nok travlt med at forsvare North :-)
#26 wake
2020-05-27 10:57
Han har jo ret? North har jo været et fint spillende hold førhen :) det er de sidste 2 år der er gået ned af bakke. Og det er da bestemt ikke pga. Nye spillere, nok mere fordi de hænger på de samme gamle spillere :D
#14 whitebear22
2020-05-27 07:21
Hvorfor skulle han skifte fra et velfungerende Flames til en synkende skude?
#15 MattShades
2020-05-27 08:04
Af samme grund som de fleste andre skifter hold/job.

- Højere løn eller bedre kontraktlige betingelser.
- Muligheden for at spille sammen med bedre spillere.
- Måske har han selvtilliden og føler, at han kunne være med til at vende skuden?

Der er sikkert mange andre argumenter, som man kunne finde frem, hvis man gjorde en indsats.
#23 whitebear22
2020-05-27 10:45
At få én af fem pladser på et Pro-hold, er ikke det samme som alle andre job. Det er en helt anden verden, og man er i langt højere grad afhængig af, at holdets kemi og resultater flasker sig, end hvis du skal have job i den lokale pølsevogn.

Højere løn kan jeg måske følge dig i. Men vi aner ikke, hvad han tjente i Flames, og vi aner ikke, hvad han kunne tjene i North og lønnen i godsent har heller ikke været fremme.

Bedre spillere? North har ikke bedre spillere pt. Deres resultater lyver ikke.

Det sidste tror jeg ikke på, at en ung spiller på vej frem, vil gamble sin karriere på. Han kunne sagtens ende med at fejle i North og så går hans karriere samme vej som eksempelvis mertz (ikke et ondt ord om mertz, men så meget frem og tilbage har næppe været hans plan).

Det er ikke så oplagt, som du giver udtryk for, så jeg spurgte rent faktisk for at høre, hvilke grunde du selv kunne komme på, for jeg har svært ved at se dem - uanset min indsats.
#30 MattShades
2020-05-27 11:37
Jeg er enig med dig i, at det ikke er sammenligneligt med den lokale pølsevogn, men det ændre ikke på, hvorfor jeg kunne forestille mig, at ovenstående argumenter kunne være nogle, som optrådte hos en spiller fra Flames.

Jeg er også enig med dig i lønnen - vi kender den ikke i North og vi kender den ikke i Godsent, men vi ved fra Flames' sportsdirektør, at spiller i Flames tjener "Ikke meget mere end en fuldtidsansat i Netto.." Eller hvordan han nu formulerede det, så det er ikke helt utænkeligt, at North kunne have tilbudt en seriøs lønstigning - og Godsent for den sags skyld.

Med hensyn til spillerne i Flames og North, så må jeg se mig uenig. Jeg vil til enhver tid hævde, at størstedelen af normale spillere er bedre spillere end dem i Flames. I min verden, der er Quenixx og Nodios ikke på samme niveau som Aizy og Kjærbye. Hvad jeg kunne være enige med dig i ville være, at Flames havde en bedre AWP-spiller end North.

Jeg skal ikke gøre mig til herre over, hvad der er det rigtige og hvad Farlig overhovedet havde af muligheder for et skifte til et højere placeret dansk hold. For mig at se, kan han lige så godt - hvis ikke der er større chance - fejle i Godsent, som han ville kunne gøre det i North.

Med hensyn til Mertz, så kan jeg ikke se, at North nogensinde blev et bedre hold uden ham, og jeg tænker helt klart, at de skulle have beholdt ham i første omgang, da jeg også synes, at han er en bedre AWP-spiller end MSL.

Jeg synes ikke, at jeg fik fremstillet et skifte til North som "oplagt" - jeg konstaterede blot, at jeg synes, at det ville have været spændende. Personligt tænker jeg ikke, at North er voldsomt langt fra et godt run. Jeg er med på, at deres resultater er op og ned, men der er også gode resultater - selv med træneren på holdet. For mig at se, så er North 2 udskiftninger og lidt medvind fra, at kunne begynde at blande sig der, hvor det er aller sjovest og jeg tror, at Farlig kunne have været én af dem.
#36 whitebear22
2020-05-27 18:10
Både Aizy, Kjaerbye og Gade er på papiret bedre spillere. Men ligesom i musikbranchen, er der ingen, som er bedre end sit sidste album. Heller ikke North.

Flames’ spillere derimod har spillet røven ud af bukserne de sidste uger, og de har haft væsentligt bedre resultater end spillerne fra North i samme periode (som har været mere ned end op, for at bruge dine egne ord 😉).

Hvis North både har bedre spillere, og kun er 1-2 udskiftninger fra et godt run, så synes jeg det et svært at regne ud, hvem du vil skifte ud. Hvem har du i tankerne, der skal ud og hvem skulle ind?

Personligt har jeg ikke noget bud på, hvem der skal skiftes ud, så jeg lytter hellere end gerne til gode input :)
#38 MattShades
2020-05-28 01:06
De tre spillere er vi enige om, og der kan vel også argumenteres for, at MSL er mindst lige så god eller en bedre igl end Hooxi - uden at tage noget fra ham.

Jeg synes egentlig kun, at det er Refresh og Farlig, som pt. ligner spillere, som er klar til det næste niveau. Det bliver spændende at følge Queenix og Nodios udvikling.

Som i alle andre sportsgrene, så kan gode hold og gode spillere jo godt spille under forventet niveau, men stadig være bedre hold og spillere. At North mere eller mindre har skuffet i så lang tid - det undre mig.

Enig med Flames - deres succes er fuld fortjent og jeg vil på ingen måde tage noget fra dem. :)

Hhhm, jamen den første er jo oplagt. Farlig på AWP'en og MSL tilbage som riffle.

Nu synes jeg jo egentlig, at Kjærbye har været det eneste lyspunkt i North igennem en lang periode, så ham ville jeg selvfølgelig beholde, hvis han kommer tilbage igen.

Jeg synes derudover også, at Aizy har set skarp ud igennem en længere periode, så ham ville jeg også beholde.

Det efterlader så kun én plads til enten Gade eller CajunB - og jeg synes, at der er argumenter både for og imod ved dem begge. I sidste ende, så ville jeg beholde Gade - ene og alene fordi han har et virkelig godt aim, også ville jeg håbe, at man kunne finde den rigtige rolle til ham. Har man nogensinde prøvet ham som entry?

Jeg ville kunne finde mange urealistiske bud på en 5 mand, men hvis det skal holdes realistisk, så synes jeg, at man skulle prøve med Tenzki. Han må være enormt sulten efter succes og det at spille på et dansk hold igen. Nu hvor Farlig så er i Godsent, så kan man jo hive Nato med og se, om han kan finde niveauet fra Sprout tiden. Det er ikke fordi jeg ser hverken Tenzki eller Nato som world beaters, men de må nogle af de mest sultne gutter, som også er nogenlunde tilgængelige.

Overvej lige de spillere, som North har sagt farvel til. Konfig, Valde, Magisk og Mertz. :D
#41 XD-
2020-05-28 11:23
Skal slet ikke læse at vi ikke ved noget om lønen i flames eller i godsent eller hvad han ville få i north. Man kan skuda ikke forsvare at han ville få en så meget højere løn ved north end ved godsent og flames til sammen, self ville man til hver en tid gå fra godsent eller flames hvis man fik et tilbud fra North selvom de ikke spiller godt, fordi lønnen alene er nok. Folk i cs lever af deres hobby og får løn der svare til at almindeligt fuldtids job eller mere, imens de kan side og spille computer. Det jo helt ude i hampen det der. Den får du squ lige en "?XD" på. Bum.
#42 whitebear22
2020-05-28 15:59
Og din pointe er?
#17 Jerry
2020-05-27 09:05
Du ønsker altså at Farlig skal joine north, set i lyset af hvordan talenter ender i north?
Det er nok det sidste sted man som talent og spiller med en fremtid i pro cs skal spille for tiden.
Han skal for alt i verden undgå North, indtil de får en anden tilgang til behandlingen af spillerne.
#20 MattShades
2020-05-27 09:32
Ja, jeg mener dybt seriøst, at jeg hellere ville have set DK's måske tredje bedste AWP-spiller i North end i Godsent. Jeg så også hellere Karrigan på et dansk hold og det samme for BlameF og Konfig.

Jeg synes heller ikke, at North har leveret særlig godt i de seneste år, hverken deres hold eller deres management, men det er jo ikke ensbetydende med, at jeg ikke, for dansk CS' skyld håber, at de kan lave en eller to udskiftninger om komme tilbage til Fx top20.
#33 Jerry
2020-05-27 15:43
Problemet med North er jo at de "ødelægger" eller med andre ord spilerne "brænder ud" i North. Du kan se spillere som Magisk, Konfig, Acor, Jugi, Cadian.... De fungerede ikke i North regi men udenfor North er de jo et kapitel for sig :)

Så nej tak til at andre dygtige spillere joiner North før de får skiftet ud i den organisation.
#34 MattShades
2020-05-27 15:59
Jeg er enig med dig i, at det ikke har fungeret og måske stadig ikke gør det 100%. Har North ikke både fået skiftet ledelse og trænere ud siden de spillere, som du nævner der?

Jeg håber nu stadig, at man snart kan begynde at kigge fremad efter tilføjelserne af Messioso, Jumpy og MSL og at det egentlig nok er den fremadrettet rekruttering, som skal bære dem videre.
#35 Jerry
2020-05-27 17:26
Vi kan håbe det :-)
#18 Hateville
2020-05-27 09:09
Det havde været direkte uinteressant.
#19 MattShades
2020-05-27 09:29
Det eneste uinteressante er den ekstreme negativitet, som North konstant er udsat for på Dust2.
#21 leandr
2020-05-27 10:20
Fuldstændig berettiget negativitet
#28 MattShades
2020-05-27 11:17
Negativitet er vel sjældent berettiget, hvorfor folk burde prøve med konstruktiv kritik i stedet.
#37 leandr
2020-05-27 19:10
Er sgu da også forsøgt. Hvad skulle din average dust2 bruger kunne give professionelle af kritik?

Der bliver brugt over en halv million på lønninger hver måned, og de struggler mod folk der er på SU-løn. Ser aldrig North spillere spille faceit, FPL, DPL eller noget andet udover pracc.
#39 MattShades
2020-05-28 01:10
Hvad skulle den gennemsnitlige Dust2 bruger få ud af den ekstreme negativitet?

Vi er ikke uenige om, at de ikke lever op til forventningerne, og jeg er heller ikke uenig i, at de virker usynlige - udover deres officielle kampe.

Men jeg ville sgu heller ikke have lyst til at stikke næsen for langt frem, hvis jeg viste, at det udelukkende var til fordømmelse af Nationen på EB eller tilsvarende idioti på Dust2.
#25 Hateville
2020-05-27 10:51
Er du med på hvorfor?
#29 MattShades
2020-05-27 11:21
Nej, jeg er ikke med på, hvorfor der skal være en ekstrem negativitet omkring North på Dust2?
#5 Bestiarium
2020-05-26 22:27
Sku imponerende at top fragge allerede i sin anden kamp og så endda hvor holdet er undertippet.
#7 Nordby
2020-05-26 22:59
Jep og have højst rating 2 bo3's i træk lige efter at have skiftet hold henholdsvis imod fnatic og faze er sku flot.
#6 Deuce
2020-05-26 22:52
Man må sige han går uimponeret til sagen. Fedt! :-)
#24 whitebear22
2020-05-27 10:50
Der er krummer i den knægt!!
#8 WeiZ
2020-05-26 23:06
Han må bare ikke vinde en bo3 mod tophold xD
#27 wake
2020-05-27 11:00
Skete der lige for maden i den kamp :/ han plejer ellers være maskine.
Tror altså godt det hold der kan blive vildt hvis både styko maden og farlig rammer dagen. Av av
#32 KRONE
2020-05-27 14:22
-Krystal +lekro så snakker vi om de kan blive farlige 😆
#31 MoX
2020-05-27 12:14
Han er simpelthen for god til det hold. Måske de skulle skifte et par stykker mere.
#40 XD-
2020-05-28 10:58
Må han gerne være så god?