HooXi er tilbage på serveren efter næsten et års pause.

Stort HooXi-interview: "Jeg bringer en helt anderledes spillestil"

Inden Astralis' kvartfinale har Dust2.dk haft en snak med HooXi.

Tirsdag bookede Astralis sig i slutspillet for anden gang i 2025, da HooXis tropper besejrede Virtus.pro med 2-1 ved PGL Astanas gruppespil.

Dermed er Astralis klar til kvartfinalerne på fredag, men inden holdet skal i ilden, har Dust2.dk stillet Astralis-debuntanten en række spørgsmål.

Det er første gang i næsten et år, at HooXi er tilbage på serveren, og det er ikke særlig overraskende noget, han har savnet.

Det er mega fedt endelig at få lov til at spille hold-CS igen. Samtidig er det rart at se en masse mennesker, som jeg selvfølgelig har savnet, eftersom jeg ikke har været til events.

Imens den tidligere G2- og Flames-spiller har været væk fra scenen, har han så vidt muligt stadig forsøgt at følge med i metaen og holde sit niveau på et vis niveau.

Jeg har bare prøvet at følge med i metaen ved at se en masse CS. Udover det har jeg spillet så meget DM og FACEIT, jeg kunne, uden at gå fra forstanden, indtil jeg fik tilbuddet om at tage med til Astana, hvor fokuset så er blevet flyttet lidt mere over på holdet i stedet for mig selv.

HooXi har lavet ændringer

Den danske kaptajn har erstattet cadiaN i startfemmeren og som ingame leader, og derfor er der naturligvis også en masse ting, som er ændret.

En af disse ting, som måske er den største af dem alle, er den nye og anderledes spillestil, han bringer til holdet.

Først og fremmest synes jeg, at jeg bringer en helt anderledes spillestil. Som spiller rent individuelt prøver jeg meget sjældent at sætte mig selv først, og det gør selvfølgelig livet nemmere for de andre, fortæller HooXi og uddyber:

Udover det så har jeg prøvet at reflektere på min tid i G2, hvor jeg ofte har været for selvkritisk, men også meget krævende overfor mine holdkammerater, hvilket nogen gange kunne skabe en stemning, man helst vil undgå i officielle kampe. Nu prøver jeg at bringe den samme energi som før, men fokusere endnu mere på det positive.

I vores interview med Staehr inden turneringens start, afslørede den danske rifler, at holdet har lavet lidt om på nogle positioner.

Det skriver HooXi under på, der fortæller, at han har ændret på positioner specielt i "set plays" og "executes", samtidigt med han har ændret på holdets måde at anti-stratte.

På tegnebrættet, hvis man kan sige det sådan, har jeg ændret på en del positioner, specielt i “set plays/executes”.

Derudover har jeg ændret en del på, hvordan vi anti-stratter, hvilket jeg også tror gør, at alle på holdet har lidt mere fokus på, hvad der sker foran dem i nuet i stedet for at tænke på, hvad de har set på et stykke papir inden kampen. Det er nok de største ting, men der er selvfølgelig en masse småting ved siden af.

Over for Dust2.dk udtaler HooXi, at han og holdet ikke har haft mere end ni dages træning. Derfor kan det også være svært at sætte forventninger.

Vi har ingen resultatbaseret forventninger. Jeg synes ikke, vi kan tillade os at forvente andet end at få det bedste ud af muligheden. Det gælder både for mig selv, men også for resten af holdet.

Usikker fremtid

HooXi er som bekendt blot hentet som stand-in ved PGL Astana, og da Dust2.dk spurgte, om der er en fremtidsudsigt i Astralis, var svaret det følgende.

Det har jeg ingen idé om. Det må du spørge Astralis om. Jeg er her for at spille CS og gøre det så godt som muligt - både for holdets skyld, men også for mine egne chancer i fremtiden, hvad end det så bringer.

Astralis spiller fredag, hvor de møder NAVI i kvartfinalen ved PGL Astana.

#1(Med 10 svar)
14. maj 2025 kl. 17:05
tinzuldateN
Hvis ikke de giver ham en kontrakt, så forstår jeg ingenting.
Der er ikke bedre leder/IGL med dansk pas lige nu i min bog.
Ja ja ChrizN har potentiale og bla bla, men HooXi er stadig bedre i min bog og lige det at det her hold har brug for. En der kan samle trådene og have en sindssyg workrate.
#4(Med 9 svar)
14. maj 2025 kl. 17:20
zwank
Er meget enig. Hvilke andre IGLs fra Danmark, udover Karrigan, har vundet så store trofæer som HooXi de sidste 5 år? Det ville være en oplagt mulighed for Astralis at slå til nu.
#6(Med 8 svar)
14. maj 2025 kl. 17:54
Thuumes
Lur mig om cadian ikke havde vundet trofæer med niko monesy og Hunter. 🤣
#7(Med 5 svar)
14. maj 2025 kl. 18:31
WitaCasts
Dust2.dk Caster
Dust2 fantasy vinder
Hvor mange trofæer vandt aleksib med den trio?
#9(Med 4 svar)
14. maj 2025 kl. 19:19
Thuumes
aleksib var i g2 i 7 måneder, hoxxi var der i 3 år.. :D kom nu lige med nogle bedre agumenter.. :D hooxi vandt 3 trofæer på 3 år med den trio. :D
#10(Med 2 svar)
14. maj 2025 kl. 19:44
JakobHelms
Hvis man vil klandre andres argumenter, så er det altså OK klædeligt ikke at forsøge at trylle 22 måneder om til 3 år :-).
#26(Med 1 svar)
15. maj 2025 kl. 13:59
Thuumes
Aug 2022 - Jan 2025 :D
#27(Med 0 svar)
15. maj 2025 kl. 14:17
JakobHelms
Det er jo heller ikke tre år, og det er jo dumt at inkludere den tid han brugte på bænken som en del af den tid han havde til at vinde trofæer.

Det er ligesom at sige at det er sygt dårligt klaret af s1mple ikke at have vundet nogle CS2-trofæer i sit halvandet år på et af de bedste hold i verden (NaVi), når han har siddet på deres bænk i 14 af de 17 måneder :-).
#20(Med 0 svar)
15. maj 2025 kl. 08:57
r1kke
Sølv Sæsonkort Sæson 16
han var der i 2, men hvem tæller.
#11(Med 0 svar)
14. maj 2025 kl. 20:21
tinzuldateN
Som elendig rifler? :D Niko havde kørt ham midtover efter 5 timers pracc :D
HooXi var den første der gik ind og endte deres trofæ tørke.
Men din påstand er at cadian er en bedre IGl, fair. Hver sin smag.
#13(Med 0 svar)
14. maj 2025 kl. 22:29
zwank
Fakta er, at det er ikke til at vide. Personligt tror jeg ikke selv han ville. Men vi kan være sikre på at HooXi ville, fordi han netop gjorde det. ;-)
#2(Med 0 svar)
14. maj 2025 kl. 17:15
TheJyde
Tænker de giver ham en kontrakt hvis der er penge til det. Det tyder lidt på at butikken er ved at lukke
#3(Med 0 svar)
14. maj 2025 kl. 17:15
MDB
Synes han er vist nok til at få en plads på et top 10 hold, eller forhåbentligt astralis, vil fandme være dumt ikke at Signe ham, der sku ingen der bedre end ham lige nu imo - chrizn har potentiale ja men tror stadig Hooxi er bedre med erfaring og hans arbejdsmoral
#5(Med 0 svar)
14. maj 2025 kl. 17:25
Djoerup
Fuck jeg håber der nok penge i orgen til det her hold kan blive sammen i Astralis hvis de begynder og levere
#8(Med 0 svar)
14. maj 2025 kl. 19:07
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Hard work pays off! Han har virkelig løftet sit individuelle niveau siden hans G2-run.
Skud ud til Hunt der i længere tid har sagt gigachad har firepower!
#12(Med 0 svar)
14. maj 2025 kl. 21:09
deadite
KOM NU, ASTRALIS. BLIV SAMMEN.
VI STØTTER JER, HVIS I ER DER.
#14(Med 9 svar)
15. maj 2025 kl. 07:02
RasmusRoev
Jeg ser dog stadigvæk ingen fremtid med stavn og jabbi. Jeg har virkelig aldrig haft den store tro til de to gutter. Deres bund og top niveau ligner mig på faceit!
#15(Med 8 svar)
15. maj 2025 kl. 07:39
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det har set svingende ud, det er jeg enig omkring.
Men Stavn var i et system i 3,5 år med Cadian som caller, og Jabbi kom ind i et system der allerede var lavet færdigt.

De har i Astralis skiftet IGL 4 gange, først blameF(Der skulle skabes et HELT nyt system med rolleudfordringer, så kom Devve helt ny på IGL rollen og et helt nyt system igen, så kom Cadian (Aldrig gå tilbage til sin eks kæreste agtigt, det bliver aldrig rigtigt det samme) og nu hooxi der kommer også udfald indtil det hele er på plads, og de kender situationerne.

Hvis de faktisk får tid, om de misser ud på en major eller ej.. Så lad systemet bygges op, så alle kender deres situationer og roller i mere end 6 måneder. Det hele har i Astralis faldet på, VI SKAL TIL NÆSTE MAJOR... Det er jo et ulideligt pres, som ingen nogensinde kommer til at performe i.
Er det ledelse der har skabt det pres? Tildels men spillernes egne forventninger er majoren, men sæsonen er mere end bare majors. Hvis der sker små fremskridt konstant, de bygger på mappoolen, strukturen osv. så lad det være i samme setup. Hvis det sker, så bliver de også mere stabile over tid.
#16(Med 5 svar)
15. maj 2025 kl. 07:47
RasmusRoev
Jeg er da enig meget hen af vejen :) Og tak for din fine feedback!

For mig taber de bare stadigvæk hovedet, og rammer slet ikke de skud de skal. Tag f.eks Niko (hvis jeg må være grov). Selvom han os bare hoppede ned på falcons, så leverede han stadigvæk hovedskud. Og jeg ser bare ikke stavn så stabil, som han burde være. Så vi helt tilbage til Heroic, og vel også derfor, at de har så mange anden pladser i deres skab.

Men meget enig i presset. Det har jeg sagt utallige af gange herinde, at det pres de får i Astralis, det får de ikke andre steder, grundet den major er så fucking vigtigt for dem, og det er bare blevet værre og værre.
#17(Med 4 svar)
15. maj 2025 kl. 07:54
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Lad mig prøve at forklare forskellen på Niko og Stavn.

Niko er opvokset i internationalt CS, som er baseret meget på det individuelle. Du har ikke den samme måde at være kommunikativ på internationalt og det trives Niko 100% i. Hooxi var så manden der fik bygget næste lag på Nikos spillestil, og det var det taktiske. De begyndte faktisk at spille SINDSSYGT som et hold i G2 med Hooxi ombord.

Stavn stammer fra dansk CS, som er baseret på hold-cs. Som jeg nævner tidligere, så er der siden November 2023, lavet 4 systemer. Hver gang man laver en FULD reset, så startes det hele forfra. Så i starten af de perioder, der bliver det meget individuelt CS, fordi situationerne ikke er lært endnu.

Når vi sammenligner de her to; så snakker vi alle om at CS2 er mere individuelt baseret end CSGO. Det ligner at Niko trives bedre i CS2 end Stavn.
Tror jeg på at Stavn og Jabbi kan få vendt deres ustabile spil? Ja hvis bagland og den samme IGL forbliver i Astralis mere end 1 år.
#19(Med 3 svar)
15. maj 2025 kl. 08:38
Udknud
Tak for spændende indsigt 👍

Hvis nu Magisk er fortid i Falcons efter majoren, tror du så at spillerne (med device og stavn i spidsen) ville foretrække at få ham ind på holdet i stedet for Hooxi?
Jeg mener der var et meget klart hint i et interview dengang man fik cadiaN ind, om at det var ham man havde foretrukket af flere omgange, men at han bare ikke var til at lokke væk fra Falcons.
Jeg ved godt at hvis han skal koste penge (han er vel stadig på kontrakt selv hvis han bliver bænket) så er der jo ikke penge til at købe ham fri i den nuværende situation, hvis de nuværende ejere overhovedet kører videre efter sommer.

Så mere et hypotetisk spørgsmål. Tror du spillernes (de toneangivende) eget "drømmehold" hele tiden har været at få Magisk ind på holdet?

Har fået den "vibe" men måske er det helt skævt.

Personligt syntes jeg begge opstillinger kunne være spændende hvis bare vi så kunne få et Astralis lineup som fik et helt år eller mere sammen uden ændringer.
Hælder nok mest til Hooxi fordi der er garanti for en indpisker på holdet som lægger al sit fokus på CS og er stadig er sindssygt sulten.
Og vil Magisk overhovedet være igl.. hmm.. der tager jeg bare lidt for givet hvis det er rigtigt at de gerne ville have ham ind.

Har Magisk noget at gøre på det lineup i dine øjne, hvis nu det bliver en reel mulighed?

Hvis du har lyst at udtale dig om emnet 😊
#21(Med 0 svar)
15. maj 2025 kl. 08:58
Bestiarium
Lidt på siden af din kommentar, men alligevel: Ved vi, om Magisk helst vil fortsætte som IGL et nyt sted?
#24(Med 1 svar)
15. maj 2025 kl. 09:52
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg synes Magisk er sindssygt dygtigt. Jeg synes dog at det igen vil være 2 skridt tilbage, at hive Magisk ind som IGL, når Hooxi virker så sikker i hans system og måde at gøre tingene på.
Magisk ville skulle bruge en del tid på at finde hans ledelsesstil og måde at gøre tingene på, det er bare ikke TID, Astralis plejer at have.

Man skal overveje ens muligheder, hvis Magisk bliver ledig. Er Stavn/Jabbi på rette vej? Kan Magisk overtage Staehrs roller, og putte Staehr i Jabbi/Stavns roller? Det hele handler om retning, og hvilke parametre man kan gøre holdet bedre på, og det finder man altså først ud af når strukturen og spillestilen er på plads.

Jeg ville nok lade det være det som det er nu, og lave det bliver hooxis astralis. Så kan Hooxi og Ruggah stå for retningen og lave de perfekte udskiftninger over tid.

Jeg synes alle 5 Astralis spillere er de bedste løsninger til nærmest hver rolle de har.

IGL:
1. Hooxi
2. Karrigan

Ung men nye:
Chrizn

AWP:
1. Device
2. Nicoodoz

Ung men godt:
Lucky

Anker:
1. sjuuush
2. Magisk

Ungt men godt:
Staehr

Rotationsspiller:
1. Jabbi
2.TeSeS

Ungt men godt
Zyphon/Sirah/Anelele

5. Stjernespiller
1. blameF?
2. Stavn

Ungt men godt
Zyphon/Sirah/Anelele
#25(Med 0 svar)
15. maj 2025 kl. 10:31
Udknud
Mange tak for svar, lige præcis hvad jeg var spændt på at høre en kvalificeret(!) mening om 🙏
Fedt med vurderingen af hvad vi har på de forskellige positioner 👍

Jeg håber fandme vi får lov at beholde det her danske lineup under Astralis brandet på en eller anden måde.
Det ville også være for vildt at splitte et hold som har ALLE de invites i hus som skal til for at kvalificere sig direkte til næste major hvis holdet ellers kan præstere i de turneringer og tilmed et lineup som altså burde have en virkelig god chance for at gøre det.

Hvis man f.eks. sammenligner Astralis og NIP, så har Astralis alle nødvendige invites og NIP har trods et godt run ingen invites på plads endnu.
Det betyder at man allerede nu næsten helt sikkert kan sige at NIP kommer til at skulle kvalle via MRQ, mens et hold som Astralis har alle muligheder for selv at spille en direkte kvalifikation hvis de kan få holdet til at performe.
#18(Med 0 svar)
15. maj 2025 kl. 08:14
Danovitsj
Du er sgu helt fornuftig. Superenig.
#23(Med 0 svar)
15. maj 2025 kl. 09:43
Hartvig
Nu har det været nævnt flere gange at Stavn også underpræsterede i de store kampe for Heroic. Så det er vel ikke kun på Astralis at hans performance har været svingende?

ChatGPT bekræfter i hvertfald at hans ratings har været dårligere i finaler osv :)
#22(Med 0 svar)
15. maj 2025 kl. 09:11
PineAppleWithCanel
Hvis Astralis vælger en anden igl end Hooxi er det fuldstændigt hjernedødt. Forstår argumentet med Chrisen, men hvis butikken er ved at lukke ned nu, så skal der resultater til her og nu. Og det har Hooxi allerede vist at han kan levere…
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.