k0nfig havde god grund til at juble i dag.

k0nfig: "Det betyder vanvittigt meget"

Dust2.dk hev k0nfig til side til en snak, efter Astralis' sejr over HEET.

Med en sejr over franske HEET, sikrede Astralis sig her til eftermiddag en billet til Majoren i Antwerpen.

Det holdte dog hårdt for danskerne, som måtte ud på et tredje og afgørende map mod det franske mandskab, inden Major-pladsen var i hus.

Efter kampen hev Dust2.dk kampens bedste spiller, k0nfig, til side til en snak.

Her gik snakken først på gårsdagens kamp mod G2. En kamp som k0nfig og co. endte med at tabe, selv om de - med undtagelse af en enkelt halveg på Dust2 - var det bedste hold overordnet set.

k0nfig erkendte, at det var et nederlag, som gjorde ondt, og ramte ham og holdkammeraterne hårdt.

Det gør selvfølgelig ondt. I går var vi helt ødelagte, men jeg synes vi er gode til at nulstille, og komme tilbage på sporet.

Vi har lidt et mentalitetsproblem lige pt., hvor vi smider de tætte kampe. Det er noget vi snakker meget om på holdet. Vi bruger også tid på at snakke om, hvordan vi kommer videre fra de her kampe, som er hårde at tabe.

Vi viste heller ikke helt vores niveau i den her kamp (mod HEET, red.). Både på Dust2 og Ancient virkede vi lidt rystede, men vi prøver at præstere det bedste CS vi kan.

I sidste ende formåede k0nfig og resten af holdet altså, at komme ovenpå igen til i dag. Til opgøret i dag, mod HEET, fravalgte Astralis - ligesom i går mod G2 - Inferno i vetoen.

Om hvorfor, de har fravalgt mappet de sidste par kampe, udtalte k0nfig.

Vores Inferno har ikke været så god her på det sidste. Vi føler som sådan godt, at vi kan spille det. Det fungerer godt (på mappet, red.) i træningskampene, men vi kan bare ikke rigtig tage det med over i de officielle kampe.

Vi prøver at finde ud af hvilke maps, vi kan spille i stedet for Inferno lige nu, men vi skal selvfølgelig have styr på det, så vi kan spille alle syv maps.

Mens Inferno blev fravalgt, så blev Ancient igen tilvalgt hos Astralis. Før det gik løs på Ancient, stod den dog på HEETs mapvalg, Dust2. Her følte k0nfig ikke rigtig, at han og resten af Astralis-holdet havde styr på deres T-side.

Vi slog Players i et tæt kamp (på Dust2, red.). Nu spillede vi det igen her mod HEET, hvor vores T-side ikke rigtig fungerede. Vi er nødt til at få styr på vores T-runder. Lige i denne kamp var vi også lidt afskrækkede af deres dobbelt-AWP.

Der er ikke så meget at sige. Det var ikke godt nok, men sådan er det, og vi må bare arbejde på at forbedre os. Vi har også nogle klare idéer om hvad der skal arbejdes på, hvad der ikke virker og hvad der virker.

Lød det fra k0nfig, inden snakken videre gik på kampens andet map, Astralis' valg, Ancient. Her startede han og holdkammeraterne skidt ud, men sluttede stærkt af.

Om deres præstation på det andet map, som i sidste ende var nok til en sejr, sagde k0nfig.

Vi fik en hård start, hvor vi blev skudt ud af serveren. De tog en masse chancer, som gav pote for dem. Og de vandt deres dueller. Udover det, lavede vi også nogle individuelle fejl. Vi kom dog godt tilbage.

På T-siden kommer vi stærkt igen. Vi fik gang i vores spil, og vores rotationer sad som de skulle. Og vi formåede at spille på en måde, hvor de ikke rigtig kunne læse os. Eller havde informationer på os, hvor mange vi var de forskellige steder, så de ikke rigtig vidste hvad de skulle gøre.

Lige netop k0nfig, var i øvrigt banens bedste på Ancient.

Med Dust2 og Ancient overstået, og en samlet 1-1-stilling, skulle det hele afgøres på et tredje og sidste map, Nuke. Her startede k0nfig og co. suverænt ud på CT-siden.

Counter-Strike er lidt CT-sidet lige for tiden, på grund af silenceren (M4A1-S, red.) og utilities. Du kan ikke rigtig afdække hvor folk er, fordi der bliver smidt en masse granater alle mulige steder.

Vi havde en rigtig god CT-side (på Nuke, red.). Vi fik lukket deres inner pops, vi havde styr på dem i yarden, og vi havde også styr på dem på ramp. Alt i alt var det perfekt.

Konstaterede k0nfig, om holdets præstation på det afgørende map, hvor han i øvrigt selv - ligesom på Ancient forinden - var banens bedste.

Fra snakken om selve kampen mod HEET, gik snakken videre på Majoren. Her fik k0nfig lov at sætte lidt ord på, hvad det betyder for ham og holdet, at de kvalificerede sig.

Det betyder vanvittigt meget. Det er dét, vi kæmper og arbejder for. Vi ville selvfølgelig gerne have været i Legends. Nu bliver det Challengers i stedet, og det tror jeg også er fint nok for os, som nyt hold. Vi får lidt flere kampe, og mere tid til at spille os varme.

Jeg glæder mig sindsygt meget til Majoren. Det er en kæmpe gave, at vi har kvalificeret os. Vi har kæmpet hårdt for det, men der skal arbejdes endnu hårdere før og under Majoren.

Afslutningsvis, spurgte vi ind til holdets sportsdirektør, Kasper Hvidt, og om hvilken forskel det gør, at have en mand som ham omkring holdet - en sportsdirektør, som kommer fra en noget anden baggrund end CS-verdenen.

Til det udtalte k0nfig følgende.

Det er sundt for os. Han er en god mand at have omkring os. Han er god til at snakke os spillere op, især hvis vi har lidt med selvtilliden. Han får os til at tænke over tingene. Han hjælper meget med det mentale. Sørger for, at vi har den rette mentalitet. Han er en super sportsdirektør, og en af de bedste chefer jeg har haft.

Efter det lod vi manden i skysovs gå. Det var tid for ham og holdet til at fejre. Og mon ikke, der blev åbnet en øl eller to her til aften i Astralis-lejren.

#1(Med 0 svar)
24. april 2022 kl. 21:12
wazorntB
“Vi prøver at finde ud af hvilke maps, vi kan spille i stedet for Inferno lige nu, men vi skal selvfølgelig have styr på det, så vi spille på alle syv maps.”

Der mangler vist et ‘kan’ i denne sætning.
#3(Med 0 svar)
25. april 2022 kl. 08:15
neonthai
Måske det var bedre at finde et perma ban som astralis plejer og som mange af topholdene gør
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.