Far til 5 søger hjælp til en løsning (forhåbentlig)
25. januar 2024 kl. 12:57
Woodzi
Hej alle sammen :)
Jeg er en gammel herre der efter cs2 er kommet har haft evig bøvl med lagg/stutter. har prøvet ALT hvad der kan findes online, intet hjælper! det føles som om jeg spiller 60hz men kører 240hz i windows og cs2! Havde osse en smule stutter fra tid til anden i cs go! Men cs2 er faktisk uspilleligt. Har spillet CS siden 1999, så det ikke fordi jeg er en af de tabte :) - Har brugt uger nu, intet har hjulpet. Desværre, Fik af vide af en god kammerat Dust2.dk var vejen frem og der var nogle flinke og rare mennesker i forum som nok kan hjælpe mig.

For at være ærlig, tænker jeg det er skærmen fra sharkgaming den er gal med, eller selvf grafikkortet.
Har siddet ved et setup, som var det samme som mit bare med en 3070 TI GPU. 240hz skærm fra ASUS, Det var den mest flydende, tilfredse oplevelse jeg nogen siden har haft ved en PC. Han har gjord sit for at hjælpe mig, men som han siger så pænt "Fatter simpelthen ikke det kører så dårligt ved dig når nu det kun er GPU der er til forskel, og skærm mærke" Vis ikke jeg får det her løst må jeg bruge nogle penge på at smide den til sharkgaming til analyse, men vil nu heller bruge pengene på en ny skærm/GPU.. Håber der er gode ideer, og inputs at hente her :)

Alt er selvfølgelig opdateret.

Mit setup :

AMD Ryzen 9 3900x 12 core.
TUF Gaming motherboard B550M Plus
Hyperx 16 GB Ram
NVIDIA Geforce GX 1660 SUPER
Skærm Shark Gaming 240hz

CSGO var der fuld blæs på FPS, grundet CPUen. Og jeg ved at cs2 er meget mere GPU baseret, men trækker fine 250-350 FPS med dette grafikkort, selvom det er lidt gammelt.. Har set folk med dårligere specs end mig, men de har i det mindste en flydende spille oplevelse.
Min søn blandt andet!

På forhånd mange tak :)

Woodzi Kaputski.
#1(Med 1 svar)
25. januar 2024 kl. 13:24
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dine specs fejler i sig selv ikke noget. Det BØR ikke være der den er gal.

Har du prøvet at fejlteste dig fremad, ved evt at sætte et andet grafikkort i, for at se om det er der, fejlen evt. ligger?

Jeg går ud fra at diverse drivere osv er up to date?
#5(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 13:38
Woodzi
Mange tak for svar :)

Alt er opdateret, settings osv i cs2 er som det skal være.
Har et grafikkort liggende men kan ikke sætte det i pga strømkablet er et 8 ports og grafikkortet trækker 6 porte.

Det er virkelig uspilleligt, smoothness med sådan en skærm er sku osse ringe, bare i windows og alm brug af pc...
#2(Med 6 svar)
25. januar 2024 kl. 13:34
ArrGO-
Prøv at slå hyperthreading fra i din BIOS
Har haft samme problem og det hjalp virkelig meget
Af en eller anden prsag kan cs2 virkelig ikke lide hyperthreading
#4(Med 5 svar)
25. januar 2024 kl. 13:38
Woodzi
Uha, tør jeg at rode der inde :) Det må jeg få kigget på, aldrig hørt det.. Tusinde tak
#6(Med 4 svar)
25. januar 2024 kl. 13:41
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jaja, sagtens. Skulle det "gå galt" så kan du altid resette til defaults, som den er på nu.
#7(Med 3 svar)
25. januar 2024 kl. 14:15
Woodzi
Nu har jeg undersøgt det, har ikke det i bios, kan ikke finde hverken disable or enable.

Kun

Pss support, nx mode, svm mode, samt mode, core leveling mode, cdd control.

Ifølge cmd funktionen er det enabled men kan ikke finde det i bios
#8(Med 2 svar)
25. januar 2024 kl. 14:56
ArrGO-
kan ikke selv huske hvordan man gjorde men bare søg på yt ud fra hvilket system du har
#9(Med 1 svar)
25. januar 2024 kl. 15:36
Woodzi
Kan det passe at det kun er intel der har Hyper?
#11(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 16:30
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
AMD’s svar på hyperthreading er Simultaneous Multi-Threading (SMT)
#3(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 13:37
Woodzi
Mange tak for svar :)

Alt er opdateret, settings osv i cs2 er som det skal være.
Har et grafikkort liggende men kan ikke sætte det i pga strømkablet er et 8 ports og grafikkortet trækker 6 porte.

Det er virkelig uspilleligt, smoothness med sådan en skærm er sku osse ringe, bare i windows og alm brug af pc...
#10(Med 1 svar)
25. januar 2024 kl. 15:44
Ged1
Jeg vil anbefale dig at hente programmet Process Lasso (bruger det selv) du behøver ikke købe det. Følg evt. youtube.com/watch?v=p_gA_kkSTeA Har også spillet 1999 :-) Evt. hvor er du fra i landet?
#12(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 18:08
Woodzi
Det har jeg faktisk leget med, men vil helt sikkert prøve igen :) Fedt, sjældent mand støder på de vedvarende CS spillere <3 1.6, slår sku alle andre udgaver :) Jeg bor i trekanten, (østjylland)
#13(Med 1 svar)
25. januar 2024 kl. 18:09
Woodzi
update : Jeg har total renset min PC og er nu igang igen efter jeg har deaktiveret SMT i bios som i beskrev :) mange tak for den hjælp!
#14(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 18:55
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Giv gerne en melding tilbage på om det afhjalp problemet
#15(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 20:29
Woodzi
SMT disabled hjalp ikke.
Lasso hjalp heller ikke.

Er snart der hvor jeg giver op, tager alt for meget af min tid. CS er min passion igennem 20 år, jeg tror jeg holder en laaaang pause, alle de TIMER jeg har lagt i det :( har osse lejet med cpu core osv osv, har prøvet alle ting fra YT, Reddit osv osv.. damn it :)
#16(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 21:52
Woodzi
youtube.com/watch?v=fO1UYJlL_Gg&ab_channel=Panjno..
youtube.com/watch?v=iT9lMzbvB2M&ab_channel=Panjno..
youtube.com/watch?v=ur_uKxrOSMU&ab_channel=Panjno..

Dette er os prøvet, ser ingen forandringer, ej heller negative forandringer..
Jeg giver desværre op! Køber ny GPU, vis det heller ikke virker, så prøver jeg med ny GPU og skærm som IKKE er fra sharkgaming, de svare ikke på mails mht. deres skærm som de ikke sælger mere!

Det fandme træls... TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN <3 sætter jeg stor pris på
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.