Salg og køb af skins af kryptovaluta
7. maj 2021 kl. 10:12
Schuu
Nogle der har styr på hvordan skatte reglerne er, hvis man trader kryptovaluta ved hjælp af skins. Jeg har i et godt stykke tid nu trukket empire coins ud som ethereum, som jeg så har lavet trades over til andre forskellige slag kryptovalutaer. Jeg har været heldige de har steget en del, og har over flere omgange købt empire coins, og solgt til andre. Jeg bruger selv binance, nogle der ved om man kan få et skattesmæk, på den måde. Har aldrig købt krypto på binance gennem banken, så har ingen transaktioner igennem banken
#1(Med 2 svar)
7. maj 2021 kl. 10:20
fragn0ts
Skattereglerne for krypto kører efter FIFO-princippet. Kort fortalt betyder det, at hver gang du veksler et krypto assets til et andet, skal du betale skat. Det kan virke som en kompliceret proces, men du kan læse mere om det på Skat.dk. Det vil jeg anbefale, du gør :-)
#2(Med 1 svar)
7. maj 2021 kl. 10:24
Schuu
Har styr på alt regnskabet, det var bare mere om man kunne være heldig at skattefar ikke skulle have en del kagen.
#3(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 12:17
fragn0ts
Okay. Måske misforstod jeg dig - beklager.
Uden at være 100% sikker så tror jeg, der kan være risiko for, at du får et skattesmæk, da Binance er underlagt KYC. Du kan selvfølgelig være 'heldig' ikke at blive opdaget, men jeg ville personligt aldrig løbe den risiko.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.