Hvad skal der til for at folk ændre deres syn på en?
28. april 2021 kl. 01:27
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Blandt nogle er jeg ikke specielt populær, det vil jeg gerne indrømme. Faktisk utrolig upopulær og ja til tider har jeg selv været med til at skabe et mindre godt ry' om mig selv.

Har undret mig nogle gange over hvordan det kommet så vidt, at personer jeg aldrig har talt med, sviner mig til (i Faceit's, retakes, dm, twitch channels osv.) omkring hvordan jeg skal stoppe med min Youtube kanal samt, at jeg skal begå selvmord fordi der alligevel er ingen som kan lide mig.

Nogen gange har jeg følt, at et skænderi med en tidligere ven har endt i at vi gik hver til sit og man har derefter ikke snakket pænt om personen til sine venner, så næste gang at en af vennerne spiller mod personen (mig) i dette eksempel, har vennen måske allerede fået et drejet syn på (mig), selvom man ikke kender personen selv...
- Hvilket til dels er forståeligt, dog skal man jo huske der altid er 2 sider af en sag.

Mit spørgsmål er dog, hvad skal der til for at folk ændre deres indstilling til en person, eller vælger at lade være med at dømme en på rygter de har hørt omkring en person?

Inderst inde bliver det nemlig lidt trist, når man VIRKELIG har prøvet at arbejde med sig selv inde på serveren men også uden for serveren, at man ser cs spillere, som man aldrig har ført en samtale med sidde og fortælle alle, at man er toxic.

Der vil altid være nogle personer man ikke bliver bedste venner med, og det også ok sådan skal det også være. Men jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres bud på hvordan man får drejet folks syn væk fra den gamle jeg?


Lige en lille disclaimer:
Min intention med dette opslag er på ingen måde at trække offerkortet, jeg indrømmer blankt, at jeg IKKE altid har opført mig pænt, men dog prøvet at forbedre det igennem årene man også blev ældre.


Jeg vil utroligt godt vise, hvad jeg kan på serveren og prove them wrong som har snakket dårligt om mig. Vise at jeg kan spille med hvor det sjovt.

#5(Med 0 svar)
28. april 2021 kl. 07:53
Lyng
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det bliver nok svært at få folk til at få et andet syn. Der er desværre rigtig mange får, som ikke danner deres egen mening, men bare følger hvad andre har sagt, uden reelt set at have noget kendskab til en person. Så hvis de folk kalder dig ud her på D2 så kommer de andre får også og siger mæh.

Når det er sagt, så er mit råd nok at ignorere dem som

Ikke vil ændre holdning og fortsæt med at arbejde med toxic/provokation osv. så får du ihvertfald ikke nye haters hvis de får et godt førstehånds indtryk :)
#6(Med 4 svar)
28. april 2021 kl. 10:47
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det er nemt at hade over nettet. Glem idioter.

Personligt har jeg intet imod dig, men er uenig med din tilgang til debatten omkring cheat. Men du har altid opført dig ordentligt i debatten, så for hvad end det er værd, har jeg aldrig sagt noget negativt om dig, og jeg har ingen grund til at tænke noget negativt om dig. Sådan vil de fleste fornuftige mennesker nok også have det, men der er desværre nogen, som fuldstændig ignorerer almindelige sociale spilleregler, så snart der er et netværkskabel indblandet.

Hold humøret højt, vær bevidst om, at du aktivt forsøger at forbedre dig som menneske (og vær glad og stolt over det) og glem de idioter, som ikke vil lade dig gøre tingene bedre - de er ikke det værd!
#9(Med 1 svar)
28. april 2021 kl. 11:58
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Problemet er at 50% herinde kun lige har nået teenager alderen, så de tænker ikke over hvordan “fornuftige mennesker” skal handle, de læser bare noget hate, de synes er sjovt også hopper de med ombord. Det sjovt at se at dem som virkelig sidder og generelt hater hårdt, er dem som ofte kun sidder med omkring 50-100 kommentare samlet herinde.
#19(Med 0 svar)
28. april 2021 kl. 19:18
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det er sikkert rigtigt. Men så meget desto mere er der jo grund til at ignorere det. Kritik på et ikke-oplyst grundlag er bare larm, og det skal man forsøge at hæve sig over :)
#10(Med 1 svar)
28. april 2021 kl. 12:49
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Super fed kommentar og det skal der selvfølgelig være plads til, at vi ikke har de samme holdninger omkring nogle emner.

Det bare blevet svært på det seneste, at holde hovedet højt når man får aggressive og spidse kommentarer tit. Så til sidst ender man der, hvor man begynder at give "idioterne" ret og måske ser noget galt med en selv.
#18(Med 0 svar)
28. april 2021 kl. 19:12
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det kan jeg sagtens forstå. Mute dem. Det er simpelthen ikke noget at bruge sin energi på. Man bliver skør i hovedet over ting, som man gerne ville ændre, men som man ikke kan.

Du kan ikke ændre andre end dig selv, og hvis du rent faktisk gør det, kan du med sindsro konstatere, at de andre er på afveje. Held og lykke med projektet, og husk, at Rom ikke blev bygget på én dag ;)
#7(Med 1 svar)
28. april 2021 kl. 11:19
tubnik
Det er super at du rent faktisk arbejder med dig selv og prøver at ændre på tingene. Men et opslag som der her bliver bare meget hurtigt et opråb om opmærksomhed, selvom det måske ikke er det der er din intention.

Hvis du har været en idiot over for nogle mennesker, jamen så må du tage fat i de personer og fortæl dem at du har været en idiot. Så må det være op til dem om de vil give dig en chance eller ej og så må du bare acceptere det og komme videre.

Og ellers er det blot handling. Hvis du opfører dig pænt or ordentligt, jamen så skal folk nok med tiden give dig en chance og glemme fortiden.

De få games jeg har haft med dig, har der ikke været noget.
#11(Med 0 svar)
28. april 2021 kl. 12:52
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ja, jeg ved godt at der nok også ville komme kommentarer omkring, at jeg bare søger opmærksomhed med dette opslag. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide, hvad der skal til for at folk ændre deres syn på en og den eneste måde jeg får et stort omfang af beskeder fra forskellige personer, er at poste det på et forum som Dust2.

Er glad for at høre der ikke har været noget, når vi har spillet sammen. Samt folk fra DPL-A efter games har været undrende over alt det hate der har været om mig, fordi de virkelig synes at jeg var flink og sjov at spille med. Det hjælper lidt på humøret, når man har været nede i kulkælderen nogle gange! =)
#8(Med 0 svar)
28. april 2021 kl. 11:53
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu har jeg selv kun spillet et game med dig i dpl A, men det er en del tid siden og der synes jeg slet ikke der var noget og du virkede flink nok i gamet.
Har aldrig helt forstået den heksejagt der har været på dig her på dust2, for set udefra ligner det bare at folk hopper med på bølgen fordi nogle skaber drama.
Det eneste som jeg har set og ikke helt forstået fra din side, var den gang du gerne ville overbevise folk om at pro’s snød, men det på Ingen måde noget som har gjort, at jeg skulle hate konstant på dig.
#12(Med 5 svar)
28. april 2021 kl. 13:24
z1mZe
Jeg kender dig ikke og har aldrig spillet/snakket med dig, og derfor mener jeg ikke at jeg er i stand til at danne mig en holdning/mening om dig. Dog har jeg faktisk både hørt og læst folk der af den ene og den anden grund ikke brød sig om dig. Jeg kan ikke præcis fortælle dig hvorfor de ik var fan af dig, da jeg ikke helt husker det præcist. dog tænker jeg generelt når folk for et dårligt ry, er det fordi folk opfatter ens attitude eller opførsel, som værende træls. Jeg har selv kammerater som har samme problem, dog nok i mindre grad. Specielt en af mine kammerater, har fundet ud af at det var fordi hans konstruktive kritik ofte ikke var så konstruktiv, og han ofte endte med at lyde bedrevidende eller toxic. Dette var jo ikke hans hensigt, men grundet hans attitude, stemmeleje og formulering, blev han ofte stemplede som toxic. Så generelt tror jeg det er meget det er måde at snakke på og opførslen folk bliver trætte af, og det med at vi er alle forskellige og modtager ting/kritik på forskellige måder og nogle er bedre til at forstå hvad der menes og ikke hvad der siges.
#13(Med 4 svar)
28. april 2021 kl. 13:36
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg har fået af vide før, at et par venner at fordi min stemme er dyb, så lyder det mere hårdt hvis man giver kritik eller det lyder som om man er bedrevidende, men trods alt er jeg bare stoppet med at give kritik fordi det altid endte med at folk misforstod det eller ikke kunne tage i mod det. Så det har du nok ret i omkring emnet.

Men til gengæld føler jeg dog ikke, at jeg kan gøre for at jeg er født med en stemme som er dybere og skal heller ikke stå til regnskab for hvordan det lyder, når det kommer ud. Så længe man siger det i en god forstand og med en god tanke for forbedringer, det kan jo ikke være rigtigt at hvis jeg var født med en lysere stemme så var det mere ok?
#14(Med 0 svar)
28. april 2021 kl. 13:54
z1mZe
helt enig, en dyb stemme skal ikke stemple dig som toxic, og hvis den gør det så er mennesker simpelthen for syge. Tror dog måske formulering af kritik/råd, er en større årsag til at nogle folk opfatter det anderledes. Så måske tænke en ekstra gang over ordvalg og hvordan man kan gøre det uden at lyde for alt for bedrevidende :D
#16(Med 2 svar)
28. april 2021 kl. 16:20
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg har sgu aldrig hørt at nogen spillere tager kritik tungere fordi det bliver leveret af en dyb stemme. Det nægter jeg simpelthen at tro på, er rigtigt :)

Der er jo forskel på, hvordan kritikken bliver leveret - og naturligvis, også stor forskel på, hvordan modtager vælger at høre kritikken. Der er nogle spillere der ALDRIG kommer til at tage imod kritik, uanset hvordan du leverer det - og der er omvendt spillere der aldrig lærer at levere kritik på en fornuftig måde.
#17(Med 0 svar)
28. april 2021 kl. 18:44
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det afhænger os af hvor og hvornår man kommer med kritik, f.eks hvis man spiller pugs, med tilgængelig, dpl eller lign, så gider jeg sku nødvendigvis heller ikke høre kritik fra folk jeg ikke kender, hvis jeg bare sidder og spiller for at hygge.
Men hvis hans ry er så blakket som han selv får det til at fremstå, så kan det da umuligt bare være pga ren kritik af folks spillestil 😅
#20(Med 0 svar)
28. april 2021 kl. 21:46
WeiZ
Er helt på samme måde. Har selv været udsat for at give rigtig dårlig konstruktivt kritik til teammates. Det handler alt i alt om hvordan du levere din besked, ikke stemmen. :)
#15(Med 5 svar)
28. april 2021 kl. 15:44
sAM
Tja, du kan starte med at ændre dig.
Ikke lav en rewen hvor du laver et "undskyld" opslag og siger du vil ændre dig og så forbliver præcist samme person lige efter.

Men du kan jo starte med at finde på grunde til hvorfor folk ikke kan lide dig og så arbejde på det :)
Mit primære problem med dig er dit konstante behov for opmærksomhed. Og er sikker på dette opslag er endnu et af de opslag du laver fordi du har kedet dig. Du burde sku have venner du kan skrive til hvis du har brug for hjælp eller tage den privat med personen der har problemer med dig. Lige udover fredens, tror sku ikke du skal forvente problemløsning fra ham :-D
#21(Med 1 svar)
28. april 2021 kl. 23:21
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det virker til, at du ikke har læst hele mit opslag, men få uddrag..
#24(Med 0 svar)
29. april 2021 kl. 17:04
sAM
fuldstændig korrekt
#26(Med 1 svar)
29. april 2021 kl. 20:43
rewen,
hvem er du og hvorfor snakker du som om du kender mig??
#28(Med 0 svar)
29. april 2021 kl. 22:43
sAM
Brugte bare dig som eksempel, var ikke for at skabe drama eller tale ned.
#27(Med 0 svar)
29. april 2021 kl. 20:53
Cancelled
Hahahaha, konge kommentar +1
#23(Med 2 svar)
29. april 2021 kl. 15:44
bayz-
Det at folk skriver man skal begå selvmord og jeg ved ikke hvad, er bare et tegn på de selv ikke helt endnu ved hvordan man opfører sig på nettet overfor andre mennesker. Hvis du nu f.eks skriver i en twitch chat og hygger dig, og der er en der skriver til dig og du kan tydligvis se det er negativt eller bare nedgørende, så lad vær med at brug energi på det. Og dem der ikke kan lide dig, so what, tænk videre og en skønne dag bliver det forhold neutralt vil jeg væde med. Fokuser på det positive og ikke alle de mennesker der kun har dårlige ting at sige om dig fordi du kan alligevel ikke gøre en skid for at ændre DERES syn på dig. Keep your head high brother.
#25(Med 0 svar)
29. april 2021 kl. 19:29
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Godt syn på det, det vil jeg lytte lidt mere til. Nogle gange overtager det dårlige bare de positive sider og så ender det med, at man næsten giver idioterne ret.
Tak for kommentaren!
#32(Med 0 svar)
8. juni 2021 kl. 12:57
zekon
Nå det synes du? Du opfører dig ellers meget normalt på internettet :-)
#29(Med 2 svar)
1. maj 2021 kl. 08:40
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Tror ikke du skal ligge for meget i det, selvom jeg tror du får nogle ubehagelige kommentarer med på vejen. Respekt for du rydder ud i hvepseboet 🤙🏼

Som nogle er inde på, er det nok blevet en kultur hvor nogle ‘elsker at hade dig’, fordi du har en mening der ikke er lig deres. Tror som sådan ingen har noget i mod dig, udover de måske synes du virker som en sølvpapirsteoretiker (:D).

Lad vær og brug tid på dem der er negative, fokuser på hvad der er godt for dig. Ligesom du har gjort her, og det kræver sku sin mand!

Så lader vi dem skrive dårlige ting om dig og andre fra deres forældres kælder, ligesom de sidder og skriver om kvinder og ligestilling - men halvdelen er små drenge og vokse der ikke har smagt på livet.
#30(Med 1 svar)
1. maj 2021 kl. 22:30
Gilborg
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ja, det skal jeg arbejde lidt på, at fokuserer på det gode og ikke alt det negative. Det negative overtager nogle gange alt det positive. Tak for nogle fede tanker! :D
#31(Med 0 svar)
2. maj 2021 kl. 11:16
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Helt sikkert! Jeg lever personligt selv efter et lille mantra der hedder "Det letteste i verden er at være sur." Så hvorfor ikke bruge sin energi på at sprede smil og hjælpe andre :-)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.