Bedre overskrifter på Dust2
28. januar 2021 kl. 09:31
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg er nysgerrig om det kun er mig der er træt af den trend overskrifterne på dust2 har taget, så i stedet for at sende en brokkemail til Sander tænkte jeg vi lige så godt kunne prøve det i et åbent forum.

Det seneste stykke tid er overskrifterne på Dust2 efter min mening blevet virkelig ringe. Jeg vil ikke kalde dem decideret clickbait, for det er ikke sådan de misrepræsentere deres indhold, de fortæller bare stort set intet om den.

Da jeg havde om jounalistik i skolen og blev oplært af Slot på XplayN var der altid to mantra: Nyheder skal skrives som en pyramide med vigtigste indhold øverst og så nedadgående jo mere baggrundsmateriale-agtigt det blev, og overskrifter skulle være sjove og fægende.

Her er et random udvalg af overskrifter på dust2 idag:
"Lider nederlag i debut"
"Danskere skuffer"
"Endnu en dansker elimineret"

Jeg er indforstået med at det er skrevet udfra devisen om at man teaser for at få folk til at klikke på ens nyheder. Jeg syntes bare eksempler som overstående både er røvkedlige og så irreterende at jeg det seneste stykke tid har droslet meget ned på min besøgstid på dust2.

Et par hurtige spørgsmål til Dust2 og lidt jer andre brugere:

1: Er jeg den eneste der bliver irreteret over at jeg skal klikke på (stort set) hver nyhed for at fatte hvad den drejer sig om?

2: Øger det faktisk click-mængden at skrive disse overskrifter uden relevante detaljer - og hvis ja; er den ekstra mængde click det værd?

3: Hvis man gerne vil lave click bait agtige overskrifter, kan det så ikke gøres mere kreativt og interessant?
#1(Med 0 svar)
28. januar 2021 kl. 09:39
xone
Jeg er så enig! Jeg synes det er forfærdelige overskrifter!!!

Jeg vil så gerne bare kunne se i overskriften, om det er en nyhed jeg egentlig gider læse.
#2(Med 1 svar)
28. januar 2021 kl. 09:59
Oksegrav
Jeg er også ganske enig.

Det er click-bait-overskrifter, da de ikke reelt siger noget om indholdet.

Ovenstående overskrifter kunne i stedet have været.

"Farligs debuthold starter med nederlag"
"Danskerne i Complexity skuffer"
"Med Faze er endnu en dansker elimineret"
#6(Med 0 svar)
28. januar 2021 kl. 13:08
zaecole
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 16
+1, bare lidt mere kød på overskrifterne så man får bare LIDT mere context
#3(Med 0 svar)
28. januar 2021 kl. 09:59
Sonny
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er jo et spørgsmål om clickbait er værd i overskriften mod at nogle bliver irriteret og vælger ikke at bruge sitet fremover. De må jo tydeligvis se ud fra deres tal at det virker. Problemet ligger i at Dust2 har nul konkurrenter, så selv hvis man ikke gad bruge Dust2, hvor skulle man så gå hen?

Men jeg er enig at overskrifterne er mange gange rigtig dårlige og det er lidt en skam fordi selve nyhederne er rigtig godt skrevet. Bare synd at overskriften ødelægger det ved at tage fokus fra det som burde være vigtigst, nyhedens indhold.
#4(Med 0 svar)
28. januar 2021 kl. 12:13
puffin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jeg ville elske hvis de var mere kreative med deres overskrifter. Et eksempel hvor de lavede en fed overskrift var fra citatet i et interview: "Jeg har lovet at give McDonalds, hvis vi går 18-0".

Men når jeg så ser overskrifter som er nævnt her i opslaget, kan jeg ikke lade være med at tænke på at kalde dem noget a la:

"Farlig og fønikserne lider nederlag i debutkamp"
"Complexity RUSHer ud af cs_summit"

Det er bare to hurtige eksempler, man kan finde på noget meget mere kreativt end dette, men jeg håber at pointen giver mening
#5(Med 0 svar)
28. januar 2021 kl. 12:59
Ahmed
Du er slet ikke den eneste, og det er som om det ændrede sig fra den ene dag til den anden.

Det er imo ALT for meget, i stedet for at skrive mere hvad det vedrører.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.