Problemer med 2 uger gammel pc

9. juni 2016 kl. 12:43
LETHAL
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Hej d2, jeg har lige købt ny pc for 2 ugers tid siden fra mm-vision.

Der er allerede problemer..

Efter cirka en time til to inde i et spil, der kræver noget graffisk f.eks. Hitman, går min skærm ud og kort tid efter genstarter computeren. CS kører den med omkring 280-300 fps stabilt, men havde egentlig forventet mere, da der er en i5 skylake i og et gtx 970

Nogen der har et bud på, hvad der kan forårsage dette ? :(
#1(Med 5 svar)
9. juni 2016 kl. 12:45
xtopher
Får du blue screen? Havde nemlig selv mange problemer for et år siden.

ved mig var det min PSU, der var problemet (den gik også i stykker skal det siges), hvor mange watt har din?
#12(Med 4 svar)
9. juni 2016 kl. 14:02
LETHAL
Det er en Corsair VS650 650W Strømforsyning
#13(Med 3 svar)
9. juni 2016 kl. 14:47
xtopher
Havde også en corsair, den var dog kun 600W, men har en 750W nu (lidt overkill til CS :D ), men har ingen problemer haft siden.

Er din PC varm, når den slukker? Fordi så gør den det, fordi din CPU/GPU bliver for varmt oftest.
#14(Med 2 svar)
9. juni 2016 kl. 14:50
LETHAL
Altså, sidste gang det skete, der var vinduet i kabinet lunt, og den begyndte at genstarte med kortere mellemrum inde i spillet.

Så jeg tænker, at det lige så godt kunne være et defekt graffikkort uden at vide noget om det :D ? Den burde jo ikke blive for varm, når jeg har en ekstra køler monteret. (Be Quiet Pure Rock)
#15(Med 1 svar)
9. juni 2016 kl. 15:04
xtopher
Så ved jeg det virkelig ikke.. Held og lykke med at finde løsningen :)
#17(Med 0 svar)
9. juni 2016 kl. 15:14
LETHAL
Jo tak, og tak for hjælpen :-)
#2(Med 3 svar)
9. juni 2016 kl. 12:49
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Sashi
Jeg har faktisk selv problemer med min FPS dog med en anden processor!
Før havde jeg Windows 10 hvor alt fuckede op, men FPS'en var stabil 300 lige meget hvad jeg spillede dm osv.

Nu har jeg downgradede til windows 8.1 og vi fps sutter max, den ligger under 300 ved 250 ca og dropper nogen gange til 100 i 2 sek og op igen.

Specs:
Intel Core i7 4790K ---> overclocket lidt.
GTX 970.
:/

Håber også på at kunne få lidt hjælp :)
#3(Med 2 svar)
9. juni 2016 kl. 12:52
notaN1dgl
Sashi
Edit:
Jeg havde BSODs osv før, men har lige købt en ny PSU og downgradede til Win 8.1 og der har ikke været BSOD lige siden. Dog ved jeg ikke hvad der fiksede det, men giv det et forsøg med downgrade eller upgrade :P
#5(Med 1 svar)
9. juni 2016 kl. 13:04
xtopher
Præcis, det er tit PSU der er problemet, men OS har også tit indflydelse føler jeg (man skulle have beholdt windows 7) :D
#16(Med 0 svar)
9. juni 2016 kl. 15:13
notaN1dgl
Sashi
e9 alt kørte perfekt på win 7 :(
#4(Med 4 svar)
9. juni 2016 kl. 12:56
zeq
Har haft samme problem med, at computeren genstartede når jeg spillede forskellige spil. Det var spil som H1Z1, Black ops 3 osv., men ikke CS:GO. For at fixe det, prøvede jeg en anden strømforsyning og det løste problemet, selvom den defekte strømforsyning ikke engang var et år gammel.

Har samme specs som dig, udover at min CPU er lidt ældre, men stadig en i5.
#7(Med 3 svar)
9. juni 2016 kl. 13:25
LETHAL
CS:GO genstarter den heller ikke. Det lyder som det samme :D Så det kunne være strømforsyningen der er defekt, og ikke kan klare, at grafikkortet arbejder?
#9(Med 0 svar)
9. juni 2016 kl. 13:52
zeq
Tror jeg. Selvom den defekte strømforsyning havde flere watt, så kan min nuværende på 550W klare de specs jeg har nu :D
#10(Med 1 svar)
9. juni 2016 kl. 13:54
zeq
Men har hørt at det også kunne skyldes defekt motherboard. Tog chancen med strømforsyningen tho :)
#11(Med 0 svar)
9. juni 2016 kl. 13:57
LETHAL
Jeg slipper nok ikke for at køre den til Roskilde så haha :D Så må de kigge på det..
#6(Med 0 svar)
9. juni 2016 kl. 13:18
LETHAL
Jeg "ved ikke" om jeg får BSOD, da min skærm går sort og ikke kan finde forbindelse.

Jeg sender lige specs, når jeg kommer hjem. Det er bare super tilt, at lortet ikke virker, når man har brugt 10 jern...
#8(Med 0 svar)
9. juni 2016 kl. 13:44
LETHAL
Specs:

mm-vision.dk/visiongaming/Raptor-Ultra-gamer-compu..

med 16 gb ram og en Be Quiet Pure Rock køler monteret.
#18(Med 3 svar)
9. juni 2016 kl. 15:22
joho6
Du skulle have startet med bundkortet. Man kan få billige nye bundkort til 200 kroner. Det er den billigste måde.

Men forstår ikke hvorfor du ikke har skrevet nogle temperaturer i denne tråd, da det kunne have hjulpet.

Hvad siger dine grafikkort, motherboard og CPU temperaturer i HWMonitor når du gamer?

Mit bud for hvad der er galt med din PC uden at have set temperaturer er 1. Mobo 2. grafikkort (fordi det kun er når du spiller, selvom det er lidt underligt at din PC genstarter, men det er muligt) 3. PSU 4. hard drive 5. CPU 6. At du hiver strømkablet ind og ud med din fod mens du spiller (x
#19(Med 2 svar)
10. juni 2016 kl. 02:46
sycrone
Major deltager
mousesports
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Trak på smilebåndet ved den sidste mulighed. Mig og min storebror spillede en del Heroes of the Might and Magic, da vi var yngre. Når man deri gik ind i en kamp havde man muligheden for at sætte den på "auto", og computeren ville så selv spille for dig. Vi gemte os ofte under bordet og overlod kampen til en højere enhed. Problemet var lidt at stik kontakten sad lige under bordet, hvor vi befandt os. Der gik lidt tid før vi fandt ud af, at man kunne loade fra autosaves, og der døjede vi stadig med problemet =D
#20(Med 1 svar)
10. juni 2016 kl. 03:44
joho6
Incest er wincest^^
#21(Med 0 svar)
10. juni 2016 kl. 03:48
sycrone
Major deltager
mousesports
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
kunne man slette sin kommentar så gjorde jeg det..
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.