Scenen til Copenhagen Games 2018 i Bella Center Copenhagen. Denne gang afvikles eventet i Lokomotivværkstedet.

Copenhagen Games udvider til Herning

I år bliver det muligt at deltage til Copenhagen Games' CS:GO turnering, selvom du ikke er til stede i København.

Når Copenhagen Games 2019 løber af stablen i København fra den 18. til 20. april forventes det at være et fyldt event, hvor deltagerne denne gang kan risikere at møde hold, som slet ikke er til stede.

Copenhagen Games udvider nemlig til Herning, så det er muligt at deltage i CS:GO turneringen, hvis du har købt billet til GameSpawn Herning.

Der skal derfor råbes meget højt, hvis du vil drille modstanderne under kampene.

Fra den åbne CS:GO turnering går fire hold videre og møder fire inviterede hold, som arrangøren selv beskriver som verdensklassehold.

Hvis et af holdene fra GameSpawn Herning bliver blandt de fire bedste, bliver de transporteret til København om fredagen, så de er klar til kamp om lørdagen, hvor den professionelle turnering afvikles.

Billetter til Copenhagen Games kan købes på eventets hjemmeside, mens billetter til GameSpawn Herning købes ved at trykke her.

#1(Med 4 svar)
21. januar 2019 kl. 14:36
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
"Der skal derfor råbes meget højt, hvis du vil drille modstanderne under kampene."

Så skal vi da have caprisonhey på banen, må næsten være noget de kan klare :D
#3(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 14:36
Hoberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Den kan jeg skrive under på^^^ Det kan de sikkert :-D
#26(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:29
cleMeNz0
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 16
haha :D
#59(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 17:04
mjaay
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
meget enig hani ;D
#62(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 17:41
Johnnyw0w
sonhey
#2(Med 5 svar)
21. januar 2019 kl. 14:36
Hoberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det med at lave "2 forskellige events" og koble dem sammen, med en internet forbindelse? Det er bare ikke det samme, og risikoen for nedbrud bliver fordoblet. Som Hani også skriver, nettet kan gå det ene sted, derefter det andet, og så har man en turnering der først slutter 3 uger efter eventet.
Skuffet over den udvikling....
#74(Med 4 svar)
22. januar 2019 kl. 16:04
GieTe
Det er 2 forskellige events, som begge er startet hver for sig og intet har med hinanden at gøre. GameSpawn startede for 3 år siden, og er vokset med det dobbelte antal deltagere hvert år siden.

Hos GameSpawn har vi 3 professionelle netværk folk, som har arbejdet med netværk hos nogle af Danmarks største firmaer i mange af, blandt andet Vestas, Siemens og Bestseller.

De 2 events bliver stadig kørt hver for sig, men med en main CS:GO turnering til fælles. De 2 events har stadig deres egne turneringer i andre spil, og også i CS:GO.

Håber det besvarede lidt af den forvirring / tvivl der er opstået :)

MVH
Frederik "GieTe" Albrechtsen
Crew GameSpawn
#95(Med 3 svar)
23. januar 2019 kl. 13:13
Hoberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det ændre desværre ikke rigtigt på, at hvis der faktisk går noget galt, så kan det være noget af en kamp, at få det hele til at køre igen.
#96(Med 2 svar)
23. januar 2019 kl. 13:52
GieTe
Sådan er det jo altid, om det er ét eller 2 events. Der kan selvfølgelig forekomme tekniske problemer som er ude af vores (og cph games) hænder. Heldigvis har vi hos GameSpawn gjort alt hvad vi kan, de sidste 3 år, for at sikre os hvis der skulle komme tekniske problemer. Vi har aldrig løbet ind i problemer vi ikke har kunnet ordne på ganske kort tid.

Vi krydser selvfølgelig fingre for alt kører som smurt, men skulle uheldet være ude, så har vi metoder på plads, der skulle formindske nedetiden til et minimum :)
#98(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 14:23
Hoberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvis det lykkedes, så kæmpe cadeau til jer! Håber alt går som det skal!
#99(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 14:25
GieTe
Jo tak :) Vi kæmper for at det skal blive 2 helt fantastiske events :)
#4(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 14:39
kV--
tænker det bliver en opgave at få spillerne til at være klar samtidig, hvis der skulle være delay eller andet. Håber det lykkedes, synes det er interessant.
#5(Med 3 svar)
21. januar 2019 kl. 14:40
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det lyder fandme cool, hvis man kan få det til at køre uden de helt store tekniske problemer, så kan det kun være positivt!
#6(Med 2 svar)
21. januar 2019 kl. 14:42
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Det burde ikke være et problem. Der plejer trods alt at være styr på CPH Games. lol.
#12(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 15:04
NaToSaphiX
Vinder af Dust2 Masters
Nøglespiller
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Man har vel lov at håbe :D
#43(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 16:17
glace
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Vinder af Dust2 Final Four
Uden tvivl! Jeg håber virkelig år på år at det bliver en success, man bliver desværre bare altid skuffet :(
#7(Med 30 svar)
21. januar 2019 kl. 14:45
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er virkelig et genialt træk rent forretningsmæssigt, med den forudsætning at man kan få det til at fungere fuldstændig fejlfrit _i første hug_ - ellers ender det sgu med at blive en katastrofe :D
#10(Med 29 svar)
21. januar 2019 kl. 14:54
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ved sgu ikke helt det med om det er genialt.

Mange store virksomheder har succes fordi at de har styr på deres koncept og holder sig til det. Jeg tror det her bliver for anderledes, og selv hvis det fungerer tror jeg ikke det bliver en bragende succes.

Hvis folk skal spille på andre lokationer kunne turneringen jo ligeså godt have været online. Det lyder bare knap så godt.
#17(Med 25 svar)
21. januar 2019 kl. 15:21
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Man kan have styr på noget, og holde sig til det i lang tid - men når der skal ske forandringer, så skal der ske forandringer - se på Top Toy og Fona eksempelvis.

Sui er first mover her, og det kan sagtens være det ikke appellere til andre turneringsarrangører, men vi har allerede set det en lille smule med den her måde hvorpå der bliver afholdt kvals til League of Sharks finalerne, igennem forskellige lans. At Sui er first mover kan både bære brugt og ødelægge hans brand til en vis grad, jeg vil dog mene at han i første omgang næsten er garanteret et fordoblet antal af deltagere.

Der bliver afholdt to lans, og derfor antager vi at Sui regner med en fordobling af deltagerne. CPH Games har noget charme og prestige over sig - mates, kammeratskab, hygge, dyre øl og noget af det vigtigste for rigtig mange, HLTV stats. Sui har brug for at vækste, og en geografisk ekspansion er en glimrende løsning - nu er der først og fremmest flere der kan deltage samtidig med at Sui kan sælge cirka dobbelt så mange billetter og øl.

Det som bliver diskuteret er om man stadig kan sidde og hygge med mates, råbe af modstanderen og så videre - det kan man selvfølgelig godt, for i princippet er der ikke noget der har ændret sig for de "hardcore" mates, som alligevel er til CPH Games i København hvert år. Dem der ikke gider betale bro, eller køre 3-4 timer for at komme til København kan også deltage nu - samtidig med at det er et helt ny format som kan være spændende og forfriskende for mange spillere.

MEN, det skal gøres rigtigt, ellers ender det galt.
#22(Med 3 svar)
21. januar 2019 kl. 15:25
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Okay du var lige hurtigere end mig :)

Men helt enig med dig !
#27(Med 2 svar)
21. januar 2019 kl. 15:31
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er vigtigt at være dynamisk i en tid som den her, hvor millennials er så krævende og kløgtige - synes helt sikkert Sui har gjort det rigtige forretningstræk her!
#28(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 15:37
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis der ikke var et helt år til, så havde jeg sgu gerne væddet på at dette bliver en fiasko og ikke er noget vi ser igen næste år :D
#31(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:43
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
:-)
#25(Med 7 svar)
21. januar 2019 kl. 15:35
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg synes selv du er helt inde på der hvor jeg mener at det går galt.
Det cph games kan som ingen andre lans rigtig har formået andet end powerlan måske, er at CPH Games samler scenen.
Jeg har været til rigtig mange events og lans, men ingen af dem formår at holde på spillere og teams der ryger ud, som cph games kan.
Ved at dele scenen op tror jeg lige præcis at dette sker, scenen bliver delt op og stemningen kommer slet ikke til at være det samme.

Forstået som deres produkt er ikke bare et lan som alle de andre i danmark. Deres produkt er rent faktisk stemningen og fælleskabet.
På denne her måde er de blot 2 lans med mindre fælleskab.. Medmindre at størstedelen af scenen tager til CPH alligevel.

Se på NPF F.eks. De har så godt styr på deres koncept, og bygger på det i den retning. og de er uden tvivl det største event i danmark.
De kunne have bukket under for presset om også at skulle have en stor esports turnering, men de har været tro imod deres koncept og holdt det som en sekundær turnering.
#30(Med 6 svar)
21. januar 2019 kl. 15:43
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tror næppe på at man betale 5-600 kroner for en billet + bro + transport + forbrug + tag over hovedet udelukkende for stemningen og fællesskabet - der tror jeg sgu ærligt du er gået galt.

Det er forfriskende at se, at nogen tør udfordre den traditionelle måde at gøre det på - desuden skal man ikke undervurdere at spille mod nogle af de bedste, samtidig med at få en HLTV Profil - hvilket andet lan kan stort set samtlige deltagere få det? Ingen.

Jeg mener stadig det er et forretningsmæssigt godt træk, og desuden lyder det som om at det er en éngangs ting, ifbm. 10 års jubilæum, jeg er dog ikke helt sikker på dette. Dejligt med et friskt pust, og jeg er sikker på at han nok skal tjene en god sjat ;-).
#41(Med 5 svar)
21. januar 2019 kl. 16:03
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Han siger at han taber penge på det på Facebook, så ved ikke helt om han tjener en god sjat :D
#47(Med 2 svar)
21. januar 2019 kl. 16:32
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
I hvilken sammenhæng? Kan du evt. linke mig det?

Det eneste jeg kan se er at han har fået løn de sidste 3 events han har afholdt - det er forhåbentlig løn fra fortjenesten, alt andet ville da være helt hul i hovedet :D
#49(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 16:36
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
#54(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 16:41
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
#53 :-)
#53(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 16:42
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ikke helt det regnskabet viser. Og sjovt nok som bruttofortjenesten stiger og falder, stiger og falder lønudgiftsposten også. Korrekt at selskabet ikke skaber nævneværdigt overskud, men det ligner meget, at det overskud, der skabes, bare løbende udbetales som løn.

Men der er jo intet galt i at tjene penge og leve af det man laver. Det synes jeg er helt fair og naturligt. Men virker som om han bare ikke helt vil indrømme det, men det ved jeg selvfølgelig intet om - jeg spekulerer udelukkende, men det er vel ingen hemmelighed, at han lever af sit arbejde med esport. Regnskabet melder i hvert fald bare om 1 ansat og lønudbetaling på 310k i seneste regnskab og 381k i forrige.
#72(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 22:25
qdkthomas
Nu gider jeg ikke kigge i whatever regnskaber, da det formentlig kun viser halvdelen, best case, "hvis" jeg kender bare lidt til mandens måde at følge regler og lovgivningen på, men jeg VED at der er nogle absurt store sponsorarter, hvor jeg personligt vil kunne klappe hele vejen i banken, hvis jeg fik blot halvdelen.
Et offentligt regnskab vil ikke vise en dyt om, hvor mange penge der er gået til "interne" faktureringer til/fra et andet firma. Det kan let forkortes til "drift mv."
#40(Med 11 svar)
21. januar 2019 kl. 16:02
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Faktisk sjovt med top-toy. De blev i 2015 opkøbt af nogle udlændinge, der kom ind og fyrede en del erfarne medarbejdere og implementerede nye EDB systemer der virkede dårligt og gjorde den administrative del besværlig. Fordi de ville være nytænkende.
Så det er et lidt spøjst eksempel at bruge.
#46(Med 10 svar)
21. januar 2019 kl. 16:26
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det var ikke derfor de gik konkurs - det er ærgerligt hvis du tror det var grunden :/
#48(Med 9 svar)
21. januar 2019 kl. 16:34
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er ærgerligt hvis du tror det intet har med det at gøre. Det skyldes jo ikke udelukkende mindre salg. De har kun tabt 270 Mio i omsætning, men har 520 Mio mindre i brutto fortjeneste fra 2015-2018.
Så at de har solgt mindre fordi de ikke har ramt markedet er jo ikke den eneste faktor. Det ligner mere dårlig effektivisering internt.
#51(Med 8 svar)
21. januar 2019 kl. 16:42
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu stopper galskaben sgu. Top Toy fattede ikke at digitaliseringen og konkurrenterne var langt foran dem, samtidig med at ingen børn gider lege med deres lort mere - præcis ligesom Fona. Det har intet at gøre med interne systemer, når man stadig sælger overpriced legetøj som ingen børn gider se på mere

fyens.dk/erhverv/Faetter-BR-gaar-konku..

Værsgo' - en let læselig og forståelig artikel.
#52(Med 7 svar)
21. januar 2019 kl. 16:40
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
#55(Med 6 svar)
21. januar 2019 kl. 16:50
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Der står da ingen steder at det er derfor de er gået konkurs. Ja de har haft et dårligt julesalg. Det er da klart at de har haft det når de allerede er halvt i graven med rekonstruktion.

Læs artiklen igen og sig at det er pga faldende omsætning de seneste år og de grunde du nævner.

Håber sgu ikke at det er studenterhuen der trykker :D
#56(Med 5 svar)
21. januar 2019 kl. 16:50
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
WHAT!?!?

DER STÅR VITTERLIGT SÅDAN HER:

"Baggrunden for problemerne i Top-Toy er ifølge selskabet selv øget digitalisering, flere konkurrenter og ændrede legevaner hos børn." ????
#57(Med 4 svar)
21. januar 2019 kl. 16:52
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Desuden er det irrelevant hvem der trykker - lad vær med at gøre det personligt :).
#58(Med 3 svar)
21. januar 2019 kl. 17:00
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sorry, troede du gjorde det personligt da du kaldte galskab på nogle ret logiske tal. På trods af hvad de så melder i deres pressemeddelelse.
#60(Med 2 svar)
21. januar 2019 kl. 17:06
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det var i hvert fald ikke intentionen, vi havde en fin dialog, så det er der ikke nogen grund til.

Jeg troede sådan set det var ret klart hvad der var problemet - heldigvis for os der altid har kendt til BR, så har Salling Group købt de immaterielle rettigheder, så det er nok ikke det sidste vi ser til Fætter BR.

Jeg har iøvrigt netop færdiggjort 1. semester på min bachelor, hvis det skulle være relevant :D
#61(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 17:12
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvilken bachelor? :D
Hvis det er noget økonomi så kig helt seriøst lige på deres rengskab.
Omsætning er selvfølgelig en del af det. Men tror bare at den Investeringfond Der ejer det og direktøren reder deres eget ry lidt ved at spille på udviklingen. Det ligner at det har prøvet en masse men at investeringerne ikke er gået så godt. For de har virkelig fået fucket det op siden de købte det.
#63(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 17:49
walle
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jamen de har fucket en del op - de investerede og investerede i en død forretning, men forretningen var jo død grundet alternativerne på markedet.

Det er ikke første gang vi ser virksomheder der tror så meget på deres eget koncept, at det bliver deres en nedgang.

Man kunne se lidt at de havde læst på lektien i slutningen, altså starten på rekonstruktionen, da de begyndte at sælge Astralis merch m.m. - det var et skridt i den rigtige retning, at man så ikke formår sig kommercielt op til julesalget er en skam for dem.
#71(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 22:18
qdkthomas
Ja, Bella Centeret var jo proppet til randen... Altså i hvert fald den ene hal, sådan næsten. ;-)
#21(Med 2 svar)
21. januar 2019 kl. 15:24
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Mange store virksomheder udvider deres koncept, ellers kan de ikke følge med :)
Top-toy glemte at videreudvikle deres koncept, derfor måtte de dreje nøglen.
Man er nød til og teste ting af og brænde fingrene nogle gange, ellers overlever man netop ikke.
Sådan ser jeg ihvertfald på det :)
#39(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 16:02
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Faktisk sjovt med top-toy. De blev i 2015 opkøbt af nogle udlændinge, der kom ind og fyrede en del erfarne medarbejdere og implementerede nye EDB systemer der virkede dårligt og gjorde den administrative del besværlig. Fordi de ville være nytænkende.
Så det er et lidt spøjst eksempel at bruge.
#45(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 16:23
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det ved jeg godt :) men vi ved nok også begge at det handler om at sælge varer og det var de ikke gode nok til :)
#8(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 14:49
Narky
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Såååå.... online servers?😶
#9(Med 8 svar)
21. januar 2019 kl. 14:50
tHOMSEEE
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Kan man så også have 2 spillere i herning, og 3 i København? 🤔
#11(Med 4 svar)
21. januar 2019 kl. 15:04
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Der står vel ikke noget nogle steder om at man SKAL være samme sted alle 5 mand haha
#14(Med 3 svar)
21. januar 2019 kl. 15:09
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nej jeg synes dog selv det lyder lidt trist. Dem jeg sidder og spiller med lige nu der er vi også 3 fra jylland og 2 fra sjælland, men synes dog bare lan stemningen forsvinder lidt hvis ikke minimum alle fra samme hold er samme sted LOL
#20(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 15:24
tHOMSEEE
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Ikke fordi at jeg ville gøre det, men ville da tage noget fra oplevelsen hvis nogle hold er 60/40 fordelt på to steder 🤪
#24(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:28
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jep kunne ikke være mere enig.
#44(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 16:19
xdpiratmanden
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Er helt enig. Og ville heller aldrig gøre det.. Havde stort nok problem da jeg sad til npf og ikke sad ved siden af mine teammates...
#18(Med 2 svar)
21. januar 2019 kl. 15:22
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nej. Fra Gamespawns hjemmeside:

"For at deltage i CPH Games turneringen skal dit team købe én "CPH Games CS:GO" billet, til hver spiller, manager mm. Disse billetter skal købes samlet, minimum 5 stk. og inkluderer indgang til GameSpawn. Salget af disse billetter lukker ca. 4 uger før event start."
#42(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 16:12
tHOMSEEE
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Modtaget, tak 😊
#88(Med 0 svar)
22. januar 2019 kl. 19:02
Kerwood
Hvis dit hold gerne vil side begge steder, så kontakt os på terminalen.gamespawn.dk/kontakt
Så finder vi ud af det.
#13(Med 3 svar)
21. januar 2019 kl. 15:07
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Synes faktisk det er en ret spændende ide. Løser i hvert fald nogle logistiske problemer!
#29(Med 2 svar)
21. januar 2019 kl. 15:41
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Og skaber nogen nye, endnu større udfordringer :|
#35(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:54
ClinT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Haha ja også det! Men hvis det kunne lykkedes lyder det sq da ret fedt? Jeg er dog også skeptisk, men det forholder jeg mig først til efter :D
#36(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:57
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Og skaber, potentielt(!), nogen nye, endnu større udfordringer :|

Det her er en chance, no doubt, men potentialet for noget nyt er dejligt. Samtidig er det en besparelse for mange mennesker, fordi hold nu op og kæft, hvor er det dyrt at køre over den bro.

Udfordringen ligger i, at der skal lægges en masse energi i at sikre, at man ikke udvander det der, ifølge mig, gør Copenhagen Games godt; samlingen af scenen og koblingen mellem talenter og professionelle.

Der er ikke mange af denne typer events tilbage og dansk esport, for tiden kun CSGO desværre, får så vanvittigt meget ud af det. Den erfaring de her spillere får af at spille på scene, hvor der faktisk er et publikum er helt uvurderlig i min bog. Jo flere events med scener, jo bedre for de danske spillere i forhold til at løfte niveauet.

Jeg krydser alt hvad krydses kan og glæder mig til at se dem gennemføre det her - jeg er nervøs og spændt.
#15(Med 9 svar)
21. januar 2019 kl. 15:10
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tja gør det uden tvivl nemmere for nogle hvad angår transport osv, og mon ikke der er nogle der vil komme til at beytte sig af muligheden. Synes det bare lidt det ødelægger hvad et lan virkelig er. At man møder op og at man kan sidde og råbe og skrige så ens modstandere måske kan høre det( ved jo godt copenhagen games er stort så self ikke nødvendigvis de kan det), men lad os nu se hvor godt det kommer til at gå.
#75(Med 8 svar)
22. januar 2019 kl. 16:06
GieTe
De 2 LAN events har eksisteret hver for sig i de sidste 3 år, siden GameSpawn havde deres første event i 2016 :)
#79(Med 7 svar)
22. januar 2019 kl. 16:50
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Uheldigt at jeg er fra herning selv og endda aldrig har hørt om gamespawn før nu LOL :P. Udover det har det intet med min pointe at gøre at jeg synes det er lidt synd at holde en turnering men 2 forskellige steder, synes det ødelægger lan stemningen.
#81(Med 6 svar)
22. januar 2019 kl. 18:18
GieTe
Det er GameSpawn's første event i Herning. Vi holder normalt til i Holstebro. Se på det som 2 individuelle LAN events, som arbejder sammen. Altså 2 steder med fed stemning
#82(Med 5 svar)
22. januar 2019 kl. 18:29
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det gør jeg skam også. Synes bare ikke det er fedt med 2 lokationer. Efter en kamp kan du ikke gøre noget som helst for at komme i kontakt med en modstander udover at skrive til dem online, hvis du vil møde mates er du nødt til at tage til KBH da det i Herning 100% kommer til at være mindre. For mig personligt er der bare nogle minusser jeg ikke bare kan ignorere.
#84(Med 4 svar)
22. januar 2019 kl. 18:34
GieTe
Kan sagtens se den kritik, men som helhed kan jeg ikke helt følge det. Vi er de samme 2 events vi hele tiden har været, ergo ser vi højst sandsynligt ikke en masse tidligere deltagere fra CPH Games rykke til Herning, af samme årsager du nævner, men derimod får vi flere spillere / hold med, som tidligere ikke havde midler til turen til KBH.
Må indtømmer jeg ikke så særlig mange give hånd til deres modstandere sidste år da jeg var der. Jeg lagde en dyd i at bede mine teammates gå over til vores modstandere og sige GG, men det virkede kraftigt som om vi var undtagelsen til reglen :)
#85(Med 1 svar)
22. januar 2019 kl. 18:36
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Bestemt jeg har heller aldrig selv været til copenhagen kun andre lans( GGW, NPH og andet) så det med at give hånd vidste jeg nok godt bare mig der er en håbløs romantiker omkring god sportsånd i guess. Udover det kan jeg sagtens se din pointe, og jeg glæder mig da til at se hvordan det kommer til at fungere, kan bare godt være lidt bange for at det ikke kommer til at ende så godt som vi alle håber det gør.
#87(Med 0 svar)
22. januar 2019 kl. 18:40
GieTe
Der er selvfølgelig altid risici når man afholder events, og det kræver hårdt arbejde og god forberedelse at få det til at køre på skinner. Jeg glæder mig personligt til at se hvordan det kommer til at køre, og jeg kan love dig for begge parter gør hvad de kan for at det bliver fantastisk for både deltagere og viewers :)
#89(Med 1 svar)
22. januar 2019 kl. 20:42
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg har snakket med et par hold, der sagde, at de da bare tager til Herning nu. Så måske GameSpawn får bedre stemning, men jeg frygter for CPH Games. Men vi må se, jeg er jo heller ikke målgruppen, da jeg ikke selv stiller op som spiller, men jeg kan da frygte at CPH Games mister så meget charme at det slet ikke er så stort et trækplaster mere, og det vil være ærgerligt, for det er virkelig et af årets højdepunkter.

Men vi må se - lige nu gisner vi alle jo bare 😁
#90(Med 0 svar)
22. januar 2019 kl. 21:44
GieTe
Esport vokser og vokser, hvilket også betyder at der er plads til endnu flere events. Jeg tror og håber på 2 skide fede og charmerende events på hver deres måde :)
#16(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:13
siNde
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Arrangørerne for CPHGames er for syge til mig.
#19(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:23
zYNC
Virkelig fed ide, håber de kan få det til at køre!
#23(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:28
steady
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg håber på en storskærm mellem de to events, så man kan sige tak for kampen!

Det er godt nok en stor chance der bliver taget her, men jeg kan godt lide konceptet. Det er da om noget at bruge teknologien på en anderledes måde. Ser frem til om LAN og online kan få en ny dimension omkring en normalt fysisk forankret event.
#32(Med 6 svar)
21. januar 2019 kl. 15:46
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg er vild med Copenhagen Games (grundet hvad det har betydet for esporten), men det her er simpelthen for skørt til mig.

Man har enorme udfordringer år efter år, nogen gange i sådan en grad at man må overveje om 'kunderne' får det produkt de har betalt for også vælger man alligevel at gøre det endnu mere udfordrende - formentlig blot fordi at man ikke har plads til nok mennesker på den nye lokation.

I min optik, så burde man have 100% fokus på at stabilisere og leverer det produkt man har - fremfor at skabe nye udfordringer for sig selv.
#76(Med 5 svar)
22. januar 2019 kl. 16:07
GieTe
Det er 2 forskellige events der ikke har noget med hinanden at gøre, udover at de samarbejder om én af deres turneringer :)
#78(Med 4 svar)
22. januar 2019 kl. 16:29
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det er netop også drift af turneringen, som har været deres helt store akilleshæl :)
#80(Med 3 svar)
22. januar 2019 kl. 18:15
GieTe
Der er jeg ikke enig. Var med sidste år, og her synes jeg CPH Games helt store problem var underbemanding af admins, samt tekniske problemer med internet
#83(Med 2 svar)
22. januar 2019 kl. 18:32
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Deres helt store produkt, er turneringen - og den mener jeg blandt andet led under de ting du også lister.
#86(Med 1 svar)
22. januar 2019 kl. 18:37
GieTe
Det kan du have ret i. Jeg var selv deltager sidste år, som stand-in, og var ikke tilfreds med vores oplevelse, dog mener jeg at det letter trykket på deres admins en anelse, desuden har deres admin stabel set en udmærket vækst til dette års event. Jeg ved at der har været meget snak indbyrdes i CPH Games campen, og de gør hvad de kan for at bedre deres fejl fra sidste (ja de mange sidste) års events.

Forhåbentligt får vi 2 lækre events, og et gnidningsfrit samarbejde over turneringen :)
#91(Med 0 svar)
22. januar 2019 kl. 23:09
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg håber du har ret - det gør jeg virkelig. Det ville være pisse fedt!
#33(Med 3 svar)
21. januar 2019 kl. 15:46
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvor er øllene billigst???
#37(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 16:00
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jylland.
#50(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 16:38
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det var det jeg tænkte ;) så svaret er da let hvor man vil være 😉
#38(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 16:01
DMGZ
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jylland da :D
#34(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 15:47
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Kan godt li' ideen, men hold nu op hvor jeg frygter at hele charmen forsvinder, når scenen er splittet op :S
#64(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 18:30
cleansation
jeg ka ik li det
#65(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 18:34
LGK
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Lækker ide
#66(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 18:42
Haastrup
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kan de ikke bare melde ud hvad ølpriserne bliver?
#67(Med 13 svar)
21. januar 2019 kl. 19:39
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Så ryger lan point fra hltv 🤥
#100(Med 12 svar)
23. januar 2019 kl. 17:17
keleNt
Bare så jeg lige er med, hvad mener du helt præcist :) ?

Hltv såvidt jeg ved, hiver alt data fra ebot, og alle kampe vil kører i samme ebot. Så dataen vil være den samme som alle andre år.
#101(Med 11 svar)
23. januar 2019 kl. 17:19
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg mener, at hvis det ikke bliver betraget som et LAN længere men en online turnering så kan pointene til HLTV ranglisten ryge.
#105(Med 10 svar)
24. januar 2019 kl. 10:09
keleNt
Men turneringen køres jo fra CPH games lanet, og dermed en "lan turnering".
#106(Med 9 svar)
24. januar 2019 kl. 11:38
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvis Herning og København spiller mod hinanden er det vel online?
#108(Med 8 svar)
24. januar 2019 kl. 13:13
GieTe
Kan du have ret i, men hvor mange er interesseret i LAN point for en qualifier? Main turneringen bliver stadig afholdt hos CPH Games, hvis nogle af deltagerne kommer fra Herning bliver de fragtet til CPH til denne del af turneringen :)
#114(Med 7 svar)
24. januar 2019 kl. 13:28
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Med tanke på hvor sure folk blev sidste år, da der ikke var hltv stats på gruppespillet, skal du da ikke undervurdere betydningen af, hvis det pludselig giver en del færre point. Kan jo også være hltv fx ikke vil dække kvallen, hvis de anser det for at være online i stedet for LAN? Men ser jo i åbne Minor kvals, at hltv først dækker fra RO16.

dust2.dk/Nyheder/5128-slut-godnat Du kan jo bare søge på hltv i den der og se hvor meget det fylder i kommentarerne - og det er altså en live nyhed fra hele dagen, hvor der også var nogle større forsinkelser.
#116(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 13:35
GieTe
Som jeg oplevede det, ved at være derude, handlede det ikke så meget om stats, men nærmere at folk gerne ville have den eksponering for deres spillere/hold, som HLTV giver.

Jeg snakkede med rigtig mange større og mindre hold, og det var det de entydigt gjorde klar for mig. Jeg kan tage fejl, men det virkede kraftigt som om det mest af alt handlede om ikke at få den eksponering man havde håbet på :)
#118(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 13:38
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men når hltv aldrig før har dækket en hel online kval, kommer de så til at gøre det nu? Jeg tror det betyder mere end man lige regner med, hvis det i hltv regi skifter fra lan til online.
#120(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 13:40
GieTe
Er helt sikker på det betyder en del fra HLTV's side. Som sagt tror jeg bare ikke det er point for kval der har betydet noget for folk de sidste mange år, nærmere eksponering, men igen, jeg kan tage fejl
#122(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 13:43
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Har du nok ret i, men jeg tror Martin mente mere end bare pointene - han hentyder nok også til alt det, der følger med. Men dunno, vi må se :D
#124(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 13:47
GieTe
Jeg håber selvfølgelig at HLTV stadig vil dække kval, selvom det teknisk set ikke er LAN, men kan sagtens forstå hvis de vælger det fra.

Jeg håber mest af alt vi får 2 fede events, og det hele kører mere eller mindre som planlagt :)
#125(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 13:49
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Tror jeg faktisk bare vi alle håber, og kritikken er jo et udtryk for en frygt for, at det ikke ender sådan.
#127(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:20
GieTe
Forstår jeg ganske udemærket, vi har da også selv nogle forbehold, men vi går hvad vi kan I forberedelserne for at det skal blive en succes :)
#68(Med 1 svar)
21. januar 2019 kl. 20:02
granzales
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Godt nok skuffende, at man nu ikke er sikker på at møde sine mates. Det har været hele omdrejningspunktet for CPH Games. Ikke turneringen (ja, du ved selv hvorfor), men at møde sine mates, fordi alle kommer. Den årlige tradition, hvor hele scenen samles og man kan få en sludder for en sladder over en øl eller indsmuglet vodka.

Nu kommer halvdelen af ens mates måske til at spille i Herning, mens man er i København eller omvendt. Kan sgu ikke se fidusen i den her idé.
#69(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 20:11
Trixitlol
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Tror fortsat de fleste vil tilstræbe at komme til Kbh-
Jeg bor i Kolding og vil klart helst til Kbh stadig.
Men vi må se! :D
#70(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 21:13
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
"Der skal derfor råbes meget højt, hvis du vil drille modstanderne under kampene."

Egentlig et spændende format, folk tager nok stadig til KBH - men så hvis der sidder et hold eller to og det måske enten er CPH Games eller ej, så synes jeg det er fint.

Er lidt skeptisk, men en test af konceptet et enkelt år skader vel ikke.
#73(Med 0 svar)
21. januar 2019 kl. 23:17
qdkthomas
Man har misforstået sit eget koncept, hvis man tror det er "en stor fed turnering med mulighed for, at vinde kæmpe pengepræmier, hvis blot man overlever turen fra Jylland til Sjælland", og så kommer på "løsningen", vi tilbyder da bare mulighed for at deltage fra Jylland, så er alle problemer løst... Og alle Jyderne, som nok ikke ser skyggen af slutspillet, og slet ikke in-the-money slutrunderne, som de 5-8 udenlandske hold enten sikrer sig, eller direkte er inviteret til... Næse til bredden, som altid...

Hvis det ikke er for at møde en række (online)mates, som alle forsøger at blive stiv på én fælles-øl, som var hvad budgettet tillod, hvad er det så man kommer for? Juliebabz? (Ej, ok, godt ord igen, igen grund til at blive grov! Det er trods alt kun mandag...)
#77(Med 20 svar)
22. januar 2019 kl. 16:14
GieTe
Kan se der er skabt lidt forvirring omkring de 2 events og deres samarbejde.

De 2 events har intet med hinanden at gøre, udover at de samarbejder omkring deres main CS:GO turnering. GameSpawn er forholdsvis nyt event med 3 år på bagen. Et stablet på benene af ildsjæle i IT branchen fra Herning-Holstebro området. Hverken GameSpawn eller CPH Games mister deres charme og varme, de har derimod indgået samarbejde omkring at skabe flere muligheder i gaming / esport regi på tværs af broer :)

Skulle der være spørgsmål er jeg mere end klar på at besvare. Jeg har været med som konsulent, turnerings admin, og stream ansvarlig hos GameSpawn siden de startede i 2016, og mener derfor godt at kunne besvare jeres spørgsmål hvis der skulle være nogen.
#92(Med 19 svar)
22. januar 2019 kl. 23:40
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det kan kun være, fordi du aldrig selv har spillet sådan en turnering, at du ikke mener, at det mister noget af charmen og stemningen. Det kan umuligt undgås, når et eventuelt modstanderhold eller endda medspillere kan befinde sig i den anden ende af landet.

Nu er der ved Copenhagen Games både A og B-slutspil. Hvordan vil det fungere i praksis, hvis man så deltager i Jylland?
#93(Med 18 svar)
23. januar 2019 kl. 00:08
GieTe
Jeg har spillet CS siden 2002, har set min mængde af danske og udenlandske LAN i den tid. Mener ikke nødvendigvis man mister charmen, og regner ikke med der kommer færre spillere til CPH, blot at der bliver flere spillere alt i alt.
Skrev tidligere oppe at jeg var til CPH Games sidste år, hvor der stortset ikke var nogen hold der gav hinanden hånd efter kampene før slutspil.

Hvis man skulle være så dygtig at ramme slutspil fra Jylland, bliver man fragtet til KBH, kvit og frit, for at spille sine sidste kampe her :)

Resten af kampene kommer til at foregå ligesom alle andre qualifiers verden over.
#94(Med 17 svar)
23. januar 2019 kl. 11:22
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det lyder bare ikke sådan. De gange jeg har været til Copenhagen Games, der har det, at det er BYOC, folk kæmper for få pladser og muligheden for at møde udenlandske hold virkelig skabt god stemning nede i salen, og den går altså bare tabt, hvis det ene hold sidder i Herning.

Din sidste sætning svarer ikke på mit spørgsmål. Vil de hold, der sidder i Herning deltage i Copenhagen Games' B-turnering, ligesom det er tilfældet for holdene i København, eller vil der være selvstændige sekundære slutspil?
#97(Med 16 svar)
23. januar 2019 kl. 13:57
GieTe
Turneringen hos GameSpawn er en "hub" for turneringen til CPH Games. Det er deres turnering, hvor man så kan deltage fra Herning. Altså, efter qual, bliver hold inddelt i a/b, toppen af a ryger i main. Og ja, ryger man i b efter qual fra Herning, så spiller man videre i b sammen med resten fra CPH.

Håber det var svar nok :)
#102(Med 15 svar)
23. januar 2019 kl. 21:10
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det var nemlig svar på mit spørgsmål, men det styrker bare min overbevisning om, at det fjerner LAN-oplevelsen fuldstændig. Så kunne man lige så godt lave en online kvalifikation, hvor man sendte vinderne til Copenhagen Games. Det er ikke meget anderledes, end hvis jeg sad hjemme i hulen og vandt Copenhagen Games B-turnering.
#103(Med 14 svar)
24. januar 2019 kl. 01:19
GieTe
Der er jo ikke lavet et event for at sende vinderne til CPH, det er et event der har været under opsejling i længere tid, og som har indgået samarbejde med CPH Games. Der er jo andre turneringer end CS:GO til begge events, så synes absolut ikke der er grundlag for din kritik eller frygt
#104(Med 13 svar)
24. januar 2019 kl. 02:44
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det ender bare med at blive et "jysk Copenhagen Games", fordi spillerne deltager i virkeligheden i turneringerne til Copenhagen Games, de er der bare ikke. Det havde været federe, hvis GameSpawn var en kvalifikation til Copenhagen Games, hvor man kunne vinde en plads ved NON-BYOC og transport måske.

At der er andre turneringer end CS:GO til begge events, er ikke et argument for, at det bliver to forskellige turneringer i CS:GO - snarere tværtimod. Her fokuserer vi trods alt på CS, hvorfor det ingen relevans har, at de to LANs differentierer sig fra hinanden ved at have turneringer i andre spil.
#107(Med 12 svar)
24. januar 2019 kl. 13:11
GieTe
GameSpawn ER netop en kval til CPH Games, ligesom CPH Games qual også er en kval dertil. Forstår ikke helt din kritik. Det er 2 forskellige event, der ikke har noget med hinanden at gøre, som har valgt at forsøge med en fælles turnering. Altså, 2 LAN events, med hver deres charme og LAN hygge, der vælger at spille på tværs af broer.
#109(Med 11 svar)
24. januar 2019 kl. 13:15
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Min kritik er, at det bliver en onlineturnering, hvis folk, som ikke kvalificerer sig til main/A-turneringen ved Copenhagen Games, alligevel skal spille B-turneringen mod de hold, der sidder i København.
I min optik svarer det til, at jeg sidder hjemme i min lejlighed og deltager i noget, der skulle være en LAN-turnering.

EDIT: Og det er endda uden at medregne, hvor tosset det er, at folk i Herning kan spille med i kvalifikationen til mainturneringen online i første omgang.
#110(Med 10 svar)
24. januar 2019 kl. 13:15
GieTe
Så at sidde 5 personer i Herning og spille mod 5 personer i CPH er det samme som at sidde 10 personer hver for sig spredt rundt om i landet?

Virker lidt skørt at stille det op på den måde
#111(Med 9 svar)
24. januar 2019 kl. 13:17
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det synes jeg, at det er. Du har selvfølgelig ringere stole, men det er en onlinekamp.
#112(Med 8 svar)
24. januar 2019 kl. 13:23
GieTe
Absolut ikke enig, synes nærmere det nu lyder som om du aldrig har været til LAN, hvis du ikke kan se forskellen på at spille til et LAN event, eller at spille derhjemme :b

Jeg har spillet officielle online kampe fra LAN før i tiden, og det var KLART federe, og en bedre oplevelse end at sidde derhjemme.
#113(Med 7 svar)
24. januar 2019 kl. 13:27
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg er ikke sikker på, at vi bliver enige, men jeg synes jo, at du bakker min påstand op, for jeg har da også spillet onlinekampe fra LAN, men det svarer jo bare til et bootcamp-miljø, som er noget helt tredje.

Hvis vi skal gå dybt ned, så betyder LAN også Local Area Network, og det kan man ikke sige, at det er, hvis holdene er forskellige steder i landet.
#115(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 13:32
GieTe
Det kan vi godt blive enige om, men det var ikke det din kritik gik ud på. Din kritik var at "det mister stemningen og charmen", disse 2 ting har intet med Local Area Network at gøre, men er sociale og miljø betingede. Altså kan hvert event sagtens have deres egen charme og stemning, og konkurrere på kryds og tværs, uden nødvendigvis at miste de 2 førnævnte
#117(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 13:36
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Men det er vel også netop en del af charmen og stemningen, at man sidder samme sted, hvor vilkårene er helt ens. Min kritik er ikke udelukkende baseret på det, men det er da et tungt vejende argument, ligesom det også vejer tungt, at LAN også er en geografisk ting, som i dette tilfælde vil blive gjort online.
#119(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 13:39
GieTe
Som nævnt tidligere, at holdet sidder sammen, og der er andre der spiller samme spil (ikke nødvendigvis på samme server) til stede, giver samme stemning i min optik. Til sidste års CPH var der ikke mange hold i de indledende der viste interesse i deres modstandere udover når de faktisk sad på serveren. De snakkede ikke hverken før eller efter kampen, og mødte ikke hinanden for at lave VETO, eller andet.
#121(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 13:42
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg kan ikke udtale mig om det sidste Copenhagen Games, for jeg var der ikke. Det kunne bunde i, at vi ikke har samme opfattelse af, hvad LAN bør være.

Jeg tillader mig at forholde mig yderst skeptisk overfor konceptet og ideen, men jeg håber bestemt, at I formår at modbevise sådan en tosse som mig. Et stort held og lykke skal det i hvert fald lyde herfra!
#123(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 13:45
GieTe
Tak for snakken MSAA, det er altid godt at få vendt nogle af problematikkerne og den kritik der må være.

Jeg håber absolut også at både GameSpawn og CPH Games kan skabe 2 fantastiske events der spiller skide godt sammen. Tiden må vise :)
#126(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 13:54
MSAA
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg er meget enig. Det fede er jo også, at en sådan debat bunder i, at vi alle vil scenen det bedste, og så længe det kan foregå sagligt og i en god tone, så er det helt ideelt, at man kan få andre øjne på ideer i forhold til optimering, planlægning og så videre.
#128(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:22
GieTe
Det var netop det der var en del af årsagen til jeg greb til keyboardet. Som nok kan ses er jeg absolut ikke aktiv her på siden, men mente dette var et godt sted at få andre synsvinkler på noget vi har kært :)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.