Opret Log ind
Flashpoint udskriver bødestraf til MIBR
Brud på konkurrencemæssig integritet resulterer i en femcifret bøde.
Skrevet af: Arthrangos    3. december 2020 19:54      

kNgV- og resten af MIBR modtager en bøde på 61.300 kroner.

Flashpoint har offentliggjort, at de har udskrevet en bøde til et af deres deltagende hold, MIBR. Det sker på baggrund af, at streamen af opgøret mellem MIBR og OG var kørende i MIBR-lejren, mens kampen fandt sted.

Kampen mellem OG og MIBR fandt sted i mandags, da det brasilianske hold skød sig videre til upper bracket semifinalen efter en 2-1 sejr over valde og kompagni.

Det er dog efterfølgende kommet frem, at streamen af opgøret har været kørende et synligt sted for MIBR-spillerne, mens kampen fandt sted. 

Flashpoint har derfor besluttet, at MIBR modtager en bødestraf på $10.000 (61.300 kr.). Pengene vil Flashpoint herefter donere til brasiliansk velgørenhed, men hvor de helt præcis ender, er endnu ikke bestemt.

I Flashpoints udmelding gør de det også klart, at alle deltagende hold er blevet oplyst om, at fremtidige beviser på at hold følger med i streamen under et opgør vil resultere i diskvalifikation fra turneringen. Flashpoints udmelding kan ses i en video herunder.

MIBRs coach, cogu, påpeger dog i en TwitLonger, at han havde glemt at slukke for streamen inden kampen, og samtidig lover han, at denne fejl ikke vil ske igen.

I skrivende stund spiller MIBR mod fnatic i deres upper bracket semifinaleopgør, som det brasilanske hold sikrede sig en plads til ved at besejre OG i mandags.

#1 wake
2020-12-03 19:57
Så fedt og fortjent! Glemt at lukke streamen min bare anus!
#2 Accepted
2020-12-03 20:03
Den her org fortsætter med at være en omvandrene joke, og det bliver ikke sidste gang der sker noget sketchy i MiBR lejren.
#3 Hunt
2020-12-03 20:11
"alle deltagende hold er blevet oplyst om, at beviser på at hold følger med i streamen under et opgør vil resultere i diskvalifikation fra turneringen."

"hold gør det"

"får en lille bøde"

Nice
#4 Fuzkeren
2020-12-03 20:23
Der mangler et vigtigt ord i Dust2's oversættelse: "... at alle deltagende hold er blevet oplyst om, at *fremtidige* beviser på at hold følger med i streamen under et opgør vil resultere i diskvalifikation fra turneringen."
#5 Arthrangos
2020-12-03 20:26
Det som #4 nævner. Er tilføjet :D
#7 Hunt
2020-12-03 20:49
#4 + #5

Det burde have været en regel fra start? Det burde være en logisk ting man ikke må..
#6 Kristja
2020-12-03 20:40
Hvorfor skal de have en chance og få én lille bøde, hvis fremtidige hold 'glemmer' at slukke. Så får de bare det røde kort. Fatter ikke de her forskelsbehandlinger 🥴

Og hvis der ikke er delay, så er det vel direkte snyd. Ligesom coach byg, blot meget værre... Hvis spillerne har kunnet se streamen under hele kampen, så kunne en af dem vel have påpeget det, og fået slukket asap :))))
#8 Hunt
2020-12-03 20:50
Der er 3min delay, men det er mere princippet i det.

Er helt enig i at når MIBR kun får en lille bøde, men hvis Mad Lions gør det i morgen bliver de smidt ud..
#10 Kristja
2020-12-03 21:16
Altid noget at der er delay på!

Men ja, det klinger pænt hult. Og så at man som flashpoint, prøver at fedte lidt for BR efterfølgende, ved at give honora til velgørenhed i BR. Cmon... Idéen er god, men det lugter langt væk, af at de ikke vil i klemme. Og som Rejin også skriver, så er der uddelt ban for det tidligere på året. Så det er lidt en joke imo :)
#9 Rejin
2020-12-03 21:06
Grotesk at de blot får en bøde når der er blevet uddelt ban for det samme tidligere i år !

https://esic.gg/esl-and-esic-issues-ban-to-team-va..
#13 unclejakes
2020-12-03 23:09
Nu er det jo ikke samme TO der udsteder straffen og flashpoint er heller ikke ESIC member.

Derudover er flashpoints regelsæt utrolig vagt beskrevet.

Ikke fordi jeg har en reel holdning omkring omfanget af straffen, udover at det altid er lidt underligt når ligaen skal stå for at uddele straf til sine egne medejer orgs.
#14 Rejin
2020-12-03 23:26
Yeah men ESIC står for alle TO og hvis der er brudt nogle regler der i blandt så skal de straffes.

Det samme kan siges om mit ban så, der står ikke nogle steder beskrevet jeg ikke måtte bruge dette bug.. (Dette er ikke for at forsvare det blot for at give et eksempel)
#15 unclejakes
2020-12-03 23:43
Det er det jeg mener med at flashpoint ikke er et ESIC member.
https://esic.gg/members/
Det er kun dem der har indgået samarbejde med ESIC, som lader dem bestemme strafudmålingen. Det er derfor flashpoint kan vælge bare at udstede bøde i stedet for at banne (da det ikke er forskelsbehandling).

Og ang. det med hvad der står beskrevet i reglerne, så mener jeg at f.eks. ESL har beskrevet det som ulovligt at exploite bugs, pixelwalks osv.
Flashpoint har beskrevet det meget vagere, noget a la: "det er forbudt at gøre noget der skader spillets integritet og som ikke kan betegnes som fair play".

Og som sagt, så er det ikke fordi jeg har en stærk holdning om hverken Mibr's bøde eller dit ban - Det er nok bare fordi jeg er lidt ordkløver.
#16 Rejin
2020-12-03 23:58
Yeah men det ændre jo stadig ikke på at ESIC burde gå ind og give en straf. til de andre ligaer nu hvor de har gjort det selvom de ligaer (fx jeg har brugt det i) ikke var en del af det. Det var lidt det jeg mente. :D Kan godt være vi siger det samme haha er lidt træt !
#17 unclejakes
2020-12-04 00:03
ahh så forstår jeg. Kan godt følge din pointe.
#11 olsen225
2020-12-03 22:43
en bøde gg flashpoint
#12 Mrnobody
2020-12-03 22:45
De virker ellers meget oprigtige anlagt i MIBR (dead coach bug) :)