Opret Log ind
ESIC udelukker syv spillere grundet odds på ESEA MDL kampe
Syv spillere er blevet udelukket for at have oddset på kampe i ESEA MDL i Australien, mens de selv deltog i turneringen.
Skrevet af: Sander    23. oktober 2020 11:38      

Esports Integrity Commission (ESIC) er nu klar med de første resultater fra undersøgelsen om mulig matchfixing i ESEA MDL. Foreløbig er syv spillere blevet tildelt karantæne på 12 måneder.

Det drejer sig udelukkende om spillere fra ESEA MDL i Australien.

Spillerne har oddset på kampe i ligaen, og i nogle tilfælde har de oddset på kampe, som de selv var en del af. Hvilke spillere, der har oddset på egne kampe, offentliggøres først på et senere tidspunkt, da ESIC fortsat efterforsker for mulig matchfixing.

Derudover har ESIC også fundet frem til bekendte til spillerne, som har oddset det samme som de involverede spillere.

Følgende syv spillere er foreløbig udelukket i 12 måneder:

Spillerne er udelukket fra alle ESIC's medlemmer, som blandt andet tæller ESL, DreamHack, ESEA, BLAST og Eden Esports, men ESIC opfordrer også andre turneringsarrangører til at følge trop.

Undersøgelsen er endnu ikke færdig, da ESIC fortsat efterforsker sager i ESEA MDL i Australien og Nordamerika, men da sagerne er meget komplekse, kræver det længere tid at nå til bunds i dem.

#1 Mandvelon
2020-10-23 11:52
De er sku ikke for kloge dernede i Australien.


Syntes godt nok 12 måneder er småting, når der var coaches der fik langt mere for at snyde i bare 2 maps.
#2 Bestiarium
2020-10-23 12:08
Må de ikke oddse på kampe de ikke deltager i?
#3 Del337ed
2020-10-23 12:14
"Spillerne har oddset på kampe i ligaen, og i nogle tilfælde har de oddset på kampe, som de selv var en del af"
Direkte fra artiklen
#4 thiezen
2020-10-23 12:15
I nogle tilfælde er vel ret afgørende her? Jeg vidste da heller ikke at man ikke måtte bette på en kamp i samme liga som en selv
#15 Bestiarium
2020-10-23 21:33
Ja, men jeg har da aldrig hørt, at det skulle være problematisk at spille på kampe man ikke er part i.
#16 Del337ed
2020-10-24 00:01
Da man selv er i ligaen, så kan det mistænkes at deres odds på andre kampe, kan betyde at der er aftalt spil involveret
#17 Bestiarium
2020-10-24 09:27
Hvorfor? De står vel uden indflydelse. Mig bekendt findes den regel ikke i anden sport.
#20 Del337ed
2020-10-24 23:08
Du spørger mig om hvorfor reglerne er som de er? Hvorfor ikke spørge dem som har skrevet dem :D
#21 Bestiarium
2020-10-24 23:38
Jeg tror sku ikke at de er aktive på d2.
#5 Luffe-
2020-10-23 12:42
12 mdr er godt nok ikke meget.
#6 Sander
2020-10-23 12:51
Jeg tror, der kommer yderligere ban til dem, som har spillet på egne kampe. Det er i hvert fald sådan, jeg læser det, selvom det er skrevet ret kryptisk. Noget kunne godt tyde på, at de her bans bare er for at oddse på en liga, man selv er en del af, og der vil jeg jo så sige, at det er en ret hård straf (måske helt på sin plads) at få 12 måneder for at være en spiller hos Team A, der oddser på, at Team B slår Team C.
#7 SiberiaHusky
2020-10-23 12:57
Er personligt mest forundret over deres ban. Synes dette minder mig utroligt meget om iBP skandalen. Er banned pga det ESIC (anden organisation end Valve?) Eller er Valve del af ESIC?
#8 Sander
2020-10-23 13:23
Valve har intet med ESIC at gøre. Jeg tror IBP i høj grad var fordi CSGO begyndte at blive så stort, at Valve ville sende et klart signal til alle om, at man er helt færdig, hvis man prøver på den slags.
#9 SiberiaHusky
2020-10-23 13:49
Tak for det hurtige svar. Ha' en god weekend.
#10 RAVN
2020-10-23 14:10
Jeg er helt med på at det skal udløse en form for straf, hvis man Oddser på sine egne kampe, men er det ikke ret voldsomt at få 12 måneders udelukkelse fordi at man spiller på et af de andre hold? Eller er der mig der er helt gal på den her.
#11 Rubel
2020-10-23 14:18
Der burde ikke være noget galt i at oddse på kampe i samme liga. Imo er det heller ikke et problem at odds PÅ sig selv.
#12 RAVN
2020-10-23 14:50
Må også indrømme at jeg nok heller ikke er så meget imod at odds på sig selv.
#19 Thranum
2020-10-24 16:36
Jeg er egentlig ret enig med dig, men tænker problematikken ligger i at man holdende imellem kan aftale en vinder, og splitte en eventuel gevinst? Så for at komme matchfixing til livs, rammer det jo desværre dem der ikke har onde hensigter, og som blot tror på egne evner! :D
#14 MrBlond
2020-10-23 14:52
Du er ikke gal på den, synes os det lige meget nok.
#13 MrBlond
2020-10-23 14:52
Rooster 1 og rooster 2. xD
#18 DH_JanLund