Opret Log ind
Medie: G2 planlægger bud på NiKo
NiKo kommer til at spille sammen med sin fætter, hvis G2 lykkes med at hente ham.
Skrevet af: Sander    18. september 2020 17:49      

NiKo blev i 2019 kåret som verdens 11. bedste spiller.

NiKo kan snart komme til at spille på hold med sin fætter huNter, da G2 angiveligt er på vej med et bud på den 23-årige FaZe-spiller.

Det erfarer HLTV i samarbejde med 1pv.

G2 og FaZe er ifølge medierne allerede så langt, at de har indledt forhandlingerne, men der er endnu ikke landet et konkret bud på FaZes bord.

NiKo har spillet i FaZe siden 2017, hvor de købte ham i mousesports. Dengang skrev mediet Dot Esports, at prisen lå omkring 3,1 millioner kroner.

Hvis G2 skal have fingrene i NiKo, forventes prisen at være noget højere, og han kan derfor gå hen og blive en af de dyreste CS:GO spillere nogensinde.

Det er dog endnu uvist, om de to hold når til enighed om prisen, og om NiKo overhovedet vil væk fra FaZe. Holdet har dog haft det svært på det seneste, hvor de er faldet fra nummer 3 til 14 på ranglisten, og derfor er enkelte begyndt at spekulere i spillernes fremtid.

Hverken HLTV eller 1pv ved, hvem NiKo er udset til at erstatte hos G2, men førstnævnte skriver, at det meget vel kan være AmaNEk, der ryger.

Hverken G2 eller NiKo har ønsket at kommentere på oplysningerne, da HLTV kontaktede dem.

G2 består lige nu af:

  • fr JaCkz
  • fr kennyS
  • fr AmaNEk
  • ba huNter
  • rs nexa

FaZe består lige nu af:

  • no rain
  • ba NiKo
  • dk Kjaerbye
  • br coldzera
  • lv broky
#1 MrBlond
2020-09-18 17:59
Spændende, Ku være en farlig Duo og gøre G2 farligere men, om Niko så ville væk fra Faze er spørgsmålet i sig selv. Men kunne godt se os at Amanek eller Jackz røg. :)
#2 Phoey
2020-09-18 18:15
Jeg kan ikke se Jackz forlade. Han er simpelthen så vigtig for Hunter på det lineup.

Det er kun Amanek som kan ryge i svinget her.
#8 MrBlond
2020-09-18 19:56
Ja tror os, det bliver Amanek👍🏼 Men hvordan er Jackz vigtig for Hunter? Skal bare lige forstå det altså som support eller.?😄
#10 Phoey
2020-09-18 20:05
Hunter havde et langt interview engang, hvor han gav hele essensen af hans succes for G2 til Jackz.
De spiller jo som Entry duo, og Jackz skaber bare altid den plads Hunter har brug for.
De går ofte 1 for 2, da Hunter er så dygtig, at hvis han får nok plads, og Jackz tager nok opmærksomhed så skyder han to.
Jackz er oven i det en fænomenal aimer, som måske har det bedste Entry-touch af alle i øjeblikket.
Han er en komplet holdspiller, og hvis Hunter mærker vigtigheden af Jackz for ham, så er det jo i sig selv en stor del af G2’s succes.
#12 Phoey
2020-09-18 20:13
Ydermere er Amaneks impact rating 0.81 imod Jackz 1.01, trods de stort set har samme rating.
Amanek bidrager imo ikke nok hvis han ikke skal være in-game leader.
I hvert fald ikke set udefra. Skal ikke kunne sige hvordan det er bag kulisserne.
#16 MrBlond
2020-09-18 23:22
Tak, for den korte insigt Phoey, det var sku ret sjovt og læse og det tror jeg slet ikke jeg vidste, ikke det om Jackz og hans betydning og hans aim. Men det med Hunter giver menining men han er en vanvittig dygtige aimer os!☺️ Men ku du se Niko spille for G2 så?
#23 Phoey
2020-09-19 17:44
Jeg har altid haft et ønske om, at se NiKo, Nexa og Hunter spille på hold sammen.
Om det fungere er dog svært at spå om.

Dog synes jeg, at NiKo er begyndt at vise sig som en meget alsidig spiller, som ikke er ked af at tage de kedelige roller.
Så mon ikke de kan flette ham ind i spillestilen.
Om ikke andet er det et KÆMPE løft i forhold til firepower, og jeg ville være enormt bange for det lineup i fremtiden, hvis de får kabalen til at gå op.
#24 MrBlond
2020-09-19 19:16
Ja præcis, det kunne jeg os godt forstille mig, specielt med firepoweren! Det kunne være farligt!😄 men, jeg håber de kan få den kabale til og gå op, det kukke være spændende.👍🏼
#3 SEVEN
2020-09-18 18:53
Ser ikke nogen store bedrifter for FaZe i fremtiden, så det ville ikke være dumt. Ud med Amanek.
#4 whitebear22
2020-09-18 18:58
Jeg forstår godt G2, men det må være surt for AmaNEk - han spillet ofte på lorte positioner og indtager roller, der ikke indbyder til hæder og ære.

NiKo er en bedre spiller, så det er et godt bytte for holdet som helhed (må man formode), og de kan åbenbart ikke få hjulene i gang i FaZe :)
#5 Wasin
2020-09-18 19:06
Det kan lyde underligt, men hvis den her går igennem så er jeg godt nok spændt på at se hvordan de formidler SÅ meget firepower på samme hold. Et hold har godt af typerne der spiller de lidt kedelige spots og er mere en holdspiller end nødvendigvis topfragger typen. Måske NiKo er parat til at indtage role-player delen i højere grad qua hans tid som IGL.

Udover det skal KennyS fandme også til at vågne op. Han har sine kampe jovist, men han hænger sgu lidt i bremsen.
#20 zypR
2020-09-19 10:35
du altid så negativ wasin. de kan vel bare hente cheat som du brugte i 1.6 :) så skal han nok vågne op :)
#21 Wasin
2020-09-19 12:10
Tag din sølvpapirshat på lille ven. Alt imens så prøver jeg at opretholde et mere kritisk syn på tingene og tage et perspektiv som sætter spørgsmål til tingene i stedet :)
#26 zypR
2020-09-23 12:33
løb en tur og saml tankerne, du har godt af det både fysisk og psykisk :)
#27 Wasin
2020-09-23 12:52
Hvad ved du om min fysik nu til dags? Er det bare endnu et hovedløst forsøg på at lege kong gulerod foran computeren? :D
#28 zypR
2020-09-24 00:23
<3
#29 Wasin
2020-09-24 12:16
Tak for at bekræfte min tese :)
#30 zypR
2020-09-28 08:41
ALTID ALTID. JEG KØRE ALTID FOR STÆRKT OGSÅ I BIL. DET JEG SKU LIGEGLAJ MED
#6 unclejakes
2020-09-18 19:20
Hvis NiKo ryger til G2:
1. Hvilken IGL kan Faze få, der kan få dem på ret kurs?
2. Sælger de flere spillere? Der var rygter om Broky til c9 og woxic til faze, men det var meget, meget løse rygter, sker nok ikke.
3. Men hvis Faze bliver ved med at skuffe og blive irrelevante, så er det ikke utænkeligt at de begynder at sælge spillere og omsadle. I så fald kommer Coldzera og Kjaerbye nok til blive fanget i et buyout helvede. Kjaerbye fordi han ikke har bevist noget i Faze endnu og Cold fordi hans buyout nok er langt over hans reelle værdi.
Hvis jeg skulle gøre et godt køb fra et Faze i opløsning, så ville jeg kigge på Rain og Brokys buyouts.
#7 WeiZ
2020-09-18 19:51
Broky synes jeg skal væk fra det hold. Om det så er hen til C9, eller i mod mouz til et 6 mands lineup.
#9 MrBlond
2020-09-18 19:56
Hvorfor skal Broky væk?🤷🏼‍♂️
#13 WeiZ
2020-09-18 20:15
Synes han lige er et niveau over faze. :p - Har en fornemmelse af, han godt kunne spille bedre hvis han spillede på et lidt bedre hold. :)
#15 MrBlond
2020-09-18 22:58
Jeg er faktisk helt enig med dig på ddt der, det tror jeg os!👍🏼 :) men hvem ved måske skifter han engang?
#19 WeiZ
2020-09-19 03:29
Jeg håber virkelig han skifter :D
#22 MrBlond
2020-09-19 16:02
Same ku være læks!😄
#11 Bjelanden
2020-09-18 20:12
Kommer meget an på hvilken retning Faze vil gå fremad rettet. Vil de forblive internationale, eller vil de lave en "Complexity" også måske beholde kjaerbye og trække et par danskere med over samtidigt. Ser i hvert fald ikke cold blive, hvis niko ikke er der. Ved ikke om jeg kunne se ham ende tilbage med TACO evt. Det var i hvert fald ham der i store træk levede i skyggen af cold, da han var verdens bedste.

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at hvis IEM New York eller hvad end næste turneringer der kommer er, ender i en fiasko, så er det ikke det Faze line up vi ser mere efter tror jeg.
#14 unclejakes
2020-09-18 20:21
Men eftersom Cold havde en buyout for 1 million dollares da han blev købt af Faze, så kan jeg simpelthen ikke forestille mig at han kan gøre andet end at blive. Hvem ville købe ham?
#18 Bjelanden
2020-09-18 23:33
Tænker den buyout godt kan forhandles. Men tror også der er bedre alternativer, men tænker ikke at han bliver, hvis Niko ikke er der.

De to har været turtelduer længe.
#17 popechild
2020-09-18 23:26
også på tide at få amanek ud.........
#25 rEkZA