Opret Log ind
FalleN trækker sig fra MIBR efter udskiftninger
Major-vinderen bad i nat om at blive placeret på bænken, da han er utilfreds med beslutningen om at afskedige fer, TACO og dead.
Skrevet af: Alsofas    14. september 2020 06:45      

FalleN tager nu en pause for at overveje mulighederne for fremtiden.

Sent i går aftes rystede MIBR Counter-Strike scenen, da de i en pressemeddelese på Twitter annoncerede, at spillerne fer og TACO samt den susprenderede coach dead nu blev fortid på holdet.

Det har fået FalleN på tasterne, da han i nat meldte ud, at han trækker sig fra holdet. Det skriver den 29-årige i en TwitLonger.

Jeg udtrykker min utilfredshed med MIBR, som følge af beslutningen om helt at omlægge det hold, jeg valgte at spille for. Vi kom som et hold, og vi vil gå som et hold.

Jeg er ikke tilfreds med den senest beslutning. De sidste par uger har været hårde og udfordrende, og derfor beder jeg nu om at forlade det aktive holdkort, mens jeg tænker over mine næste skridt, skriver FallaN blandt andet i sin TwitLonger. 

I sin TwitLonger gør FalleN det også helt klart, at han ikke indstiller karrieren, men overvejer sine muligheder for fremtiden, og at han ser frem til et nyt kapitel. 

Holdkammeraten kNgV- var også på tasterne i nat og heller ikke bleg for at tage afstand fra organisationens bestultning om at lave udskiftninger. 

MIBR er senest faldet fra en 16. plads på HLTVs ranglisten til en plads uden for verdens top 20, da de nu indtager pladsen som nummer 21. Det brasilianske mandskab har lidt nederlag til en efterhånden lang række af hold placeret uden for top 30. 

MIBR ser nu ud som følger:

  • br kNgV-
  • br trk
     
  • br FalleN (Bænket)

LÆS OGSÅ
MIBR siger farvel til fer, TACO og dead

#1 weKz
2020-09-14 09:04
Tror desværre det her er en forhastet beslutning for fallen, jeg tror simpelhen ikke på, at med hans nuværende niveau kan finde en ny arbejdesgiver inden for top cs. Det kommer til at bide ham røven.
#2 sirr
2020-09-14 09:05
Helt enig, men omvendt også fedt at han ikke bare feder den af på en formodet høj løn, men i stedet vælger at følge hans mavefornemmelse.

Jeg tror at han, og de andre gutter der er ude, var groet lidt fast på holdet og deres vaner - har svært ved at se dem komme tilbage til top cs. Bliver spændende at se hvad organisationen gør nu :-)
#3 zanoj
2020-09-14 09:39
Man kunne forestille sig, at FalleN ville blive en formidabel taktisk coach. Der er vidst ingen risiko for, at han har benyttet sig af coachbuggen - endnu ;-)

Ville være et godt sign for hvilken som helst org, der er ramt af "skandale".
#17 Iceyyy
2020-09-14 13:03
træner for Teamone aka Brasilien anden bedste hold.
#4 vnG
2020-09-14 09:51
Jeg forstår stadig ikke hvordan man kan bænke sig selv, når man har en kontrakt.

Counterstrike er på nogen punkter ikke kommet væk fra kældermentaliteten.
#5 Tyze
2020-09-14 09:55
God pointe 😅
#6 ClinT
2020-09-14 10:04
Fuldstændigt enig. Også selvom man er utilfreds.
#7 Brian
2020-09-14 10:07
Kan man sætte det lidt i perspektiv til Gareth Bale og real Madrid? :-)
#8 TheUltimo
2020-09-14 10:18
Det tænker jeg ikke. Det er ikke Bale, der har valgt at være på bænken, det er klubben. Samtidig har klubben afvist flere bud især et skifte til Kina, som nærmest var done deal.
#9 saks
2020-09-14 10:20
Selvvalgt bænkning burde betyde man frasagde sig sin løn!
#10 JinXXX
2020-09-14 10:24
Det kan jo også være sådan det forholder sig? Ved vi jo intet om.
#11 fLix8
2020-09-14 10:32
Omvendt kan man sige, at det gavner både ham og organisationen, at han ikke fortsætter halvhjertet, når de vil bygge et nyt hold op. Ser det ihvertfald kun som positivt, at han vælger at gøre det på denne måde.
#12 3k2
2020-09-14 10:46
Det er vel ikke et meget anderledes koncept end at man kan strejke? Og vi ved jo heller ikke om det har været er request fra ham eller en besked om sådan var det nu. Det kan sagtens være mibr faktisk var mest interesserede i at skifte ham ud også, men ikke rigtig kunne slippe afsted med det pga. hans brand. Fallen er et åndssvagt brand i Brasilien, så tror sku ikke bare lige de trivielt kan forsvare at smide ham på porten, selvom hvis var blevet vurderet bedst for holdets præstationer at komme af med alle fra det gamle team.
#13 vnG
2020-09-14 11:38
Nu ved jeg at spillerne som regel kræver løn stadigvæk, når de laver 'jeg bænker lige mig selv' stuntet, og man har ikke krav på løn under strejke.

Hvis vi endelig skal derhen, så er det vel nærmere ulovlig arbejdsnedlæggelse - du kan jo selv forsøge at gå til din arbejdsgiver og sige at du ikke kommer mere, fordi du bedre kunne lide den gamle rengøringsdame og utilfreds med udskiftningen.

Jeg er sikker på at den lander godt :)
#16 fLix8
2020-09-14 12:49
Såfremt de stadig forlanger løn, er det jo helt i skoven.
#15 sekke
2020-09-14 12:48
I en 'almindelig' sport havde man fået en kæmpe bøderegn for hver dag man valgte at udeblive, med udsigt til mere ubehagelige ting for kontraktbrud. At pros vælger at bænke dem selv i esport, er i min optik et tegn på en svag organisation. Det er trods alt organisationen der tillader spillerne at bænke sig selv. Så jeg er uenig i at det har noget som helst med en kældermentalitet at gøre.
De ville gøre det samme i fodbold, hvis de kunne slippe afsted med det, og fodbold bliver sjældent spillet i en kælder. :)
#18 vnG
2020-09-14 13:28
Fodbold er heller ikke i gang med at bygge en sport op =)
#19 Mrnobody
2020-09-14 15:37
Computer spil bliver nu heller aldrig en sport :D
#21 diOnysos
2020-09-14 17:34
Skal vi vædde om det?

DET bliver ligeså meget en sport som skak er, hjerne sport. Ved godt den kan være lidt fremmed for dig, men vent og se.
#22 Mrnobody
2020-09-14 17:55
Det bliver aldrig en sport makker, det vil altid være et spil der sgu forskel :D
#23 Tyze
2020-09-14 18:22
Hvorfor er du så egentlig aktiv her på siden? Du er jo tydeligvis i mod hvad folk forsøger at skabe her? :S
#24 Mrnobody
2020-09-14 18:52
Ro på makker, stater blot det ikke er en sport. Nogle vel sikkert mene det er en sport, for mig kræver det at man deltager under OL (I det mindste være en kandidat til dette)

Men derfor kan man stadig dyrke det på konkurrence plan.
#25 diOnysos
2020-09-14 19:14
Hahahahaha der har været esport med i OL din kegle...

MEn ok, du har din egen krøllet definition af sport end vi andre har og fred være med det. Men som TYze skriver, hvorfor hænger du herinde? du skriver kun negativt og har intet at bringe til sitet andet end din gamle mands mavesure opkast.
#26 Tyze
2020-09-14 19:54
Hvornår var der esports med til OL? :S
Så vidt jeg ved, har der været en masse snak om det, og det er da heller ikke umuligt at det kommer på et tidspunkt, men det er da ikke sket endnu?
#29 ClinT
2020-09-14 20:31
Jeg tror ikke det er sket endnu heller. Kan i hvert fald ik google mig til noget.
#30 Mrnobody
2020-09-14 21:28
Der har aldrig været noget esport til OL 😂🤡

Har ikke været negativ herinde længe, du den eneste som kommer med negativ energi på den tråd her.
#33 diOnysos
2020-09-14 21:51
https://time.com/5136962/e-sports-olympics-pyeongc..

Derud over betyder ordet sport som kommer fra oldfransk "adspredelse" og har intet med at man skal bevæge sig, men prøv selv at google lidt på definitionen selv.

Fiskeri og skak er også sport, det samme er dart ;)

Men det jeg tror du prøver at kommunikere er at DU ikke synes det kan kaldes en sport.
#27 Tyze
2020-09-14 19:55
Vil altså mene at esport er en kandidat til det. Det er ofte oppe at vende, og i Danmark hører det jo under Danmarks Atletik forbund.
#31 Mrnobody
2020-09-14 21:29
ja det skam rigtigt, men at kalde det en sport uden at være fysisk aktiv er vidst at overdrive det. esport ja, sport nej.
#32 Tyze
2020-09-14 21:47
Det kommer jo altid an på din definition af sport.
Engelsk har desværre kun 1 ord for sport. Men i Danmark har vi jo længe lavet forskel på idræt og sport. Jeg håber da at den definition også kommer til udlandet en dag. I mine øjne har sport ikke noget, med fysisk aktivitet at gøre. Det er en konkurrenceform, hvordan kan der ellers "gå sport i den", som Faxe Kondi reklamen engang sagde. Idræt derimod har alt at gøre med fysisk udfoldelse.

Men ja, på engelsk er der ikke rigtig forskel, hvilket det da ikke kan udelukkes at der kommer en dag. Man har før ændret definitionen på et ord jo ;)
#20 sekke
2020-09-14 15:41
Det har du fuldkommen ret i og derfor er det ikke den bedste sammenligning, men jeg håber du forstod hvilken retning jeg prøvede at trække mit argument i. :)
#34 donfrankie
2020-09-15 22:26
Helt enig, såfremt organisationen ikke har været dumme nok til at give ham muligheden.
Det burde koste bøder at nægte at spille, eller som minimum skal han ingen løn have.
Ud over det så burde han ikke kunne få lov at spille for andre, heller ikke træne med et andet hold. Finder man ud af at han alligevel har trænet med et hold, så burde modstanderne blive nægtet deltagelse i diverse turneringer som straf.

Han har underskrevet en kontrakt som han skal opfylde, ikke bare når han lige har lyst.
#14 Mrnobody
2020-09-14 12:22
Ja det fatter man jo ikke Taco, fer & Fallen comboen er vidst prøvet af han burde give det et skud med 2 nye gutter.
#28 MrBlond
2020-09-14 19:59
Uha, der sker noget ved MIBR i de her dage. Bliver spændende! :) og se, men det er os på tide der sker noget! De har virket afdanket og trætte, og Deres niveau er bare ja ikke noget fantastisk.