HooXi har fået testet vandene på Counter-Strike 2, og G2-danskeren er godt tilfreds.

HooXi giver Counter-Strike 2 otte ud af ti

Ingame leaderen hos G2 har vurderet Counter-Strike 2 ud fra en håndfuld kategorier, og han er tilfreds med det, han ser.

Otte ud af 10.

Det er den score, som HooXi vil Counter-Strike 2 baseret på et par timer med spillet.

Det har den tidligere Copenhagen Flames-spiller skrevet på Twitter.

Verdens bedste ingame leader har vurderet spillet ud fra fem kategorier, herunder lyd, tickrate, utility, mapdesign og udseende samt våbenadfærd og følelsen ved at spille Counter-Strike 2.

Våbenadfærd og følelsen ved at spille det - 8/10

Ifølge HooXi har Counter-Strike 2 ikke ændret sig helt vildt meget fra CS:GO, da han kun synes, at det er et par af våbene, der føles anderledes.

G2-spilleren er ikke blæst helt bagover af ændringerne til våbene eller følelsen ved spillet, men han er bare glad for, at det føles som CS:GO, når man er på en server.

Generelt synes jeg ikke, at der er en stor forskel fra CS:GO, og jeg kunne forestille mig, at jeg ville vænne mig til det inden for en uge eller sådan noget. Jeg er meget glad for, at spillet ikke har ændret sig for meget. Det er mest Scout, Deagle og AK-47, som er ændret for mig. Andmeldelsen på otte ud af ti er baseret på, at jeg ikke føler mig blæst bagover af forbedringerne, men jeg er bare glad for, at de formåede at beholde CS:GO-følelsen i Counter-Strike 2. Godt gået, Valve!

Mapdesign og udseeende - 7/10

VALORANT og Fortnite.

Med tilføjelsen af Source2 er spillet nartuligt blevet lysere og mere farverigt, og for HooXi er det også tydeligt at se, at Valve har taget inspiration fra VALORANT og Fortnite.

Selvom, jeg tror, jeg er meget alene om denne holdning, synes jeg, at spillet ser lidt tegneserie-agtigt ud. Jeg kan godt lide, at spillet er meget lysere og har flere farver - CS:GO ser meget kedeligt ud sammenlignet med Counter-Strike 2, men jeg tror, at man kunne have opnået det uden at tage inspiration fra Fortnite og VALORANT.

En anden stor ændring er, at skyboxes er blevet helt fjernet, og den danske ingame leader ser frem til at prøve nogle nye ting af.

Jeg håber og tror mest, at det handler om at vænne sig til det. Igen; jeg er glad for, at de har formået at lave ændringer, der ser gode ude, og som stadig ligner Counter Strike. Udover det er skyboxes blevet totalt fjernet. Jeg synes, at det er helt fint - vi får nok nogle fede, nye idéer, og hvis vi ikke gør, må vi bare se ropz- eller BIG-demoer og stjæle fra dem. Intet problem!

Utilty - 5/10

Den nok største ændring fra CS:GO til Counter-Strike 2 omhandler den nye smoke-mekanik, der gør det muligt at skabbe smokes væk ved at skyde i dem, eller kaste HE-granater ind i dem.

HooXi synes, at selve idéen med at gøre smokes mere afslørende og samtidig fjerne oneway- og bug-smokes, er meget fed. Men den nye HE-mekanik er danskeren overhovedet ikke glad for.

Ja. Jeg ved det godt. Os CS:GO-spillere er ikke meget for ændrigner til vores elskede spil. Jeg tror, at det er blevet bedre gennem de seneste par år, men den her er lidt for meget, for at sige det mildt. Jeg kan faktisk godt lide idéen med, at du kan skyde gennem en smoke, og den så bliver mere afslørende for dem, der indleder en spam-battle. Jeg synes, det er en god og fair måde at fjerne oneway-smokes og HE-buggen, hvor man kunne se 'skygger' af andre gennem smoken, som ikke var meningen, man skulle, skriver HooXi og tilføjer:

Men den nye HE-mekanik med at få smoken til at forsvinde i 3-4 sekunder er for meget. Jeg tror, at det kommer til at ændre måden, CS bliver spillet på forevigt, og man er nødt til at være forsigtig med at ændre fundamentale ting ved CS, som har været der siden begyndelsen. Jeg er ikke fan, og jeg håber, at de kommer op med noget andet, eller bare fjerner det helt. Og det her er ikke bare mig være en typisk CS-spiller, der hader ændringer, for jeg har puttet meget tanke i det. Jeg har prøvet, og jeg kommer til den samme konklusion om og om igen.

Smokes er ikke den eneste granat, der har været udsat for ændringer, da også molotovs er blevet nemmere at se igennem, mens flashes nu gør det sværere at høre.

Udover det kan jeg virkelig godt lide den nye molotov. Jeg synes, det ser godt ud, og de har formået at fjerne det dumme sorte røg over ilden, man havde brug for specielle indstillinger for at se igennem. Udover det er der en lille ændring til flashes, hvor man, selvom man undviger dem, mister evnen til at høre i noget tid, og det gør mig faktisk ikke noget. Så udover HE-mekanikken i smokes; Godt arbejde, Valve!

Lyd - 10/10

Hvis Valve har ramt plet på noget punkt, så er det lyddelen.

Det er det i hvert fald, hvis du spørger HooXi. Den nye radar-tilføjelse giver nogle sjove elementer, og de generelle lyde fra våben, skridt og granater har ramt bullseye.

Jeg kan virkelig godt lide lydene i spillet. Alt fra våbenlyde, skridt, granater til den store ting under raderen, når man dropper forskellige ting, der laver forskellige lyde. Det betyder, at man kan lave nogle sjove mind games ved at drpppe bomben og andet til at snyde sin modstander. Jeg er sikker på, at folk nok skal være kreative! Generelt super godt arbejde med lyddelen. Det føles tilfredsstillende at ramme et headshot, ikke bare med Deagle, men med alle våben. Godt arbejde!

128 tick eller hvad? - ?/10

Da HooXi og G2 i øjeblikekt er på Malta, hvorpå de deltog i ESL Pro League, har danskeren haft svært ved at vurdere det nye tickrate-system, da internettet ikke har været på hans side.

Jeg er på Malta uden optimal ping, og det er meget svært for mig at bedømme, om dette system fungerer godt eller ej.

Samlet score - 8/10

Samlet set virker HooXi til at være godt tilfreds med det, han har set, men han er selvfølgelig lidt ked af timingen, nu når han og G2 er vedens bedste, som de havde set frem til at være gennem hele året.

For et spil, der er i beta og med så mange ting, der virker til et punkt, hvor man ikke krummer tæerne, mens man spiller, er jeg faktisk optimisk for, at Valve nok skal ramme plet i sidste ende. Især hvis de bliver ved med at involvere feedback fra CS:GO-fællesskabet, og bliver ved med at lytte til holdninger fra personer i industrien. Nu kan vi godt diskutere timingen ved det hele, siden jeg havde planlagt at have det bedst år i min karriere med G2, og det her gør måske tingene kompliceret, men det er ikke tiden til at være selvisk!

Hvad ville du give Counter-Strike 2 på en skala fra 1-10? Del din holdning i kommentarfeltet

#1(Med 0 svar)
24. marts 2023 kl. 21:01
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Jeg giver HooXi 10/10.
#2(Med 4 svar)
24. marts 2023 kl. 22:06
wazorntB
Min aller første tanke da jeg så den del med smokes, var præcis den samme som Hooxi nævner her - Det ødelægger for meget ved spillet, at man kan fjerne smokes i flere sekunder med en he. Det må de gerne ændre til meget kortere, eller helt fjerne det igen.
#3(Med 3 svar)
24. marts 2023 kl. 22:20
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Mener HooXi selv har sagt, at smoken er den bedste utility by far, så jeg har ikke så meget imod, hvis den bliver nerfet lidt.

Personligt synes jeg så også, at smokes som de er nu, alt for ofte gør seeroplevelsen værre. Når der er fuld utility og et choke-point til et bombesite bare er smoket stort set hele runden :/ Det indsnævrer mulighederne for, hvad der kan ske i en runde for meget imo.
#4(Med 2 svar)
24. marts 2023 kl. 22:38
wazorntB
Så kunne man i stedet for ændre varigheden af smokes, så de var tættere på 10 sekunder end hvad tilfældet er nu.
Jeg siger heller ikke idéen med smokes i cs2 er dårlig, men at de 3-4 sekunder du kan fjerne smokes via en he, simpelthen er alt for lang tid.
#5(Med 1 svar)
24. marts 2023 kl. 22:55
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
fair og i har sikkert ret, jeg har ikke set så meget gameplay fra CS2 endnu.
Det ville heller ikke gøre mig noget, hvis man bare forkortede smoketiden lidt.
#6(Med 0 svar)
24. marts 2023 kl. 23:19
wazorntB
Nu har jeg desværre ikke selv haft muligheden for at prøve betaen endnu, men af de videoer og stream jeg har set, synes jeg bare at det er helt tydeligt hvor ødelæggende det vil være for spillet.

At lade smoken være som den var i csgo og forkorte den med nogle sekunder, tænker jeg selv ville være den bedste løsning.
Alternativt må de lade smoken være som den er nu, og gøre så den samler sig igen hurtigere.
Det er egentlig de to eneste løsninger jeg reelt kan se på problemet.
#7(Med 0 svar)
25. marts 2023 kl. 10:33
Famous
Det kræver tilvænning men generet er smoke's bare lidt OP i CS pt. F.eks. hvis T siden kan alle smokes til entry på Inferno B-site, er det vanvittigt svært for CT at gøre noget imod et push. Her vil CT pludselig kunne udligne en del af det ved at fjerne smoke med HE's.
Det kræver jo trods alt at man ofrer sin HE for at fjerne smoke, så synes faktisk det er fint tænkt, at du kan gøre noget imod smoke men det er et trade 1:1 mod at miste noget vigtigt samtidigt. Bliver spændende at prøve in-game
#8(Med 0 svar)
25. marts 2023 kl. 11:09
PtrsN
Forstår ikke, at han er så positiv i forhold til alle de nye lyde. AK’en og scope lydene er super mærkelige, bare for at nævne et par eksempler.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.