Bl4ze faceit perm ban

1. juni 2026 kl. 20:48
Rooxy
Så lige, at det 12-13-årige danske talent Bl4ze er blevet bannet på Faceit den 1. juni for platform abuse. Jeg synes, det virker ret mærkeligt, især når man tager hans unge alder i betragtning. Er der nogen, der ved, hvad årsagen kan være?

Jeg har ikke kunnet finde særlig meget information om sagen, og derfor undrer det mig, hvad der præcist ligger bag bannet. Platform abuse kan jo dække over flere forskellige ting, så det er svært at vide, om der er tale om noget alvorligt, eller om det skyldes en misforståelse.

Jeg synes også, det ville være ærgerligt, hvis et så stort talent skulle få sat en stopper for sin udvikling på grund af en permanent udelukkelse. Samtidig virker et falsk positivt ban umiddelbart usandsynligt, da Faceits permanente bans efter sigende bliver gennemgået manuelt, før de udstedes.

Er der nogen, som har mere indsigt i sagen eller har hørt rygter om, hvad der kan være sket? Det kunne være interessant at høre, om der er kommet nogen officiel forklaring, eller om der blot er tale om spekulationer på nuværende tidspunkt.

Powerliga: liga.dust2.dk/spillere/76561199223906381/bl4ze
Faceit: faceit.com/en/players/Bl4zE333/cs2
#1(Med 3 svar)
1. juni 2026 kl. 21:49
ArrGO-
er det ikke noget med faceit og deres age limits? er ret sikker på den er på 13 år. synes jeg kan huske der skete noget ligende med en ung kazahkstaner som Hobbit coachede som blev bannet på grund af hans alder.
#2(Med 2 svar)
2. juni 2026 kl. 09:31
bitphlipphar
Det er rigtigt at man skal være 13 år på Faceit. Hvis han er under 13 år, så er det mærkeligt at hans konto er verificeret - for det kræver dokumentation i form af ID. Lad os håbe at der er ikke er snydt med det - og at han sagtens kan få sin konto igen når han fylder 13.
#3(Med 1 svar)
2. juni 2026 kl. 10:18
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Han har jo også spillet HLTV kampe nogle måneder og 5 ESEA leagues/Playoffs på Faceit så man burde jo godt vidst at han findes inde på Faceit platformen også nu hvor han er verificeret. Så det virker også underligt at banne ham nu.

x.com/pccchampionship/status/2038989148971807067
Han er også fyldt 13, så kan vel være fordi han har snydt med det, mens han stadig var under 13? Men jeg forstår ikke helt, at hverken ham eller Sashi har været ude og sige noget
#4(Med 0 svar)
2. juni 2026 kl. 10:40
bitphlipphar
Jeg er helt enig. Håber der kommer styr på det hele igen - og at der ikke er nogen, der kommer i klemme i en eller anden form for underlig håndhævelse af mærkelige regler :)
#5(Med 3 svar)
2. juni 2026 kl. 12:59
SNAZ
Forstår heller ikke at blaze som den eneste spiller (ret mig skriv hvis jeg tager fejl) i POWER ligaen ikke skal oplyse sin alder. Er der også en aldersgrænse for at spille i ligaen, hvor dust2 har boycuttet reglerne for Sashi/blaze?

Jeg er nysgerrig. Beskylder ingen personer for noget.
#6(Med 1 svar)
2. juni 2026 kl. 13:17
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Der gælder nogle regler for data om børn under en bestemt alder. Hvis du tjekker hans hltv, har de heller ikke listet hans alder offentligt.
#7(Med 0 svar)
2. juni 2026 kl. 13:23
SNAZ
Tak for svaret. Så giver det fin mening :)
#8(Med 0 svar)
2. juni 2026 kl. 14:43
Rooxy
Der er andre personer i power ligaen der ikke har deres alder oplyst, tag AaB Børnehaven for eksempel :)
liga.dust2.dk/hold/cepter-4-division-d/61239a41191..
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.