Opgradering af computer
17. januar 2022 kl. 11:09
mag
Hey :D Jeg står i den situation, at jeg gerne vil opgradere min computer. Jeg er ikke ekspert på området så søger derfor råd og vejledning

Min computer har følgende specs
i7-9700F
16gb ddr4 ram
1660S

Den kører egentlig spil fint nok, men kan ikke have en stabil FPS over 250~ i cs. Jeg er lidt i vildrede om hvorvidt det er nok bare at opgradere CPU'en og vil det give mange flere fps i cs?

Jeg kører full hd med alt på low.

Jeg overvejer at opgradere til enten en i7-12700k eller en i9-12900k. Hvilken burde jeg vælge? Og er det dumt ift. bottlenecking? Eller vil det stadig give mig et boost i fps i primært cs?

Råd og vejledning modtages med glæde :D
#1(Med 5 svar)
17. januar 2022 kl. 12:51
duargon
Processoren behøver du ikke skifte ud, den er vild nok i forvejen...
Men dit grafik kort burde hedde 2070Super eller 2080 TI, bedre gfx behøver du ikke..
Mht RAM... Hvis jeg var dig, ville jeg få mine DDRAM4 op på 32GB
#2(Med 4 svar)
17. januar 2022 kl. 14:59
mag
Men siden cs er CPU intensive, så ville det ikke give mening at opgradere CPUen til en high end?
#3(Med 3 svar)
17. januar 2022 kl. 15:35
PtrsN
Du skal lige være opmærksom på, at hvis du vil skifte din CPU ud med de forslag du selv kommer med, så skal du også skifte dit bundkort. De nye CPU’er kører på en anden socket.
#4(Med 2 svar)
17. januar 2022 kl. 15:45
PtrsN
Glemte lige at sige, at jeg ikke er enig med duargon i, at du burde få flere ram - det vil højst sandsynlig ikke give dig nævneværdig flere FPS, så det er efter min mening spild af penge i den her sammenhæng.

Umiddelbart vil jeg mene, at din CPU stadig er tilstrækkelig, så problemet må være et andet sted uden at jeg skal kloge mig yderligere på det…
#5(Med 1 svar)
17. januar 2022 kl. 22:26
duargon
Jo flere ram du får på din com, jo mere korttidshukommelse har din computer, jo flere ram du har kørende jo mindre slider det på din CPU, oven i købet kan du have flere programmer kørende uden det slider på din CPU, hvilket gør at din CPU ikke bliver alt for hurtig varm og crasher pga det problem :) dine ram gøre også at din computer arbejder hurtigere.
#6(Med 0 svar)
18. januar 2022 kl. 13:24
PtrsN
Ram og slid på en CPU har intet med hinanden at gøre.
#7(Med 2 svar)
18. januar 2022 kl. 16:20
Lyng
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Din cpu er rigtig god stadig, så det vil være spild at opgradere den imo. Mht. gpu burde det være mere end rigeligt til csgo, tænker du kan klemme flere fps ud med den rigtige opsætning.
#8(Med 1 svar)
18. januar 2022 kl. 18:38
mag
jeg syntes bare jeg har lav fps i cs, i forhold til andre

Kører full hd alt på low. I alm games har jeg mellem 200-280 fps.
#9(Med 0 svar)
18. januar 2022 kl. 20:50
Lyng
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Ja det lyder godtnok lavt, ville ønske jeg havde et mirakel tip til at fixe det. Har før set 2 identiske systemer køre vidt forskelligt i csgo, det lidt mystisk det spil 😅
#10(Med 0 svar)
19. januar 2022 kl. 16:56
vedde
Har du mange programmer åbent i baggrunden imens du gamer? Hvad med "powerplan", hvilken er du på der?
Prøv at tjekke op på nogle små tweaks før du vælger at købe nyt. Der er så meget man kan gøre ved hjælp af nogle google søgninger eller blot en formatering faktisk haha. Det der setup er ganske habilt.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.