Faceit Ban evasion
28. april 2020 kl. 12:53
dem1rci
Hej, jeg skriver her fordi at efter en uges samtaler med faceit er nået ingen vejne, de giver mig automateret svar som ikke betyder en skid. Men jeg vil lige forklare min ban og hvorfor det er sket.

Det er samme situation som xanzir dust2.dk/Community/7038-xanzir-banned-fra-faceit-f..

Jeg plejede at spille på en Imac, som jeg havde bootcampet til at kunne spille csgo i windows. Men den begyndte at fungere helt vildt dårligt i cs, så jeg beslutter mig for at købe en ordentlig stationær, som jeg så gør fra en dreng der hedder Toke.
gyazo.com/07ef062062d80d9676e8e4058b81f587

Jeg logger på faceit, installere cs og det hele er fint men pludselig får jeg en error som siger jeg er banned for ban evasion. Jeg har aldrig nogensinde haft en ban i faceit i mit liv så derfor forstår jeg det ikke.

Her er beskeden jeg får fra faceit som svar gyazo.com/ab7371a58be164ef457ba329b69d55dd
Der står "sharing of hardware" så det må have noget at gøre med pcen tænker jeg.

Hvis jeg nu køber en ny pc, (fordi formålet med den jeg købte var at spille faceit.)
Kan jeg lave en ny account og spille igen?.. Eller bliver jeg bare bannet igen

#1(Med 3 svar)
28. april 2020 kl. 13:12
Radski
Hvis du køber ny pc så får du ikke ban nej, men det er dumt at gøre. Opslaget som du delte med Xanzir omhandler mig, og jeg gjorde som du og Xanzir det samme, hvor jeg købte samme brugte pc som Xanzir, og blev banned. Dengang var jeg ikke gammel nok ( vil jeg selv sige) til at tænke på konsekvenserne (til at sælge pcen videre) , og da mit brug af engelsk var ringe, valgte jeg bare at sælge den videre. Dette gjorde at Xanzir blev banned, hvilket jo betød at 3 personer nu var indblandet i den her "uheldige" situation. Selve ejeren bekræftede at havde snydt på pcen, men skrev efterfølgende at han var lvl 1 og gjorde det primært kun fordi han var "ligeglad". Årsagen til dette udfald var at købet var gennem dba.dk, hvor personen gav et lækkert tilbud men boede desværre helt mod sønderjylland. Derfor tog jeg imod den som pakke. Ugerne inden mit ban evasion spillede jeg også "DPB", hvilket jeg havde gjort i over 1000 kampe med en avg på 20 kills ( intet vildt). Dog kendte største delen af spillerne mig godt derinde, og derfor vidste de også selv at det var en fejl. Jeg har dog endnu ikke fået dette "fixed", da de samme 3 admins giver den samme besked , nemlig at "overadminen" ikke har tænkt sig at kigge på sagen. Derfor står jeg lidt uden hjælp, og selvom der nu snart er gået de 2 år som jeg er banned for, så har det været træls, at de ikke kunne hjælpe mere. Eneste admin der reelt set har hjulpet mig "nok", og gav håb om unban var: Onas, som dog ikke kunne gøre mere, da overadminen igen gav samme besked: At han ikke ville tjekke det igennem.

Jeg ved selv at Xanzir i perioden med hans ban skrev til diverse personer på scenen der har noget at sige, hvor de i sidste ende hjælp ham ud i situation som jeg satte ham i. Dog modtog han som du og jeg samme besked af "jack/jake", nemlig at intet kunne gøres. Så bedste forslag er nok at skrive til nogen der har faceit admins til kendskab, og dermed kan hjælpe dig videre ind i sagen. For ellers kan man sammenligne faceit support med jobcenteret - Du kommer ingen vegne efter step 1.
#5(Med 2 svar)
28. april 2020 kl. 17:37
dem1rci
Jeg lavede en post inde på reddit igår, hvor en admin sagde at hvis det jeg fortalte var rigtigt burde jeg kunne blive unbannet og at jeg skulle sende ID, navnet på ham der solgte min pc og kvitteringen for pcen, det har jeg nu sendt og jeg venter på at de svarer mig igen.
#9(Med 1 svar)
28. april 2020 kl. 18:48
Radski
Alt dette har jeg gjort, og endnu mere - Dog stadig uden et rigtigt svar tilbage.
#12(Med 0 svar)
29. april 2020 kl. 14:01
dem1rci
Du havde ret, jeg fik det samme automateret svar, jeg ved ærligt ikke hvad jeg gør herfra de sender det samme lort hver gang man skriver til dem.
#2(Med 1 svar)
28. april 2020 kl. 13:07
xone
Jeg tænker du bliver bannet igen, men hvad er det du vil have folk på dust2 skal gøre? Det er faceit's platform, du får mest ud af at snakke med dem.
#11(Med 0 svar)
29. april 2020 kl. 14:00
dem1rci
"Du får mest ud af at snakke med dem" virker sandt. Men nej man får ikke en skid ud af at snakke med dem.
#3(Med 6 svar)
28. april 2020 kl. 13:56
Hety
jeg forstår ikke, alt det der deling af hardware, jeg kender til mac adr. osv. men hvis du ligger et helt frisk windows på en maskine du har købt, ville du så stadig blive banned ? eller er det fordi du har købt den og ikke formateret den ?
#4(Med 4 svar)
28. april 2020 kl. 14:50
raxtuzz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
DPL Admin
Som jeg har forstået det. Så har din pc forskellige dele, som cpu/motherboard/gfxkort/ssd osv et unik ID(fx den måde windows kan styre, at folk ikke bruger samme key på flere enheder). Så når faceit banner din account, så banner de også en af de pc dele.(Og det fortæller faceit forståeligt aldrig hvilken hardware ID de har bannet) Så man kan ikke bare fixe det ved at formatere pc.
#6(Med 2 svar)
28. april 2020 kl. 17:50
WeiZ
Man håber at vac også tager den drejning på et tidspunkt med HWId bans :D
#7(Med 1 svar)
28. april 2020 kl. 18:37
madsteR
Kommer det aldrig til.
#8(Med 0 svar)
28. april 2020 kl. 18:42
WeiZ
Det siger jeg heller ikke. Men derfor kan man stadig håbe. :)
#15(Med 0 svar)
14. september 2023 kl. 07:15
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det samme gælder med Windows aktivering. Det bliver gemt på dit hardware også - så Windows automatisk genkender at du har haft dit styresystem aktiveret før, når du vælger at formatere.
#16(Med 0 svar)
14. september 2023 kl. 07:17
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Han vil ikke blive banned igen, hvis han køber en fabriksny computer og smider Windows på. Vælger han derimod at formatere hans nuværende computer, vil han med 99% sikkerhed blive banned igen, ene og alene på baggrund af det hardware ban fra Faceit.
#10(Med 0 svar)
28. april 2020 kl. 18:48
duargon
hva ville de gøre hvis du var netcafe spiller... :o
#13(Med 2 svar)
13. september 2023 kl. 20:37
DrakeN
Jeg har haft en episode med faceit - kort sagt, mit account var lånt ud til min fætter som spillede mm og 1 enkelt game på faceit primært for at tjekke mine skins ud.. Her viste det sig at PCen var tidligere detected for evasion ban, så dermed bliver jeg også bannet - det er dog på hans PC og ikke min...

Hvad vil løsningen være her: oprette en ny bruger på min nuværende PC eller på splinter ny PC ?
#14(Med 1 svar)
13. september 2023 kl. 23:43
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Løsningen er at kontakte FACEIT og spørge dem til råds
#17(Med 0 svar)
14. september 2023 kl. 10:30
DrakeN
evasion ban = permaban - det hjalp ikke dsv

derudover må jeg heller ikke købe nye komponenter for at komme udenom ban - det får man også ban for åbenbart
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.