Opret Log ind
Redeye forlader esport
Grove anklager har eskaleret til, at den 48-årige vært vælger at forlade esport.
Skrevet af: Arthrangos    29. juni 2020 19:32      

Redeye var blandt andet host til V4 Future Sports Festival 2019.

Et utroligt velkendt ansigt har i dag valgt at forlade alt esports relateret arbejde, da Redeye ikke længere ønsker at arbejde i industrien.

Redeye har været blandt esports branchen i rigtig mange år, og har heriblandt været host til en del af de største CS:GO events såsom ESL One Cologne i 2016.

Nu tyder det desværre på, at vi ikke kommer til at se Redeye til et event i den nærmeste fremtid, da han har meldt ud på Twitter, at han ikke ønsker at arbejde i industrien længere.

I hans tweet forklarer Redeye, at de seneste anklager mod ham er grunden til, at han takker af for denne gang, da hans børn også er blevet indblandet. Konflikterne omhandler den nuværende interviewer og host til CS:GO events, James Banks, som for nyligt trådte frem og beskyldte Redeye for at blandt andet have kostet ham store arbejdstitler og fysisk angrebet ham. Redeyes svar på netop disse anklager kan læses her.

Konflikten stoppede dog ikke her, da Redeyes børn og familie efterfølgende er blevet inddraget i dette, som desværre har været så tungt for Redeye, at han har overvejet at tage sit eget liv. Det fortæller han i tweetet nedenfor.

Redeyes seneste år i esport blev især brugt på Dota 2 og StarCraft 2. Hans seneste event i CS:GO var V4 Future Sports Festival, som fandt sted i september 2019.

#1 xone
2020-06-29 19:37
Der bliver seriøst trukket nogle skeletter ud af skabene i de her dage.

Specielt Dota2 scenen har været voldsomt hårdt ramt!
#3 zanoj
2020-06-29 19:57
Skriver om Dota2 på et csgo site. Du er en klovn.
#5 xone
2020-06-29 19:58
Sådan en subsport som csgo skal jo have noget at se op til!
#6 Accepted
2020-06-29 20:02
Ro på politimand :)
#7 sekke
2020-06-29 20:06
De er venner, så jeg tror det er dril. ;)
#10 Accepted
2020-06-29 20:09
Thank god. Troede lige CS:GO religionen havde taget lidt for meget overhånd her inde.
#16 Kristja
2020-06-30 19:24
Hahaha! Havde også lige et par løftede bryn et øjeblik :D
#8 Tyze
2020-06-29 20:06
Ahva? Det er en artikel der handler om eSport generelt, selvfølgelig må han skrive om Dota 2
#2 Nizzen
2020-06-29 19:56
Nogle, der gider at forklare, hvad der er sket her :D
#4 zanoj
2020-06-29 19:57
https://twitter.com/BanKsEsports/status/1276910521..
#9 sekke
2020-06-29 20:07
Jeg kan rigtig godt lide begge to, så det er trist med hele det her scenarie. Jeg håber der bliver fundet en god løsning på det hele.
#11 bat
2020-06-29 20:25
LOL. Hold kæft en omgang High School drama. Som om det ikke sker i alle industrier..
#13 Accepted
2020-06-29 20:31
Bare fordi det sker i andre industrier gør det jo ikke acceptabelt, hvis vi nu formoder at der bliver talt sandt her. "Det sker også i andre industrier" vil jo aldrig være et argument for noget som helst?
#15 Hateville
2020-06-30 09:54
200 iq
#12 SEBM1337
2020-06-29 20:25
Hvis bare halvdelen af det Banks har skrevet om i sit google.docs er korrekt, så er jeg glad for han daffer. Selvfølgelig god bedring mentalt til ham - men han virker godt nok som en nar.
#14 wake
2020-06-29 22:26
Også hvad jeg lige fik ud af det.
Misbrug af sin stilling og tror han ejer hele esport talent
Troede jeg godt nok ikke om ham..