Opret Log ind
Waoo CS:GO Ligaen #5 med 50.000 kroner i pengepræmier
Den femte sæson af Waoo CS:GO Ligaen er nu offentliggjort, hvor der i alt vil være syv divisioner, som tilsammen byder på 50.000 kroner i pengepræmier.
Skrevet af: Arthrangos    20. august 2018 14:38      

Den femte sæson af Waoo CS:GO Ligaen er netop blevet annonceret, og her er pengepræmierne blevet forhøjet fra sidste sæson, da ligaen nu byder på i alt 50.000 kroner i pengepræmier.

Ligaen består af i alt syv divisioner, hvor division 1 kommer til at huse otte hold, mens de seks andre divisioner har op til 12 hold hver. Hvordan pengepræmierne er fordelt i de syv divisioner, kan du se herunder:

Division 1 - 20.000 kroner
1. plads = 14.000kr. 
2. plads = 6.000kr. 

Division 2 - 15.000 kroner
1. plads = 10.000kr. 
2. plads = 5.000kr. 

Division 3 - 6.500 kroner
1. plads = 4.500kr. 
2. plads = 2.000kr. 

Division 4 - 4.000 kroner
1. plads = 3.000kr. 
2. plads = 1.000kr. 

Division 5 - 1.500 kroner
1. plads = 1.000kr. 
2. plads = 500kr. 

Division 6 - 1.500 kroner
1. plads = 1.000kr. 
2. plads = 500kr. 

Division 7 - 1.500 kroner
1. plads = 1.000kr. 
2. plads = 500kr.

Skulle det blive nødvendigt med flere divisioner, vil de ligesom division 5, 6 og 7 have 1.500 kroner i præmier, hvor fordelingen foregår på samme måde.

I division 1 vil der blive spillet én BO1 kamp om ugen, som spilles enten tirsdag eller torsdag med starttidspunkt sat til klokken 20 eller 21, og disse kampe kan ikke rykkes.

I de seks andre divisioner byder programmet på to BO1 kampe hver uge, hvor det som udgangspunkt også er tirsdag og torsdag med et starttidspunkt på klokken 19. Disse kampe kan dog flyttes efter aftale med det andet hold og arrangøren.

De essentielle datoer for ligaen finder du herunder:

  • Tilmelding: 20. august til 10. september
  • Første divisioner: 13. september
  • Endelige divisioner: 17. september
  • Liga start: 25. september
  • Pause: 15. oktober – 21. oktober (grundet efterårsferie)
  • Transfervindue: 19. oktober – 21. oktober
  • Planlagt dato for sidste kamp i division 1: 15. november
  • Planlagt dato for sidste kamp i division 2-?: 6. november
  • Alle kampe SKAL være spillet senest : 15. november

Det koster 250 kroner per hold at tilmelde sig, og hvordan du og dit hold tilmelder jer samt reglerne, kan du læse mere om her.

#1 fremilyset
2018-08-20 14:46
Ja mon ikke nogle spekulerer i at det er nemmere og få de 10.000 i 2. Division end at måske kun ende med 6000 i første :)
#2 Hani
2018-08-20 14:58
Eller ende med ingenting endda.
Jeg forstår heller ikke helt opbygningen.

Jeg havde hellere set at de lavede nogen lignede tv penge i Div 1.
Hvor at 1. præmie selvfølgelig får mest.
Men at der drypper penge af til de andre hold også.
Så kunne de samtidig tage 10.000 fra 2-7 div og så ligge i den bedste.

Det ville gøre det mere attraktivt at deltage i på længere sigt.
#11 TheKonkel
2018-08-20 18:01
Så idéen er at i hellere vil være kendt for at vinde en 2. division end at være nummer to i 1. division ??

Penge er ikke altid præmien, der er færre hold i 1 division dermed færre kampe. Man må gå ud fra at hold i første Div, alle er bedre end en vinder af 2. div.

Jeg gad godt høre forklaringen på uddelingen fra ligaen, helt sikkert. Men jeg uanset hvad ville aldrig have det mindset at jeg ville have nemmere ved at vinde 10k i 2 div og derfor skulle vælge at deltage i det. end at få prestige ved at være nummer 2 eller have chancen for en første plads i 1 div.

Derudover savner jeg helt vildt meget noget kreativitet i de forskellige ligaer, hvorfor ser man ikke i en 1 div, at det er BO2 med 2 gange 3 point på spil, hvor holdene vælger hvilket map de vil spille ligesom i EPL, og slutter det af med et slutspil med BO3. I mine øjn giver det en meget federe mulighed for dækning, meget mere at skrive om for diverse medier. Mulighed for en Lille lan afslutning. Jeg ved godt nogle af de "kloge" siger det bare vil gå 1-1 i de fleste kampe, men jeg tror faktisk på at der vil komme en større lyst til at pracce ud over bare 4 maps på den danske scene på den måde. Fordi hold op hvor har vi mange BO1 krigere :D

Og hvis man oplever mange 1-1 scenarier er det vel i virkeligheden kun fordi at den danske scene er så tæt.

Jeg syntes ihvertfald det kunne være spændende, og hvis man er helt modstander af det. så lav dog et gruppespil hvor vinderen af gruppen går direkte i semi og runner op skal i en kvartfinale. Men hvor slutspillet igen kan foregå lan eller over en weekend så man kan lave noget lækkert content. Fordi er det ikke det som i sidste ende skal lokke investorer til turneringerne til ? at de får en masse eksponering.?
#13 fremilyset
2018-08-21 01:28
Nu er der ikke sindssygt meget prestige i den her waoooooooooo liga. Man kan vel kalde det en opgraderet pracc liga for de semi gode hold
#14 TheKonkel
2018-08-21 01:33
pracc liga ??? wtf ?
#3 Hateville
2018-08-20 15:03
Tænk hvis vinderne i fodboldens 1. div fik mere end 2. pladsen i superligaen... fuuuuck et drama der ville være...
#4 NiveK
2018-08-20 15:17
Division 1
1. plads = 16.000kr.
2. plads = 12.000kr.

Division 2
1. plads = 8.000kr.
2. plads = 5.000kr.

Division 3
1. plads = 3.000
2. plads = 1.500kr.

Division 4
1. plads = 1.000kr.
2. plads = 500kr.

Division 5 - 7
1. plads = 700
2. plads = 300

=50.000 IMO :)
#5 b0ychild
2018-08-20 15:24
+1
De er helt væk
#8 Trixitlol
2018-08-20 17:21
+2
#7 ClinT
2018-08-20 17:10
Klart at foretrække det her. :)
#9 Vazor
2018-08-20 17:25
synes stadig 2 pladsen får for meget, hellere 1. plads = 18000 kr 2.plads = 10000 kr
#12 RothauseN
2018-08-20 21:23
+1
#6 Messias
2018-08-20 17:01
Pengepuljen er ganske fin! Fordelingen kunne dog måske være lidt mere skarp
#10 kasparS
2018-08-20 17:46
Det virker da godt nok helt ude i hampen hvordan de penge er fordelt :S
#15 kV--
2018-08-21 07:42
Jeg synes sku det flot af esportdk at samle sådan en sum penge til en liga! Hvis du samlinger med andre ligaer betaler man det halve i fee og har faktisk den største chance for at vinde en god sum penge!

Jeg er helt enig i at fordelingen kunne være anderledes således det gav pote at spille i en højere division! Dermed savner man også lidt et bo3 slutspil evt i et format som kvindernes håndbold liga.

1 og 2 direkte i semi 3-6 spiller kvartfinaler!

Glæder mig til at se hvilke hold der kommer med :)
#16 NikoHeiseN
2018-08-21 08:16
klart når de ikke udbetaler når folk har vundet, så der flere penge til næste sæson EZ SUI
#17 MrSharky
2018-08-21 08:32
Vi fik da udbetalt pengene:)?