Cross Border Esport korrigerer præmiefordelingen
Tidligere i dag meldte Cross Border Esport ud, hvordan præmiefordelingen mellem A- og B-turneringen bliver, men det ændrer de nu.
Det sker efter feedback fra communitiet, hvor kritikken lød på, at der var alt for høje pengepræmier i B, da der var afsat 10.000 kroner til førstepladsen, mens nummer tre og fire i A blot kunne glæde sig over 2.500 kroner.
CBE har nu taget konsekvensen af feedbacken og kritikken, og derfor bliver præmiepuljen nu fordelt således:
A-turnering
- 1. plads: 60.000 kroner
- 2. plads: 20.000 kroner
- 3.-4. plads: 5.000 kroner
- 3.-4. plads: 5.000 kroner
B-turnering
- 1. plads: 7.500 kroner
- 2. plads: 2.500 kroner
I den forbindelse har Dust2.dk talt Thomas Bjørn-Lüthi, som er en af mændene bag eventet, og han forklarer herunder, hvilke tanker der lå bag den tidligere fordeling:
Vi har i Cross Border Esport arbejdet meget med at opbygge en seriøs turnering, hvor der både vil være noget at kæmpe for i en A- og en B-turnering. Vi oplevede på vores studieturer til LAN Party rundt i DK, at flere hold synes, det var useriøst at spille om gear i B-turneringen. Især da alle deltagerne har det i forvejen. Derfor besluttede vi at B-turneringen skulle have en pengepræmie.
Hvad synes du om responsen fra communitiet?
At tilbagemeldingerne på vores præmiesum er så vel modtaget, og at spillerne synes den er for høj, ser jeg som et positivt tegn for at vores tanker om præmierne i en B-turnering var rigtige. Dog synes jeg også, at man skal lytte til spillerne, når de synes, den er for høj.
Derfor har vi I CBE2017 besluttet at øge præmien for 3.-4. pladsen i A-turneringen med 2.500 kr. hver, så de ender på 5.000 kr. Dermed ændrer vi også præmien i B-turneringen til 1. pladsen på 7.500 kr og 2. pladsen på 2.500 kr.
For os er det vigtigt, at alle spillere, der deltager i vores turnering, kan blive taget seriøst. Og at vinde en B-turnering kræver også stor energi og træning. Især med de hold der er til CBE2017.
I samme ombæring har Cross Border Esport sendt oversigten over hele eventet til Dust2.dk, som vi har lagt op her på siden, så I alle kan få et overblik over hallerne, parkeringspladser osv.