Penge til E-sport ved den nye finanslov
5. september 2018 kl. 15:34
hodor
facebook.com/Radio24syv/videos/1038110909693888/?h..[0]=68.ARClkbpcIhc7drvUIXAC3zxsOKu6dgZCkbU_OkA5GkWwJN1HSROslyxxTm_AtB5fWBQVqCYGSM1dWSXOvG8I_JTZc88egD9bE44tALq3idtZqHgTxqnhTvWWuI17_Nn9NBij8ft3qDuHfgOj3QBMjrWbp8TqflVkAU_zD1nUHoTRbPmA_hp-sA&__tn__=kC-R

Synes de kvinder er dybt til grin...
#1(Med 1 svar)
5. september 2018 kl. 15:40
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvorfor?
#2(Med 0 svar)
5. september 2018 kl. 15:54
Hippi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Tror lidt det er deres måde at argumentere på og deres hånlige grin henover videoen som måske kan virke provokerende for nogle.
#3(Med 11 svar)
5. september 2018 kl. 16:46
domestic
Æh, det er da dybt problematisk at man vil støtte esport med 6 millioner, men pengene går så udelukkende kun til organisation, hvis tidligere medejer netop er tiltrådt som minister, og altså derfor selvsagt har økonomisk interesse i virksomheden!! En lukrativ byttehandel for begge parter. Som om Naser Khader ikke har vidst hvem, hvem han gav 6 millioner danske skattekroner til :D Han er blevet taget med fingrene i kagedåsen, og derfor får han på munden, hvilket jeg syntes er på sin plads, når man laver forhandlinger med dine og mine penge.
Man kan altid trække bind for øjnene, famle i blinde og håbe på det bedste :D
#4(Med 4 svar)
5. september 2018 kl. 17:05
Boddz
Men som Naser nævner, så solgte han det før han blev minister og ingen økonomisk gevinst at hente længere. Hvis det passer er det vel fint nok de bruger de penge på RFRSH, som var med til at afholde Blast Pro Series som er relativt lukrativt.
#10(Med 3 svar)
5. september 2018 kl. 21:11
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Han har et holding firma lur mig om det ikke har nogen form for connetion til rfresh.
#11(Med 2 svar)
5. september 2018 kl. 21:25
Boddz
Konspirations teorier dælme fede, men man er uskyldig indtil det modsatte bevist (i fleste tilfælde lmao), men kan tydeligt se mistanken - dog er jeg SLET ikke fan af hvordan de 2 kvinder ter sig på i indslaget.
#12(Med 1 svar)
5. september 2018 kl. 21:47
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Syntes mere nasar er pinlig men whatever 😂
#20(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 07:11
kasparS
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
+1
#13(Med 5 svar)
5. september 2018 kl. 22:42
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Men Tommy ahlers er uddannelses / forskningsminister, og har derfor ingen direkte indflydelse på hvad der står i finansloven?

Derudover har rfrsh lige afvist støtten :-)

dr.dk/nyheder/penge/e-sport-top-siger-nej-til-10-m..

Bliver spændende at se, hvordan esport Danmark så vil bruge pengene.
#15(Med 1 svar)
6. september 2018 kl. 00:04
str1x
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Billigere øl til CPHG?
#19(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 06:37
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tror ikke Esport Danmark har ikke noget med CPH games at gøre. Det er esport.dk.

Vi kan derimod måske se, at man afholder et DM som har præmier der kan tiltrække lidt bedre hold end top 20-30 dk :-)
#16(Med 2 svar)
6. september 2018 kl. 00:10
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg synes DR har været lige opfindsomme nok med den overskrift, for de afviser ikke støtten. De gider bare ikke administrere en pulje, som alle kan ansøge om at få en andel i, og så vil de heller ikke have at de selv får alle pengene, men at de skal favne bredere end RFRSH og North.
#18(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 06:35
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kan godt se hvad du mener, jeg læste det måske liiige hurtigt nok :-)
#26(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 10:24
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det var også det jeg tænkte. De vil meget gerne have støtten. De mener faktisk bare at den er bedre brugt på at udvikle dem selv, end på at give dem ud.
#5(Med 0 svar)
5. september 2018 kl. 17:35
domestic
Prøv at læs artiklen nedenfor. Det er kan godt være at Ahlers nåede at sælge hans del af RFRSH, så de kan forsvare at der er en direkte interesse konflikt, Men det vil stadig være dybt umoralsk at have en politiker med den viden siddende. Desuden er det forslag Naser Khader har udlagt ulovligt. Det hedder "Vi støtter esport" ikke "Vi investere i RFRSH".
slashesport.dk/debat/nyt-indlaeg-i-rfrsh-debatten-..
#6(Med 2 svar)
5. september 2018 kl. 17:47
Zebbe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 17
Godt nok ringe argumentation uden belæg fra værternes side, typisk pinlig dansk "journalistik".
#8(Med 1 svar)
5. september 2018 kl. 18:09
ndy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
enig -- endda med falske udtalelser :D
sygt nok radio24syv lige kan spinde noget drama med dårlig journalistik og dermed tjene nogle nemme para
#9(Med 0 svar)
5. september 2018 kl. 18:21
Zebbe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er bare ulækkert
#7(Med 0 svar)
5. september 2018 kl. 17:48
domestic
Man kan også skue lidt over at alle pengene kun går til en virksomhed. Der er lavet meget journalistik omkring det, det bare at dykke ned:
finans.dk/tech/ECE9731365/danske-counter-strikehol..
#17(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 00:13
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Rfrsh forretning er afhængig af bredden da det er det købestærke segment, derudover tror jeg ikke at de kan søge penge til dem selv. Så i det henseende kan man altid håbe på at de faktisk får ramt de rigtige med de peanuts som staten har kastet efter esporten. Det kunne være værre, det kunne være esport danmark der stod for uddelingen.
#21(Med 4 svar)
6. september 2018 kl. 07:15
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ejer Ahlers stadigvæk en del af rfrsh som bare er puttet i hans holding som hans adm direktør styre?? for så virker det virkelig mærkeligt..

hvis han har solgt sin andel, er der vel intet at snakke om.

Men jeg synes stadigvæk pengene skal spredes ud istedet for at støtte Astralis, det får "Dansk Esport" intet ud af, udbyg forenings livet og gør esport til en rigtig sport før vi putter penge på topholdene som allerde ligger 1 i verden eller ihvertfald deroppe af..

Udbyg esport for den alm dansker, Astralis vil være på fjernsynes om de fik 6 mil eller ej, det lukker de ikke af så lad os da bruge pengene hvor vi får noget ud af dem.
#22(Med 3 svar)
6. september 2018 kl. 07:38
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Som jeg har forstået det er penge blot administreret af rfsh, og skal bruges på esporten generelt.

Og er det administrator kan de jo ikke også sidde og søge af pengene.
#24(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 09:53
LakeTown
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
pointen i er om der er rfrsh aktier i hans holding selskab :)

Hvem der adminstrere og bruger af dem er jeg ligeglad med.. hvis rfrsh får penge imens en passiv ejer sidder som minister er der tale om noget lignende svindel imo

Om det er bevidst eller ej, er det dybt forkert og krænkende for resten af det danske Esport samfund..

Jeg siger ikke det er sådan det er, jeg gad bare godt vide om hans holding selskab ejer noget af rfresh eller om alle godtager hans undskyldning om han "ingen" interesser har i de firmaer han "ejer" men ikke selv bestyre ^^
#25(Med 1 svar)
6. september 2018 kl. 10:22
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
De skriver selv at de ikke ønsker at administrere penge for dansk esport.
Men at pengene vil gå til dem selv som på den måde vil skabe vækst.

"3. RFRSH Entertainment har ingen interesse i eller ressourcer til, at administrere offentlige midler dedikeret til elite-esport i Danmark ud over RFRSH’s egne aktiviteter. Dette må foregå via en uafhængig instans."

Kilde: rfrsh.net/esporten-som-vaerdiskaber.html
#27(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 15:38
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Så tillykke, nu er det Esport Danmark der kommer til at styre dem. Så nu skal vi nok sende et par tier 2 hold til "verdensmesterskaberne" i et eller andet tilfældigt asiatisk land i de næste 3 år.
#23(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 07:44
Divi
Mener bestemt Nasar Khader har været ude og rette sig selv i form af, at de selvfølgelig ikke kun vil kigge til RFRSH når det kommer til bidrag. Finansloven er stadig ikke gået helt igennem og åben til ændringer og der skal da nok blive ændret lidt i den del om esport.

Træk vejret, slap af. :D
#28(Med 0 svar)
6. september 2018 kl. 15:45
thiezen
Jeg synes, det er fint at alle pengene går til RFRSH hvis vi kan få nogle flere gode events som BLAST PRO Copenhagen. Det kan også få folk til at få øjnene op for Esport istedet for at ligge dem i små foreninger som egentlig kun gavner den spillerbase der allerede er.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.