Gratis OneDayCup med præmier!
24. februar 2020 kl. 20:12
Hertz
Hej Dust2'ere
Vi, fra OneDayCup.dk, åbner hermed officielt op for tilmeldinger til vores første OneDayCup!
Vi har længe gået med en plan om at starte OneDayCup op igen efter mange års inaktivitet. Efter flere måneders arbejde, kan vi nu endelig præsentere de første 2 cups.
OneDayCup startede tilbage i tiden i Counter-Strike 1.6 og de gamle gutter herinde, kan måske grave nogle minder frem.
OneDayCup er en ugentlig cup i CS:GO. Formatet for cuppen vil være Single Elimination BO1. Hver søndag aften får de tilmeldte hold muligheden for at spille kampe, hvor der er mere end bare æren på spil. I cuppen vil der altid være en præmie til hver spiller på vinderholdet. Udover præmien vil vinderholdet blive skrevet på en “Wall of Fame”, hvor alle til enhver tid kan se, hvilke spillere som har vundet de tidligere cups.
OneDayCup er et samlingspunkt for både trænede hold og hyggelige 5 mands stack, som ønsker at spille seriøse kampe under professionelle turneringsforhold.
Det er gratis at deltage i cuppen, og den bliver afholdt gennem Faceit.
OneDayCup skal ses som en turnering, hvor I, som hold, kan træne jeres taktikker, kommunikation og erfaring indenfor konkurrencemiljøet.
Der vil blive tilkoblet caster på alle finaler som vil blive vist på vores twitch-kanal.
twitch.tv/OneDayCup

Den første cup vil allerede blive afholdt d. 1. Marts 2020 kl. 19:00 hvor vi har skaffet 5 x Just-Eat gavekort á 100 kroner.
De første sessions af OneDayCup vil være en test periode, hvor vi løbende vil tilrette ud fra feedback fra jer som deltager. Derfor vil vi sætte meget pris på, hvis I som deltagere vil komme med inputs til hvad, vi som arrangør, kan gøre for at løfte jeres niveau af tilfredshed.
Find meget mere info på vores hjemmeside; onedaycup.dk og faceit.onedaycup.dk
Vi glæder os til at se jer på søndag.

Vh.
Teamet bag OneDayCup.
#1(Med 0 svar)
24. februar 2020 kl. 20:13
Hertz
TLDR: OneDayCup d. 1. Marts 2020 kl. 19:00, hvor i kan vinde 100 kroner til den pizza du elsker fra Just-Eat. ;) Finalen vil blive streamet på vores twitch-kanal: twitch.tv/OneDayCup Find deltagelseslinket på vores hjemmeside; OneDayCup.dk og faceit.onedaycup.dk
#2(Med 2 svar)
24. februar 2020 kl. 22:57
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Super lækkert iintiativ. Jeg kan tydeligt huske, at jeg aldrig var god nok til at vinde noget som helst i 1.6 😂

Anyway, jeg er midt i en flytning, men har klart i sinde at samle et stack og så prøver vi om et par uger eller 3.

Er FaceIT premium et krav? :)
#3(Med 1 svar)
24. februar 2020 kl. 23:04
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
FaceIT premium er ikke et krav! :-)
#4(Med 0 svar)
24. februar 2020 kl. 23:08
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Super, tak for svar.

Hvis det var, er jeg sikker på, det havde været min dårligste investering hidtil 😂
#5(Med 0 svar)
25. februar 2020 kl. 10:04
FROYYY
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det vækker minder! Saver teflon præmierne... :-D
#6(Med 0 svar)
25. februar 2020 kl. 10:06
xone
Hold kæft man har brugt mange lørdag aftener på det lort haha
#7(Med 0 svar)
25. februar 2020 kl. 10:11
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ingen teffe præmier ? ;)
#8(Med 3 svar)
25. februar 2020 kl. 10:13
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Altid fedt med OneDayCups, også selvom opbakningen ikke har været vildt stor til det de senere år.

Er der en grund til, at det er om søndagen? Jeg tænker bare, at mange praccer og spiller andre turneringer med deres faste hold søndag aften, så jeg tror faktisk, at det vil fungere bedre med fredag og lørdag, da i så kan få en masse mixhold med, nu når præmierne jo heller ikke er vildere (og det er helt uden at kritisere præmierne, for det gad jeg godt spille om en aften med et par venner!). Men det kan i jo selv lige vurdere, men min umiddelbare tanke er i hvert fald, at fredag og lørdag er bedre dage :-)
#9(Med 0 svar)
25. februar 2020 kl. 10:18
M1kuta
+1 :)
#10(Med 0 svar)
25. februar 2020 kl. 10:21
FROYYY
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
+1
Helt enig, man kunne sagtens argumentere for at fredag/lørdag kan trække flere hold til.
Også hvis der er forsinkelser(hvilket der vil være) er det nemmere at forsvare en sen weekend aften/nat.
#12(Med 0 svar)
25. februar 2020 kl. 11:46
Hertz
Der er ikke en bestemt årsag, til vi har valgt søndag. Fredag eller lørdag vil sagtens kunne være en mulighed i fremtiden. Den første periode af OneDayCup, vil være en "test" periode hvor vi vil kigge på jeres inputs.

Tak jeres feedback, helt sikkert noget vi vil kigge ind i :)
#11(Med 1 svar)
25. februar 2020 kl. 10:27
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Pisse fedt initiativ! Ser frem til selv at samle mix hold og spille med i disse cups. Jeg er dog enig med Sander i, at fredag eller lørdag nok vil være en bedre dag, hvis man vil satse på at få mange / flere hold med. - Men det kan jo testes af hen af vejen.
#14(Med 0 svar)
25. februar 2020 kl. 12:59
Hertz
Fredag eller lørdag kan satens blive en mulighed i fremtiden. den første periode er og en test periode for os, vi vil helt sikkert tage inputet videre :)

Ser frem til du deltager og igen kommer med feedback :)
#13(Med 1 svar)
25. februar 2020 kl. 12:02
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jeg vil gerne smide en rulle teflon tape i præmiepuljen, Hertz, skriv en pm med din adresse, så bestiller jeg omgående :D
#15(Med 0 svar)
25. februar 2020 kl. 13:00
Hertz
Tror faktisk selv jeg har 10m pure ice teflon i en flytte kasse et sted :D - Det bringer gode gamle minder frem. :D
#16(Med 23 svar)
26. februar 2020 kl. 00:08
RedFernE
Knuselsker konceptet, endagscups er nu en gang noget helt særligt, og kan bringe noget helt fantastisk frem. Især om Lørdagen.
Det at bygge noget op som ender med at blive et brand og se hvor stort det kunne blive, er noget helt specielt.
Vi er nogen som brugte virkelig mange timer på at lave OneDayCup og bygge det op fra bunden, så er det sgu lidt ærgeligt at se jer misbruge vores navn og får det samtidig til at se ud som om at det er jer som startede det.
Mig og Kiwi er de 2 admins som har flest ODC turneringer under bæltet, og vi er nogle af stifterne af OneDayCup, og var med helt til slutningen af det, hverken ham eller jeg kender jer.

Så nej OneDayCup er ikke tilbage, det har været tæt på et par gange, men ikke endnu.

Jeg håber i tager det her til jer og lader være med at misbruge vores varemærke, og skifter navn, og prøver at få den samme glæde ved at bygge sit eget op fra bunden og se det vokse.
#17(Med 0 svar)
26. februar 2020 kl. 11:20
bech
lol ja, jeg var rimelig sikker på det var jer da jeg skimmede teksten.. de nævner ikke engang det ikke var dem i 1.6...
#19(Med 12 svar)
26. februar 2020 kl. 12:38
Hertz
Hej RedFerne,

Du har helt ret i det er noget særligt at bygge et brand op fra bunden af, det skal man bestemt også sætte en stor ære i. Jeg har selv haft fornøjelsen af at bygge et community, og se det udvikle sig helt fra bunden af. Det er vigtigt for mig at understrege, vi bestemt ikke vil fremgå som skabere af OneDayCup fra 1.6. Det skal vi nok få præciseret, for det har aldrig været meningen.
Det har aldrig været planen at træde jer gamle hoveder fra odc 1.6 over fødderne. Jeg er ked i føler vi tager jeres varemærke, efter 13-14 års inaktivitet fra det gamle OneDayCup. Vores koncept fra jeres tid, er bestemt heller ikke det samme. OneDayCup er et navn, der ikke bliver associeret med CS:GO cups, men noget vi gamle mennesker forbinder med IRC og 1.6 cups.

Ved at vi i dag går ud og annoncere vores første OneDayCup på en søndag, vil nogle personer fra 1.6 forbinde os med de gamle crew ODC tider fra 2006 det er ikke planen. Dog vil største delen af de nye tilkommende spillere, overhoved ikke forbinde OneDayCup med jer fra 1.6.
At komme efter 13-14 års inaktivitet og beskylde på vi tager jeres varemærke. er lidt voldsomt. Hvad tænker i andre omkring det? Er det en forkert holdning vi har, efter 13-14 års inaktivitet?

Vores vision er at brede det ud til forskellige spil, og ikke kun CS:GO. Vi vil ikke låse os fast til Clan/Teams only, men et samlepunkt for danske spillere der ønsker at prøve konkurrencemiljøet
Jeg tager dit feedback og inputs til mig, og vil præcisere at vi ikke er de samme personer der stod bag OneDayCup tilbage fra 2006. 😊
#20(Med 9 svar)
26. februar 2020 kl. 13:30
xone
Jeg kan egentlig godt forstå RedFerne, og jeg synes egentlig det ville være fint, hvis i skiftede navnet.

Der er trodsalt stadig en del, der godt kan huske ODC! :)
#22(Med 8 svar)
26. februar 2020 kl. 13:47
kREZ
Dybt uenig #21

Nok er der en del der kan huske det. Inklusiv mig selv.

Men tilgangen af nye spillere er så store at halvdelen af dem var under 5 år dengang det var live.
#23(Med 7 svar)
26. februar 2020 kl. 14:04
xone
Jeg tror der er rigtig mange der kan huske de gamle ODC cups, og så kunne man jo af respekt for det RedFerne og Co. lavede dengang godt kalde den noget andet, eller måske lige spørge om man kunne overtage navnet.

Astralis var også høflige nok til lige at spørge digital om det var ok at bruge navnet f.eks.

Så kunne det jo være, at man kunne have fået lidt hjælp til hvordan man bedst laver en online turnering med stor succes.
#24(Med 6 svar)
26. februar 2020 kl. 14:24
kREZ
Ja true, man kunne godt have spurgt, det kan vi godt blive enige i. Og hjælpen ville Hertz nok have værdsat, men alt det andet klynke-ævl er latterligt.

Men den med astralis køber jeg ikke, det en million forretning og seriøse forretnings folk, Hertz afholder en gratis cup med low price, jeg synes ikke der er så meget st skulle spørge om lov over. Hvis du forstår.

Udover det så var det heller ikke 14 år gammelt det som astralis overtog
#25(Med 5 svar)
26. februar 2020 kl. 14:24
xone
Jeg er bare meget uenig. Jeg syntes det ville have været god stil lige at spørge underordnet om det er en million forretning eller en gratis cup.

ODC var alligevel en ret stor ting i dansk CS.
#26(Med 4 svar)
26. februar 2020 kl. 14:26
kREZ
Ja okay, du har ret til din mening, og den respekterer jeg. Hvis du synes det så det helt i orden.

Jeg kan ikke se du skal spørge om lov når der ikke er noget indover det, og hvordan skulle Hertz vide hvem han skulle spørge? Det giver jo ingen mening, hvad hvis skaberne ikke var aktive mere? Så kunne man aldrig bruge det?
#27(Med 3 svar)
26. februar 2020 kl. 14:32
xone
Det tog mig legit én google søgning at finde frem til følgende:

onedaycup.net/Home

Der er endda mail og det hele.

Nu kunne han så i det mindste lige skifte navnet :)
#28(Med 0 svar)
26. februar 2020 kl. 14:42
kREZ
Det ligner sgu en jungle hjemmeside.
- Men jeg forstår hvad du mener, og en mail til Rasmus kunne have været fin

Men det stadig så lang tid siden, og Hertz er ejer af .dk siden 2018 og det andet ligner det aldrig kom igang i 2018. Så det sgu svært.
#31(Med 0 svar)
26. februar 2020 kl. 17:05
kREZ
Og når man bruger lidt længere end 1 google søgning på sine facts, finder man så ud af at redferne ikke engang selv har startet onedaycup, men blot var cupadmin til at starte med...
Hvordan det har udviklet sig senere hen med hans position det ved jeg ikke..

i.ibb.co/tmTgx6H/odc.png
#36(Med 0 svar)
27. februar 2020 kl. 08:22
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
7 andenpladser og én sejr - jeg savner ODC.
#33(Med 1 svar)
27. februar 2020 kl. 00:58
RedFernE
Hvis du allerede har prøvet at starte noget nyt op fra bunden, hvorfor bruger du så tid på at besudle det OneDayCup der var? Vær dog lidt original i stedet for at misbruge andres arbejde.
Hvad er det præcist der adskiller jeres koncept fra vores?
Vi startede i CS, og da du sikkert kun befærdede dig i CS kredse, så har du ikke haft lagt mærke til at vi også var i andre spil, forskellige former for turneringer, og tilmed en ladder som var yderst velbenyttet. Vi var et samlings punkt for mange, som i virkelig mange.

Hvis i var nogen af de oprindelige folk bag, så havde der været high-fives og glæde over det er tilbage. Men flere som ikke haft noget med ODC at gøre har skrevet til mig og undret sig over hvem fan i er, og om jeg havde set det her.

Igen, lad være med at udnytte vores varemærke/brand. Det bliver gjort flere gange i indledningen på denne tråd, og på jeres hjemmeside. Og igen jeg håber i tager det til jer og skifter navn. Du er selv fra den tid, og du var selv i en "konkurrende" turnering, så du ved udemærket godt hvor meget du er igang med at prøve at udnytte ODC navnet.

Så hvis du mener at det er et helt andet koncept i har gang i, så vær nu forhelved lidt kreative og find på jeres eget navn.
#47(Med 0 svar)
28. februar 2020 kl. 20:09
Hertz
Hej RedFernE.

Vi har hørt jer. Og vi forstår. Vi vil ikke træde andre over tæerne. Vi har fuld respekt for det arbejde ODC og RedFernEs crew lavede i de tidlige tider og vi vil bare gerne lave noget sjovt for alle.

Vi lancerer derfor under vores nye navn på søndag. Konceptet er stadig 1 dags turneringer, til danske 5 mands stack og hold. En gang om ugen. Første gang søndag. Næste gang måske lørdag.. Vi får se.

Tak for dit input RedFernE og resten af dust2 :)
#21(Med 8 svar)
26. februar 2020 kl. 13:46
kREZ
Hej Redferne.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det klør så meget op i tyktarmen på dig.

Der er ikke tale om et registrerende varemærke eller brand. Der er tale om en fed cup i garanteret har afholdt en masse af med stor succes dengang ruder-konge var knægt.

Men jeg kan slet ikke se du har en sag her, ved en hurtig Google søgning har onedaycup.dk været ejet af Hertz siden 2018.
Og hvor er din cup online henne? Du kører ikke nogle cups, og ifølge Hertz research været inaktiv i 13/14 år? Den må du sgu længere ud på landet med.

Jeg kunne forstå hvis du kørte en cup med samme navn i samme spil.
Men tværtimod, du har ingen aktiv cup, og dengang den var online var i et andet spil.

Kom videre..
#29(Med 2 svar)
26. februar 2020 kl. 15:00
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Det er ikke mange år siden at PERCY startede et hold ved navn ajukreizi, som jo ellers er et gammelt holdnavn fra tilbage i tiden. De var flinke nok til at indse at de ramte nogle nerver og skiftede derfor navn.
Jeg kan slet ikke se hvorfor du kæmper så hårdt for at overbevise folk om Hertz juridiske ret m.m.

Skal vi nu til at have en masse hold som kalder sig level, gatekeepers, dynamic crew, team 7, elite danes, cosa nostra, nordic division osv, bare fordi de navne ikke er beskyttede? I så fald vil jeg gerne kendes som kREZ fremover.

Ud over det, så forstår jeg slet ikke din reference til at det klør i RedFerne's tyktarm.
#30(Med 0 svar)
26. februar 2020 kl. 15:34
kREZ
Jamen kald du dig bare krez, det jeg sgu ligeglad med. :D

Jeg er egentlig også ligeglad med PERCY og hans holdnavn. Synes også det svært at sammenligne holdnavn med organisation.

Kæmper ikke hårdt for Hertz. Siger bare min mening :)

God dag kREZ ;-)
#32(Med 0 svar)
26. februar 2020 kl. 17:09
kREZ
et par timer efter mit svar fandt jeg så ud af at redferne ikke engang har startet onedaycup, hvorfor jeg så mener at det er endnu mere mærkeligt.

Se #31
#34(Med 4 svar)
27. februar 2020 kl. 00:59
RedFernE
Jeg har faktura dateret tilbage til 2011 på ejerskabet af onedaycup.net, og flyttede webhotel i 2016. Så jeg ved ikke helt hvad du vil med at han har ejet .dk domænet siden 2018.

Du har helt ret i at vi ikke har registeret det som varemærke eller brand, men derfor ændre det ikke noget på at der er en varemærkeret på det, og når i så kraftigt signalere at ODC er tilbage og ligger vægt på gamle dage og "Vi har længe gået med en plan om at starte OneDayCup op igen efter mange års inaktivitet", så er det i den grad at misbruge vores varemærke.

Det er helt rigtigt at i den tekst står jeg ikke som værende en af dem bag, det ændre dog stadig ikke det faktum at jeg var med fra dag 1, med i alle samtalerne og beslutninger omkring at starte det op, og med i den forfærdelige turnering vi deltog i et par dage inden som affødte hele ODC. Benzon og mig var dem som stod for at finde sponsorer, og da han stoppede var det primært mig som havde kontakten med diverse firmaer og lan events, og hvis du modtog teflon den gang, så var det 99% sikkert mig som havde klippet det til.

I har valgt OneDayCup navnet, netop på baggrund af hvad det var en gang, det er sgu da sørgeligt.
#35(Med 3 svar)
27. februar 2020 kl. 08:05
kREZ
I har valgt? Jeg er ikke med i onedaycup?
Jeg ved ikke hvorfor Hertz har valgt dit såkaldte “brand” men jeg synes bare ikke du kan have råderet over det mere.

Det var alt, god dag :-)
#37(Med 1 svar)
27. februar 2020 kl. 08:37
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det handler vel om respekt og princip mere end noget andet. Det må du vel kunne forstå :)
#38(Med 0 svar)
27. februar 2020 kl. 09:00
kREZ
Fuldt ud :)
- Jeg har stadig bare en anden mening, men lad os ligge låg på, der er vidst ingen grund til at rive op i det mere, de må tage den privat de gængse parter :o)
#45(Med 0 svar)
27. februar 2020 kl. 22:17
RedFernE
Nå du fremgik ellers bare i går som en del af crewet på siden, men det var måske bare et onedayjob? ;)
#18(Med 0 svar)
26. februar 2020 kl. 12:22
Messias
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nice med en god gammel mix cup og endda med præmie som kan bruges til noget 😃
#39(Med 2 svar)
27. februar 2020 kl. 09:46
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Først gået op for mig, at I intet har haft at gøre med ODC forhen. Lidt frækt at lukrere på andres arbejde ved at bruge deres navn. Hvis I selv mener I har et godt produkt, hvorfor så ikke bruge et nyt navn?



Ideen er god, men navnet kunne være valgt bedre.
#40(Med 1 svar)
27. februar 2020 kl. 09:50
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg har ikke det store problem med navnet, så specielt er det heller ikke, og det har ikke været aktivt i det der ligner mange år (jeg mindes heller ikke det nogensinde har været en ting i CSGO?). Havde været noget andet hvis man nu kaldte det Cashville Cup eller lignende, men one day cup er jo også bare en beskrivelse der bruges helt generelt. Omvendt forstår jeg også godt, hvis RedFerne og co. synes det er lidt dårlig stil, omend jeg simpelthen ikke tror, at det driver noget at bruge et brand fra 1.6 som kun meget få aktive spillere husker.

Men ligesom dig var jeg overbevist om, at det var de samme der startede det op igen, og det er sgu lidt fjollet.
#43(Med 0 svar)
27. februar 2020 kl. 12:21
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Man kan sige, at hvis brandet ikke er noget særligt mere, som jeg vil give dig ret i, så forstår jeg endnu mindre, at man bruger det.
Men jeg håber de får succes, og navnet er ikke noget som i sidste ende vil holde mig fra cuppen. Havde bare et behov for at sige, at det ikke var helt top at vælge det navn. :)
#41(Med 1 svar)
27. februar 2020 kl. 10:08
QuaLy
TL;DR

Hertz er en plagiat-ugle. RedFerne er stødt. kREZ mangler indhold i sit liv.
#42(Med 0 svar)
27. februar 2020 kl. 10:15
kREZ
Derfor jeg er bruger her jo :-D
#44(Med 0 svar)
27. februar 2020 kl. 15:58
PEGASUS
Gode gamle 1.6 tider!

For de gamles skyld, en masse unødvendig diskussion og tidsforbrug, så find da på et nyt navn - og ikke kald det præcis det samme, som dengang :-)
#46(Med 0 svar)
28. februar 2020 kl. 11:10
JJMISK
Synes I skulle ændre navnet.

Det er ikke særlig svært, og det sparer en del tid på alle diskussionerne
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.