PC meget bedre på faceit, hvorfor?
11. september 2019 kl. 17:45
Dillerbob
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Goddag :)
Jeg er ikke så skide teknisk når det kommer til computere, så beklager det lidt amatør agtige spørgsmål.
Men hvorfor faen kører min PC så meget bedre på faceit servere, kontra normal matchmaking?
Ved godt tickrate er højere osv, men at der ligefrem er SÅ meget forskel?
I benchmark test ligger den på 300 FPS.
På Mirage for eksempel, der ligger den på 250-290 fps når jeg kører MM, men samme map på faceit, der ligger jeg på 350-450fps. Og det kører sååå meget mere smooth. Ingen små lags, og andre irriterende momenter, kontra MM.
Bruger desuden 240hz skærm.
Specs er:
Intel i5-8400 (Op til 4.0GHz, 9MB cache) 6-Core processor.
Asus Z370-P Prime bundkort
Corsair Hydro H60 vandkøling
16GB DDR4-2400 Crucial LPX RAM
Intel 256gb SSD
Asus GeForce GTX 1060 3GB grafikkort

Nogen der kan give en forklaring på det, så jeg forstår hvad det er der foregår?

Mvh Dillerbob :)
#1(Med 4 svar)
11. september 2019 kl. 19:19
fLix8
Det kan meget vel være på grund af 64 tick. Det er virkelig skrald i forhold til 128. Mener dog ikke, at det plejer at have en betydning for fps.
#2(Med 3 svar)
12. september 2019 kl. 08:09
Dillerbob
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Nej det mener jeg heller ikke burde have den store betydning, mine kammerater forstår det heller ikke helt.
Det er den PC MM Vision byggede til Copenhagen Games 2018. Kan der være forskel i opsætningen af den, da de kun blev brugt til 128tick servere? Som I at den så performer 100% på 128 tick, men ikke helt på 64 tick?
#3(Med 0 svar)
12. september 2019 kl. 16:46
fLix8
Lige umiddelbart tror jeg ikke, at det kan lade sig gøre. Tænker egentlig bare, at computere kører mest optimalt på 128tick. Måske er MM serverne bare skod. Jeg ved, at hvis man opretter en værkstedsbane (hvis du f.eks. vil spille aim_botz), så kører serveren på din PC og det trækker gevaldigt ned i FPS. :-)
#4(Med 1 svar)
13. september 2019 kl. 00:02
WeiZ
Det burde ikke påvirke din fps at spille på 64tick. Men at føles mere smooth på en højere tickrate er ganske normalt. :)
#6(Med 0 svar)
13. september 2019 kl. 08:11
Dillerbob
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Nej det mener jeg heller ikke, og det forstår heller ingen af alle mine venner som er mere PC kyndige end mig.
#5(Med 1 svar)
13. september 2019 kl. 02:13
Kane
Jeg ved ikke om dette er en mulighed for dig, men du kunne tjekke om alle dine kerner kører med max belastning på mm server kontra faceit (via joblisten advanced eller et 3 parts. program). Måske kan det være at siden mm serverne er så shit at din computer kan holde en "lille" pause og måske kun kører halvt/ ingen turbo clockspeed eller nedsætter forbrug af antal kerner i cpu'en, men at faceit servernes kræver lige nok til at igangsætte din computers turbo clock eller fuld brug af alle cpu'ens kerner.

Hvordan er temperaturen på din cpu i mm og i faceit hvis du har testet?

Jeg er ikke sagkyndig, men bare et lille forslag :)
#7(Med 0 svar)
13. september 2019 kl. 08:13
Dillerbob
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Det vil jeg lige prøve, takker for tips :)
Tester lige temperatur senere i dag imens jeg tager et spil eller to på hver :)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.