Opret Log ind
GoldenGitte vinder vigtige kampe
Med en 16-13 sejr mod Atlando efterfulgt af en 16-3 sejr mod Ambush, ser GoldenGittes chance for at vinde POWER Ligaen god ud.
Skrevet af: SkeeN    11. februar 2019 23:27      

Fjerde spillerunde af POWER Ligaen er netop afsluttet, og favoritterne fra GoldenGitte vandt endnu en gang alle deres kampe. GoldenGitte-mandskabet fik dog en smule modstand i deres kamp mod Atlando, da opgøret skulle ud på hele 29 runder, før GoldenGitte vandt.

Dagens resultater

Stillingen

Lineups

  •  GoldenGitte (haste, larsen, sjuush, TeSeS, Nodios,kiR)
  •  Brutalis (BERRY, raalz, Remoy, KolibrieN, alexsomfan, HECTOz)
  •  AGF (blaq, TMB, Kristou, zeq, CeyL)
  •  Atlando (b0ychild, notaN, neon, Celrate, TOBIZ)
  • dk Ambush (smF, kwezz, tmL, Inzta, holzt)
  •  Hobro Vikings (Queenix, R0nic, casle, Tonic, Garff)
  • dk Esport Partner (mithR, rtA, quiNz, Andkilde, dj_skullfuck)
  • dk Vantage (KeyziN, POX, phoxyy, Neffo, KFIVE, Trixit)
  •  Froggaming (Pew, BAGO, YoungMS, MeL, Basselyth, kr1zzer)
  • dk HDE.Hype (mad0, Vester, v1kz, Jarko, k0bra)

Holdene kæmper alle om at nå førstepladsen, som i denne sæson indkasserer 10.000 kroner.

 

 Spiller  K/D     Spiller  AWP-kills
larsen 1,66   dk Neffo 87
 Nodios 1,62   larsen 83
 TeSeS 1,57  
 b0ychild
81
 KolibrieN 1,56    Kristou 71
 Remoy 1,55   dk Jarko 41
         
 Spiller  Clutchpoint    Spiller  HS %
dk Trixit 9    raalz 74,26%
Mel 9    KolibrieN 71,93%
larsen 8    Nodios 63,48%
dk phoxyy 8    YoungMS 63,04%
 BERRY 8    TeSeS 62,99%
#1 MSAA
2019-02-11 23:33
Jeg synes, at vi som tilskuere blev forkælet med fremragende underholdning hele aftenen. For mig er niveauet i ligaen også højere end nogensinde før.

Tak for i aften!
#8 larsen
2019-02-12 10:19
Er meget glad for din reaktion til mit clutch. Har aldrig hørt noget lignende!😂😂😂
#18 mespe
2019-02-13 00:45
ISKOLDT BRORZ
#2 Martin
2019-02-11 23:35
Hvad sker der for AMBUSH :(
GG ser rigtig solide ud med KIR.
MSA havde fedt setup. GJ.
FROG havde fortjent en sejr i aften :(
#3 Hassann
2019-02-12 00:20
MSAA>all other casters. Giv den mand lønforhøjelse!!!
#4 sirr
2019-02-12 07:38
Stærkt af GG .. Svær liga for dem at være med i ift. de, på nogle måder, har rigtig meget at tabe og ikke så meget at vinde. Spændende kamp mellem dem og Atlando!
#5 Martin
2019-02-12 07:49
Det er totalt tabermentalitet det der. Favoritrollen skal man også kunne spille.
De har 10.000 at vinde præcis som alle andre.
Yderligere har de muligheden for at sætte resten på plads. Brutalis, agf og atlando er da ikke walk over.
Så vidt jeg husker vandt GG ikke ggw og har ikke spillet mange turneringer siden npf. Godt for dem at vise de stadig er helt syge uden sjuush.
#6 haste
2019-02-12 10:17
Du har ret. Men på dust2 rangeringen ville folk jo se ned på hvis vi havde tabt til Atlando i en bo1 efter de fik den bedst tænkelige start man kan få :D Så på den front kan der være noget at tabe.
Lige nu spiller vi mere for at være mest mulige klar til Finland med Kir fremfor alt andet. 1 dag ad gangen! ;)
#9 neon
2019-02-12 16:40
Hvis i havde tabt til os, tvivler jeg på folk havde set ned på jer ;)
#10 Garff
2019-02-12 16:44
Hvor høj er haste? for jeg tror at jeg ser ned på ham :)
#11 haste
2019-02-12 16:58
Ja okay.. 185 :/
#12 Garff
2019-02-12 17:14
Pis!! Ser op til dig!!! gg
#13 sirr
2019-02-12 18:34
Tabermentalitet? Ah, med den mentalitet som du skriver om, så burde Optic, Heroic, x-Fragsters, Tricked m.fl. også deltage? Det er der selvfølgelig flere grunde til de ikke gør, men en af dem er vel også at der er mere at tabe end der reelt set er at vinde.

Hvis man har ambitionen om at komme op på næste hylde, så skal modstanderen ikke hedde AGF, Brutalis og Atlando - om end det selvfølgelig er en mulighed for GG at vise hvad de kan mod andre sub-top hold.

Det er lidt samme diskussion der var omkring CPHG, hvor flere "prominente" hold valgte at tage hjem da de ikke kvalificerede sig til Pro turneringen - mens fx Rogue, anført af cadian, fik stor ros for at blive og spille (selvom også han kom ind på at det var farlig grund - for taber de til Team indsæt-navn-på-sub-top-hold, ville det gøre mere ondt end dét at droppe turneringen).
#14 kV--
2019-02-12 19:06
Det giver jo ingen mening det du skriver?

For hvis folk havde det sådan, hvorfor skulle astralis så blive ved? De kan da kun fejle dette år efter sidste år?

Grunden til heroic mm. Ikke spiller her er at deres program er for pakket med andre turneringer, rejse dage mm. Som f.eks GG ikke har - så er der også det i det at 10.000 kr for de drenge ikke engang dækker 1 af spillernes månedsløn - derfor giver det heller ingen mening at spille power ligaen for dem.

Når det er sagt giver jeg Martin ret i at det er en tabermentalitet at have fordi man er et bedre rangeret hold, så kan man ikke spille imod dårligere hold “tænk hvis man tabte” så må man jo bevise man er så meget bedre. Ofte kan det også give noget godt til det bedre at spille imod dårligere hold og have favorit værdigheden - det er to forskellige mindset.

Sejt comeback GG lavede mod atlando - det skaber respekt - fed liga denne sæson - håber det bringer mere med sig til næste!
#15 sirr
2019-02-12 22:07
Lad os tage den fra toppen: Jeg siger at de har relativt meget at tabe, ift. hvad de har at vinde. Ja, 10.000 er da ganske fint - men det dækker eksempelvis ikke deres kommende tur til Finland/ LanTrek? Det gør dem ikke umiddelbart mere attraktive for mulige organisationer, da de organisationer de med stor sandsynlighed skal ind under, ikke kigger på Power Ligaen - samtidig vil de organisationer også kun tage sådan et hold ind, hvis de netop er niveauet over de hold som bliver nævnt før, uden at sige noget ondt om dem. Samtidig er turneringen BO1, det betyder altså at der er ret stor chance for et upset fra nogle af de andre hold - noget der unægteligt vil nævnes/ forankres i top10 ranking på Dust2 som vel netop har interesse for de føromtalte organisationer. Du har, i mine øjne, 4 (5 med ex-Fragsters) internationale hold og så har du Tricked + GG som outsider til netop det spot, og som umiddelbart er et trin over de efterfølgende hold på listen.

Hvorfor skal Astralis blive ved? Sammenligner vi Sub-toppen i Danmark med den absolutte verdenselite? Det håber jeg ikke, der må de fleste CS-kyndige vide at der er en verden til forskel. Martin nævner at en af de store grunde skulle være de 10.000 kr. der vindes - hvor meget har Optic vundet på det seneste? Det var mest af alt for at sætte hans perspektiv under en loop og sige at det ikke nødvendigvis handler om pengene, men noget større end det - noget hvor man som hold bliver nød til at vurdere hvad der er bedst for dem ift. det større billede - ligesom nogle hold til CPHG vurderede at det potentielt set kunne skade dem mere at ryge ud af en B-turnering, end chancen var for at de vandt den - og ville det overhovedet være noget værd, at promovere sig selv som internationalt hold der vandt en B-turnering i Danmark? Der går ikke mange uger efter sådan et LAN, før folk har glemt hvor mange gode hold der egentlig deltog i den B-turnering.

Det handler ikke om at GG ikke bør/ vil spille mod dårligere rangerede hold, det beviser de netop også her - problemet opstår da der er en række BO1 kampe hvor, hvis de taber, de kan miste enormt meget ved en interessant organisation. De deltager som bekendt også i ESEA Adv. og er vist 6-2 - her tror jeg ikke præmien er 10.000, men den er stadig mere attraktiv at vinde, da den giver adgang til en højere liga med kampe mod større og mere velrenommerede hold, flere seere og dermed langt større eksponering. Det virker til at GG bruger ligaen her til at holde og spille sig varme samtidig med at de støtter op - men der er jo en grund til at fx unknowns, Tricked, Ex-Fragsters m.fl. ikke deltager, og det er ikke kun pga. et tætpakket program, for det kunne GG i realiteten også have.

Jeg har kæmpe respekt for ligaen og jeg håber inderligt at GG's deltagelse vil gøre at flere hold som dem vil deltage på et tidspunkt - men som det ser ud nu, ville jeg ikke anbefale dem at deltage, da jeg fortsat mener at de vil have mere at tabe, end de vil kunne vinde. Sorry for det lange svar, jeg håber at du kan følge min tankegang :-)
#16 Martin
2019-02-12 23:26
Lad nu vær altså.

Jeg synes GG er et klasse mandskab og ikke mindst nogle cool guys, men de er bare et helt andet sted end Optic etc.

De hold du nævner har en masse invites og dermed en langt mere pakket kalender.

GG har 31 hltv kampe i hele 2018 og frem til nu, hvor af 4 er en dust2.dk cup. Og 8 er tilbage fra marts.
Til sammenligning har Tricked spillet 24 hltv kampe... I år.

De har intet brand og ingen stjerner.

Mig bekendt er løn ikke noget de får pt.

Alligevel mener du ikke at de bør bukke sig ned efter 10.000 og en masse eksponering på dust2.dk?

Er du noget officielt i forhold til GG eller udtaler du dig bare som fan?
#17 haste
2019-02-12 23:51
Vi spillede 115 HLTV kampe sidste år btw.
#20 spand
2019-02-13 09:27
Hvor ser du det? HLTV stats siger 55 maps

https://www.hltv.org/stats/teams/matches/8716/Gold..
#21 b0ychild
2019-02-13 09:34
Hed de ikke Squared i meget af tiden? Hvis du går ind på hastes kampe istedet for GoldenGittes kampe, så får du et bedre overblik. https://www.hltv.org/stats/players/matches/3545/ha..
#22 spand
2019-02-13 10:09
👍
#23 Martin
2019-02-13 15:56
Ja, men det ved arrangører da ikke noget om? De er da ikke i stand til at linke GG, Sq og hvad i hed til GGW.
#24 haste
2019-02-13 16:05
Ja undskyld at vi kun havde en org i 6 måneder. xD
#19 sirr
2019-02-13 08:57
Siger jeg at GG og Optic er det samme sted? Du bruger tesen om at 10.000 burde være stort nok incitament for et hold som GG at deltage i powerligaen - der sætter jeg et spørgsmålstegn og bruger bl.a. Optic som et eksempel.

En pakket kalender? Tricked har en hel organisation, og et langt større brand end GG, til at hjælpe dem med at få invites til diverse turneringer - samtidig så ved du, ligesåvel som jeg, at der også ofte er tale om vennetjeneste når det kommer til specifikke turneringer.

"..Intet brand og ingen stjerner" - Jeg er på ingen måde enig. GoldenGitte er i sig selv et brand, et lille brand, men trods alt et brand - ellers ville så mange både spillere, organisationer m.m. jo ikke sidde og tale om hvor interessante de er. De var vel samtidig et af de mest vindende sub-top hold i Danmark i 2018, både online og offline, det er dog et estimeret gæt fra min side. Nåja, så havde de også betragteligt mere end 31 HLTV kampe sidste år af hvad jeg kan se og hvad haste nævner, så jeg ved ikke hvor du har dit tal fra.

Taler vi om GG får løn, eller om Tricked? Jeg ved, at du ved jo at GG ikke får løn, så det må være Tricked vi taler om? Og hvad jeg ved er de på fuldtidskontrakter, dog uden at jeg kender beløb, længder m.m. (udover sjuush fik en 2-årig kontrakt som I skrev om).

Jeg siger at det ikke handler om beløbet, det må du da kunne følge? Det handler om noget større - eksponeringen og chancen for at finde en god organisation der kan hjælpe dem med at vokse endnu mere og den risiko der er ved eksempelvis at tabe 2xBO1 til AGF og Brutalis (eksempelvis).

Nej, jeg har ingen affiliation med GG som hold. Jeg mener at det er en god diskussion at tage ift. nogle af de overvejelser et hold bør tage ift. deres fremtidige muligheder.
#7 whapz
2019-02-12 10:19
Det er fedt at følge med :-) larsen vandt den afgørende rundefpr GG ved omkring 12-12, ellers havde de måske ikke vundet mappet!