artStar ved Copenhagen Games tilbage i 2018.

ESL skyder 328.000 kroner i kvindeturnering

ESL er endnu engang klar til at skyde mange penge i en kvindeturnering, der skal løbe sideløbende med IEM Katowice 2019 Majoren.

ESL har været en af de få arrangører af CS:GO events, der også har bidraget med store præmieturneringer til pige scenen. Især Intel Challenge Katowice har sammen med Copenhagen Games været store events for pige scenen.

I 2019 har ESL ikke glemt pigerne, som får lov til at rejse til Katowice mellem den 28. februar og 3. marts, hvor otte hold skal dyste om en præmiepulje på 328.000 kr. Kun Dignitas Fe har fået en invitation direkte til turneringen, da de vandt turneringen sidste år.

  • USA Dignitas fe
  •  EU kvalifikation #1
  •  EU kvalifikation #2
  •  EU kvalifikation #3
  •  EU kvalifikation #4
  •  NA kvalifikation
  • [asia] Asiatisk kvalifikation
  • Verden SA kvalifikation

Den første europæiske kvalifikation spilles på fredag, hvor der vil blive afviklet fire europæiske kvalifikationer i alt, der alle giver en billet hver til eventet. Interesserede hold kan tilmelde sig turneringen her. Eventet vil køre sideløbende med det afgørende stadie af IEM Katowice 2019 Majoren.

#1(Med 94 svar)
23. januar 2019 kl. 22:30
sleazy
#3(Med 93 svar)
23. januar 2019 kl. 22:43
Luhmann
Vil du uddybe hvorfor du synes det?
#5(Med 92 svar)
23. januar 2019 kl. 22:52
NiveK
Kan du finde 1 godt argument for, hvorfor de ikke bare kan kvalle til "mandeturneringen"? Hvorfor skal de have deres egen turnering? Det er kun fordi de ikke er gode nok.
#7(Med 65 svar)
23. januar 2019 kl. 23:01
Kristja
Hvorfor er der kvinde håndbold og fodbold? pak nu den der indstilling væk.
#9(Med 36 svar)
23. januar 2019 kl. 23:03
Swaft
Ikke ligefrem den bedste sammenligning imo
#10(Med 35 svar)
23. januar 2019 kl. 23:06
Kristja
Og hvorfor i alverden er det så ikke det? Hvorfor skal kvinder ikke have lov til at have deres egne turneringer i eSport. Hvis de skal i andre sportsgrene.
#12(Med 5 svar)
23. januar 2019 kl. 23:12
sleazy
Enig, synes stadig det er komisk og korrekt :D
#16(Med 4 svar)
23. januar 2019 kl. 23:16
Kristja
Det er forfærdentligt, som der bliver generaliseret synes jeg :D
#64(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 08:13
NiveK
Kan du ikke lige svare mig på, om du virkelig ønsker, at jeg skal bruge tid på at argumentere for hvorfor håndbold og computer-spil ikke kan sammenlignes, eller om det er gået op for dig hen over natten. Hvis det ikke er så skriv lige at du stadig ikke forstår det helt, så skal jeg nok hjælpe dig til det.
#92(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 13:25
Kristja
Måske man skulle bruge begge sider af hjernen. Og tænkte så langt at jeg ikke snakker om det fysiske, men blot at der ikke kan være et problem i at kvinder må have deres egne turneringer i esport så vel som alle andre sportsgrene. Min point, handler bestemt ikke om fysik.

Så nej, brug du hellere kræfter på en anden :)
#103(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 14:37
NiveK
Bruge begge sider af hjernen? Er du sikker på du ikke har en styrtblødning i selvsamme? Hvis de skal have deres egen turnering kan det jo kun betyde, at de ikke er gode nok til at deltage i herre-turneringer. Af samme årsag, kunne jeg godt tænke mig at se "gode kvindelige" esport atleter indrømme, at de må have deres egen turnering, fordi de ikke er gode nok til at være med i en "rigtig" turnering. Når det så er sagt, så kan der være nogle fysiologiske principper, som også gør, at de ikke kan følge med i herre-turneringer. Så for at opsummere. Jeg har ikke noget imod, at de har deres egen turnering, men så skal det ikke hedde sig, at de kan/ville kunnet være lige så gode som mændene, for så må de stille op på lige fod med drengene/mændene
#108(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:38
Kristja
Jamen der er jeg så også enig med dig, og tak for et pænt og velformuleret svar :)
#15(Med 26 svar)
23. januar 2019 kl. 23:16
Bare_Daniel
Der er jo mange ting der spiller ind. Mit yndlings argument er at mænds fysiske fordel ikke rigtigt er eksisterende i CS verdenen, så den "eneste" forskel burde ligge i ren "hjernemuskel". Det får mænd til at lyde godt.

Det eneste problem med opdelingen er vel i og for sig, at en talentfuld kvindelig CS spiller vil have sværre ved at komme ind på den "rigtige" scene, siden at hun potentielt ville ende med at dominerer i kvindelig CS og svømme i nemme penge hvorefter hendes udvikling ville stoppe.
#17(Med 4 svar)
23. januar 2019 kl. 23:21
Kristja
#13 har beskrevet det hele så flot. Kommer aldrig til at dele din holdning om at den mandelige scene, nødvendigvis er den "rigtige" tænkt hvis det var omvendt det hele? og kommer aldrig til at dele den holdning, at mænd og kvinder skal spille i samme turneringer i esport.

Jeg synes personligt at det er så fint at tingene er delt op, som det er i så mange andre sportsgrene. Og nu afspejler præmiesummen også niveau forskellen på mænd og knivder i cs. Så ser ikke et problem.

Når det så er sagt, forstår jeg udemærket hvor du vil hen med hvad du skriver :)
#19(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 23:26
Bare_Daniel
Problemet er vel lidt at der ikke findes en mandlig scene. Der findes den rigtige scene, og så en kvindelig scene. Kvinder kan deltage i begge scener nøjagtigt som de lyster.
Og nu sammenlignede du jo også med f.eks andre sportsgrene. Hvor skal grænsen så gå? I mange sportsgrene er træning jo også kønsopdelt, skal der være kønsopdelt matchmaking?

Og nej.. Problemet er jo lidt at præmiesummene netop ikke afspejler niveau forskellen. Denne turnering er f.eks omkring samme beløb, som der er i præmier i CPH Games hovedturnering.
Det mest underlige er at kvinderne får penge bare fordi at de er kvinder. På kort sigt giver det måske flere kvindelige gamers, men på længere sigt så giver det jo bare større forskel på niveauet. Det underminerer hele ideen med at kvinderne skal ind på den rigtige scene.
#24(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 23:49
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tror det folk ser som problemet er at præmiesummen netop ikke afspejler niveauet. Men igen, det her er altså nu engang en underholdnings branche. Og de bedste kvinder er bare mere spændende end suptop af mændene.
#66(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 08:16
NiveK
Hvorfor fanden skulle du heller ikke kunnet lide det som det er nu? Kvinderne kan leve flot på den succes som drengene har skabt gennem 15 år på drengeværelset med 1000'er af timer. Nu kommer pigerne til og har det svært, så laver vi da lige en ekstra turnering til samfundets små prinsesser. Patetisk !
#124(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:22
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Hvis præmiesummen skulle afspejle niveauet mellem mænd og kvinder, så ville kvindernes turnering have omkring 5000 kr til førstepræmien. Det er de præmier hold uden for den danske top 10 kan gå hen og vinde, hvilket er niveauet for de bedste kvindehold. Det er forskellen, og det er derfor, der er så mange, der er stødt over det.
#42(Med 20 svar)
24. januar 2019 kl. 02:00
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis der er en kvindescene og herre scene, så er dit "problematiske" eksempel jo ikke anderledes end andre der har domineret deres felt. Man kan argumentere for at det er problematisk for Astralis at de dominerede så meget at de ikke kunne udvikle sig, men jeg føler ikke det er så relevant.
#95(Med 19 svar)
24. januar 2019 kl. 14:19
Bare_Daniel
Korrekt.
Det var et problem, Astralis var så langt foran konkurrenterne, at de rent faktisk hjalp deres konkurrenter med at komme tilbage i kampen ved at rådgive dem.

Men hele problemet er vel i bund og grund også bare alle de kvinder/piger, som mener at de ikke er accepteret i communitiet, og ikke mener at de kan få lov til at spille på den rigtige scene?
#118(Med 18 svar)
24. januar 2019 kl. 15:11
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Problemet er at nogen mænd mener det er unfair at scenen er opdelt i køn, fordi de ikke mener der burde være forskel på evner bare på grund af køn. Desværre virker det ikke som om de kan underbygge den antagelse.

Jeg ved ikke hvad din sidste paragraf henviser til, jeg har ikke lige set nogen kvinder være utilfredse med at de ikke måtte spille med mænd, men der er ingen tvivl om at gaming scenen som helhed stadig har et stort problem med mandschauvinisme, der nok fraholder mange fra at føle sig velkomne.
#133(Med 17 svar)
24. januar 2019 kl. 15:30
Bare_Daniel
CS:GO er jo netop hellere ikke et sted hvor at mænds fysiske fordel bør være gældende? - Problemet ligger i virkeligheden i at kvinder ikke dedikerer og træner ligeså hårdt som mændene gør.

Citat fra Michela: i.gyazo.com/d573a896d0246ad94b30b7bd96eae017.png
Der er ingen evidens for at kvinder skulle have sværere ved at komme på et hold eller noget i den stil, end mænd. Udover at mændene er bedre.
#144(Med 16 svar)
24. januar 2019 kl. 15:48
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Men vi bliver ved med at bygge hele skidtet på om der "burde" være forskel på køn når det kommer til cs, uden faktisk at vide noget. Cs er stadig en fysisk aktivitet, selv om den ikke kan sammelignes med traditionel sport.
#149(Med 15 svar)
24. januar 2019 kl. 15:56
Bare_Daniel
Både og. Ville du også kalde skak for en fysisk aktivitet?
#160(Med 14 svar)
24. januar 2019 kl. 16:35
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg er ingen biolog ekspert, men på sin vis er hjernen et fysisk organ ligesom alle de andre. Jeg vil dog påstå at cs er langt mere fysisk end skak, fordi du faktisk bruger begge hænder aktivt.

Udover det har skak også et kvinde vm f.eks., så jeg er ikke sikker på hvor du vil hen.
#166(Med 13 svar)
24. januar 2019 kl. 16:53
Bare_Daniel
Alene det at du kalder det "biolog ekspert", beviser vel at du ikke er ekspert i det LUL.
Og det kommer vel an på hvordan du ser på det. Hvis du fucker dit aim op i en 1v1 i CS, så kan det være I taber en runde. Hvis din hånd spasser ud i skak og du vælter kongen, så taber du.

Og ja, det ved jeg godt. Jeg har nævnt det for 5-6 timer siden her på tråden. Pointen er faktisk meget god.
Kvinder kan også deltage i det rigtige VM i skak, men der har aldrig været en kvindelig verdensmester. Hvis vi bare tager den nuværende titel samt FIDE i betragtning, så er det 60 års historie hvor at kvinderne ikke har kunnet indhente mændene i en konkurrence, som du selv beskriver som mindre fysisk krævende end CS.

Og alligevel tror folk at forskellen på kvinders CS niveau, at det bare er fordi at de "ikke er velkomne".
#176(Med 12 svar)
24. januar 2019 kl. 17:34
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg føler ikke det er en fair sammeligning mellem alle de muskelbevægelser ect der skal til et godt aim, og så en teknikalitet som at man kommer til at vælte en brik.

Jeg snakkede lige med en veninde, som netop sagde at det at du ikke føler dig velkommen formentlig er en stor grund til det.

Hvis vi leger der er ~10% kvinder blandt alle CSGO spillere, og det så bliver halveret eller mere, når vi snakker competitive cs, så er det allerede en ret lille procentdel. Hvis de få supertalenter der kommer ud af den gruppe prøver at konkurrere på højste niveau, men konstant løber ind i "piger er ikke rigtige gamers" og "du må joine hvis du sender tit pic" så bliver der hurtigt slukket for dem også.

Jeg antager vi alle kan blive enige om at selv om vi gør fremskridt er der stadig et stigma om at rigtige hardcore gamere er mænd, og jeg tror faktisk det gennemsyre hele scenen og gør det tæt på umuligt for de få ekstremt dygtige kvindelige cs spillere at bryde igennem.

Jeg ved ikke om biologi gør forskel mellem kønnene når det kommer til cs, men jeg oplever dagligt "mandekulturen" i bl.a. cs, og selvfølgelig vil det have en påvirkning for hvor nemt det er for et talent at bryde igennem.
#177(Med 11 svar)
24. januar 2019 kl. 18:06
Bare_Daniel
Men alt det du nævner, har jo intet med kvinder at gøre, men netop kun noget med hele gaming kulturen at gøre.
Kvinder er ligeså velkomne som mænd, og hvis du ikke kan klarer den hårde tone, så er den ikke engang svær at undgå. Der findes utallige claner/communities hvor at godt sprog er et kriterie.

Du baserer det hele på fordomme, det giver ikke rigtigt nogen mening.

Siger du til mig at en ekstremt dygtig kvindelig cs spiller, vil blive udsat for hate crime hvis hun kæmper sig op i FPL?
#179(Med 10 svar)
24. januar 2019 kl. 18:20
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg siger at hun vil skulle kæmpe sig igennem mindst dobbelt så meget mudder som sin mandelige modpart, ja.

Og det er ikke en fordom at kvinder bliver udsat for langt mere had i gaming kulturen. Hvilket rimelig naturligt betyder de ikke føler sig lige så velkomne. Og det er ikke kun tonen, det er også de muligheder du får. Som kvinde bliver du måske tilbudt mere for en streaming sponsor kontrakt, men tilgengæld er dine muligheder for at blive taget seriøst af gaming eliten langt værre.
#183(Med 9 svar)
24. januar 2019 kl. 18:32
Bare_Daniel
Så du har bare hevet nogle tal ud af din røv, og bruger det som bevis. Nice.
Kan ikke engang huske hvornår jeg sidst har set en kvinde blive svinet til i et game, og jeg møder kvinder ingame hver dag.

Men okay, så du mener at RFRSH, Cloud 9, TSM og hvem ellers der ellers findes af organisationer, er sexistiske og ikke ønsker at tage kvinder seriøst?

Og mener du at organisationerne er mere sexistiske overfor kvinder end overfor transkønnede?
#192(Med 8 svar)
24. januar 2019 kl. 20:39
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har slet ikke nævnt tal, jeg har veninder der har gamet siden beta1 og jeg behøves ikke engang lytte til deres historier og erfaringer (som er mange), jeg kan bare tage et game med dem og der er en god chance for de bliver kaldt en dum cunt hvis nogen opdager de har tissekone.

Jeg er positiv og tror på langt de fleste i vores miljø ikke er bevist sexistiske, men det er ikke det samme som at der ikke findes en dybt gravet bias både i vores samfund og især i vores gaming kultur.

Find en kvinde der har spillet konkurrence cs eller lign, og spørg om de føler de er blevet behandling ligeværdigt med deres mandlige medspillere.
#193(Med 7 svar)
24. januar 2019 kl. 21:00
Bare_Daniel
Jeg kunne sige det samme til dig.

Find en mandlig spiller der har spillet konkurrence cs eller lign, og spørg om de nogensinde har fået af vide at de har en lille pik eller lignende. Com'on.
#195(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 21:24
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har spillet online i ~20 år og jeg kan faktisk ikke umiddelbart komme i tanker om et eneste tilfælde hvor nogen har prøvet at chikanere mig udfra mit køn. Det er normalt noget med at jeg er en newb idiot der skal uninstalle. Sker det tit for dig når du gamer?
#196(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 21:25
Bare_Daniel
Det burde vi begge vide er forkert, jeg kan komme med mange teorier om at kvinder tager ting mere personligt end mænd, men i virkeligheden er den del ret ligegyldig.

Faktuelt set, så bliver mænd oftere udsat for "verbale overgreb" eller hvad du vil kalde det, end kvinder gør.
Sure, der er nok ikke så mange mænd der får beskeder med "jeg vil gerne kneppe dig" eller "jeg kommer og voldtager dig", fordi det i de fleste tilfælde bare ville være underligt for afsenderen.

Og jeg ved ikke med tit, men oftere end jeg oplever kvinder blive chikaneret.
På den anden side, så er der også en person der har lavet en sang om at jeg har en lille pik, så who knows.
#198(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 21:40
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis jeg gamer med en veninde, og folk opdager hun er kvinde, er det 50/50 om hun får et eller andet sexistisk smidt i hoved. Hvis jeg bliver svinet til, er det fordi folk på mit hold ikke er tilfredse med min præstation. Du nægter at anerkende at det er virkeligheden vi lever i? Hvilke erfaringer præcis basere du din virkelighed på, hvor kvinder har det nemt online og i gaming?
#200(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 21:43
Bare_Daniel
Orker ikke rigtigt at forsætte.

Hvis du har en veninde, hvor at hun i hver 2. game oplever at blive svinet til for hendes køn, så er hun en enkeltstående tilfælde, og hun må uden tvivl selv være skyld i det. Jeg kan duo Q med en veninde 10 timer i streg, uden en eneste sexistisk bemærkning. Det værste der bliver sagt, hvis folk finder ud af at det er en kvinde, er "omg you're hot" og "wait are you are girl?".
#201(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 21:51
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er jo ffs også netop sexistisk. De bliver behandlet anderledes pga deres køn. Det kan godt være det lyder mildt i dine stærke mandeøre, men hvis du skal svare på de samme lamme sexistiske kommentare fra liderlige teens i længden bliver du jo skør.

Edit: Første resultat på google:
quora.com/What-is-it-like-to-be-a-female-gamer
Der er 1 mio ligne historier, og det er ikke bare fordi de er det "svage køn". Det er DERES virkelighed.
#202(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 22:01
Bare_Daniel
Nej.. Sexisme kræver at det er nedladende. Jeg ved ikke hvor nedladende det er at sige en person er pæn eller spørge om det er en kvinde.

Du er tydeligvis en whiteknight, så jeg er ude.
Men det er netop holdninger som din der resulterer i mere sexisme, det er der videnskabelige beviser for.
#203(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 22:13
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Åbenbart den sidste kommentar jeg kan svare til, men jeg er havde forventet at folk ville ty til SJW navne når jeg nu faktisk forsvare de farlige kvinder.

Problemet er at jeg kan bevise ret nemt at kvinder bliver udsat for sexisme (og jo, de eksempler du kom med er sexistiske og nedladende), men jeg tvivler meget på du kan komme med videnskabelige beviser for at mit forsøg på mere fakta skaber mere sexisme. Jeg glæder mig til at blive modbevist.

I øvrigt har wikipedia en fantastisk artikel på ordet "sexism" hvor de kommer over de mange forskellige måder det påvirker vores samfund, jeg antager ikke du mener det hele er usandt og fikset i 2019.
#80(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 10:52
Swaft
Grundet deres fysiske fordele. Jeg er dog enig i, at de ikke skal have deres egne turneringer. Det var blot din sammenligning jeg ikke var så vild med.
#93(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 13:27
Kristja
Skulle helt sikkert, også have brugt en anden sportsgren. Da folk tydeligvis ikke forstår hvad min point var :)
#20(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 23:36
deu
Der er forskel i fysisk sport fordi at der er en fysisk forskel på styrken af mænd og kvinder: plain and simple. Med mindre at du kan finde undersøgelser som underbygger at kvinder er for evnesvage til at spille computer, eller ikke har reaktionsevner som mænd, så er the playingfield 100% level. AT cs skal deles op i 'CSGO for mennesker' og 'CSGO for kvinder' er grinagtigt når vi snakker kompetitivt esport.
#29(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 00:50
Kristja
#28
#25(Med 17 svar)
23. januar 2019 kl. 23:49
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Fordi mændene knuser dem fysisk. Du kan på ingen måde sammenligne det.
#28(Med 15 svar)
24. januar 2019 kl. 00:49
Kristja
Jeg hentyder blot til at der er ligestilling, og kvinderne har ret til deres egne turneringer i esport, ligeså vel som i håndbold.

Er selvfølgelig godt klar over at det fysiske spiller ind i de 2 sportsgrene jeg nævnte :)
#31(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 01:07
leandr
Men mænd har jo ikke engang deres egne turneringer, så hvor er ligestillingen lige?
#37(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 01:33
Kristja
Kan godt se problematikken i at mænd ikke må deltage i kvindelige turneringer, men at kvinder gerne må deltage i alle turneringer, hvis vi skal gå i detaljer.

Jeg mener blot at det er retfærdigt at de har deres egne turneringer, hvis de ønsker dette :)
#40(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 01:56
leandr
Hvorfor mener du dog det? Hvorfor skal de have nemmere ved at kunne leve af det end mænd i subtoppen, som er længder over deres niveau, men ikke tjener en krone? :)
#96(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 14:21
Bare_Daniel
"Retfærdigt" LUL

Kvinderne ville gå amok hvis de store turneringer kun var for mænd, selvom at der ikke er kvinder der deltager.
#102(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 14:34
Kristja
Det ville de helt sikkert. Men nu er de store turneringer for alle og ikke et bestemt køn :)
#111(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:43
Bare_Daniel
Det er jo forkert. 328.000 kr er netop en stor turnering, og den er netop for et bestemt køn?
#33(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 01:13
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ligestilling er ens for alle. Det er ikke at opdele tingene.

Jeg er care på om de laver egentlig og jeg håber mimi rydder hele lortet.
Men jeg drømmer sq om mimi spiller power liga med et mixhold.
#36(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 01:30
Kristja
Ligestilling betyder ikke at opdele, det er helt korrekt. Det betyder at man har de samme rettigheder blandt andet :)

Men jeg er da helt enig med dig, i at det kunne være fedt at se MIX hold af mænd og kvinder. Jeg ytre mig blot om at det er helt fair at der er kvindelige turneringer. Det er skam ikke for at være på tværs eller andet :)
#49(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 06:43
Patti
Dansktoppen
Major deltager
Dust2 MVP
ECSTATIC
Ligestilling? wtf bro hahah, det er jo overhovedet ikke ligestilling
#90(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 13:21
Kristja
Ligestilling er jo et vidt begreb. Og skal forstås som at de har rettighederne til at have deres egne turneringer. Forstår godt at det er surt, folk sidder og spille gratis, når de er betydelig bedre. Men stadig :D
#97(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 14:26
smed
Så ligestilling er at kvinderne kan deltage i alle turneringer, men mænd kan ikke deltage i deres eller hvad er det du prøver at sige
#105(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 14:36
Kristja
Overhovedet ikke. Ligestilling er så meget mere end hvad du antager, ud fra hvad jeg har skrevet :)

Men det er også ligegyldigt hvis du ikke forstår begrebet ligestilling.
#110(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:40
smed
Det er da tydeligvis dig der har besvær, hvis du overhovedet nævner ligestilling i den her sammenhæng
#134(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:31
vedde
Så du tænker at det er ligestilling, at kvinderne har en turnering for dem selv hvori der er lidt over en kvart million i præmiepulje? Paygap er forresten en myte.
#136(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:35
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Du har fuldstændig misforstået hvad ligestilling er, når du erklærer dig enig i at der ingen fysiologisk" forskel er på mænd og kvinder i CS, som du ellers referer til hos kommentar #13. Hvis du var uenig i kommentar #13 kunne du tillade dig at bruge ordet ligestilling.

Ligestilling er når du ud fra ens forhold har de samme muligheder og rettigheder. Intet andet. Det er et fastsat begreb, som du helt tydeligt ikke har et kvæk forstand på. I det her tilfælde har kvinder særlige rettigheder, som mændene ikke har - så længe vi antager at #13 har ret. Kvinderne ville kun have ret til deres egen turnering såfremt der var en fysiologisk forskel, der ville det være ligestilling, ligesom det findes er i fx håndbold.
#119(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:14
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Kan du ikke? Bare fordi cs ikke er fysisk krævende på samme måde som traditionel sport kan der godt være forskel på os som køn der giver den ene side en fordel.
#81(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 11:37
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jo, men den fordel/ulempe som opstår i fysisk sport, har jo ingen steder hjemme i esport..
#91(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 13:23
Kristja
Det er helt korrekt. Min point er også bare at de har ret til at have deres egne turneringer. Så forstår ikke at der skal været sådan et had til det hele :)
#94(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 13:41
Patti
Dansktoppen
Major deltager
Dust2 MVP
ECSTATIC
Hvorfor har de ret til det? Jeg er slet ikke med
#101(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 14:33
Kristja
Hvorfor skulle de ikke have ret til at have deres eget? Det er da en egoistisk holdning at have :D
Lad dem dog spille mod kvinder hvis det er det de ønsker.

Du må heller ikke misforstår mig, forstå godt den frustration der er o kring det hele grundet økonomi :)
#135(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:34
vedde
Hvis mænd havde den holdning, at de kun vil have en mandlig turnering hvor kvinder ikke er tilladte, så er det jo direkte mandschauvanistisk, men omvendt er det "you go girl, you don't need no man"
#161(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 16:35
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Jo men hvor stopper det så? I disse forskræmte tider, skal men vel passe på med at kalde det en PIGE turnering? Hvad med en TransCup? eller til folk der føler sig som et grantræ? HOW DARE YOU ASSUME MY GENDER? kan du se?
#184(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 18:39
Kristja
Kan godt se hvd du mener, og forstår skam godt frustrationen fra folk. Intet der, min eneste point er blot at selvfølgelig skal der være plads til at de forskellige køn har deres, hvis de har et behov for det. Jeg ville personligt også meget hellere se én blandet scene frem for en opdeling :)
#226(Med 0 svar)
26. januar 2019 kl. 15:12
Mads
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er relevant i RIGTIGE sportsgrene, da det fysiske spiller en reel rolle. Når man sidder og spiller computerspil, er det fuldstændigt ligegyldigt om du kan bænke 20kg eller 120kg
#8(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 23:03
HumanIC
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
det er vel bare ligesom i fodbold og håndbold det er seperat
#13(Med 24 svar)
23. januar 2019 kl. 23:12
Luhmann
Der er ingen fysiologisk grund til at kvinder skulle være dårligere til CS end mænd. Så forklaringen på at der helt generelt set er en niveauforskel er at mænd er kommet foran. CS har ikke været ligeså ofte valgt tidligt i livet når der blev valgt spil blandt unge kvinder/ piger af forskellige årsager. Men det behøver jo ikke at blive ved sådan. Der kommer nye generationer til, og hvis de generationer har rollemodeller, så vil det formentlig ændre sig. Og hvorfor skal det ændre sig, hvor kan vi ikke bare være ligeglade? For det første findes der kvinder der gerne vil det her, og som er gode, og som arbejder for det, og under de rette omstændigheder vil kunne løfte sig til et ligeså højt som mandlige elitespillere. Og hvis vi gerne ser verdens bedste promille af spiltalent i toppen af verdenseliten, så befinder den ene halvdel af den talentpromille sig formentlig hos kvinderne, og er i dag et urealiseret potentiale. Jeg synes det er et godt initiativ for at få flere kvindelige spillere, der kan komme til at leve af at spille, det vil højne niveauet, øge professionalismen og skabe flere kvindelige højniveau spillere i fremtidige generationer, og det vil skabe noget dynamik og variation på scenen generelt.
#14(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 23:16
Kristja
Flot skrevet!
#18(Med 8 svar)
23. januar 2019 kl. 23:28
leandr
Der er ikke en eneste god kvindelig cs spiller.
Hvorfor skal disse kvinder have en langt nemmere vej til at blive professionelle end mænd?
#22(Med 7 svar)
23. januar 2019 kl. 23:40
deu
fordi... at de er kvinder... thats why. Med mulighed for at min kommentar bliver slettet, så må det jo betyde at de er det svage køn, siden at de skal have særbehandling når det kommet til esport. Personligt synes jeg ikke at der er noget federe end kvinder som owner i esport. Feks ownede Scarlett for vildt i SC2 (på lige fod med mænd)
#50(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 06:57
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Elsker du nævner scarlett som tidligere/stadig er hankøn lol
#67(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 08:20
NiveK
Hold lige fast i bordkanten en gang, det var et selvmål det der.
#112(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:47
leandr
Han er da en mand? :-)
#158(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 16:31
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvordan?
#178(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 18:12
NiveK
Jeg giver dig ret. Det var til dig, ment om ham :)
#82(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 11:42
Rubel
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Scarlett er jo også en mand?
#188(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 19:08
deu
Lul du har ret!, well proves my point even more! :D
#26(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 00:12
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Men er de rigtige omstændigheder at kvinder skal indhente mændene, ved først at have en "kravlegård" hvor de kan udvikle sig ved at slå andre på samme, eller marginalt højere/lavere niveau, for så at blive sluppet fri i den "rigtige" verden?

I mine øjne gør vi alle de mange seriøse, og dygtige piger en kæmpe bjørnetjeneste, ved at isolere dem.
#30(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 01:02
leandr
100% enig her. De får intet ud af at have deres egne turneringer. Det eneste det får dem til er at acceptere at de ikke bliver bedre, fordi de sagtens kan leve af at være på det niveau de er på, og ikke har motivation til at grinde så meget så de kommer op på niveau med mændene. Det er sådan jeg ser på det. For mig er den eneste grund til at kvinder ikke kan følge med mænd, at de ikke har samme arbejdsmoral eller sult for at komme op på det niveau hvor det er rigtig sjovt, og denne grund bliver bare fodret af denne bjørnetjeneste de forskellige TO's giver dem.
#77(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 10:14
Luhmann
Sikke dog et sexistisk svar. Selvfølgelig har kvinder den samme arbejdsmoral!!

Som jeg argumenterer for, så handler det om, at scenen bliver bedre for alle, niveauet bliver højere, det bliver mere varieret miljø. Det er godt for alle, at kvinder er med. Der vil sandsynligvis blive et større publikum, når der også er kvindelige elitespillere. Derfor vil økonomien generelt formentlig blive større.

Omkring at det er en bjørnetjeneste, det er måske ikke den optimale løsning, men det er en mulighed for at skabe et levegrundlag for kvindelige gamere, som vil give dem mulighed for at spille fuld tid, for at være en del af professionelle organisationer mv. Det tror jeg alle sportsudøver vil fortælle, gør en kæmpe forskel.

Så hold lige op med at være så bange, vær lidt åben og imødekommende, og støt op om de kvinder der kæmper for præcis at være med hvor det er sjovt. Det er unægteligt nemmere at forestille sig at blive professionel, når man kan se andre ligesom én selv være det, når man har mulighed for at få løn for at spille osv, der er hold og organisationer, der støtter en. Det her er bare en løftestang. Og jo, den havde mænd ikke, men hvorfor skal man være så ugavmild, hvorfor ikke give en hånd, når du kan? En dag skal det samles, synes jeg. Det må være målet, alt andet giver ikke mening.

Den eneste grund til at folk herinde er imod det, er fordi i er bange for at i mister noget. At der bliver færre penge til jer, færre muligheder og at der bliver flere konkurrenter til toppen.
#79(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 10:44
whitey
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Du har været så fornuftig og høre på lige indtil "Den eneste grund til at folk herinde er imod det, er fordi i er bange for at i mister noget. At der bliver færre penge til jer, færre muligheder og at der bliver flere konkurrenter til toppen" - du generaliserer fordi der sidder et par paphoveder som ikke kan argumentere for andet end "øhh det er fysikken der gør det"... Langt de fleste herinde er ikke bange for de ting, så det er noget fis.

Desuden så bliver de ikke bedre, de får ikke flere penge og deres vej til et professionelt esport liv bliver ikke forkortet af at vi gemmer dem væk, fordi de ikke har niveauet pt.
Som i hvilken som helst anden sport, så udvikler man sig ved at sætte sig mål, og spille/træne mod andre der er på højere niveauer - hvorfor bliver vi ellers mødt af nyheder om at en U14 tennisspiller pludselig er med i u18 turneringer etc...

Hvis dine argumenter skal give mening, så skal der også laves en scene for folk på +30, som jeg kan deltage i, fordi jeg har jo ikke de samme vilkår som de helt unge...
Og ja det er rigtigt at "generation mimi" har været sent ude, fordi det var måske ikke så fedt at fortælle til veninderne at man er gamer, men det skal de kommende generationer nok være bedøvende ligeglad med, og hvis de spiller på samme niveau fra start, så skal de nok blive en del af toppen - det gør de ikke hvis vi laver turneringer kun for piger, fordi det er synd at de ikke kan følge med.
#88(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 13:20
leandr
Sexistisk svar? Hvad fanden snakker du om?
Fortæl mig, hvorfor et af de bedste pigehold (Aces) alle sidder med under 50 timer de sidste to uger, og MINDST halvdelen af dem er streaming hvor de spiller lowlevel faceit pugs. Alle andre professionelle piger gemmer deres timer af eller anden årsag, men jeg kunne ikke finde en eneste over 80 timer de sidste to uger.
Fortæl mig, hvorfor jeg aldrig nogensinde ser et eneste pigehold i nogen kvals, hvor jeg ser de samme danske boblerhold/under boblerhold igen og igen.
Fortæl mig, hvorfor de bedste piger som f.eks. mimi sidder og stream mandag tirsdag onsdag fra kl 18 til 22 f.eks. Når det er dér alle hold praccer.
Fortæl mig, hvorfor jeg ikke ser et eneste pigehold i Europa, være tilmeldt en eneste liga, hvor man spiller hver uge.
#98(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:28
Bare_Daniel
Niveauet bliver ikke højere af at der er en kvindelige scene? Den kvindelige scene har ingen effekt på top niveauet overhovedet.

Desuden synes jeg at det er ret sexistisk at du siger "støt op om de kvinder der kæmper for præcis at være med hvor det er sjovt" - Fordi så betyder det jo netop at vi slet ikke bør støtte kvinder overhovedet.

Og "En dag skal det samles, synes jeg. Det må være målet, alt andet giver ikke mening.", det kommer ikke til at ske. Det håber jeg at du ved. Der er stadigvæk verdensmesterskab i skak for kvinder, og det må man vidst sige er en ret moden scene hvor at kvinder og mænd burde være helt lige.

Og who knows. Der kan være rigtigt meget at miste. Firmaer der sponsorerer deres første esport event uden viden om scenen, kunne sagtens få brændt nallerne, og derved helt undgå esport fremover.
Vi ønsker netop flere konkurrenter på top scenen, men det er umuligt at skabe på den her måde.
#55(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 07:54
NiveK
Det lyder godt det du skriver, men det er noget fis. Hvis de ikke kan kvalle gennem den normale turnering skal de ikke have lov at være med. Det er curling politik, men på voksenniveau. Hvis man ikke er god nok så må du øve dig noget mere. Hvis det ikke rækker, så skulle du nok tage og finde en anden hobby. Der er massere af mandlige spillere, som heller ikke har talentet til at nå til tops. Skal de også have en ekstra turnering med 300.000 i pengepræmie? Det er en glidebane det her, og du ser det alle steder i samfundet. Det eneste positive man kan sige om det her, er at ESL også mener, at kvindekønnet har et handicap som gør, at de ikke kan konkurrere med mænd, selv i en "mental-sport". Men så kunne jeg godt tænke mig, at man meldte det ud, i stedet for at høre hønsene skrige op om at kvinder kan blive lige så gode som mænd. Så meld jer til den normale kval og imponer os andre.
#71(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 09:26
Holztan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
“Der er massere af mandlige spillere, som heller ikke har talentet til at nå til tops. Skal de også have en ekstra turnering med 300.000 i pengepræmie?”

Er det ikke det der bliver kaldt for “B-turneringer” til stort set alle danske events? ;-)
#72(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 09:31
NiveK
Hvad forhindrer kvinderne i at joine den så?
#73(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 09:39
Holztan
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det siger jeg heller ikke at noget gør, men du stiller det op som om at det er uhørt at have en ekstra turnering for de som ikke kan kvalificere sig til “den rigtige” turnering - hvilket vi jo ser konstant til danske LANs.
#75(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 09:55
NiveK
Nej det er ikke sådan jeg stiller det op. Jeg stiller det op som, at bare fordi man ikke har en penis, så er man automatisk med i en præmiepulje på 320.000 kr. Synes du selv, at det giver mening?
#99(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:31
Bare_Daniel
Jo. Prizepool i B-turneringen til CPH Games var omkring 20.000 kr. Kvinde turneringen havde lige omkring 165.000 kr.
Og niveauet i B-turneringen var højere end i kvinde turneringen.

Så igen - Det handler ikke om at spille godt eller have talent. Vil du tjene mange penge nemt på CS? Så skal du have bryster.
#78(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 10:15
Luhmann
Se #77
#58(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 08:00
Sucmidic
Mændene spillede i stor stil før der kom "store" penge i CS. Hvorfor skal kvinder have penge som madding? Gør jer fortjent til det, så skal pengene nok komme.

Kristja: du er forfærdelig til at argumentere.
#2(Med 0 svar)
23. januar 2019 kl. 22:31
hug
Guld Sæsonkort Sæson 16
HFFFFFFFFF OG GL
#4(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 22:44
Hani
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det eneste jeg ikke forstår ved en turnering som denne er at kvinderne ikke føler at de bliver undermineret?

Altså der er tydeligvis en grund til at smide så mange penge i pige scenen da de får en del opmærksomhed, som mænd på deres niveau ikke ville få.

Men er det ikke lidt en håndsrækning til kvinderne og sige "her vi skal nok støtte jer, i kan jo ikke klare unisex (herre) scenen"?

Men altså hvis kvinderne er det værd så er det vel ikke for mange penge.
#57(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 08:00
NiveK
Men er det ikke lidt en håndsrækning til kvinderne og sige "her vi skal nok støtte jer, i kan jo ikke klare unisex (herre) scenen"?
- Sådan kunne man også tolke det. Og det er imo også korrekt. Hvis kvinderne havde den mentale styrke / motorikken til at vinde en "herre-turnering", så var det nok sket på nuværende tidspunkt. Men det ville være rart at kvinderne på scenen så i det mindste kunne indrømme at der var en fysiologisk forskel, som gør, at de ikke er det samme niveau som mænd. Men de er jo opdraget til fra samfundets side at skulle ud i verden og erobre (you go girl), så ikke nok med, at de ikke har talent, de får også deres egen turnering når det viser sig, at de er talentløse. Man kan ikke få både i pose og i sæk
#6(Med 9 svar)
23. januar 2019 kl. 22:56
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg synes, at hvis kvinderne er cool med det her og de ikke føler sig undermineret, burde der reelt set ikke være en grund til at sidde som heteroseksuel hvid mand og shittalke at de får deres egen turnering.
Når det så er sagt stiller jeg spørgsmål til deres tankegang, hvis de stiller sig utilfredse med gratis penge.
#23(Med 4 svar)
23. januar 2019 kl. 23:45
deu
Trækker du lige PC-kortet og slynger en 'heteroseksuel hvid mand' ud? :D Det var da sjovt at så snart at det drejer sig om ligestilling, så skal hvide mænd bare klappe kaje?! Det er forskelsbehandling til fordel for kvinderne. I en tid hvor vi har så travlt med at pege på fejl ved den 'heteroseksuel hvid mand', så er det godt nok boomerang at du kan få dem til at være skyldige i den her sag. Bevars, jeg forstår da udemærket de kvinder som casher in på denne turning (hvem ville ikke gøre det), men toget om hvorvidt at kvinder (GENERELT SET), er gode nok til at compete med pro-scenen for 'unisex', kørt.
#208(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 23:32
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det kan i bund og grund sammenlignes med en artikel jeg læste omkring hvorfor kvindeturneringer eksistere i skak. Det har som sådan ikke noget at gøre med fysiologien bag "sportsgrenen", men at det er utopisk at forvente at kvinder skal spille op med mændene, når antallet af kvinder i branchen er så lav som den er.

Et andet godt citat fra den klumme var "Jeg nøjes her med at konstatere, at der endnu ikke foreligger tungtvejende biologiske argumenter for, at kvinder er mindre egnede – dette til forskel for de fleste sportsgrene, hvor mændenes fysik gør dem overlegne."

Generelt alt i denne artikel, synes jeg, kan oversættes til esport i dets nuværende stadie.
skakkerlak.wordpress.com/2015/04/23/kvindeturnerin..

Alt jeg siger med mit opslag er, at de ikke skal shittalke. Plus du kan jo ikke benægte at PC-kortet ikke er noget man trækker når det er en realitet, l0l. Med det sagt, var den del af opslaget nok mest for luls. Jeg mener stadig det er fint med kvindeturneringer, når fordelen af niveau samt antal af mandlige/kvindelige er som det er i nuværende situation. :-)
#220(Med 2 svar)
25. januar 2019 kl. 19:12
deu
Nej det er ikke umuligt at kvinder kan spille op med mænd fordi at der er færre af dem som spiller cs: det er umuligt at lige så mange kvinder som mænd kan spille op med mænd. Hvis 10 ud af 1000 bliver pros for mænd, må 1 ud af 100 blive pro af kvinderne. (simple as that)

Dit citat siger sådan set det vi ved indtil videre: kvinder har ikke en hjernefejl som gør at de er ringere til esport end mænd.

Ang. dit sidste afsnit, så er det ikke alt du siger: du siger at 'heteroseksuel hvide mænd' skal klappe kaje. (hvad f*** har sexualitet med cs at gøre?!?) Jeg kan også sige at sorte pansexuelle otherkins-kvinder i alderen fra 56-70 år skal flette næbet med at brokke sig, men i begge situationer vil fremhævelsen af den indsnævrede demografi sige noget om intentionen (med mindre at vi har andre hensigter med at nævne demografien.) Min psykoanalyse vil jeg antage at du tænker at dit argument skal have lidt ekstra vind i sejlene og derfor wiper du den, i mainstream accepterede "hetrosexuelle hvide mand", ind i snakken, fordi at det alligevel er så nemt at blame hvide mænd nu til dags og at de alligevel bliver lagt ned hvis de forsvarer sig (så easy target). (havde de været homosexuelle havde det selvfølgelig været en anden snak. /s)

Long story short: kvinder må gerne have kvinder 'only' turneringer, men det er indirekte anerkendelse af at de ved at de ikke kan kompete med mændene, på trods af at de ingen undskyldninger har for ikke at være det. Jeg ved at der sidder mænd derude som ikke er slået igennem, som ville rundbarbere mange af de kvindelige hold i cs, til et sådan event, vedvidende at det er deres køn og ikke deres evner afgører om de får chancen. I bund og grund er det nok propertionaliteten af præmierne, og differentieringen som irriterer mig. Lur mig om der ikke er et herre-hold som har vundet 20 m teflon og nogle mussemåtter, som ville kunne høvle igennem. Indenfor kompetitiv sport har jeg det stramt med at en level playingfield bliver segmenteret på grund af køn (diskrimination.)
#221(Med 1 svar)
25. januar 2019 kl. 19:37
BYRTz
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Jeg citerer; "Med det sagt, var den del af opslaget nok mest for luls.
Så rolig nu med at sidde og psykoanalysere mig. Honestly kunne jeg ikke være mere bedøvende om det er splittet eller ej ^^
#223(Med 0 svar)
26. januar 2019 kl. 00:45
deu
Nej jeg har fundet ud af at du 'for lulz' vil have andre til at lade være med at være kritiske. Good input!
#61(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 08:08
Sucmidic
Hvad med med sorte, hvorfor har de ikke deres egen turnering? Der er stort set ingen sorte i professionel CS. Og hvad med de rødhårede? Og dem på over 40 år?

Alle kan kvalificere sig på lige fod. Det er ligestilling.
#120(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 15:18
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Med det argument burde alle sportsgrene have 1 samlet scene, det giver jo ingen mening.
#152(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 16:11
Sucmidic
Nej, for der er et fysiologisk argument for at adskille mænd og kvinder i traditionel sport. I traditionel sport har vi jo også U-19 ligaer og old-boys ligaer, som adskiller aldersgrupper - igen fordi der er et fysiologisk argument herfor.

Der er ikke et fysiologisk argument for at kvinder skal have sin egen turnering i CSGO, i hvert fald ikke mig bekendt. Du kan argumentere for at ældre personer (30+) kunne have sin egen liga, fordi det er bevist, at reaktionsevnen ofte forværres fra omkring denne alder.
#141(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:43
vedde
Have you ever been raped? No, then you don't know what you are talking about!

x to the D
#11(Med 1 svar)
23. januar 2019 kl. 23:09
Kristja
Spændene! gad vide om der snart bliver lavet kønsskifteoperation, for at vinde disse turneringer :)
#59(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 08:01
NiveK
Tænker jeg også. en hel kvindescene med Conchica Wurst'er
#21(Med 25 svar)
23. januar 2019 kl. 23:38
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Til alle jer med et kæmpe problem som alligevel er for dårlige til selv at spille med om pengene, som har ondt i røven over pigerne for deres egen turnering:

Lad dem nu bare få deres turneringer, jeg synes det er helt fint. Ja, de kunne kvalle til de normale turneringer som alle andre, men det er de bare ikke gode nok til.
Sponsorerne er der, viewersne til dels også - så forståeligt at de har deres sideløbende turneringer. GL til dem :)
#32(Med 16 svar)
24. januar 2019 kl. 01:10
leandr
Selvfølgelig har folk ondt i røven? De stinker jo i forhold til de penge de sidder og spiller om? Der er intet pigehold der overhovedet ville få over 10 runder mod et dansk boblerhold, og de danske boblerhold sidder altså uden løn og spiller om ALLER højest 10k, som der er i POWER Ligaen fx. Det er da fuldstændigt klart, at de mænd føler sig taget i røven.
#35(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 01:24
NikoHeiseN
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
+1
#38(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 01:37
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Som jeg siger - sponsorerne er der til det af en grund. Synes jeg ikke man burde have ondt i røven over :) så må man bare blive bedre.
#39(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 01:55
leandr
Ja, det er klart at hvis sponsorerne er der af en grund, men derfor kan man jo stadig godt synes det er unfair.
#107(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:37
kodazy
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
det var da godt nok hovedløst skrevet
#41(Med 11 svar)
24. januar 2019 kl. 01:56
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvorfor føler du at præmiesum og færdigheder skal hænge sammen? Ved de fleste andre slags turneringer følger præmiesummen interessen der er for den givende turnering.
#43(Med 10 svar)
24. januar 2019 kl. 02:09
leandr
Og interessen burde være dér hvor niveauet eller underholdningen er højest. Sådan er det i alle andre sportsgrene. Fodbold, den bedste og mest interessante liga tjener mest. Samme med håndbold, basketball, hockey osv. Bare ærgerligt at i esport er der mange fedtede hankøn der får stiv dolk af at se en pige gamer :-)
#45(Med 9 svar)
24. januar 2019 kl. 02:27
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er det så også unfair at Wozniacki henter milioner hjem i præmiepenge selv om hun ikke er ret god i forhold til mændende? Pengene følger netop underholdningsværdien, ikke niveauet, det er min pointe.
#46(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 04:49
leandr
I tennis er der en fysisk forskel. Det er der ikke i esport.
#48(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 06:35
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvilket ikke er pointen i hans eksempel?
#86(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 13:07
leandr
Men det er jo pointen i hele diskussionen. Der er ingen fysisk forskel, så derfor burde det ikke være opdelt.
#115(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 14:58
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
For det første, så antager du der ingen fysiske forskelle er, jeg har stadig intet dokumentation set for den påstand.

Derudover så var argumentet at de stinker, og derfor ikke burde få så mange præmiepenge, hvilket jo ikke holder vand hvis du laver nogen form for sammeligning med hvordan resten af verden fungerer.
#128(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 15:25
leandr
Du har heller ingen dokumentation på, at der er en fysisk forskel. Det er jo klart, at det ikke kræver ret meget fysisk ved at sidde og trykke på nogle taster samt flytte en mus. Derfor er der ingen forskel på mænd og kvinder.

Det holder jo heller ikke vand at bruge eksempler fra andre sportsgrene der er opdelt, fordi igen er der en åbenlys fysisk fordel ved at være en mand.
#181(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 18:25
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
#52(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 07:04
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Tror du ikke stadig at Caroline ville have en reel chance imod amatører?
#143(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 15:46
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
jeg ved ikke hvor langt op af ranglisten man skal for at finde en mand på Carolines niveau, men jeg tror det er noget før du rammer de få fuldtidsproffer vi har.
#230(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 10:23
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Ja, det er pointen. Caroline kan slå mandlige amatører, det kan et professionelt pigehold i CSGO ikke, eller man skal i hvertfald alt for langt ned til at kunne bruge det til sammenligning.
#60(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 08:03
NiveK
Så skal de også erkende, at der er en klasseforskel. Men det er der jo ingen af dem som indrømmer. Så nu laver man en handicap-turnering for en flok bipolar høns, som tror de er super gode fordi de har vundet 300.000.
#100(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 14:31
smed
Det er sgu det dummeste jeg har læst i dag :)
#123(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 15:21
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Du vidst en af de dårlige, der ikke vinder nogle penge, men mener du er bedre end pigerne :^)
#131(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:26
leandr
Tror jeg faktisk også, at han er :-)
#172(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 17:12
kodazy
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
ja shit du må være en bot hvis du skal whine over at den værste %-del af proscenen skal spille om 300.000!!!!
#190(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 20:30
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Du sjov nok :D
#204(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 22:27
kodazy
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
prøver bare at pensle det ud fordi du tydeligvis ikke forstår hvorfor folk er triggered over det
#206(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 22:37
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Jeg forstår godt grundlaget og deres/din holdning. Jeg synes bare den er helt væk og lugter af misundelse
#27(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 00:39
warwhale
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Rød stue
#34(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 01:14
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Så kan Victor Pedersen høste stats igen 😅
#44(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 02:23
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Først og fremmest syntes jeg det er et herligt initiativ og jeg kan på ingen måde få ondt i røven over det.
Det virker som om det afgørende element er om der overhoved burde være en kvindelig og mandelig scene. Hvis vi leger at der faktisk er forskelle på køn der retfærdiggøre opdelingen, ville vi være enige. Problemet er at min googling ikke har givet noget entydigt svar. Det eneste studie ( onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jcc4.1215.. ). jeg kan finde konkludere vi er ens, men den er baseret på hvor hurtigt folk får levels i et mmo, ikke rigtigt sammenligneligt med skydespil på konkurrenceplan.
Hvis nogen kan google bedre end mig vil jeg gerne høre om det, lige nu virker det som om folk diskutere en masse ingen af siderne rigtigt kan dokumentere.
#47(Med 51 svar)
24. januar 2019 kl. 06:27
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Shit, der er mange "mænd" der har ondt i røven.

Hvorfor græde sådan over, at kvinderne får en turnering med e en god præmiepulje?
Niveauet for kvinderne er naturligvis lavere pt, så selvfølgelig skal de have noget at spille, hvor de har mulighed for at vinde.

Jeg forstår ikke, at man kan være så sur over, at de får en turnering og en solid præmiepulje. Det er den slags der gør, at de en dag kommer på niveau med herrerne.
#51(Med 19 svar)
24. januar 2019 kl. 07:03
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Det er jo præcis turneringer som denne, der gør at det ikke er nødvendigt for pigerne at deltage til de normale turneringer. De kan jo leve luksus ved at være dårligere til noget end mændene, hvor der i princippet ikke burde være forskel. Så ja jeg brækker mig over deres turneringer, især når kvinderne har professionelle omstændigheder som gør de har langt bedre forhold, end feks mit niveau, de lever jo af det? Alle C4 og top20 hold i DK ville jo stadig udradere dem.
#53(Med 10 svar)
24. januar 2019 kl. 07:11
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ved vi hvad disse piger tjener ud over det beløb de nu potentielt set kunne vinde ved at deltage i denne turnering? ESL ser tydeligvis et PR initiativ ved at holde en kvinde turnering. Lad os antage de ikke valgte at bruge disse penge på kvinder, hvor ville du så gerne have disse penge skulle havne henne af?
#54(Med 9 svar)
24. januar 2019 kl. 07:18
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Når en pige spiller skriver hun er professionel går jeg ud fra hun lever af CS, nej har ikke deres lønningssedler liggende. Pengene skulle selvfølgelig i den turnering hvor alle har lov til at deltage inklusiv kvinderne. Vi må jo ikke deltage i deres turneringer, vi har den rigtige scene og så har vi kvindernes scene.
#63(Med 8 svar)
24. januar 2019 kl. 08:11
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tænker ikke man kan tillægge ordet professionel nogen reel værdig da det ofte bare er en betegnelse på at tjene penge på noget, dette betyder ikke man kan leve af det. Et eller andet sted om du smider det i en kvinde turnering eller hos top holdene i cs er det penge du aldrig får fat i alligevel da du enten 1. Ikke er en kvinde, 2. ikke er i nærheden af at kunne vinde pengene alligevel.

Jeg ser om ikke andet logikken i at tiltrække mere PR ved at smide lidt penge efter nogle tøser.
#104(Med 7 svar)
24. januar 2019 kl. 14:36
Bare_Daniel
Hvad snakker du om? Ordet professionel betyder direkte at du lever af noget, ikke at du bare tjener penge på det. Hvis du bare tjener penge på noget, så er du semi-pro.

Og jeg tror at det ville tiltrække mere PR, hvis du satte tøserne til spille i undertøj, så hvis det er PR du er ude efter, så er det et meget dårligt træk.
#159(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 16:34
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Okay, så hvis jeg kan leve for 1000 om måneden er jeg professionel. Viser jo stadig hvor intet sigende det kan være
#163(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 16:45
Bare_Daniel
Jeg vil da meget gerne se dig være professionel CS:GO spiller med en månedlig indkomst på 1000 kr.
#169(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 16:58
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvad er din pointe?
#170(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 17:03
Bare_Daniel
At de eneste professionelle CS:GO spillere med en månedlig indkomst befinder sig i Indien, hvor at selv 1000 kr. om måneden er en lav indkomst.

Du prøver at sige at ordet professionel er intet sigende, men det er et udtryk der har været brugt i hvad - 100 år? Du er åbenbart den eneste der ikke kender definationen.
#194(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 21:17
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Der hvor jeg ville hen var egentlig bare fordi at man ser en pige kalde sig "professionel cs go spiller" har vi reelt ingen anelse om hvor mange penge hun tjener. Hun kunne i princippet få 2k i måneden og leve af det.
#197(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 21:28
Bare_Daniel
Ja, men det ville i virkeligheden ikke give mening.
Men de er ikke super høje, det er da helt sikkert. Der er vel en grund til at Michela boede(bor?) i Spanien fremfor Danmark.
#199(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 21:41
kfive
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tjah, vi ved vel ikke om det var fra en organisation hun får den mængde penge eller via insta/twitter PR og reklame gøgl.
#74(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 09:51
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Omvendt kan turneringer som denne hæve niveauet for kvinderne, da de kan se at der er flere turneringer der er værd at spille godt i.
Hvis der kommer flere stabile hold til, vil niveauet stige da konkurrencen er hårdere. Forhåbentligt kan det gøre, at holdene bliver sammen til andet end bare cph games for så at splitte op lige efter.

I sidste ende handler det for sponsorerne om at få værdi ud af investeringerne. Kvinderne har genrelt flere følgere på diverse sociale medier end mænd på samme niveau og iver. Derudover har de også større engagement på deres opslag og dermed langt højere værdi end mændene.

I stedet for at brokke sig burde spillerne se indad og handle derefter. Hvad kan gøre sub-toppen mere værdifuld at investere i for sponsorerne? Er det brok i lange baner eller positiv engagement på sociale medier?
#122(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 15:20
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
"hvor der i princippet ikke burde være forskel". Kan du på nogen måde dokumentere det statement?
#156(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 16:26
leandr
Stop nu med det der dokumentations pis, der er ikke noget raketvidenskab i at se at der ikke er en fysisk fordel. Du løfter en mus og trykker på taster. Hvad med at du finder dokumentation på, at der er en fysisk fordel?
#162(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 16:42
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Min pointe er netop at der ikke er dokumentation for nogen af siderne. Og jeg har prøvet at lede efter dokumentation, uden held.

For mig er det lidt raketvidenskab, jeg kender ikke til samtlige små forskelle der er på vores køn og præcis hvilke konsekvenser det har når vi interagere i et 3d miljø med en mus og et tastatur. Som jeg skriver længere nede har nogle forskere faktisk skrevet en afhandling om det, om end det var baseret på mmo'er og derfor ikke sammeligneligt, så nogen er enige i at det ikke er så lige til.
#171(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 17:04
leandr
Men når der ingen dokumentation er, burde tvivlen så ikke komme til gode for den del der virker mest åbenlys? Der er jo nok en grund til, at ingen har forsøgt at dokumentere det.
#174(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 17:20
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nogen har netop forsøgt at dokumentere det, som jeg lige har skrevet.

Hvis vi antager vi faktisk ikke ved om der er forskelle nok på vores køn til at adskille scenen, syntes jeg det mest fair virker at følge spor i hvordan andre har gjort det. Her er det opdelt og det fungerer fint.
#180(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 18:21
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Det er ikke opdelt, når de stadigvæk kan deltage i turneringer, som mændene kan :)
#182(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 18:28
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er vel en opdeling når du har kvinde turneringer og unisex turneringer. Hvis vi faktisk gerne vil fremme kvinder i konkurrence cs, gør vi det vel ikke bedre af at blokere for deres mulighed for at konkurrere mod mænd.
#62(Med 17 svar)
24. januar 2019 kl. 08:09
NiveK
Det er fordi det er et samfundsproblem det her sømand. Alle steder i verden ser du ukvallificerede kvinder buldre frem fordi den store stykke mand i lang tid har holdt dem nede. Offermentalitetet og dobbeltmoralen er usmagelig. Og det er sådan nogle skvat som dig, som gør at denne her ubalance får lov at fortsætte. Gå ind for samme mulighed til kønnene, men du går ind for, at "trøste-præmien" skal være lige så stor. Det skal stoppe nu.
#127(Med 16 svar)
24. januar 2019 kl. 15:24
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
For mig at se er der stadig et langt større misbrug af kvinder der bliver voldtaget, får tæsk, objektifiseret ect i forhold til at nogen prøver at lave kunstig ligestilling. Når man sammeligner køns udfordringer og muligheder, er der ikke rigtigt nogen tvivl om at vi (mænd) stadig har det meget nemmere.
#185(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 18:52
NiveK
Det er også pænt svært at voldtage en mand. Der er til gengæld også langt større misbrug af mænds positioner, mental kontrol, falske anklager om voldtægt osv. Hver sit køn, hver sine udfordringer. Det er nu en gang en del af livet. Stop med at gør problemet større for kvinder end for mænd.
#186(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 19:05
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er ikke noget jeg gør, det er noget du kan læse utallige studier om hvis du googler i 20sek. Hvor lang tilbage i historien skal du før kvinder ikke havde stemmerettigheder? Hvor mange kvinder beside top positioner i samfundets vigtige stillinger? Ligestilling er en konstant balance vi stadig kæmper med, at påstå andet er ignorant.
#189(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 19:31
NiveK
Hvor mange kvinder EVNER at besidde topstillinger? Du er ignorant og en "social justice worrior" hvis du tro anderledes. Lad os stoppe den her, så kan du i stedet bruge tiden på at google social juistice worrior
#191(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 20:30
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg troede vores udgangspunkt at mænd og kvinder havde samme evner og derfor skulle spille på samme spillefelt. Hvis det er tankegangen vi følger, har de vel evnerne.

Jeg kender i øvrigt udemærket til SJW (warrior), du er lidt sent med på bølgen men det er første gang nogen kalder mig SJW, så det sætter jeg pris på. Personligt føler jeg dog ikke det er en kamp om side, mere om hvad der er fakta, især når folk basere deres argumenter på det.
#210(Med 1 svar)
25. januar 2019 kl. 08:22
NiveK
Jeg beklager stavefejlene, det gik lidt stærkt igår.

Hvis vi snakker arbejdsmarkedet, så er der mange gode grunde til, at kvinder ikke evner at besidde topstillinge. Du virker som udgangspunkt klog nok, så jeg forstår slet ikke, at det er noget som kan diskuteres. Jeg synes at du skal se Jordan Peterson. Han har nogle rigtig gode argumenter for samme.

På nuværende tidspunkt i CS, er der ingen evidens for, at kvinder ikke kan deltage på lige fod med herrerne.

For retfærdighedens skyld mener jeg, at der derfor skal ske 1 af 2 ting:

1)Kvinderne får en "kvinde-turnering" på bekostning af, at de indrømmer at de ikek er gode nok til at stille op. (Dette giver egentlig sig selv, men det kunne være rart at høre det fra dem selv)

2) Hvis kvinderne mener at de kan deltage på samme vilkår som mændende, så synes jeg, at vi skal lukke "kvinde-turneringen" og lade dem deltage i herrer-turneringerne.

Synes du ikke det giver meget god mening?
#217(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 16:16
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Lad os antage vi er fysisk på lige fod kønnene i mellem, den diskution er alligevel fjollet. Jeg mener stadig det er svære at kæmpe sig op som kvinde, jeg har ikke noget studie jeg kan pege på (jeg tror ikke det findes) men her er min logik:

Jeg har ikke tjekket tallene men de er hellere ikke vigtige for min pointe, men lad os sige 10% af alle csgo spillere er kvinder. Udfra den allerede lille folkemængde har du måske 5-10% der tager det seriøst som konkurrencespil. Og ud af dem er der måske 3-5% der faktisk har rå talentmasse til at nå toppen. Altså, relativt få.

Når de få så prøver at kæmpe sig op igennem systemet og både bliver svinet til ligesom alle os andre gør når vi misser et skud eller ikke høre et call, men oven i det skal høre på "wow pige cs lol!", "omg du er tøs, er du hot?", "må jeg ikke få dit nummer?", "jeg har aldrig set en pige ramme i cs før" ect ect ect. så forestiller jeg mig ret mange af dem hurtigt rammer en væg, og tager den "nemme" løsning aka at leve af streaming indkomst eller deltage i kvindeturneringer.

Jeg ved godt at jeg med den linje af tanker åbner op for at de kvindeskræmte så bare kan holde fast i deres ide om at kvinder bare ikke prøver hårdt nok, men for mig at se er det bullshit. De er i forvejen en minoritet, og samtidig løber de ind i langt mere personligt (kønsspecifikt) bullshit end os andre.

Det er blot en af de grunde til jeg føler vi har en fin opdeling pt hvor der er kvindeturneringer til deres minoritet, og unisex turneringer for folk der vil på toppen af bjerget.

Ps. hvorfor er det vigtigt for dig at kvinder fortæller dig de ikke er lige så gode? Hvad præcis får du ud af det? Hvis det endelig er, er det så ikke mere sigende at se hvor mange kvinder der er brudt igennem til de bedste 100 klaner i verden, og bruge det som evidens for om deres minoritet fortjener en særskildt turnering?
#205(Med 9 svar)
24. januar 2019 kl. 22:28
leandr
Haha okay hold kæft hvor du sejler.
Mænd udgør 97% af omkomne i krigskamp.
Mænd udgør 93% af omkomne i forbindelse med arbejde.
Mænd udgør 81% af alle døde i forbindelse med krig.
Mænd mister forældremyndigheden 84% af gangene i forbindelse med skilsmisse.
Mænd udgør 80% af alle selvmord.
Mænd udgør 77% af alle folkedrab.
89% af mænd kommer ud for mindst én voldelig kriminel handling i løbet af deres liv.
Mænd er 165% mere sandsynlige for at blive dømt end kvinder.
Mænd får 63% længere straf end kvinder for den samme kriminalitet.
60-80% af hjemløse er mænd.

Tror godt du kan pakke "male supremacy" væk :-)
#207(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 23:28
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg har ikke tænkt mig at fakta tjekke alle dine statements, men selv hvis de er sande, betyder det ikke der ikke findes sexisme i vores samfund mod kvinder som vi stadig kæmper med. Jeg antager ikke jeg kan ændre din mening om tingene ved at finde en masse statistikker der påviser det, så jeg har ikke tænkt mig at prøve. Du er dog velkommen til at gøre dig selv klogere på emnet på wiki, jeg kan personligt anbefale afsnitne "Occupational sexism", "Objectification" og "Examples" her: en.wikipedia.org/wiki/Sexism

Jeg kæmper ikke for en bestemt side eller køn, jeg ser bare skævvridninger i samfundet. Mænd bliver ikke set som ligeværdige forældre, og står derfor ofte dårligere stillet når det kommer til forældremyndighed. Det er åbenlyst et problem, præcis ligesom når kvinder ikke bliver behandlet ligeværdigt inden for en scene som gaming. Begge dele kan godt være vigtige problemstillinger, uden at være i modsætning til hinanden.
#211(Med 7 svar)
25. januar 2019 kl. 08:28
NiveK
Smukke tal leandr. Der er ikke så meget at rafle om. Der er ingen uligevægt i vores samfund. Blot tudeprinsesser og underdanige mænd, som er blevet mentalt domineret af kvindekøn i deres opvækst/forhold.
#218(Med 6 svar)
25. januar 2019 kl. 16:19
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du vil ikke klassificere de tal han slynger ud som uligevægt? Er det hele et spil om at hvis mænd har 14 ting der er uretfærdige, og kvinder har 14 ting, så går det lige op? Det virker hjernedødt for mig.
#224(Med 5 svar)
26. januar 2019 kl. 08:34
NiveK
Jeg mener som jeg skrev et andet sted, at manden ikke er den store stygge ulv i vores samfund. Der er ikke nogen som bliver forfordelt. Hver sit køn, hver sine udfordringer. Sådan er det, sådan har det altid været, og sådan vil det blive ved med at være. Jeg synes ærlig talt skiden er slået. Lad os nu komme videre fra denne meningsløse diskution.
#227(Med 4 svar)
27. januar 2019 kl. 17:07
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er i jeres egne hoveder at mænd er under trussel fra feminister og bliver sparket til. Virkeligheden er præcis som du siger, begge køn har udfordringer, og begge køns udfordringer skal tages seriøst.
#228(Med 3 svar)
28. januar 2019 kl. 08:34
NiveK
Der er ingen som har skrevet at vi er under trussel? Hvis vi nu i stedet for at bære vores små prinsesser frem i livet, i stedet opdrog dem til at have rygrad som vi opdrager vores drengebørn, så kunne det måske være, at piveriet ville stoppe. Flere kvinder ville få hår på brystet og måske oven i købet have kvalifikationer til eksempelvis topstillinger. Det er ikke samfundet eller retorikken, eller signalerne, eller manden eller whatever, som er efter kvinden. Det er kvinden som er vant til at blive nurset frem i livet. Tag jer sammen -eller "man up" som man siger.
#231(Med 2 svar)
28. januar 2019 kl. 12:53
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så når mænd udgør 80% af selvmord som din brother in crime påstår, så er det bare fordi mændene skal stoppe med at tude og få hår på brystet?

Eller er kønsproblematiker kun reele når det går ud over mænd?
#232(Med 1 svar)
28. januar 2019 kl. 15:00
NiveK
Vi kan sagtens tage den debat op, men jeg synes hellere at vi skal holde os til emnet inden vi bringer et nyt op. Hvis du ikke har flere kommentarer til ovenstående, synes jeg vi skal lukke den her. Debatten er i forvejen kørt for langt ud. God mandag til dig.
#233(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 15:13
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg tror bare ikke du forstår sammenligningen. Sexisme inden for gaming er et reelt problem. Mænds statistiske overvægt inden for selvmord er et reelt problem.

Ingen af problemerne løser vi ved at sige "de skal bare tage sig sammen og stoppe med at tude". Vi gør det ved at tage dem seriøst.
#65(Med 12 svar)
24. januar 2019 kl. 08:13
Sucmidic
"Selvfølgelig skal de have nogt at spille, hvor de har mulighed for at vinde"

Hahahahahahahahahahahaha

CS har eksisteret i 19 år. Indtil for få år siden sad tusindvis af mænd og grindede utallige timer for at nå toppen med forhåbninger om på et tidspunkt at kunne komme til at leve af det. Nu skal kvinderne så bare have store præmiesummer særligt for dem, fordi de ikke har en chance I en sport, der ikke på nogen måde er fysisk betinget? Earn it or fuck off.
#83(Med 8 svar)
24. januar 2019 kl. 12:05
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Indtil for få år siden, præcis.
Der har længe hersket en kultur, hvor det har være toksy for drenge at spille i flere timer dagligt, mens det langt fra har været normen for piger.

Jeg kan ikke helt se, hvorfor der ikke skal være flere turneringer med flere forskellige målgrupper?
Hvad er der saglige argument for, at pigerne ikke kan have egne turneringer, når sponsorerne tydeligvis har en interesse i at støtte det? Skal TO's sige "nej tak. Det vil vi ikke afvikle og tjene penge på, da pigerne jo bare kunne have ændret kulturen og have startet med at game tidligere"?

"Earn it or fuck off" er jo præcis hvad de gør. Kvinderne er bare bedre til at udnytte sit potentiale i forhold til markedsføring, så selvfølgelig fortjener de den turnering.
#85(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 12:48
Sucmidic
Læs mit indlæg igen. Du forstår tydeligvis ikke pointen.

Udnytte hvilket potentiale? En flok horny 15-20 årige computer nørder, som aldrig kommer til at se skyggen af *****? Kvinderne gør jo intet markedsføringsmæssigt. De har bryster, og det er sådan set appellen.
#87(Med 5 svar)
24. januar 2019 kl. 13:13
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Så uddyb gerne din pointe, hvis ikke den er, at du mener w mændene har fortjent endnu større præliepuljer baseret på niveau og ikke ROI.

Potentialet til at nå ud til den målgruppe virksomhederne ønsker at komme i kontakt med. De 15-35-årige er svære at ramme gennem traditionel markedsføring, hvorfor kvindelige gamere er guld værd.
De gør netop noget markedsføringsmæssigt i og med de rammer dem virksomhederne indenfor esport har som målgruppe.

Det er jo ikke for sjov, a Mimi henter personlige sponsorater. Hun har et højt reach og god interaktion med en målgruppe der er eftertragtet at komme i kontakt med.
#109(Med 4 svar)
24. januar 2019 kl. 14:40
Bare_Daniel
"De 15-35-årige er svære at ramme gennem traditionel markedsføring, hvorfor kvindelige gamere er guld værd."
Ja.. Hvis bare der fandtes noget ala MySpace men bare med billeder. Måske også noget med billeder hvor de forsvandt efter 6-7 sekunder. Det ville ramme den målgruppe godt tror jeg.

Ja, på grund af hendes Twitch stream, ikke på grund af at hun er god til CS?
#117(Med 3 svar)
24. januar 2019 kl. 15:10
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Du tror simpelthen, at nogle af verdens største brands ikke har undersøgt mulighederne for markedsføring og ikke vælger den der giver bedst ROI? Det virker ret naivt.
#129(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 15:26
Bare_Daniel
Taget i betragtning af at jeg arbejder fuldtid med markedsføring, så har jeg nok egenligt en ret god viden om det.

Og nej, verdens største brands vælger ikke bare det der giver bedst ROI, fordi deres reach ikke ville være stor nok.
F.eks har McDonalds sponsoreret en masse esport events og lignende. Deres ROI på disse events har ikke været specielt god, men det behøver den hellere ikke nødvendigvis at være for de store brands. For deres vedkommende er brand awareness vigtigere, da deres CLV er så høj.
#209(Med 1 svar)
25. januar 2019 kl. 07:28
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Jamen, med god viden om det, så bør du da også kunne se potentialet der ligger i hele projektet. Eller vil du mene, at ESL mv. Ikke ved et klap om markedsføring?

Ja, selvfølgelig er Brand Avareness også vigtigt.
Endnu en faktor der bare gør investeringen i en turnering som denne god.
#213(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 13:08
Bare_Daniel
Potentialet i kvindelig CS? Ja. Hvis de kører det ligesom den kvindelige Amerikanske Fodbold liga :')
ESL har sikkert en hær af markedsføringsfolk, men det er jo ikke dem selv der har en risiko hellere. Hele turneringen er sponsoret af Intel. For ESL's side, så er det bare gratis markedsføring for dem selv, og sikkert også penge i deres egen lomme.

Og hvis du sammenligner viewer mæssigt, så ville en T2 turnering med samme præmiepulje hive flere viewers.
#106(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:37
Bare_Daniel
Der har også længe hersket en kultur hvor at f.eks sygeplejeskere i langt større grad, har været kvinder.
Det betyder jo ikke at mænd skal have lov til at blive sygeplejerske med en kortere uddannelse og højere løn, bare fordi at de er mænd?
#130(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 15:26
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
"der ikke på nogen måde er fysisk betinget" Kan du på nogen måde dokumentere det? Folk bliver ved med at bygge hele deres argument på antagelser som disse.
#168(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 16:57
Sucmidic
Al forskning på området, jeg har set, påviser ingen signifikant forskel mellem kvinder og mænd.
#175(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 17:24
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så du har faktisk set forskning omkring det? Jeg har nemlig googlet og har ikke kunne finde nogen rigtig brugbare afhandlinger om emnet.
#56(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 07:58
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kvinde CS LUL
#68(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 09:01
zyh
Money talks
#69(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 09:07
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg kan godt forstå, at man synes det er unfair osv. men faktum er bare, at der er nogle firmaer, som gerne vil smide store summer efter kvindeturneringer. Uden seere, følgere, læsere, opmærksomhed osv. eksisterede det altså bare ikke, så det handler ene og alene om, at der er et rimelig stort publikum til det her, som firmaer når ud til.
#76(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 10:02
verSatile
Netop. Jeg mindes et interview med Sui (eller Carmac?) hvor de fortæller, at de havde fået mange henvendelser fra forældre og piger/kvinder, som gerne ville noget seriøst indenfor esporten, på baggrund af disse turneringer.

ESL er nok klar over, at de ikke får et udsolgt stadion til at se med, men det behøver ikke nødvendigvis at være målet.
#70(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 09:08
divided
Elsker hvordan alle kommentere på en kommentar fra sleazy med et simpelt billede XD
#84(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 12:34
yez
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Elsker hver gang der kommer en artikel på dust2.dk med kvindecs så eksploderer kommentartråden med salt :-)
#89(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 13:18
zaecole
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Synes kun det er fair at der er en kvindeliga. Og ESL kan være fuldstændigt ligeglade med folks holdning så længe de leverer entertainment der er profitabelt for dem.

Forhåbentligt er det med til at kaste mere lys på at kvinder og e-sport godt kan hænge sammen, og forhåbentligt udvikle scenen endnu mere. Så kan det være vi i fremtiden har pigehold der kan konkurrere med mænd.
#121(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:19
Bare_Daniel
Der har været kvinde turneringer i over 11 år i CS, hvor at præmiepengene har været vanvittige høje ligesom nu.
Hvor mange år tror du lige at det vil tage?
#113(Med 18 svar)
24. januar 2019 kl. 14:53
Bare_Daniel
Der har været kvinde turneringer i over 10 år, med vanvittige præmiesummer. Folks argumenter nu er at det hjælper kvinder med at komme ind på scenen, men det er jo løgn. Kvinderne bliver ikke bedre, og der kommer ikke på magisk vis til at dukke kvinder op på pro scenen.

Her er eksemplet på en kvindelig CS spiller, hvor langt tror I at hun nåede indenfor den rigtige scene? i.gyazo.com/bdb6436cefd322533a3e138f856dbe32.png
#114(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 14:56
leandr
Hvor har du bare ret.
#116(Med 16 svar)
24. januar 2019 kl. 15:03
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis du har ret i at de ikke bliver bedre, og vi antager de faktisk prøver (alt andet er bare nedladende) så er det vel vores første gode bevis på at scenerne netop skal være kønsopdelt?
#126(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 15:23
Bare_Daniel
Meh. Kald mig nedladende, men kvinderne prøver ikke ligeså meget som mændene. For de har netop ikke et behov for at anstrenge sig ligeså meget som mændene.
#138(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 15:38
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis de skal gøre sig blandt de bedste og vinde milioner skal de anstrenge sig endnu mere end mændene.

Problemet med det argument er at du ikke ved noget om deres anstrengelser, du antager bare fordi du ikke har set nogen resultater. Men hvad hvis de manglende resultater var på grund af noget andet, f.eks. fysiologiske årsager?

Hvis du prøvede at blive bedre til noget, men løb ind i problemer på grund af noget i dig (fysiologisk, f.eks.), og folk råbte "du prøver bare ikke hårdt nok!" ville du så ikke finde det nedladende?
#146(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:52
Bare_Daniel
Ellers også antager du, at jeg bare antager det. Det er ikke specielt svært at regne ud hvor meget hold træner, især med de informationer som de ofte deler.
#132(Med 12 svar)
24. januar 2019 kl. 15:29
leandr
De prøver ikke lige så hårdt som mændene. De har ikke samme arbejdsmoral eller sult, fordi de får en levevej serveret af disse slags turneringer.
Fortæl mig, hvorfor et af de bedste pigehold (Aces) alle sidder med under 50 timer de sidste to uger, og MINDST halvdelen af dem er streaming hvor de spiller lowlevel faceit pugs. Alle andre professionelle piger gemmer deres timer af eller anden årsag, men jeg kunne ikke finde en eneste over 80 timer de sidste to uger.
Fortæl mig, hvorfor jeg aldrig nogensinde ser et eneste pigehold i nogen kvals, hvor jeg ser de samme danske boblerhold/under boblerhold igen og igen.
Fortæl mig, hvorfor de bedste piger som f.eks. mimi sidder og stream mandag tirsdag onsdag fra kl 18 til 22 f.eks. Når det er dér alle hold praccer.
Fortæl mig, hvorfor jeg ikke ser et eneste pigehold i Europa, være tilmeldt en eneste liga, hvor man spiller hver uge.
#137(Med 8 svar)
24. januar 2019 kl. 15:37
Bare_Daniel
Michela har 83 timer de sidste 2 uger(Hun har dog også spillet Pummel Party, ved ikke hvor mange timer der indgår derfra).
Men det vigtige er vel også total antal timer? Michela har 8000 timer i CS:GO, det er omkring det samme som f.eks Spiidii, hvor at hun slet ikke at på samme niveau. Ville gerne have sammenlignet med nogle lidt bedre end Spiidii, men de fleste pros har gemt deres timer.
#140(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:42
leandr
Hun har 77 timer i CS de sidste to uger, hvilket egentlig ville være acceptabelt nok, hvis 90% af dem var pracc med hendes hold. Det er det bare ikke. Det er nok nærmere 80% pugs, hvis man tjekker på hendes faceit.
#142(Med 6 svar)
24. januar 2019 kl. 15:46
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Dengang mimi spillede på det bedste kvindelige hold trænede de ca. halvt så meget som de bedre herrehold, og deres tid brugt på det taktiske, som ikke er ingame baseret var nærmest ikke eksisterende. De andre timer gik med at streame for at tjene penge og spille mixes med bedre herrespillere end dem selv.

Du kan ikke blot måle det i timer, ligeledes kan leandr ikke, for de timer kan være brugt forkert, men der er langt mere end bare timeantallet. De flest professionelle herre er formentlig også tvunget ud i nye kontier til turneringerne, så deres timer slet ikke registreres på deres egen account.
#147(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 15:54
leandr
Tror jeg sgu ikke de er, fordi det er godt nok tit de har de samme skins til hver turnering :-)
Selvfølgelig kan det ikke måles på timer, men timer er en meget god indikation på, hvor dedikeret man er til at grinde.
#151(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 16:05
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Det er muligt, husker blot en længerevarende debat om at føre dem over på andre kontier for at skjule dem bedre mod angreb, og regnede egentlig med at dette blev gennemført.
#157(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 16:27
leandr
Det kan godt være, at nogle turneringer praktiserer dette, skal jeg ikke gøre mig klog på :-)
#148(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 15:54
Bare_Daniel
Jeg forstår slet ikke hvad du lige har skrevet, du bekræfter jo bare hvad jeg siger.

Enten er timerne brugt forkert, eller også er kvinder underlegne i forhold til mænd.
Men igen, deres effektive træningstid har hellere ikke noget at gøre med at det er kvinder. De har nøjagtig samme muligheder for scrims, FPL, coaches og lignende som mændene har.
#150(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 16:07
noche
Støttet Dust2.dk med 2 julekugler i 2019
Du skriver at det vigtige er antallet af timer, og har en dialog med leandr hvor i du fremstår uenig den dialog omkring arbejdsmoral. Derfor skrev jeg hvordan de forbruger deres timer, og at timerne som sådan ikke har relevans, fordi det blot er et datasæt, som kun viser at vedkommende har spillet meget cs, og ikke hvor effektivt.

Så for nuværende er deres arbejdsmoral ikke den samme, men dette er formentlig langt mere personlighedsbaseret.

Kan se jeg fangede en forkert kontekst i forhold til det der foregik tidligere.
#153(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 16:12
Bare_Daniel
Nej. Jeg skrev at det vigtigste var total antal timer, fremfor timer de sidste 2 uger. Ikke at det var det absolut vigtigste overhovedet.
Men timer er netop en god anvisning, da en person med 8000 timer formenligt er bedre end en person med 5000 timer - Udfra et gennemsnit rent statistisk.
#139(Med 2 svar)
24. januar 2019 kl. 15:40
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvad hvis de bare ikke er lige så gode, fordi de er kvinder? Prøv at tage dit argument til noget som helst andet i vores samfund, uden det lyder super mandschauvinistisk.
#145(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 15:51
leandr
Alt er mandschauvinistisk i vores politiske korrekt lorte samfund :-)
#155(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 16:26
Silan
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nej det føles nok bare sådan når vi historisk set ikke skal ret langt tilbage før det var god humor at bede en kvinde skride ud i sit køkken hvor hun hørte til, og pifte af dem på gaden. Vi skal gøre grin med de rødstrømper der tager det alt for langt, men må samtidig også være mænd nok til at indrømme at det nok er bedre for samfundet generelt at vi opfører os som ligestillet kønnene i mellem, selv om vi ikke er ens.
#125(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 15:23
SEBM1337
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Glad for jeg fik kommenteret her. Tak for en masse gode kommentarer og smil på læben :D
#154(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 16:13
nebudk
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
kunne 5 gode gutter ikke i disse ligestillinge og fornærmelsesforskrækkede tider bare sige at de indentificere sig selv som kvinder og så scorer nogle penge på at vinde alle kvinde tuneringerne hvis niveaet vitterligt er så lavt..
#167(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 16:56
Bare_Daniel
Jo, men det behøver ikke at være 5 gode gutter. Hvis bare du finder 5 spillere fra DPL-A, som ikke har noget imod at gå i dametøj, så er vi i mål.

Ved dog ikke om den sidste del er en form for benægtelse af at niveauet er så lavt?
#164(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 16:47
Badefar
Det er jo rigtigt interessant det her, men hvor efterlader det de transkønnede? Hvis jeg får lavet et juridisk kønskifte og får mig et nyt personnummer, så må jeg vel være velkommen i denne turnering, må man formode?

Det er jo slet ikke for at give folk gode idéer, men jeg vil da ikke tøve med at sende masser af beskeder i ESLs retning omkring denne problemstilling, som de er nødt til at forholde sig til offentligt, og vi evt. kan se om vi kan få lavet en turnering for transkønnede, med ligeså gode vilkår.
#187(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 19:03
mamas
Du skal dog søge 6 måneder forinden, hvorefter du igen skal svare om du stadig ønsker at skifte køn, så du er desværre for sent på den, hvis du overvejede det! hehehehehe :D
#165(Med 0 svar)
24. januar 2019 kl. 16:48
klit
Vinder af Dust2 predictions - IEM Katowice 2017
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hold da kæft en hovedpine denne tråd giver mig..
#173(Med 1 svar)
24. januar 2019 kl. 17:18
Lyng
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvis bare jeg havde et ordentligt yver og et øksehug imellem benene så kunne jeg også spille med om de store præmiesummer, rip at være mand i csgo :'(
#215(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 15:17
NiveK
Np. Ansøg om et juridisk kønsskifte og høst milionerne. Hvis du bare bilder nogen ind, at du føler dig som en pige, så bliver du båret på hænder og fødder
#212(Med 3 svar)
25. januar 2019 kl. 11:07
c0bb
Kan ikke forstå, at folk har noget imod det. Det er jo sponsorerne og arrangørernes valg, og det er voldsomt naivt at tro der ikke er interesse for kvinde cs eller kvinder blandt ovenstående. Så vidt jeg ved, er det kun kvindeturneringer, der stiller krav til køn, så tier 1 turneringer kunne kvinder i princippet kvalificere sig til enten som del af et hold med mixede køn eller som et fuldt kvindehold. Det taler for sig selv, at det kun er kvindeturneringerne der diskriminerer. Forstår dog godt interessen for det, så stop hating start appreciating. Lad kvinderne være med, det er et spil for langt de fleste og det handler om at have det sjovt. 100% af dem der kommenterer her, vinder alligevel ikke noget nogensinde, eller tjener en løn på spillet, som andet end interessent.
#216(Med 2 svar)
25. januar 2019 kl. 15:18
NiveK
Har du læst længere oppe i tråden? Det virker ikke som om du har fulgt med i hvorfor folk er negative om det.
#222(Med 1 svar)
25. januar 2019 kl. 23:09
c0bb
Du er hvertfald meget sur!
#225(Med 0 svar)
26. januar 2019 kl. 08:37
NiveK
Jeg er sådan rigtig sur. Jeg er mere sådan øv hvor er det sørgerligt, at folk får lov til at ytre deres meninger en gang imellem. Sådan har folk det også med mig, sp det går alt sammen.
#214(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 13:33
Danerswine
en ting er sikkert. fuck kvinder!
#219(Med 0 svar)
25. januar 2019 kl. 17:35
Sucmidic
Mange folk ser ud til at misforstå pointen.

Pointen er ikke, at det ikke kommercielt giver mening at afholde en kvindeturnering.

Pointen er, at der kun kønsdekrimineres den ene vej, og denne deskrimination ikke er fysisk betinget.
#229(Med 0 svar)
28. januar 2019 kl. 08:41
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
What a huge fucking deal, huh.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.