Opret Log ind
TUnknown og n0pr0b mødes i finalen til CBE 2018
De to finalister til CBE 2018s kvindeturnering er nu fundet, hvor de til CBE 2018 mødes i kamp om 25.000 kroner.
Skrevet af: Arthrangos    11. august 2018 17:47      

mimi skal endnu engang til Cross Border Esports.

Finalisterne til Cross Border Esports' kvindeturnering blev tidligere fundet, hvor TUnknown skal op mod mimi, Juliebabz og resten af n0pr0b til september i kamp om 25.000 kroner.

TUnknowns tur op til deres finaleplads startede stille og roligt ud, da de vandt to hurtige kampe mod fivemans og BBB. Herefter skulle de op mod FroD_FEM, hvor de i den 30. og sidste runde fik lukket kampen og sikret sig deres plads til CBE 2018.

mimi, Juliebabz og resten af n0pr0b havde heller ikke de store problemer til kvalifikationen, hvor de skød sig op til pladsen ved at vinde over United-A, Sonduren, gnothot og AVENUE.

  • eu TUnknown (Candy, HellRose, Kimmy, KllyVe, iLLe)
  • eu n0pr0b (Fluturaa, Juliebabz, mimi, nicilicious, smuci)

TUnknown og n0pr0b mødes derfor i finalen til CBE 2018, hvor førstepladsen lyder på 25.000 kroner. Derudover har de også sikret sig en plads i main turneringen, hvor der i alt er 100.000 kroner på spil.

Resultaterne til kvalifikationen finder du her.

#1 Martin
2018-08-11 17:56
Tillykke!
#2 bql
2018-08-11 18:03
Juliebabz ! Tillykke med det piger ;)
#3 Opal
2018-08-11 18:21
Er det et krav fra arrangøren, at de spiller man turneringen, eller kan de vælge at lade være?
#4 Arthrangos
2018-08-11 18:23
Vil da gætte på de bare kan smutte hvis den ikke frister, but dunno
#11 Martin
2018-08-11 20:42
Du kan ikke tvinge nogen.
#28 Opal
2018-08-24 00:30
🤔
#29 Martin
2018-08-24 10:23
Sidste år var det jo også meningen de skulle spille. De dukkede så bare ikke op dagen efter :D
#30 Opal
2018-08-24 13:45
Hahaha! True! Men nu tvinger de dem, hvis de vil have noget for det. :p
#5 Patti
2018-08-11 18:47
Fuck hvor er det sygt det her kan lade sig gøre
#6 NikoHeiseN
2018-08-11 19:17
er det ikke bare spild af plads i main tuneringen?
#10 ReimerBO
2018-08-11 20:06
Utrolig ening med Elobus chaufføren her, føj for satan hvor er der nogen fra CBE der vil have noget på den dumme.
#7 d0kz
2018-08-11 19:32
Hvorfor vinder de så mange penge
#8 Patti
2018-08-11 19:36
+1
#13 Martin
2018-08-11 21:14
Se nu det smil.
#20 d0kz
2018-08-12 01:05
Det er jo alt alt for høje beløber ? :D stort smil her.
#19 slopix
2018-08-12 00:06
Fordi penge
#21 deu
2018-08-12 19:17
Fordi at den verden vi lever i ikke er retfærdig. Du er blevet hjernevasket af politisk korrekthedskrigere til at tro på at alt bliver fordelt lige. Der er åbenbart mennesker som ønsker at flere kvinder skal spille cs, eller at i et hver tilfælde dem som gør det skal belønnes. Er det uretfærdigt når at kvinder kan deltage i "normal-cs" når drenge ikke kan deltage i deres? Ja, men sådan er det nu engang. Faktum er at kvinde cs ikke er på samme niveau som "normal-cs"(mande-cs kan vi kalde det.) Jeg er ikke i tvivl om at mimi kan save mig over på aimmap til enhver tid, men taktisk/ eksekveringsmæssigt er kvinde cs noget helt andet end det vi ellers ser i feks andre steder. Tror at folk har et problem med at de bliver sammenlignet med andre drenge som kunne save dem over 9/10 gange som får lov at kæmpe i sub-sub-sub-sub scenen. Alt dette er som udgangspunkt ikke den kvindelige esportsudøvers skyld (med mindre at hun rider på det sexistiske offerkort), men der er jo bagmænd som siger; okay vi synes at det er legitimt at give disse kvinder en seperat turning hvor de sammenlignes med andre kvinder og ikke andre mænd. Det ser man i ALLE andre sportsgrene i verdenen også, dog er det med argumentet at mænd er fysisk stærkere end kvinder og det derfor ikke giver mening. Når det kommer til cs, kan denne forskel kun forklares af at kvinderne ikke pracc'er lige så meget som drengene hvis vi ikke skal ud i at argumentere for at de er genetisk mere debile til cs end mænd (og det tvivler jeg på at noget studie vil kunne bakke op.) Med andre ord; det er et safespace for at kunne spire kvindelige cs-spillere og en kultur for kvindelige esportsudøvere; en scene nogen ønsker skal blomstre. Om det er uretfærdigt at der er denne blomsterkasse væk fra den hårde slagmark kan så diskuteres. Personligt så jeg gerne at de piger som ligger i toppen af den kvindelige scene emigrerede over i den unisex-scene(mandescenen), hvor få kvinder ønsker at stille op. Hvis de "blot" bliver i dette safespace, har de i mine øjne ikke ret til at sammenligne sig med scenen, eller brokke sig over at drengene ikke vil spille med dem. Det er som moderne kapitalisme; du vælger den som er mest kompetent til at udfører et stykke arbejde, og så er du altså ligeglad med om der sidder bryster eller diller (eller begge dele), på dette individ: Hvis det er den mest kompetente til opgaven, er det den person som vil sikre det bedste afkast. Med andre ord; hvis en kvinde er bedre end mændene vil folk også spille med hende hvis hun ikke er et modbydeligt menneske (cs indeholder sjovt nok andet end resultater), og har et er socialt element som selvfølgelig kan være en udfordring for at blande kønnene, men dette er op til folk selv. Så blev den koteletten skrevet!

Personligt er det sejt at danske piger owner andre kvinder på internationalt plan, men jeg håber for kvindescenen at den har seriøsitet til at spille på lige fod med mændene og andre otherkins som ikke er kvinder :0 (main-scenen)
#26 ClinT
2018-08-13 17:37
Først tænkte jeg. Shit en wall af ligegyldighed, og så begyndte jeg at læse. :D Er heeelt enig :) The world is ewul! Fedt du lige nåede at pointer det sidste "vis de "blot" bliver i dette safespace, har de i mine øjne ikke ret til at sammenligne sig med scenen, eller brokke sig over at drengene ikke vil spille med dem. "
For det var vel egentligt det hende der ZaazZZ eller hvad hun hedder var i gang med, og der derfor kom brænde på bålet igen.
Ellers skal vi vel bare vente til CPH games igen :D så kommer debatten blussende op igen.
#9 skolla
2018-08-11 20:02
To hold der ikke engang er fuld level 10 på faceit dyster om 25000 kr. Hold kæft, hvor er det latterligt.
#12 Opal
2018-08-11 20:42
Hvorfor er det latterligt?

Det er jo bare et spørgsmål om, hvor sponsorerne er interesseret i at smide pengene.
#14 skolla
2018-08-11 22:09
Og det er et latterligt sted at smide penge :-)
#15 Opal
2018-08-11 22:27
Da ikke, hvis det er dér omtalen er.

Uanset hvor glad en sponsor er for esport, så handler det i sidste ende om markedsføring, og hvis virksomheden vurderer at de får mest for pengene ved t kaste det i en female turneringen, så er det jo klart, at det er der de støtter op.
#18 skolla
2018-08-11 23:39
Det kan godt være, men derfor kan jeg jo stadig synes det er latterligt, at spillere, der er dårlige til spillet, får lov til at spille for summer de aldrig ville komme i nærheden af, hvis de var det andet køn.
#24 SEVEN
2018-08-12 22:03
Det kan du sagtens, men ikke desto mindre er der forskellige målgrupper, tilskuere, sponsorer osv. Sådan er det jo med alle sportsgrene (o:
#25 skolla
2018-08-13 17:29
Igen, det er ikke min pointe.
- I andre sportsgrene er der fysiske faktorer, der spiller ind, så selvfølgelig skal der være kønsopdelte turneringer, i MMA, Tennis, Fodbold, you name it, men når der ikke er i eSport, så kan man altså ikke bare give den fordel til kvinderne. Det er jo ikke ligestilling.
#27 SEVEN
2018-08-13 19:53
Jeg nævner heller ikke fysik, men alle de andre faktorer som gør at det er som det er ..
#16 MrSharky
2018-08-11 23:19
Må man godt have deltaget hvis man var en shemale? :-?
#22 deu
2018-08-12 19:17
De ville være på juridisk dybt vand hvis de nægtede dig adgang vil jeg mene :0
#23 Bjelanden
2018-08-12 21:35
hæhæ .. og diskriminerende hvis de vil tjekke efter eller? ;)
#17 duargon
2018-08-11 23:31
tilykke julie:)