Opret Log ind
Det gik ikke op: North er ude af ESL Pro League Finals
Resultaterne flaskede sig desværre ikke for danskerne, så de er nu ude af ESL Pro League Finals inden sidste kamp.
Skrevet af: Sander    6. december 2017 18:49      

Alle resultaterne skulle flaske sig, hvis North skulle forblive i turneringen i Odense, men sådan endte det desværre ikke, og danskerne er nu helt ude.

Det sker i kølvandet på, at både SK Gaming og Misfits netop har slået henholdsvis NRG og Ninjas in Pyjamas - her skulle North bruge en sejr til ninjaerne i regulær tid, mens de sidste tre kampe fortsat skulle flaske sig.

Stillingen inden de sidste tre kampe ser således ud:

Grunden til at North ikke kan nå op i top 3 er, at OpTic og NRG mødes nu, så da et af holdene får point, er det ikke nok, at North henter tre point mod NiP.

North har derfor ikke noget at spille for i sidste kamp, hvor de møder NiP, men både Magisk og AnJ kan stadig gå videre, men de to skal møde hinanden nu, og vinderen af den kamp er videre til slutspillet.

ESL Pro League Season 6 Finals
Bedst af ét map
SK
16 - 7
Misfits
de_cache 16 - 7 de_cache

ESL Pro League Season 6 Finals
Bedst af ét map
North
15 - 19
NiP
de_inferno 15 - 19 de_inferno

ESL Pro League Season 6 Finals
Bedst af ét map
NRG
3 - 16
OpTic
de_cobblestone 3 - 16 de_cobblestone

Se Magisk og AnJ kæmpe om pladsen i slutspillet her:

#1 Martin
2017-12-06 19:04
Det er ikke okay.
Måske det er tid til.en shuffle mellem de store drenge.
#2 doktizh
2017-12-06 19:06
Yeah, Astralis burde kicke RUBINO og device med.
#3 BarcodeNone
2017-12-06 19:12
Hvordan kicker man en stand-in?
#4 Hassann
2017-12-06 19:16
Hahah er vi e9
#6 ferrizh
2017-12-06 19:24
Lad nu vær, for fanden da...
#9 doktizh
2017-12-06 19:42
Du siger bare til, når det er..
#5 Kasper
2017-12-06 19:22
Hvordan vil du gøre North bedre? Jugi i stedet for cajunb? :s Hvem kan erstatte msl? :s
Imo kan man lave et super team i form af: valde, konfig, device, glavie, xyp9x. Ellers ser jeg bare ikke rigtig nogle ændringer der giver mening.
#7 ZARQ
2017-12-06 19:26
Det giver jo ikke nogen mening og smide cajunb på porten det er hvertfald ikke ham der trækker holdet ned her!
#11 Kasper
2017-12-06 20:06
Præcis, derfor jeg sætter ":s" ved de to udskiftninger. Ser dem heller ikke som nødvendige.
#8 Linatic
2017-12-06 19:27
-MSL + Snappi

Måske skal den gamle dreng tilbage på den helt store scene igen ^^
#13 arseface
2017-12-06 20:24
Msl ud som coach, Jugi ind som awp, Cajun på riffel og igl. Bom. Så kan heroic få Mertz i bytte. Casdueh er eneste Taber I den her shuffle, men sådan som North har slacket og virket uforberedt er det vel retfærdigt.
#15 Wasin
2017-12-06 20:54
Jugi for aizy. Jugi main awp, cajun 2nd awp og support rifler.

Cajun som 2nd awp passer måske også bedre til hans awp stil hvis du spørger mig.
#20 aDoPt3d_slaV
2017-12-07 09:15
Hmm, ved ikke om jeg synes valde har været så god som man havde håbet? Jeg ville nok hellere se aizy eller magisk der.
#10 munkefar
2017-12-06 19:50
Nøj.. Det er virkelig synd for alle de fans, der har købt billetter, at hverken North eller Astralis går videre.

Der er nok nogle stykker, der har travlt med at afsætte sine billetter på den sorte billetbørs.
#14 Ra1nb0wD45h
2017-12-06 20:52
Folk har vel, forhåbentlig, købt billet for at se god CS og støtte op om sådan et event her i Danmark.

Det vel ikke for, udelukket, at se Astralis og North, når man ikke engang ved om de kommer med. :)
#16 BarcodeNone
2017-12-06 22:08
Ellers er det i hvert fald på tide at de lærer det :D

Fra et neutralt synspunkt er det dog lidt 'uheldigt' at selv erstatningerne for de danske trækplastre i arenaen end ikke er hold med etablerede brands som fx C9, G2, NiP eller VP for den sags skyld.
#21 Torp
2017-12-07 10:28
Hellere se nogle hold som har kæmpet for det og kvalificeret sig, end nogle "etablerede brand". Som ikke har deres moment her for tiden.
Er dog selv rigtig træt af at et hold som NiP skuffer efter IEM...
#12 BarcodeNone
2017-12-06 20:12
Janko var spot on med sin pointe sidst i segmentet. NOGEN må/skal stå til ansvar for North's formøbling af talentmassen og de talrige gunstige forhold de har haft. Henover hele året faktisk.

At det så kulminerer i en utilgivelig præstation i Odense understreger nok bare pointen om at disciplinen er et stort fravær.
Der bør rulle hoveder, skæres i løn, eller noget andet drastisk.
#17 ruggah
2017-12-07 00:40
Jeg har det fint med at forholde mig til kritik,- såfremt den er berettiget. Ja, ser man på de sidste 2 måneder (EPICENTER, Blast og EPL), så har resultaterne ikke været som ønsket, på trods af vi med en portion held havde stået i en finale til Blast. Men at sige over hele året, det synes jeg er ekstremt unuanceret.
#18 BarcodeNone
2017-12-07 01:27
Når man tænker på antallet af invites holdet får, samt at de indirekte er 'sluppet' for at have forpligtelser til ECS sæsonerne, ja så synes jeg med rette man kan kritisere hvad der er blevet produceret henover året.
Er to 2. pladser til store events virkelig tilstrækkeligt ifht. ambitionerne og de resourcer der bliver brugt?
Den første var endda af temmelig tvivlsom karakter.
#19 Messias
2017-12-07 09:11
Årh det er nedtur. Det var for Astralis og North, damen og jeg kommer for.
Så må vi råbe lidt faxe Finn i stedet.